Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:13

Jeetje Goof, niet echt een goed begin zeg!

Wat leuk Miinke, dus echt wonen op het eiland. Lijkt me heel apart, je komt leerlingen ook buiten werktijd vaak tegen denk ik. Even naar de wal wordt zo echt een uitje, haha! Hoe lang is het varen?

Eerste lessen gegeven :D . Vijf leuke klassen, hoewel... eentje is niet echt zo grappig. Een 2 VWO klas. Waren aan het testen volgens mij. Echt een paar irritantjes. Heb het hele programma wat ik bedacht had inclusief leuke filmpjes compleet laten varen. Heb het boek gepakt, rits opdrachten opgegeven en pennen maar... ;( Waren uiteindelijk braaf aan het werk allemaal. Pfff, morgen oefeningen bespreken. Vraag me af hoe ik het voor elkaar ga krijgen er maar eentje aan het woord te laten.
Rest waren schatjes, ronduit leuk (tot dusver dan, haha!!)

Wat fijn Sheran, lekkere start als je het naar je zin hebt. Gaf jij Klassieken...?

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:20

Goede start dus InekeN! Fijn.

Ik start morgen met mijn lessen. Ik heb 2 mavo2 klassen die vol lastige kindjes zitten haha, dus dat wordt wat :D
Maandag en dinsdag introductiedagen met mijn mentorklas gehad, heb een hele leuke indruk van ze!
Heb wel weer zin in lessen draaien en normaal ritme eigenlijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:45

Klopt Ineke, ik geef klassieke talen. Vandaag eerste klasje gehad. Ze waren druk, maar wel enthousiast druk. Maar toch iets om even in de gaten te houden :P

Fijn dat jij ook goed begonnen bent! Jammer dat je dat programma niet kon doen...

Succes Goof :)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:39

@ineke Ja het is hier echt heel anders dan ik op andere scholen gezien heb. Heerlijk die kleine groepjes om les te geven en kom inderdaad vaak leerlingen tegen. Maar het heeft ook wel weer wat!
Nu dagen gedraaid, heb het erg naar mijn zin. Het voelt nog wel wat onwerkelijk haha.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:47

Mag ik me hier melden?

Ik ben geen leerkracht, maar ben 3e jaars student Pedagogiek en loop nu 4 dagen in de week stage in het speciaal basisonderwijs. Erg leuk, maar pittig.
Heb hiervoor Onderwijsassistent gedaan, dus wel ervaring met onderwijs :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:48

Hoe was het vandaag, Goof?

Ik heb vandaag het mentorklasje ontmoet, dat is een deel van de klasjes die ik in de loop van het jaar les zal gaan geven. Leuk om een indruk te krijgen; enthousiaste kletsmajoortjes, maar wel op een leuke manier :)

Welkom Lindy!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:54

Leuk Aleenah!

Ik had vandaag maar 1 nieuwe klas, een 2 mavo. Veel wilde verhalen over gehoord, maar wat waren ze leuk en fijn!! Nou gaat dat de komende weken nog wel rommelen natuurlijk, maar mijn eerste indruk was tof en ze zijn erg blij met mij want ze waren niet blij met hun docenten die ze vorig jaar voor Engels hadden hahaha, dus dat speelt in mijn voordeel :o
Ook mijn mentorklas van vorig jaar gehad vandaag, ik geef hen weer les dit jaar. Erg leuk, man, ik mis die gasten!
En mijn eigen mentorklasje is retegemotiveerd om alles in het Engels te gaan doen vanaf nu (TTO), dus die willen heel graag!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:37

Leuk Goof!

Mijn school is echt leuk tot nu toe, morgen laatste nieuwe klassen. Ik ben benieuwd!

En ik kwam deze nog tegen... vond hem wel treffend :P
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:39

Hehehe, die is mooi ja!

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:44

Even weer wat van me laten horen in dit topic :D Heb af en toe meegekletst, maar las nog steeds mee. Ben vandaag eindelijk afgestudeerd *\o/* nu eerst twee weken vakantie, en dan hopen op invalwerk.

Leuk om te lezen dat zo goed als iedereen het weer naar zijn zin heeft voor de klas! :D

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:47

Gefeliciteerd lisanne! Hopen dat je snel een baan vind:D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:06

Gefeliciteerd Lisanne!

Ik ben van m'n laatste vrije dag aan het genieten. Ik begin maandag met een openingsvergadering en dinsdag met de lessen :) vind het opstarten zó spannend, echt stom :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:12

Saintelette schreef:
Gefeliciteerd Lisanne!

Ik ben van m'n laatste vrije dag aan het genieten. Ik begin maandag met een openingsvergadering en dinsdag met de lessen :) vind het opstarten zó spannend, echt stom :o

Ik heb hetzelfde, dinsdag nog wel studiemiddag dus beginnen woensdag, maar vind het ook erg spannend. Afgelopen jaar halverwege het schooljaar begonnen en niet echt fijne start gehad en dat me de rest van het jaar wel een beetje achtervolgd dus wil het nu zo graag goed doen.
Afgelopen week al wel 2 keer eventjes geweest om voor te bereiden, vind ik toch een fijner gevoel

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:43

Super Lisanne, gefeliciteerd!

Opstarten blijft altijd spannend, het is altijd spannend om kennis te maken met een klas.

Ik had vandaag in een brugklas de opdracht gegeven bij elke letter van het alfabet een dier in het Engels op te schrijven, zegt er een:"Mevrouw, een pinda is geen dier toch, of wel?"

:') :') :') :') :')

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:24

Geen dier Goof?! Pindarotsje dan? _O-

Ben supermoe na de eerste week, hoort dat erbij...? Man, soms heb je amper tijd om te eten in die half uur pauze, wel goed voor de lijn, haha!
Ik ben megalang bezig met voorbereiden.... Hopelijk gaat dat later wat sneller. In sommige klassen ben ik meer bezig met orde houden dan met lesgeven, dat voelt rot omdat ik dan vind dat ze te weinig geleerd hebben. De praatjes na de lessen vind ik het leukst, 'mevrouw, kijk eens wat ik ...' en dan een foto op de mobiel of zo, of iemand die een grote muggebult op zijn schouder gaat tonen. :D
Tot mijn verbazing zijns de VWO klassen het lastigst. Ze vertonen irritant en provocerend gedrag. Tot ieders verbazing vind ik de TL'ers en Havo'ers echt leuker :o

Ow dat lijkt me zo ontzettend leuk op een eiland! Heel bijzonder om daar te wonen en werken. Niet voor altijd denk ik, maar zo een paar jaar... :)

Sheran, ik neem aan dat jouw leerlingen heel erg gemotiveerd zijn? Dat wordt tenminste altijd over gymnasiasten beweerd?
Laatst bijgewerkt door GeraldineVD op 29-08-15 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:26

Dat is ook mijn ervaring InekeN. Hoe hoger het niveau, hoe minder leuk.
Het punt is dat vmbo'ers jou echt nodig hebben, hun prestaties en welzijn zijn afhankelijk van jou. OP havo/ vwo is dat niet. Die redden zichzelf, zij hebben jou niet nodig, dus het boeit ze ook minder dat jij er ook nog bent.
Ik sta volledig in de mavo dit jaar, heerlijk.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:29

Grappig dat jij dat als ervaren docent ook vindt Goof. Ze zijn idd afhankelijker, soms denk ik wel eens "hoe ga ik dit ooit in die hoofdjes krijgen?'. Maar ze zijn ook spontaner, soms wel wat ondeugend maar niks gemeens of zo. Tenminste, tot dusver :D
Wanneer ik meer ervaring heb wil ik echt liever aan het werk in het VMBO. Maar ja, ik heb natuurlijk nog nooit BB of KB gedaan, dat schijnt weer een andere 'tak van sport' te zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:32

Hehe, ja dat is het zeker. Het is 1000x intensiever. Ik heb het de afgelopen 9 jaar gedaan, enkel vmbo. Heb er onwijs van genoten, maar het is pittiger. Het laatste jaar had ik een klas waar enkele collega's van me zelfs gewoon mee gestopt zijn, zo heftig was die. Maar ik had de mazzel dat ze me leuk vonden, dus ze wilden bij mij nog wel enigszins :D
Ik had het alsnog zwaar, maar ik heb het overleefd met ze. En ze zijn leuk en spontaan en direct en eerlijk. Ik vind ze leuk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:59

Ik zou heel graag een keer voor een vmbo-klas staan, ik zou graag willen weten hoe dat is :). Het lijkt me echt leuk.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:34

Mijn gymnasiasten waren vaak echt boeven hoor! Er zaten wel redelijk wat braven tussen, maar sommigen braken het lokaal bijna af als je ze niet goed in de smiezen hield. :D :D En een lawaai dat ze produceren.

Ik heb 1 dag meegelopen bij VMBO-klassen en daar heb ik me wel bescheurd over bepaalde opmerkingen die ik bij mijn eigen klassen niet zo snel hoorde.

Docent: "Wat is een maagdenvlies?"
Leerling 1: "Dat is een vlies om je maag."
Leerling 2: "Nee joh, dat is een sterrenbeeld!"
:')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:36

Hahaha ja mooi dat soort opmerkingen!
Ik had eens een vmbo'er die aan me vroeg hoe paashazen zich voortplanten. Ze begreep niet of ze nou eieren legden of gewoon baby-haasjes kregen :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:44

Nee, dat soort dingen hoor ik inderdaad nooit in de klas :') (alleen vroeg iemand gisteren wat 'expertise' was). Maar die pinda... meenden ze dat serieus dan? Als het bij mij gebeurt ga ik ervan uit dat het een grapje is. Bij jou ook hoop ik?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:47

I wish. Dat van die pinda was geen grapje nee. Dat was een serieuze vraag.
Er was er ook 1 die dacht dat een spin geen dier was, begreep hij ook niet. De unicorn kom ook jaarlijks langs. Als ik vraag hoe vaak ze die al in een bos voorbij hebben zien lopen zitten ze altijd een beetje appelig te kijken alsof ik gek ben :')

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:49

Het is bij mij wel een paar keer voorgekomen dat leerlingen (brugklas) er heilig van overtuigd zijn dat een steen een levend wezen is..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:50

Hele andere wereld :D. Hoe geef je antwoord dan? 'Heb je wel eens een pinda over je arm zien kruipen?'