Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Dat dillemma zitten we dus ook mee, de ik vorm komt zo lagere schoolachtig over maar is wel persoonlijker.de hij vorm is zakelijker maar schept ook meer afstand. En als een klant hem inhuurt zitten ze wel een langere periode met hem in een ruimte. Dan wil je ook niet te afstandelijk overkomen, maar wel deskundig en ervaren en zakelijkp. Daarom is het zo lastig te beantwoorden.
connepon85 schreef:Nog even inhaken op het volgende. Je zegt "wat als je het wel waard bent, maar de klant het er niet voor over heeft." Is het dan zo dat de klant de waarde van je man niet inziet? Want daar valt dan een stukje marketing onder en hoe je de website insteekt. Of misschien valt die klant niet in de doelgroep?
karuna schreef:De hele fotografie discussie sla ik maar even over.Al zit hij ook met de vraag wat ben je waard en hoe laag of hoog kun je zitten in je uurloon?
Wel een eenvoudige vraag met misschien een lastig antwoord. Mijn mannetje is nu definitief zelfstandig na een jaar draaien met back up. Alleen de simpele vraag van een tekstschrijver ivm zijn site. Schrijf je in de ik of hij vorm? Wat leest prettiger? Wat geeft een beter resultaat ivm klanten informatie geven?
Wij komen er niet uit, het leek een simpel vraagje. Wat is jullie ervaring? Hij verkoopt alleen zijn kennis eigenlijk aan klanten. Het wordt dus een vrij zakelijke simpele site die wel duidelijkheid moet geven over wat hij kan en wie hij is.
connepon85 schreef:Op zich snap ik wel waarom ze meer voor een groter bureau willen betalen. Dat geeft toch een meer vertrouwd gevoel. Zij hebben al een track record opgebouwd en dat geeft een stukje zekerheid. Mijn vriend werkt zelf als controller voor zo'n groot bureau, maar ik hoor ook wel dat er soms zzp-ers worden ingehuurd voor €150,- per uur voor 4 dagen in de week (!) en al voor een langere tijd. Gaat echt nergens over.
Femke schreef:Als mensen die al met hem hebben gewerkt er wel wat voor over hebben om het te betalen, kan het helpen om die bedrijven een reactie te laten schrijven en dat op de site te plaatsen.
Juist om de nieuwe potentiële klanten te laten zien wat eerdere ervaringen van andere bedrijven zijn.
Werkt niet altijd, maar het kán bijdragen.
karuna schreef:connepon85 schreef:Op zich snap ik wel waarom ze meer voor een groter bureau willen betalen. Dat geeft toch een meer vertrouwd gevoel. Zij hebben al een track record opgebouwd en dat geeft een stukje zekerheid. Mijn vriend werkt zelf als controller voor zo'n groot bureau, maar ik hoor ook wel dat er soms zzp-ers worden ingehuurd voor €150,- per uur voor 4 dagen in de week (!) en al voor een langere tijd. Gaat echt nergens over.
Hoe vertrouwd wil je het hebben? Het bedrijf waar mijn man voor gewerkt heeft huurde ook zzp ers in maar meldde doodleuk aan de klant dat het een eigen medewerker was. En continuiteit? Een klant waar hij echt lang heeft gezeten. Hij was nummer 4 of 5 in 2 jaar. De vorige mensen waren door de baas weggehaald omdat er elders interessantere (lees meer verdienen) klussen waren of ze stapten zelf op omdat ze naar een ander bedrijf gingen. Uiteindelijk is hij er neergezet en de klant heeft heel lang nodig gehad voor ze er vertrouwen in hadden dat ook hij niet snel weer wegging een puinhoop achterlatend.
Bij een bedrijf huur je schijnzekerheid als klant. Want nagenoeg elk detacheringsburo werk zo tegenwoordig helaas. Dat is ook de reden van zelfstandig worden, het gebrek aan klantbinding en respect voor een klant.