Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 10:17

BlingP, succes bij UWV. Ik kan ook niet zo goed met de mensen die daar lopen. Dat werkt meteen irritatie op, vraag me niet waarom :+

Studie bevalt goed, maar wel pittig. Veel adviesbrieven schrijven, véél maar dan ook véél lezen!! De module is iets van 30 blz, maar er wordt veel verwezen naar wetteksten en andere teksten op de site waar ik de opleiding volg. Véél, maar interessant!

En mocht je die Gouden Tip :)) krijgen, deel die dan even met ons oke? :')

Kaatje, goed bezig! Zorg dat je opvalt met de brief, toon lef maar overdrijf niet! Maak je sterke kanten duidelijk met korte voorbeelden. En té oud, als je dat denkt, benadruk je gewoon dat je daardoor over meer (werk en levens)ervaring bezit en daardoor meer geschikt bent voor deze functie.

Percy, goede keuze gemaakt zo te lezen hoor! Ik had dat ook gedaan.
Wanneer start je?

Mijn nichtje stuurde me een vacature door via LinkedIn, ze kent de Recruiter en heeft al een goed woordje gedaan. Nu moet ik de brief nog even sturen <<)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:31

Er stond tijdje terug een linkje hier vermeld naar 2 korte pittige sollicitatiebrieven, kan het linkje niet zo gauw vinden, iemand anders meer succes om het terug te toveren?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 11:37

Ik zou het helaas ook niet weten.......

Brieven naar een site?? Of van iemand zelf?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:06

Dimple schreef:
BlingP, succes bij UWV. Ik kan ook niet zo goed met de mensen die daar lopen. Dat werkt meteen irritatie op, vraag me niet waarom :+

Hebben meer mensen last van...... :') :+ :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:11

Dimple schreef:
Ik zou het helaas ook niet weten.......

Brieven naar een site?? Of van iemand zelf?

Van een site, met 2 voorbeeldbrieven met pakkende introductiezinnen ofzo daar ging het over..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:31

Solleke_Noah schreef:
Misschien staan er hier nog goede tips voor iemand? Vind de openingszinnen soms best gedurfd :D maar het schijnt te werken..

http://www.schrijf.be/nl/hulp/tips/deta ... tatiebrief

Ah gevonden! Deze wil ik namelijk even bewaren om een beetje naast eigen brieven te leggen af en toe!

blingpiggy

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:43

Gefeliciteerd Percyleen!
Succes met je brief Kaatje! Is de sfeer op je huidige werk nog steeds niet beter? :(:)
Klinkt interessant Dimple, je motivatie zit ook goed! :)) En ook succes met je brief!

Geen gouden tip van het UWV helaas.... alleen dat ik hun vacature-mailservice goed in de gaten moest houden! :)*
Heb gezegd dat ik die vacatures ook wel zelf vind via google, en dan meteen reageer. Als ik wacht op de UWV mail zijn die vacatures 9 van de 10 keer allang verlopen.... 8)7

Kortom; had er geen zak aan. Mijn brieven vond ze prima. Maar anders moest ik maar gewoon solliciteren bij een callcenter....

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:57

Kan me goed voorstellen dat je dan ook denk wat doe ik hier, ach ze moeten toch wat zeggen en je het gevoel geven dat je er ook wat aan heb gehad. Het beste is inderdaad gewoon zelf blijven zoeken en netwerken en wie weet kom ooooooit je kans om weer mee te draaien in het arbeidsproces.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:44

:') wat zegt het UWV? Hun vacatures-mailalert in de gaten houden? Elke keer als ik via werk.nl een melding krijg zijn de vacatures al ingevuld _O-

Sfeer is bagger :x dus lekker op zoek naar een nieuwe uitdaging :Y)

Inmiddels ook een tweede solliciattiebrief verstuurd voor een bedrijf wat dichterbij :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 14:21

Goed bezig Kaatje!

BlingP, hysterische die mensen bij UWV he! Je zou ze eens zelf een poosje op straat moeten zetten en kijken of ze het dan nog zo goed weten. Ben bang dat zij ook een beetje vast zitten in een bepaald patroon.

Fargo, een pakkende zin of afsluiting houdt ze wel alert. Maar ook je persoonlijke profiel in je CV bovenaan goed neerzetten schijnt goed te werken. Soms pakken ze de brieven er niet eens meer bij...........

Ik heb er 2 verstuurd en heb even weinig inspiratie. Dus voor de rest lees ik veel in wetboeken en teksten...... }:0

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:34

Nou in de vacatures die ik tegenkom, wordt er toch nog redelijk vaak expliciet om een motivatie gevraagd.. onlangs nog een hele expliciete waarin echt moest worden toegelicht waarom je nu zo graag bij dat bedrijf aan de slag wilde. Ik vind juist dat het weer belangrijker lijkt te worden jammer genoeg. Een goed cv met goed profiel is mijns inziens veel belangrijker ..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 14:37

Ik vind de vraag ook wat raar: waarom je graag bij dat bedrijf wilt werken.
Je kunt alleen reageren met de dingen die je van de site af haalt of uit de vacature. En de werkelijkheid kan ook nog best tegen vallen als je eenmaal bij de werkgever op gesprek bent.
Niet iedereen heeft zo'n goede kennis over hoe het er aan toe gaat in het bedrijf.

Ben het met je eens dat met een goed profiel en CV je een heel eind komt. Wel vind ik dat je in een brief nét even wat extra aandacht kan geven aan bepaalde kwaliteiten.

Jij nog wat lopen Fargo?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:38

Die vraag kreeg ik vorige keer ook in mijn sollicitatiegesprek :j
Gelukkig had ik wel ervaring met de organisatie en hun visie sluit wel aan bij mijn eigen visie, maar of het nou bij organisatie A of organisatie B is... Als ik maar werk heb :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:49

Ik denk niet dat er nog wat loopt eerlijk gezegd, ik hoor helemaal niets. Ben nu bij 2 bureaus op gesprek geweest, net weer aangemeld bij een andere met mijn korte cv. Bij meerdere bureaus wel in bestand via solliciaties via hun site.

Zit nog over 2 vacatures na te denken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 14:54

Ik ben er toch een aantal malen flink mee de mist in gegaan. Dat ik adhv de vacature en website van het bedrijf een heel goed beeld dacht te hebben.
In werkelijk kwam ik binnen en voelde ik me daar helemaal niet thuis.
Dat is de kunst van het schrijven van een vacature.......

Balen Fargo dat het moeizaam verloopt. Weinig passende vacatures? Of ben je kritisch? (je hebt tenslotte nog een baan dus mag je wat kritische zijn dan bijv ik :P )

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:02

Nou ik ben kritisch in de zin van dat reageren op een vacature van 20 uur weinig zin heeft, of in A'dam (helaas) of voor 2100 eur .. of per direct..
Ik hoop eigenlijk door een recruiter te worden gespot hahaha.. door mezelf overal maar te blijven vermelden en up te daten ;-) maar als er wat passends is, reageer ik ook hoor.

Net nog even gebeld, hoe direct is direct bij een vacature waarbij procedure zowiezo al 3 weken ging duren.. hoefde niet te reageren want was idd echt zo snel mogelijk beginnen.
Andere vacature even mail gestuurd of het echt tijdelijk is of eerst een halfjaarscontract dat evt wordt omgezet of is het een project dat hierna weer stopt.. dat nog maar even afwachten.

EDIT en liever solliciteerde ik op alles wat los en vast zat, maar het moet wel kunnen .. naar Utrecht ipv Bilthoven is geen verbetering, naar de andere kant van Rotterdam of naar Amsterdam helaas ook niet..
En ja, ik wil toch wel heeeeel graag weg!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 19:22

Ik snap je keuzes en dilemma's! :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:45

Nou mijn eerste brief op de korte manier met subkopjes erin is de deur uit ;-) Ben heel benieuwd, dit bedrijf is wel hard op zoek ..
fiets vergeet ik mijn gewenste salaris toe te voegen.. nou ja ehh dat komt dan nog wel haha

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 12:05

Subkopjes, wat heb je nu weer voor leuks verzonnen Fargo?

Ik duim met je mee!

Gister niks meer gehoord van het klusbedrijf, maar we wachten rustig af.........

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:13

Stond in een van die voorbeeldbrieven die ik gisteren zocht ;-) Zodat je aandacht vraagt voor de onderdelen waar ze op selecteren ..
dit was het voorbeeld
Kei in organiseren
Wie ik ben? Accountmanager sinds x jaar bij ZZZZZZZ, marktleider in xxxxxxxxx.
Jobvereisten: organiseren, deadlines respecteren, het hoofd koel houden en nauwgezet werken.
Met taken als project-brainstorming, briefing, facturering en budgetopvolging.

Draaischijf
Dag na dag de spil vormen tussen uw klant, accountmanager en productie?
Sommigen lopen gillend weg – ik houd ervan.

Media en communicatie
Stages bij XXXXXX en XXXXXX, ervaring bij reclameregie XXXXXX en XXXXXX.
Bovendien perfect drietalig: Nederlands, Frans en Engels.
Klinkt dit te mooi om waar te zijn?
Graag overtuig ik u van het tegendeel in een persoonlijk gesprek.
Als bijlage vindt u mijn personalia en curriculum vitae.
Met vriendelijke groeten en ... tot binnenkort

En dit is een stukje ikke
Optimaliseren procedures
Ik ben verantwoordelijk voor de coördinatie en afhandeling van procedures rondom werving & selectie van kandidaten en het plaatsen van mensen op projecten.
In eigenlijk al mijn recente functies ben ik actief bezig geweest met het verbeteren en optimaliseren van procedures. Dat is ook iets wat ik echt leuk vind en wat me ligt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 14:49

Super leuk! Ik ben heel benieuwd hoor! :j

Ik heb nog wat vacatures staan waar ik op moet reageren, maar even geen inspiratie. Denk dat het een copy paste achtige actie wordt :)F

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:52

Ik zat ook even omhoog qua inspiratie en wil wel wat pakkender brieven gaan schrijven.. compacter zeg maar.. En zag een vacature waarbij ik wel een aantal kopjes kon verzinnen, dus eerst 2 of 3 stukjes in leeg word docje gemaakt en daar kopjes toegevoegd en brief van gemaakt. Zal ik hem je mailen, mag je zeggen of het iets of niets is ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:00

Klinkt weer eens als iets anders met van die subkopjes Fargo! Ben benieuwd of het een positief antwoord op gaat leveren!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:09

idinn schreef:
Klinkt weer eens als iets anders met van die subkopjes Fargo! Ben benieuwd of het een positief antwoord op gaat leveren!

Ik ook, vooral ook omdat het in de stukjes op intermediair erg werd aangeprezen als direct en bondig en duidelijk - en de voorbeeldbrieven mochten direct op gesprek hahaha - nou eerst maar eens zien dan geloven :') :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 16:05

Ik heb net gesolliciteerd in de regio, maar het loopt via Manpower. Kreeg binnen 30 minuten een soort van 2e ronde per mail aangeboden.
Daarin moest je nog wat extra vragen beantwoorden om uberhaupt op gesprek te mogen komen. Wel grappig, ik had dat nog niet eerde meegemaakt. Jullie?

Vroegen ze alleen om een referent.........en die heb ik dus niet aangezien de laatste 3 bedrijven waar ik heb gewerkt niet meer bestaan, compleet gereorganiseerd zijn of zijn overgenomen. Best lastig........