[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:53

Irritant Warboel! Ik ben blij dat ik altijd een periode lang hetzelfde rooster heb, dan kan ik ook lekker vooruit plannen :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:57

Ja nou een vast rooster (voor 12 weken) is hier ook het idee, maar in de praktijk is dat toch erg lastig :+ Ik ben daar ook best makkelijk in en als ze het zo kort van te voren wijzigen sla ik die les in overleg met de docent meestal over. Meestal vinden ze dat in het geval van rijles niet zo erg. Maar ik zit dit kwartaal verplicht op een andere richting (Product Design) en we gaan in de werkplaatsen op school aan het werk, dus dat kan ik niet skippen. Zonder die lessen mag je niet in de werkplaatsen werken, maar we doen mee met de Hema ontwerp wedstrijd dus we moeten wel :D

Helaas nemen die instructies onze beide vrije middagen (woensdag en vrijdag) in beslag, dus moet nu 's avonds of heel vroeg lessen. Nouja, goede oefening :P

Suus__

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:23

Ja ik zit tot 16:00 op school, en tot 17:30 op stage. Ik les ook voornamelijk savonds of soms in het weekend. Wel leerzaam om in het donker te rijden, maar ik vind het wel 'saaier' ofzo, misschien ook omdat ik aan het eind van de dag gewoon vermoeider ben.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:47

Ik les ook in een Ford Fiesta. Fijne auto idd :j (niet dat ik het kan vergelijken met andere auto's :Y) )

Vandaag maar 1 fout in mijn oefenexamen :D Begin er eindelijk een beetje vertrouwen in te krijgen dat ik het ga halen dinsdag! Zonder cursus overigens, gewoon zelf veel geoefend ;)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:53

Zal voor je duimen eelmo

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:54

Ik meld me hier ook! Afgelopen maandag examen gedaan, maar gezakt helaas. Uiteraard ligt dat ook aan mij, maar wegens ontevredenheid over m'n rijschool ga ik wel overstappen. Die man plande andere afspraken in tijdens de lessen, dan moest ik in de auto wachten voor een kwartier, ging vaak 2x per les naar de wc of koffie halen en allemaal van die vreemde verhalen tijdens de lessen.

Moet nu nieuwe lessen en een nieuw examen inplannen, hopelijk gaat het dan goed! Was gezakt omdat ik de omgeving onvoldoende waarnam.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:00

Wow wat een rare gang van zake zeg Jennifuur! Balen dat je gezakt ben.
Keertje naar de wc moet kunnen maar 2x per les stoppen is toch wel vreemd hoor := Wat raar zeg. Heb je dat ook aangegeven bij die rijschool waar je leste? Goed dat je over gaat stappen :j Hoop dat je dan je rijbewijs snel hebt!
Een vriendinnetje van mij had echt een engerd als instructeur, als ik haar verhalen hoor met wat voor rare toespelingen hij maakte := oh dat kan echt niet.

Afgelopen les moest m'n instructeur even de jongen na mij bellen, die had zich ineens ziekgemeld terwijl hij de week erop tussentijdse toets had. Dus auto even aan de kant gezet. Zou wel extra tijd krijgen na m'n les. Hebben zowat een half uur extra gereden, en nog geen 5 minuten aan de kant gestaan :')

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:43

Apart en zonde van je lessen Jennifuur.. Waar heb je gelest/ga je lessen? (PB?)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:13

Ja inderdaad als je naar de wc moet, dan moet je, geen probleem. Maar twee keer in 100 minuten... Ook zei tie dan dingen als 'ik ga even een drupje doen', nou bah gadverdamme daar krijg je toch kriebels van...
Ik heb het wel eens aangekaart, we hebben wel een paar keer een gesprek gehad omdat hij geen hoogte van mij kon krijgen, ik ergerde me regelmatig aan hem en dat zal hij wel hebben gemerkt. Ook was hij niet consistent in zijn lesadviezen; de ene week zei hij 'we gaan je examen aanvragen!' En dan was ik heel blij, en de week erop was het 'je moet 20 lessen erbij nemen'... Lekker duidelijk. Mede hierom is mijn examen toen niet lekker gepland en heb ik twee maanden niet gereden tussendoor omdat mijn examen zo laat pas was.
Ja soms reed hij wel langer door zoals bij die van jou Warboel, maar daar heb ik dan zelf soms ook geen tijd voor (als ik voor werk oid ging lessen).

Liesjeloef, ik stuur je eventjes een PB'tje!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:18

Oh gadver dat klinkt echt alsof 'ie een soa heeft _O- bah bah.
Nouja raar zeg. Als het zo stroef gaat is het ook niet leuk meer om te rijden. Zag je niet elke keer onwijs tegen de lessen op?
Flauw ook om de ene week te zeggen dat het examen aangevraagd wordt en de week erop ineens niet meer. Zou not amused zijn.
succes iig bij je nieuwe rijschool! Nu hopelijk wel een leuke instructeur! :)

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:24

Brrrrr wat een nare manier van vertellen dat je naar het toilet moet _O-

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:02

Hoi allemaal!
Was het topic uit het oog verloren :o

Weer gevonden gelukkig!
Wil toch nog graag hier babbelen, wil niet aan iedereen bekends vertellen wanneer ik examen heb, dan moet ik ook gaan zeggen tegen iedereen (als ik zak) dat ik gezakt ben hihi :o

Heb 2 weken geleden tussentijdse toets gehad, mijn instructeur vond de examinator een misselijke arrogante kwal... Dus kan nu alleen maar meevallen! Heb goede, bruikbare tips gekregen en gelukkig mijn vrijstelling!!
Afgelopen vrijdag zei m'n instructeur dat hij niet zou weten waarom ik niet in 1x zou slagen, dus ik hoop het!!
Heb rustgevende tabletjes van de huisarts (ook al met TTT genomen) omdat ik extreme faalangst en zenuwen heb.. En die helpen prima!!
2 maart heb ik examen, nog maar 2 weekjes!!

Hoe gaat het hier bij iedereen?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:19

Ik ben vandaag geslaagd voor mijn theorie, 5 fout in kennis en inzicht, dus op het randje. Maar geslaagd is geslaagd toch? :D Ik heb het nieuwe stijl examen gedaan, en vond het echt een hele fijne manier van examen doen.
Donderdag weer les *D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:23

Gefeliciteerd! Ah joh voldoende is voldoende!

Ik heb vandaag leren fileparkeren. Ging boven verwachting goed :) nog een lesje of 3 dan heb ik het eerste "deel" van de leskaart afgesloten en dan gaan we blokuren rijden.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:38

Gefeliciteerd Eelmo! Ik heb over 2 weekjes theorie, dus deze weken flink aan de bak. Deze week geen rijles in verband met carnaval, dus we mogen volgende week pas weer.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:24

Gefeliciteerd eelmo!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:42

Dankjulliewel :D

Hier boven de rivieren trekken we ons niet zoveel aan van het carnaval, dus alles gaat gewoon door :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:54

Hier gaat het rijden ook steeds beter, hopelijk kan ik binnenkort mij wat meer focussen op achteruit leren rijden ook. Nu is het telkens voor de deur een beteuterd gezicht van "je staat perfect" maar wij hebben aan beide kanten van de oprit zo van die geulen voor water (weet niet hoe jullie die noemen) dus als ik mij mispak .... ik oefen dat liever op een parkeerterrein waar ik plaats heb.

Moeder lief (het Belgisch systeem!) laat mij al wat verder rijden, begint mij al iets meer te vertrouwen achter het stuur :') . Was eerst bijna altijd enkel op de baan waar wij woonden of tenminste dan maar 1 baan meer maar nu vorige week toch een serieus stuk mogen rijden in vergelijking met anders. Het is enkel moeilijk om eens tijd te vinden altijd omdat ik nog 2 zusjes en een broertje heb die met regelmaat meegaan en ik niet mag rijden als zij mee zijn (volgens de wetgeving).

Nu hopelijk kan ik tussen eind maart en juli afrijden :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 07:55

Gefeliciteerd geslaagden!

Ik moet morgen afrijden, zenuwen beginnen toch wel een beetje te komen. Gisteren had ik nog een rijles, die op zich wel goed ging. De instructeur vond alleen dat ik met invoegen soms te veel probeerde de andere weggebruikers te 'sturen' door een beetje af te dwingen met knipperlicht. Dat vind ik wel lastig, maar vandaag ook nog 1,5 uur les, dus hopelijk zit het morgen dan helemaal goed!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:08

Hier gelukkig ook geen last van carnaval :+ heb niet eens vakantie nu haha. Volgende week pas.

Succes kchristi! Spannend :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:23

Alvast succes kchristi!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:52

Trouwens meiden hebben jullie ook soms zo'n last van je knieën na rijles? Soms heb ik dat echt zo erg := in m'n rechterknie, aan de zijkant. Heb het aangegeven bij m'n instructeur en we hebben al van alles geprobeerd: stoel meer naar voren of naar achteren, wat hoger, wat lager.. het helpt alleen niet :+ heb het niet altijd, gisteren ging het goed maar vorige week lag ik bijna om toen ik uitstapte. Heb anders nooit last van m'n knieën :? Al bedenk ik me wel dat ik jaaaaren geleden een keer een wat wiebelende knieschijf gehad heb en dat dat toen getaped is door de fysio. Dat voelde wel een beetje hetzelfde geloof ik.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:58

Nee nooit gehad :n Wel eens een zere rechterbilspier na een blokuur rijden

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:19

Warboel schreef:
Trouwens meiden hebben jullie ook soms zo'n last van je knieën na rijles? Soms heb ik dat echt zo erg := in m'n rechterknie, aan de zijkant. Heb het aangegeven bij m'n instructeur en we hebben al van alles geprobeerd: stoel meer naar voren of naar achteren, wat hoger, wat lager.. het helpt alleen niet :+ heb het niet altijd, gisteren ging het goed maar vorige week lag ik bijna om toen ik uitstapte. Heb anders nooit last van m'n knieën :? Al bedenk ik me wel dat ik jaaaaren geleden een keer een wat wiebelende knieschijf gehad heb en dat dat toen getaped is door de fysio. Dat voelde wel een beetje hetzelfde geloof ik.

Ja! Ik ook! Nu loop ik ook al een tijdje bij orthopeed/fysio omdat ik al langer last heb van mijn knie.. Geen idee ook waarom, fysio zei dat het door gewenning wel over zou gaan..
Ik rijd daarom nu nog maar 1u per keer. Blokuren zijn gewoon net te lang. Morgen mag ik een stukje snelweg proberen met cruisecontrol :)

Heel veel succes kchristi!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:05

Niet zo zeer mijn knieën, maar eerder mijn bovenbeenspieren.. Geen idee wat ik verkeerd doe haha. Ik rijd altijd blokuren dus da's behoorlijk lang zitten.

Alvast succes Kchristi!