Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonne

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:11

Blingh super zeg!! Gefeliciteerd :D

Voor de SPH'ers, het is echt heel moeilijk :(:) ik welke richting hebben jullie stage gelopen? Heb zelf orthopedagogiek gestudeerd en solliciteer ook op MBO-functies. Er zijn inderdaad wel vacatures maar vaak 100+ reacties op een vacature. Dan zit je er als starter gewoon niet zo snel tussen.
Misschien reguliere kinderopvang of weekend/ woensdagmiddagopvang voor kinderen met autisme/ ADHD? Daar willen ze nog wel eens studenten of starters. Geen idee ook of dat bij jullie richting past hoor.. Succes!

Anneert, duurt lang zeg voor je reactie krijgt! Op het moment ook weinig interessante vacatures voor basis orthopedagogen vind ik.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:16

Ik kan er trouwens maar tot september werken omdat de winkel dicht gaat en kan dan flink aan de bak met de leeg verkoop maar ben dus in september weer 'koos werkloos'. Helaas, dan moet ik weer solliciteren. Niks aan!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:17

Sph'ers probeer ook eens de wmo. Heel veel uzb's en detachering bureaus zoeken wmo consulenten. Er worden ook opleidingen aangeboden. Wie weet wel een leuke opstap?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:27

Cayenne schreef:
Ah ok. Dat had ik niet begrepen. Ik was inderdaad afgekeurd.

Was misschien niet helemaal duidelijk uit mijn verhaal. Dus zover ik weet heb je in de bijstand nog altijd sollicitatieplicht, maar hoe, wat en waar, geen flauw idee.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 12:12

Milatje, slim idee idd van de WMO. Altijd het proberen waard!

Bambi, voorlopig ben je weer onder de pannen in ieder geval, fijn!

Lekker rotweer dus ik ga de hele middag aan de studie. Fijne dag allemaal!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:04

Hier zou het rotweer worden, maar t miezert sinds een uurtje een heel klein beetje. Hele huis gepoetst en opgeruimd (konden een paar maanden de kelder niet gebruiken, dus alles tassen met etenswaren stonden hier bij mij in de serre (staat ook mn pc)).
Nu vacatures aan het zoeken. Ik ga mijn straal eens flink uitbreiden, gezien er richting de randstad meer vacatures te vinden zijn.

Opgeruimd huis, opgeruimd hoofd, dus ga ook nog lekker wat brieven schrijven denk ik:) (of ja iig 1 :'))

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:22

Mag ik even een gekke vraag stellen die niks met 'werken' te maken heeft?

Ik moet morgen naar een trouwfeest in Nl. Het gaat om goede vrienden van ons. We zijn uitgenodigd op de trouwceremonie, de receptie en het avondfeest. Wij gingen er echter van uit dat daar ook een avondmaal bij zat, maar na even na te vragen blijkt dit niet zo te zijn. Is dit normaal in Nederland? Nu moeten wij, samen met andere vrienden, tussen receptie en avondfeest in nog even wat gaan zoeken om te eten? In België kun je ofwel uitgenodigd worden voor de receptie, ofwel voor het feest (inclusief avondmaal), vandaar dat ik dit een beetje raar vind :) Of is dit in Nederland heel normaal? :o Geeft mij nu ook wat het gevoel dat ik mijn cadeau wat 'overbetaal' :o (Wil niet gierig overkomen hoor, maar had de extra kost om zelf eten te voorzien niet ingecalculeerd :) )

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 15:32

Of het normaal is weet ik niet, maar ik zie het wel vaker voorbij schuiven.

Dan geniet het bruidspaar dus het diner met een klein groepje en dat maakt het idd voor de daggasten wel wat lastig. Soms gebeurd het ook wel dat ze tussendoor foto's gaan maken en jij die tijd ook maar dient uit te zitten.
Ik zou dat zelf ook anders plannen maar hé, ik word toch niet gevraagd dus waar maak ik me druk om :')

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:43

@ Dimple: Ok, thanks, wij vinden dit ook een beetje raar, maar goed, niks aan te doen :) Morgen is toch geen feestdag bij jullie hé? Want ik zie dat 5 mei wel een feestdag is...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:46

Djeenie schreef:
@ Dimple: Ok, thanks, wij vinden dit ook een beetje raar, maar goed, niks aan te doen :) Morgen is toch geen feestdag bij jullie hé? Want ik zie dat 5 mei wel een feestdag is...

Morgen is het dodenherdenking.. -hoopt nu dat ze de datums niet omdraaid-

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:03

kimberly1995 schreef:
Djeenie schreef:

Sh*t, had ik niet zien staan op die site, stond wat meer naar onder... Zijn er dan veel zaken gesloten? We zitten wel in een stad...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:08

Djeenie schreef:
kimberly1995 schreef:

Sh*t, had ik niet zien staan op die site, stond wat meer naar onder... Zijn er dan veel zaken gesloten? We zitten wel in een stad...

Ik geloof dat het geen officiele feestdag is en dat de meeste dingen gewoon open zijn. :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:42

Let er wel even op dat in veel steden op maandagavond vrijwel alles gesloten is, zeker op een dag als dodenherdenking. Er zijn dan namelijk bijzonder weinig mensen die uit eten gaan :o
Ik zou dit wel echt even controleren voor je op pad gaat! Moet zeggen dat ik bij zulke planningen (afhankelijk van de reistijd) meestal een keus maak tussen dag- en avondprogramma. Heb nooit zo'n zin om tig uur in een vreemde stad rond te moeten hangen in mijn feestkleren. Al helemaal niet met zulk weer als nu :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:59

Toen mijn zus ging trouwen was er een buffet voor de mensen op de receptie dacht ik en daarna kwamen pas de mensen voor het avondfeest.

beetje raar idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:21

Apart, je bent dus overal bij, dus eigenlijk daggast, maar zonder avondmaaltijd?

Bij mijn vriendin was je als daggast gewoon overal bij. Dat was na de trouwceremonie begin van de middag met auto's door naar de plaats van het avondfeest. In diezelfde zaal wat gedronken en de taart aangesneden. Vervolgens konden we inchecken in het hotel en evt. opfrissen en/of gewoon nog wat blijven drinken/kletsen, terwijl hun foto's gingen maken. Ik heb toen met haar zusje de fotografen geholpen. Daarna met de hele groep gegeten. En toen zijn haar zusje en ik nog snel naar hotel gegaan (3 deuren naast feestzaal) om even op te frissen, want daar hadden wij door te helpen nog geen tijd voor gehad in de middag :+

Overige gasten waren welkom bij de trouwceremonie en op het avondfeest. Degene die dichtbij trouwlocatie woonde zijn naar beide gegaan. En tussendoor gewoon weer gaan werken nog. Degene van verder weg gewoon enkel naar het avondfeest.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 19:06

Het blijft een raar verhaal...........zeker op 4 mei........

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:23

Klopt, de datum is zo gekozen omdat ze zoveel jaar geleden elkaar op die dag hebben leren kennen. We hebben met onze vriendengroep even uitgezocht waar we iets kunnen gaan eten, hebben gebeld om te reserveren, maar dit deden ze niet, hoewel ze zeiden dat ze morgen niet zoveel volk verwachten dus dat ze wel plaats zullen hebben :) Eten is dus alvast geregeld.

Moet zeggen dat we onze kado ook hebben aangepast. We hadden deze gebaseerd incl. hele avondmenu en nu deze afvalt... Gelukkig vond iedereen van de vriendengroep dit een goede keuze :)

Zo vreemd is die stad voor ons ook niet, hoewel het toch een hele tijd geleden is dat we er geweest zijn, maar we zullen wat in het centrum blijven ronddolen en dan vooral heel lang tafelen om de tijd wat te doden voor het avondfeest :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 19:27

Welke stad ben je morgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 01:02

Fijn dat je wat hebt kunnen regelen qua eten!

Hier ein-de-lijk weer wat boeiende vacatures gevonden. Morgen naast studeren dus ook beginnen met brieven schrijven. Twee vacatures met sluitingsdatum in komende week. De rest wat verder weg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 05:13

Straks na het werk maar even kijken om nog een sollicitatie eruit te doen. Had vanmorgen een hele leuke vacature in mijn e-mailbox.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 08:22

Goedemorgen allemaal,
Fijne dag vandaag Djeenie!

Hier iets van 6 vacatures staan waar op ik wil reageren dus genoeg te doen vandaag. Ook nog genoeg te doen qua studie dus lekker bezig.

Idinn, goed bezig!

Marcella, succes met de brief!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:48

Super Bling en Bambi! :D Gefeliciteerd!

Met SPH is het dus ook moeilijk...? Ik zie ook best vaak vacatures voor WMO consulent verschijnen.

Vreemd Djeenie, helemaal rond de dodenherdenking....
Mijn nicht had ook zo'n rare constructie op haar bruiloft; ik was welkom bij ceremonie, receptie en feest. Alles behalve diner dus.... Ben ik uiteindelijk in een pizzeria beland... kwam van ver dus kon ook niet ff naar huis.
Het gebeurd dus vaker maar ik vind het zelf geen sociale constructie.... :\
Maar veel plezier vandaag!

Succes met brieven schrijven iedereen!
Dimple, bevalt het goed, je studie? :)

Straks richting UWV, zal mij benieuwen of ik nog Gouden Tips krijg.....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:18

Percyleen al een keuze kunnen maken?
Super Blingh en Bambi :Y)
Djeenie, :? vindt het belachelijk, zorry hoor, ik zou mijn cadeau aanpassen, je moet immers zelf voor je eten zorgen :x (dagbruiloft kost in het oosten rond de 35€ p.p.)
Blingpiggy succes bij het UWV, ik ergerde mij altijd aan de mensen daar :r

Hier wederom een reactie op mijn open sollicitatie, geen vacature maar wel belang bij mijn cv :j
Altijd goed een reactie te lezen. :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:30

Djeenie; wat een aparte constructie zeg. Ik zou daar ook zeker niet blij van worden!
Dimple; goed begin van de week! 6 vacatures, daar moet toch iets bij zitten! Ik duim voor je
BlingPiggy; Succes, hopelijk heb je er wat aan!
Kaatje; fijn dat je in ieder geval reacties krijgt op je open sollicitaties!

Ik heb een hectische week achter de rug, verhuizen, sollicitatie stress en nu weer op het werk en even rust ;)

Ik heb gekozen voor de partij die het hier over gaan nemen. De klant waar ik (uiteindelijk) In House zal gaan spreekt mij meer aan tov de klant(en) die ik zou krijgen bij het andere bureau. En daarnaast is dit een grote landelijke partij met veel meer mogelijkheden. Het andere bureau zaten ze met twee man en staat nog echt in de kinderschoenen :j. Wel lastig dat ik ze nu moet gaan vertellen dat ik het toch niet doe :7

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:44

Percyleen, werk ze! In je nieuwe huidige functie :D
En succes met vertellen, wie weet willen ze je over een tijd als het bedrijf groter is nogmaals benaderen, altijd die optie open laten ;)

Net een leuke vacature! Heb direct gesolliciteerd, is echt ALLES wat ik nu dus ook doe :):)
Als ik geen match krijg weet ik het niet meer :') Oh ja, misschien te oud....... (zoekt een oma-smiley) -O-