Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reneee_

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:34

Goed, inmiddels 29 studiepunten en daarmee dus alles gehaald eerste semester. Over twee weken weer tentamenweek en nu drie projecten die afgemaakt moeten worden dus lekker stressen maar na de tentamenweek gaan we wel twee weken op studiereis dus dat maakt alles goed haha :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:35

Ik heb ook binnenkort weer tentamens! Dus net een planning gemaakt (half nederlands half engels :')) voor wat ik moet doen voor ieder vak, en mn theorie examen voor mn rijbewijs haha.

Afbeelding

Heb nu trouwens 24 punten, en moet 1 vak herkansen.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:05

LauraSaskia, voor je theorie-examen hoef je niet het hele boek samen te gaan vatten hoor! Zou ik die tijd in de oefenexamens stoppen. De belangrijkste dingen zou je op een blaadje kunnen zetten, maar een samenvatting is overdreven.

Ik heb 22,5 studiepunten behaald. 1 toets niet vandaar, maar die komt ook wel goed :)

Zouden jullie misschien mijn enquête willen invullen? Is voor het vak onderzoek! Mochten jullie feedback hebben, hoor ik het graag!
https://docs.google.com/forms/d/1hjvnN7 ... rm?c=0&w=1

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:10

Ik heb 'm al 2 keer gedaan, en iedere keer op een 1 of 2 fouten gezakt. Toen ook samenvattingen gemaakt, en alle oefentoetsen van een cd-rom net zo lang tot ik ze haalde. Ben denk gewoon achterlijk ofzo :')

Ga zo je enquête invullen!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:13

Ingevuld :)

Ik nog maar 13 punten, maar je kan er bij ons ook nog maar 15 halen.
Pas in P4 komen er veel ivm assessements

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:30

LauraSaskia schreef:
Ik heb 'm al 2 keer gedaan, en iedere keer op een 1 of 2 fouten gezakt. Toen ook samenvattingen gemaakt, en alle oefentoetsen van een cd-rom net zo lang tot ik ze haalde. Ben denk gewoon achterlijk ofzo :')

Ga zo je enquête invullen!

Ahhh ik heb m'n theorie ook binnenkort. Gevaarherkenning gaat goed, maar al die getallen hoe breed of zwaar die aanhanger mag zijn enzo :? 8)7

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:55

Ik heb met m'n theorie examen geen boek open gehad, alleen examens geoefend :j

Edit: Ik heb de enquête ingevuld maar ik voel me een verwend kind omdat ik een basisbeurs stufi ontvang en geen schoolgeld en/of boeken hoeft te betalen vanuit thuis. :')

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:10

Bij ons is voeding in de praktijk samen met engels voor 4 of 6 studiepunten. Heb engels niet gehaald waardoor ik nu dus ook geen studiepunten heb voor vidp. Vind dat zo'n onzin, die vakken hebben níks met elkaar te maken... daarnaast ook macronutrienten niet gehaald voor 4 of 6 studiepunten.

Lang leve de herkansingen......!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:18

Hier gaat ook alles goed. Tot nu toe alle tentamens en studiepunten in 1x gehaald :)).

Ze zijn er bij ons 'achter gekomen' dat je bestanden in je GR kunt zetten. Vanaf aankomende module worden GR's dan ook niet meer toegestaan op de hele opleiding, voor alle jaren. Best wel vervelend, wij moeten erg veel rekenen en met een GR is dat wel veel makkelijker dan zo'n casio. Kan mij ook niet voorstellen dat ze er pas dit jaar achter zijn gekomen dat dat kan, maar de docenten zeggen van wel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:33

Die hebben dan onder een steen geleefd :')

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:54

Hier ook, t mocht vroeger alleen nog bij SB4, Sb5 en alle andere toetsen moesten al zonder. Volg nu Sb5, maar dat is zoveel wiskunde en natuurkunde, zonder GR echt niet leuk.... Tot nu toe wel al m'n studiepunten, heb er nu 29 met een 7.9 gemiddeld :)

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:23

DewiRox schreef:
Hier gaat ook alles goed. Tot nu toe alle tentamens en studiepunten in 1x gehaald :)).

Ze zijn er bij ons 'achter gekomen' dat je bestanden in je GR kunt zetten. Vanaf aankomende module worden GR's dan ook niet meer toegestaan op de hele opleiding, voor alle jaren. Best wel vervelend, wij moeten erg veel rekenen en met een GR is dat wel veel makkelijker dan zo'n casio. Kan mij ook niet voorstellen dat ze er pas dit jaar achter zijn gekomen dat dat kan, maar de docenten zeggen van wel.

Ik vind de Texas TI-30XB ook heel fijn werken. Wij moeten ook best veel rekenen en ik gebruik daar ook liever m'n GR voor want met een casio kan ik echt niet werken maar deze gebruikte we ook in de 1e tot 3e klas van de middelbare en hij is toch wel erg fijn :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:52

Dewi, dat wisten ze bij ons op de havo al. Wij kregen altijd theorie en rekensommen apart bij bijv m&o en economie. ik heb dit jaar ook mijn 10 jaar oude casio weer onder het stof vandaan gehaald en hij werkt nog steeds!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:18

Ja, op de middelbare school legde mijn wiskunde docent zelfs uit hoe je ook via de computer documentjes op Notefolio kon zetten. Ook op het volwassen onderwijs zeiden ze dat we dat gewoon lekker moesten doen. Maar hier wisten ze het blijkbaar niet en zijn ze er dit jaar achter gekomen..

Wij hebben veel wiskunde B en ook natuurkunde waarmee we telkens moeten doorrekenen. Dus zo'n casio is dan super irritant. Ik ga eens kijken naar die Texas dan ;)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:41

DewiRox schreef:
Ja, op de middelbare school legde mijn wiskunde docent zelfs uit hoe je ook via de computer documentjes op Notefolio kon zetten. Ook op het volwassen onderwijs zeiden ze dat we dat gewoon lekker moesten doen. Maar hier wisten ze het blijkbaar niet en zijn ze er dit jaar achter gekomen..

Wij hebben veel wiskunde B en ook natuurkunde waarmee we telkens moeten doorrekenen. Dus zo'n casio is dan super irritant. Ik ga eens kijken naar die Texas dan ;)

Jij doet bewegingstechnologie toch? Daar had ik me ook eerst voor ingeschreven als 3e keus, maar als ik jouw verhalen zo hoor is het héél anders dan dat ik me had voorgesteld. Wiskunde B en Natuurkunde zijn echt totaal niet voor mij weggelegd. Blij dat ik een andere keuze heb gemaakt! :o
Heb ik dan zo scheel gekeken of staat de opleiding op de site wat anders verwoord dan dat het in werkelijkheid is?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:52

Ja ik doe inderdaad bewegingstechnologie :). Nah, de hoeveelheid wiskunde en natuurkunde valt mee hoor. Ook omdat het heel erg wordt afgewisseld met anatomie, vervaardigen, registratie enz. Maar in elke module komt er wel wat wiskunde B en natuurkunde in voor. Ik vind wiskunde en natuurkunde wel leuk, dus het had van mij zelfs nog wel wat meer gemogen. Maar voor de mensen die bijv een c&m profiel hadden is het precies te doen denk ik.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:02

DewiRox schreef:
Ja ik doe inderdaad bewegingstechnologie :). Nah, de hoeveelheid wiskunde en natuurkunde valt mee hoor. Ook omdat het heel erg wordt afgewisseld met anatomie, vervaardigen, registratie enz. Maar in elke module komt er wel wat wiskunde B en natuurkunde in voor. Ik vind wiskunde en natuurkunde wel leuk, dus het had van mij zelfs nog wel wat meer gemogen. Maar voor de mensen die bijv een c&m profiel hadden is het precies te doen denk ik.

Ah oke! Ik had n&g met wiskunde a en aardrijkskunde dus dat was m niet geworden :+ . Mooi dat je het leuk vind! Mijn interesse toch meer bij de anatomie alleen. Maar het lijkt me een heel interessant beroep en je kan er het leven van mensen zoveel makkelijker op maken :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:54

Hier gaat het ook goed! 30 studiepunten binnen, en halverwege deel 2 van blok 3.. Nog 10 weken school. :oo Heb m'n laatste differentiëren toets goed verknald maargoed, ik ga wel voor de herkansing. :') Ben zwaar gemotiveerd nu alle stof voor het tentamen goed bij te houden en tot nu toe gaat dat goed! :P

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:43

Zo ik ben ook weer eens online op bokt. :o

Ik heb nu 25 studiepunten, en moet 2 herkansingen maken. Over twee weken heb ik alweer tentamens. Gaat echt snel dit jaar. Ben ook alweer bezig met inschrijvingen voor de uni.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:08

Ik heb vanmiddag een toelatingsgesprek voor mijn assessement :)
Die hoor je eigenlijk aan het einde van het jaar te hebben maar als alles goed gaat, mag ik versnellen (:

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:43

Wat goed Liespower!

Ik heb even een dip gehad met school, voornamelijk omdat een deeltijd studie met zoveel studiebelasting (30 tot 40 uur) naast een fulltime baan behoorlijk zwaar valt, maar inmiddels krijg ik weer wat energie, en heb ik de laatste dagen alweer behoorlijk veel gedaan...

Stage heb ik wel opgeschoven naar september, word nu niet meer aangenomen op scholen, dus de planning is om vanaf september gewoon een schooljaar lang een halve dag in de week stage te lopen (en dan dus een halve dag minder te gaan werken bij mn huidige baan)
Ik denk namelijk dat het voor scholen ook prettiger is om een vol schooljaar gebruik te kunnen maken van een stagaire, dan dat ze maar een paar weken iemand moeten begeleiden...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:14

spottedponie schreef:
Wat goed Liespower!

Ik heb even een dip gehad met school, voornamelijk omdat een deeltijd studie met zoveel studiebelasting (30 tot 40 uur) naast een fulltime baan behoorlijk zwaar valt, maar inmiddels krijg ik weer wat energie, en heb ik de laatste dagen alweer behoorlijk veel gedaan...

Stage heb ik wel opgeschoven naar september, word nu niet meer aangenomen op scholen, dus de planning is om vanaf september gewoon een schooljaar lang een halve dag in de week stage te lopen (en dan dus een halve dag minder te gaan werken bij mn huidige baan)
Ik denk namelijk dat het voor scholen ook prettiger is om een vol schooljaar gebruik te kunnen maken van een stagaire, dan dat ze maar een paar weken iemand moeten begeleiden...

Dat is dan toch geen deeltijdopleiding meer.. Ik doe een deeltijdopleiding met een studiebelasting van 15 uur per week naast een baan van 30 uur per week en dat is af en toe al pittig genoeg. Moet ik ook nog zeggen dat ik niet eens 15 uur eraan besteed, eerder 5 tot 10 afhankelijk per week en op zaterdag van 's morgens 7 tot 's avonds 7 weg ben voor college's.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:47

Dat is bijna geen deeltijd meer nee, word puur zo genoemd omdat de colleges zo volgepropt zitten dat we maar 2 avonden en een middag naar school hoeven, de rest doen we thuis...
Het is stiekem ook wel een tegenvaller geweest, klasgenoten die er veel minder bij werken vinden het ook zwaar (en vragen zich af hoe ik het allemaal doe...)

Mijn tijdsindeling voor een normale week:
Maandag werken tot 4, van 6 tot 9 naar school, daarna thuis nog een uurtje
Dinsdag werken tot half 12, van half 1 tot 8 naar school, daarna thuis nog tot 11
Woensdag werken tot half 5, meestal van 8 tot 11 aan school
Donderdag zelfde verhaal als woensdag
Vrijdags doe ik eigenlijk niks (instorten op de bank meestal)
Zaterdags ben ik eigenlijk de hele middag tot begin van de avond wel zoet met school
En zondags ook vaak over de hele dag verspreid wat doen...

Verder nog regelmatig dat ik wat kleine dingetjes doe op t werk als ik niks te doen heb... Maar ik heb er daar tegenover ook dagen bij dat ik over moet werken en niet aan school toe kom...

In de weekenden doe ik dan tussendoor wel wat aan het huishouden, en savonds probeer ik dan mn sociale leven nog leuk te houden, maar er zijn ook weekenden bij dat mn stiefdochter bij ons is, dan ga ik ook niet alleen maar in de boeken zitten, dus dat moet ik het weekend erop dan inhalen...

Dus ja, een beetje geleefd word ik wel...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:55

Lijkt me verschrikkelijk Spottedponie! Knap dat je het toch maar doet! Ik werkte 4 dagen en 1 dag school, vaak was ik dan de hele zondag wel kwijt aan huiswerk maar dat valt heel erg mee in vergelijking met jou zeg!

En ik heb de knoop 'doorgehakt'. Ik ga alles op alles zetten om naar de Uni te kunnen na de zomer. Zaterdag naar de open dag van de Universiteit Wageningen voor de studie Gezondheid & Maatschappij.

Dus nu 'even' de P halen en de hele zomervakantie blokken voor de wiskunde toelatingstest op VWO niveau. Dus ik ben ook heel erg veel met school bezig, maar ik heb een doel voor ogen.

Vrijdag eerste tentamen van deze periode, dus daar ga ik vandaag de hele dag mee aan de gang. Een Exceltoets, vind ik gelukkig redelijk simpel dus hoop toch wel een 7 of 8 te kunnen halen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:50

Het is ook verschrikkelijk :')
Ach ja het is schipperen en goed plannen, en verder niet teveel van jezelf verwachten, dit is maar tijdelijk... (blijf ik mezelf zeggen haha) gelukkig heb ik een vriend die me veel helpt :)

Je hebt wel een super doel gesteld CCCC :)