[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:39

Hylkje schreef:
Zal het inderdaad morgen even vragen ook omdat hij zelf zei dat de wachttijd niet zo lang is als bij de tussentijdse toets. Daar was de wachttijd 6 weken.
Verder geeft hij Super goed les.

Klopt liesjeloes. Zit nu alleen in twijfel deze weken steeds 2 uren te rijden of weer naar 1 uur in de week en pas op het einde weer 2 uren in de week te rijden.

Dat laatste zou ik dan ook overleggen met je instructeur, die heeft meer inzicht in wat er nog nodig is dan wij of jij. Niet op eigen houtje gaan minderen.

Warboel

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:14

Zo laatste theorie avondje gehad vanavond. Proefexamen was voldoende :) Was fijn om even te kunnen "oefenen" met het CBR systeem zeg maar. Dat je zo'n gek soort toetsenbordje heb en op het grote scherm te vraag. Meer dan m'n best kan ik niet doen dus we zullen zien morgen!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:53

Succes Warboel!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:55

Yes, geslaagd! Wel 5 fout dus op het randje maar ach voldoende is voldoende! *\o/*

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:20

Gefeliciteerd warboel.

We werken nu aan dat ik nog verder ga kijken. Meer ook de omgeving in mij opnemen.
We kijken les voor les of het handig is 1 of 2 uurtjes.
Voor volgende week weer 2 uurtjes rijden.
Deze keer ging beter als vorige week omdat de koppeling gemaakt is. Ooo wat een verschil. Dacht echt dat het aan mij lag dat stotterend weg rijden.

Zalig 2 uurtjes gereden.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:44

Warboel schreef:
Yes, geslaagd! Wel 5 fout dus op het randje maar ach voldoende is voldoende! *\o/*

*\o/* +:)+

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:33

Warboel schreef:

Gefeliciteerd! :D

Ik had net maar 6 fout met oefenen in wet&regelgeving, er zit vooruitgang in :+
Een deel van die fouten is ook echt gewoon stom en door slecht te lezen.. Zo zonde.. Zeker omdat ik mijn lessen nu echt examengericht bezig ben, zelfstandige route rijden enzo. Dus als ik mijn theorie haal denk ik dat mijn praktijk niet meer zo lang op zich laat wachten.. Grmbl! 8)7

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:44

Ja er zaten vandaag echt een paar pokkevragen in :+ O.a. over welk deel een motorrijder ziet met goed afgestelde spiegels. Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb maar volgens mij staat dat niet in m'n boek.
En waar je bijvoorbeeld extra op moet letten bij kou: motorolie, koelvloeistof of werkende ruitensproeier. Wist het echt ff niet :P
Succes Eelmo. Doe je een cursus? Die kunnen echt superfijne nuttige tips geven. Vooral op gevaarherkenning heb ik daar superveel aan gehad!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:08

Wat zijn er toch ongelofelijk asociale mensen op de weg zeg.. Weer een paar keer vol op de rem gemoeten. Verder wel fijn gereden. :D

Mag begin maart met mijn rijinstructrice mee op haar instructeursexamen. 8-)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:45

Hier vanmiddag allemaal erg vergevingsgezinde mensen juist! Kwam per ongeluk op de verkeerde baan terecht na een stoplicht en dat had degene achter mij door, dus die hield in zodat ik naar de juiste kon. En ik liet 'm nog afslaan toen ik voorrang had, die meneer bleef netjes wachten tot ik 'm weer aanhad. Heel fijn!

Sowieso fijn gereden. Gingen bochtjes achteruit oefenen. Nou rij ik western met m'n bijrijdpaard en kan ik te paard zo ongeveer elke vorm wel rijden achteruit. Met de auto ging ook super! Instructeur stond ervan te kijken haha :')
Volgende week gaan we beginnen met fileparkeren. :)

Wat leuk dat je mee mag Liesjeloef! Lijkt me ook wel spannend!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:07

Ja spannend idd. Beoordelaar zit natuurlijk voor mijn instructrice in de auto maar wellicht heeft hij nog feedback op mijn rijden.

Lekker bezig Warboel!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:53

Ik ben morgen aan de beurt en de zenuwen beginnen te komen :\
Ik lees nu van alles over controle handelingen van het voertuig, is dat vanzelfsprekend? Hoe pak je dat aan?

Qua banden bijvoorbeeld, moet ik kunnen opdreunen hoe diep het profiel en hoe hoog de spanning moet zijn?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:14

Liesjeloef schreef:
Ja spannend idd. Beoordelaar zit natuurlijk voor mijn instructrice in de auto maar wellicht heeft hij nog feedback op mijn rijden.

Lekker bezig Warboel!

Dat gaat hij niet hebben, daarvoor zit hij er niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:13

Corelli schreef:
Ik ben morgen aan de beurt en de zenuwen beginnen te komen :\
Ik lees nu van alles over controle handelingen van het voertuig, is dat vanzelfsprekend? Hoe pak je dat aan?

Qua banden bijvoorbeeld, moet ik kunnen opdreunen hoe diep het profiel en hoe hoog de spanning moet zijn?

Spannend, succes! Ja, het is wel belangrijk om wat feiten te weten over de banden (checken op beschadigingen, profieldiepte, of ze goed zijn opgepompt)! Dat valt onder controlehandelingen, maar onder de motorkap verschillende dingen checken ook (olie, koelvloeistof enz).

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:29

Over de banden is het belangrijk om te weten waar het profiel voor dient, hoe je kan zien dat de banden vervangen moeten worden, wanneer de banden vervangen moeten worden en op hoeveel bar (ik dacht 1,6) je de banden op moet pompen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:31

Ik had vorige week mijn 4e rijles, het ging goed en slecht :+
Ik heb in de stad gereden, echt centrum bouwput Utrecht, en dat ging suuuuuper! Maar ik had een hele drukke dag en moest direct na mijn rijles ook weer ergens heen, daar was ik veel te druk mee bezig waardoor ik stomme slordige fouten maakte en hem te vaak af liet slaan. Nouja leer ik ook weer van, en het was pas de 4e les dus fouten maken mag :)

De planning is dat ik in maart mijn theorie examen doe (omdat ik dan pas kon met de cursus die mijn rijschool gratis geeft), en in mei afrijden als het goed gaat. Dat is al best snel!! *\o/*

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:11

Geslaagd! Ik was blij dat ik nog wat over de banden had gestampt, kreeg daar vragen over :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:35

Yess, gefeliciteerd! Gelukkig maar! :)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:02

Corelli schreef:
Geslaagd! Ik was blij dat ik nog wat over de banden had gestampt, kreeg daar vragen over :))

*\o/* *\o/* *\o/*

Haha slim dat je nog even hebt geleerd!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:34

congrats!!

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:01

Pfff ik zou gister m'n praktijk examen hebben, krijg ik een dag van te voren een mail van het cbr dat alle geplande examens in februari niet door gaan..
Er was een fout gemaakt in het systeem waardoor er meerde examens om de zelfde tijd waren gepland.
Voor niks 2x 4 uur gelest deze week.. :(

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:32

dat is balen marshmellow.
wanneer moet je nu examen doen?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:04

Wat oliebol is dat zeg...!

Joepie, mijn 5e rijles ging vet goed :D . Reed vandaag in een Ford Fiësta, die vond ik wel fijn rijden :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:09

Wow dat is echt onwijs balen marshmellow! Beetje raar ook.

Ik moet nou al voor de 3e keer m'n rijles verzetten omdat school roosterwijzigingen maakt. Súper irritant. Probeer al zo laat mogelijk te plannen elke keer maar toch weten ze elke keer weer roet in het eten te gooien. Stond eerst in het rooster dat ik aankomende woensdag school heb tot 12:10, maar vandaag kregen we mail dat het veranderd is naar 16:40 de komende 4 weken. Ook geen kleine wijziging ofzo haha. M'n instructeur zal ook wel denken, op wat voor idiote school zit zij := Nu is het rooster als het goed is wel "steady" maar echt een rotrooster helaas. Hele lange dagen dus dat is echt superlastig met rijles.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:44

Gefeliciteerd geslaagden!

En inderdaad Warboel, dat is zo vervelend. Mijn school wijzigt soms het rooster 1 dag van te voren. Dat was ook verschrikkelijk met plannen