Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:51

Bij ons is de pauze een uur.

Jeetje, wat een naar ongeluk zwg :oo

Ik heb vanochtend mijn 1e muzieklessen voorbereid. Ik ga 7 lessen geven aan 5/6 en 7/8. Het wordt een reis rond de wereld. Ik heb een aantal liedjes om te zingen, met en zonder instrumenten of begeleiding op keyboard. En boomwhackers. Ik heb er zin in!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:05

Dank voor de tips, daar heb ik echt wat aan! :)
Veel maandag starters dus, ik ook.... best beetje zenuwachtig eerlijk gezegd. Lessen starten donderdag of vrijdag, afhankelijk van mijn rooster.
Gelukkig dat Magister niet zo complex is, heb al wat gezocht op You Tube en zo.
Oh, fotolijstjes met leerlingnamen, dat maakt het al iets makkelijker. Het is een school met heel veel ICT toepassingen, dat is best een drempeltje voor mij, haha!
Wel zin in!

Wat een rot ongeluk, beenbreuk opgelopen zelfs! Komt het wel helemaal weer in orde?

Middagpauze op mijn nieuwe werk half uur. 60 minuten lessen trouwens, lijkt me wel handiger?
Net in docentenagenda cijfertabel bestudeert. Gelukkig dat die er is, heb behoorlijke dyscalculie dus hoe dat moet met berekeningen maken, ai ai.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:15

Veel succes gewenst aan de mensen die over een paar uurtjes weer aan de slag mogen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier reageerde, toen liep ik stage op een MBO afdeling handel. Ik heb deze stage goed afgerond en een part-time baan aangeboden gekregen! *\o/* Ik moet mijn scriptie nog schrijven en mijn minor nog volgen dus dat is helemaal perfect!

Ik ben best wel zenuwachtig, helemaal zelfstandig alles moeten kunnen.. Maar iedereen is ooit begonnen, er zullen vast wel mensen zijn die er minder van bakten dan ik!

...Toch? -O- :P

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:22

Iedereen veel succes die vandaag mag beginnen! :)

Hier nog een weekje vakantie en dan start voor mij de pabo :)
Best raar om na 4 maanden vakantie weer naar school te gaan. Maar wel fijn, want dan krijg ik weer een rimte en heb ik geen vreetaanvallsn meer :=
Ook krijg ik vanaf volgende week te horen of ik op sollicitatie gesprek mag komen. Dus het is nog even spannend en afwachten wat ik precies aankomend jaar ga doen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:23

Werkse vandaag mensen! Veel plezier weer :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:49

Succes iedereen die vandaag weer start!

Ineke, gefeliciteerd met je baan! ICT wordt in het onderwijs steeds belangrijker en Magister wordt ook op veel scholen gebruikt. Goed dat je het nu leert dus :) Ik moet voor mijn studie zelfs een ICT-portfolio inleveren om te laten zien hoe goed ik ICT in de lessen kan gebruiken en overweg kan met allerlei software.

Volgende week beginnen de colleges weer. Heb van het regenachtige weer maar eens gebruik gemaakt om mijn werkplek thuis op te ruimen. Die is dus alvast klaar voor het nieuwe jaar! Ook hoop ik binnenkort iets te horen van de school die ik vlak voor de zomervakantie heb geschreven m.b.t. een stageplek.

Namen onthouden...ik ben er ook rampzalig in! Vorig jaar heb ik een klassenlijst met namen & foto's meegekregen. Dat is erg fijn om namen te leren en ook om onopvallend voor je neus te hebben liggen tijdens de les. :=

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:57

Vanochtend gesprek gehad. Goed en leuk gesprek! Ben benieuwd wat er uitkomt.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:56

Spannend Miinynke!

Gisteren introductie voor nieuwe leraren gehad, rondleiding etc.
Beetje teleurstellend dat er nog niks geregeld was voor mij. Geen boeken, inlogcodes, sleutels, klasselijst met foto's..... |(
Niet fijn om zo te moeten beginnen. Eerste lessen dus iets verzinnen omdat ik nog geen boek heb... beetje prut eigenlijk, ik had me zó goed willen voorbereiden :(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:08

Jeetje, dat is echt heel slecht geregeld zeg!
Kun je wat verzinnen voor de eerste dagen? Wellicht heb ik nog wel wat liggen voor je. Engels toch?

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:09

Hallo allemaal
Zou ik hier ook mee mogen kletsen?

Ik ben Lisa en start donderdag als docent natuurkunde in de onderbouw. Zelf afgestudeerd aan een technische HBO maar nog geen docent. Met de opleiding docent ga ik ook starten dit jaar dus een spannende combi.

InekeN wat vervelend dat je geen boeken hebt!
Ik hoop dat het bij mij vrijdag beter geregeld is. Ik heb al wel wat boeken maar nog geen idee welke
klassen ik krijg. De voorlopige indeling waren veel mensen niet tevreden mee dus is over de kop gegaan.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:46

klinkt goed miinynke! wanneer hoor je wat?

InekeN....wat enorm slecht zeg! lekker welkom voel je je dan ook....goed georganiseerd NOT

Wat leuk...natuurkunde! heel cool. Is dit je eerste keer voor de klas?

Mijn eerste twee dagen zitten erop. Been houdt zich redelijk goed. Moet wel enorm wennen aan de kleuters (ja echt....) Dag 1 zat de eerste al op het bankje in de kring te piesen hahahaha

Continurooster valt me alles mee eigenlijk, dagen vliegen echt voorbij!

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:43

Ja ik heb 0 ervaring en dus ook geen opleiding nog. Gelukkig wel veel kennis over de stof en veel ervaring als kampleiding bij de pubers.

Kleuters lijkt me onwijs lastig! Wat heb je hiervoor lesgegeven?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:10

dems75 schreef:
Mijn eerste twee dagen zitten erop. Been houdt zich redelijk goed. Moet wel enorm wennen aan de kleuters (ja echt....) Dag 1 zat de eerste al op het bankje in de kring te piesen hahahaha

Continurooster valt me alles mee eigenlijk, dagen vliegen echt voorbij!

Oh god en daarom werk ik dus niet met kleuters :')
Maar fijn dat het rooster niet tegenvalt!

Ik heb vanmorgen mijn rooster pas gekregen, ben er helemaal blij mee!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:40

Wat slecht zeg als er niets geregeld is! Zou er flink van balen...
hier zitten de eerste 3 dagen er alweer op. Heb een hele leuke groep 7 Dit jaar! Tot nu toe, stormingsfase moet nog komen :') ze hebben wel een beetje een reputatie :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:03

Heb je al die jaren geen kleuters gehad dan, Dems? Of ben je er een tijdje uit geweest, uit het onderwijs?

Hier ook weer de kop eraf:
21 kleutertjes tussen de 4 en de 6. Leuk groepje :j Kindjes waren blij weer te beginnen, de jonkies vonden het natuurlijk allemaal een beetje spannend en lieten een traantje hier en daar ;)
De afgelopen twee jaren hebben we 3 kleuterklassen gehad die alle drie tot 29 kinderen gingen.
That stops being fun after 24-25 hoor...pfff..dan ben je voor je gevoel vaak alleen maar aan het rennen en redderen.
Dit jaar boffen we - hopelijk... ; alle drie tot en met december 28, maar in januari start de nieuwe groep en dan gaan die laatste 3 die erbij zijn gekomen naar de nieuwe groep.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:16

Mamamiesje; ik heb wel kleuters gehad voorheen, maar was alweer een tijdje geleden. Ik ben meer van de middenbouw. Heb jaaaaren groep 3 gedaan (vind ik persoonlijk het leukste) en vorig jaar had ik groep 5, vond ik ook erg leuk!
Wij hebben ook 3 kleuterklassen maar boffen wel...allemaal begonnen met 17 kinders ;)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:06

Ik heb de baan!!!! Super leuk vandaag dagje wezen kijken en overdracht van de vertrekkende docent.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:07

Van harte! Wat super, veel plezier :D

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:12

Gefeliciteerd!

Iemand nog in de buurt van Emmeloord die opzoek is naar een baan?
Bij ons binnen NT2/EOA zijn 2 vacatures van 1,0fte. We krijgen er gewoon 2(!!) klassen bij
(en zo'n 50 nieuwe leerlingen)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:07

Gefeliciteerd Nynke!
Op welke school ga je aan de slag?

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:24

Dankje! Middelbare op vlieland :D voor geschiedenis aardrijkskunde en maatschappijleer!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:42

Gefeliciteerd!

Mijn 31 groep 5ers en ik zijn ook lekker gestart en dit jaar komt weer helemaal goed!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:51

marleen_88 schreef:
Gefeliciteerd!

Mijn 31 groep 5ers en ik zijn ook lekker gestart en dit jaar komt weer helemaal goed!

Dankje!
wow 31 leerlingen! Er zitten op mijn school 35 in totaal :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:58

Gefeliciteerd!

Hier nog 1,5 week vakantie naar hoop volgende week al keertje heen kan wat voor te bereiden. Vind bu wel spannend worden weer

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:46

Gefeliciteerd Nynke!