Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:43

Ga voor je duimen.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:16

Wat is het hier stil? Geen weer om aan het werk te denken?

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met intern solliciteren? Ik werk in een klein team (tussen de 10 en 15 personen) waarvan iemand een andere baan heeft. Ik werk daar nog tijdelijk, in een andere (MBO) functie. Er is nu dus een vacature voor een HBO functie. Dat werk wil ik heel graag doen in combinatie met een HBO-opleiding. En vandaag adviseerde mijn leidinggevende om te solliciteren op deze functie. Niet zozeer om dat nu te gaan doen, maar zoals het lijkt komt er binnenkort nog een vacature. Hoe schrijf je nou zo'n brief?

Verder kwam ik deze vacature tegen: http://www.paardenwerk.nl/?/vacatures/bekijken/1668/
Paardentransport op Schiphol. Misschien voor iemand hier?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:30

Ik heb helaas ook alweer 1 afwijzing binnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:11

Hier in ieder geval goed nieuws! Per 1 augustus werk ik 36 uur per week onder contract bij mijn huidige werkgever! *\o/* In eerste instantie zou het om part-time freelance gaan, dus ik viel bijna van mijn stoel toen human resources tijdens het laatste gesprek met een voorstel voor 36 uur onder contract kwam :oo
Kan het nog niet geloven :D Het bedrijf geeft ivm de crisis momenteel sowieso geen contracten, dus het was echt een uitzondering op de regel!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:49

36 uur onder contract, als ZZP'er? Of gewoon 'vast' in dienst

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:56

36 uur in vaste dienst (dus geen ZZP'er meer)

Freelance werd sowieso een moeilijk verhaal, want ik had maar 1 opdrachtgever.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:08

Had ook beiden gekund :D
Ik zelf heb bijvoorbeeld als ZZP'er een jaarcontract

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:11

Ah ok :D Nee, het gaat echt om een jaarcontract in vaste dienst :D

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:13

Lekkah!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:34

Toppie. +:)+

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:43

Gefeliciteerd Cayenne! Wat fijn, heerlijk nieuws lijkt me!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:14

balen.. ik vind klantenservice heel erg leuk daar zijn ook veel vacatures vor op het moment. Helaas moet je persee ervaring hebben hoorde ik net weer via een afwijzing: callcenters bijvoorbeeld. Dit wil ik echt niet, wil geen mensen oplichten maar zo kom ik ook nooit aan ervaring pff.. lastig.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:16

Ik ben zonder ervaring aangenomen op een inbound klantenservice voor een overheidsinstelling.. niet geschoten...!!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:20

wow ja ik blijf volhouden hoor maar het is wel jammer dat je steeds wordt afgewezen door te weinig ervaring.. waar moet ik die gaan opdoen dan? haha

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:01

Hier weer druk op zoek...de vorige baan die ik zou krijgen ging niet erg netjes... had verteld dat ik een zoontje heb en de opvang moet regelen en dus ook graag op tijd dan een contract zou ontvangen zodat ik die kosten deels vergoed krijg (Anders kost t me 90 euro in de week voor 3 dagen)...helaas na vrijdags werken en maandags gewerkt en gebeld, nog niks ontvangen.. dinsdag geen post, woensdag niet en donderdag ook geen brief met contract... Ze belde vandaag op "ja hij is maandag op de bus gegaan..." ik zeg ja sorry.. maar ik vind het niet netjes.. ik weet niet precies wat ik verdien nu, wat ik vergoed krijg kwa reiskosten ja of nee, en hoeveel uur ik nu per week werk... erg onduidelijk dus allemaal... Ik heb dus besloten iets anders te zoeken want nu ben ik dus al 120,- euro kwijt terwijl ik niks heb ontvangen en ook niet weet wat ik zou verdienen, al zou ik dus na die 3 weken werken niet veel overhouden... Nu dus hard op zoek naar een leuke baan, met dagen dat ik ook kan ivm opvang van me zoontje, en het liefst iets administratiefs...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:03

Iedereen bedankt voor de felicitaties!

Jeetje Mioux, vreemde gang van zaken!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:15

Hier ook op zoek sinds midden mei. Ondertussen heb ik een gesprek gehad voor huishoudelijke hulp, maar dat was echt te weinig uur. Daarna nog bij de Shoeby. Kreeg ik een meeloopmiddag en ze zou me de volgende avond bellen i.v.m. nog iemand die ook kwam meelopen. Kreeg ik de maandag erna (ik ging die zaterdag op vakantie) een belletje dat ik het niet geworden ben omdat ik geen ervaring had in de mode. Uh ja dat staat toch ook op mijn cv? :')
Heb ondertussen een ww uitkering aangevraagd en hopelijk ga ik die wel krijgen. Nu moet ik daarvoor allemaal formulieren opsturen en 4x per maand solliciteren. Als ik het goed heb uitgerekend krijg ik het maar 3 maanden en dan niet heel veel. Maar als deze drie maanden verlopen heb ik dan nog recht op iets anders? Ben namelijk 20 en woon bij mijn ouders.

Het liefst ga ik werken als secretaresse/receptionist. Maar ik neem momenteel wel bijna alles aan. Voor de supermarkt ben ik te oud en voor de meest andere dingen waar ik op solliciteer heb ik weer geen ervaring. :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:24

Ja cayenne ik heb geen geluk met een baan lijkt het wel hihi maar we geven niet op! we gaan door met zoeken en kijken naar dé baan die bij mij past!

Melia jij hebt denk ik een WW uitkering aangevraagd? die krijg je tegenwoordig (althans dat weet ik van toen nog) inderdaad niet zo lang meer... ik zit nu in de bijstand omdat ik na de WW uitkering nog geen baan gevonden had. Nu heb ik wel 5 per week ongeveer sollicitatie plicht, die ik ook door moet sturen naar mijn contact persoon. Deze uitkering houd je tot je een baan hebt gevonden, een vaste baan of een jaar contract. Als je bij je ouders woont moet je wel aangeven of jij wel of niet moet mee betalen in de kosten. Ik zelf ben 25 en moet mee betalen aan de kosten voor de boodschappen, wat ook heel normaal is. Ook heb ik kosten vanwege verzekeringen en mijn zoontje, vandaar kreeg ik ook bijstand. Ze zijn wel erg streng tegenwoordig, ook maar goed ook soms, maar je kan altijd een gok wagen. Let wel op, het kan zeker een maand of 2 a 3 duren voor je uiteindelijk je eerste bijstand krijgt. Dus let goed op je financiën in die tijd is mijn tip.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:26

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:43

Ik lees vooral mee, heb een tijdje geleden wel gereageerd.
Ik was op zoek naar een vakantiebaan, voordat ik ga studeren in september.
En die heb ik op marktplaats gevonden, dus dat is misschien ook een tip? :)
Er zitten weleens vage dingen tussen op marktplaats, dus ik had eerst mijn twijfels.
Maar het bedrijf waar ik bij gereageerd heb had een professionele website, met winkels in Utrecht en Amsterdam. Dezelfde dag dat ik had gesolliciteerd, mocht ik op gesprek komen en ben ik aangenomen!
Heb nu al twee dagen gewerkt :)

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:12

Melia, ik vraag me af of je na de ww in aanmerking komt voor een andere uitkering. Maar even navragen bij de gemeente is natuurlijk snel gedaan! Heb je een opleiding afgerond?

Mioux, jammer zeg...ze hadden de papieren inmiddels dus wel opgestuurd? Stond daar ook niet in wat je zou verdienen? Raar.

Eilish, gefeliciteerd!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:34

Meliaforever schreef:
Het liefst ga ik werken als secretaresse/receptionist. Maar ik neem momenteel wel bijna alles aan. Voor de supermarkt ben ik te oud en voor de meest andere dingen waar ik op solliciteer heb ik weer geen ervaring. :+

Ik kom even binnenvallen. Banen in de administratieve sector zijn schaars en de vacatures die er zijn reageren 150 - 300 mensen op.
Sta je ingeschreven bij Studentenwerk? Zij hebben ook pools voor verschillende banen, voor receptionistes ook, maar daar moet je ervaring voor hebben. Ik ben die studentenleeftijd allang en breed voorbij, maar een poos terug hadden ze een vacature waar ze wel ervaren mensen voor wilden en kon ik als 40 plusser ook solliciteren.
Het loont in elk geval de moeite om je daar in te schrijven, is een leuke organisatie en ze houden je per mail op de hoogte van vacatures. www.studentenwerk.nl

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 07:42

Gefeliciteerd Cayenne! Lekker gevoel moet dat zijn dat ze je in vaste dienst willen nemen.

Mioux, dat klinkt zeker als een vreemde gang van zaken. Vooral dat ze ook zeggen dat het al wel verstuurd is. Heel begrijpelijk dat je verder zoekt.

Bij mij gaat het gestaag verder. Tot nog toe bij elke brief die ik verstuurd heb op gesprek uitgenodigd geweest, wat een lekker gevoel is, het heeft alleen verder nog niks opgeleverd helaas. Het tweede gesprek van de PhD die ik had lopen heb ik afgezegd, het project was toch niks voor mij. Wel super lief daarop een mailtje ontvangen van hun dat er binnen de afdeling ook nog een andere positie open stond en of ze mijn CV mocht doorgeven. Uiteraard mag dat. Daar ook weer een uitnodiging voor ontvangen voor volgende week. Klinkt op zich als een interessant project.

Ik zit met het idee te spelen om een "overtuig mij ook maar eens" vraag te gaan stellen bij gesprekken. Ze vragen altijd of je zelf ook vragen hebt. En aangezien dit een belangrijke stap is voor mijn toekomstige carriére heb ik de neiging om de volgende twee vragen te stellen:
- Waarom is dit project/onderwerp belangrijk?
- Waarom is dit project/onderwerp/vakgebied een goede stap om mijn carriére te starten? (of anders geformuleerd, waarom is dit project interessant voor mijn carriére?)

Ik twijfel alleen of dat niet heel raar is om te stellen. Hoewel ik het ook wel weer een logische vraag vind, de keuze voor welke PhD is een essentiele stap om de richting van een verder academische carriere te bepalen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:06

Shiloh: Die vraag stel ik sowieso bij al mijn gesprekken, alleen dan gericht op 'wat hebben jullie mij voor uitdagingen te bieden' etc.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:42

axeltje ze hadden t gestuurd zeiden ze, maar is nu vrijdag en maandag zou t op de post gedaan zijn, nog niks binnen, dus ik geloof er niet veel van helaas. Dus ook geen idee of wat ik zou gaan verdienen daar.