Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:24

voor hoeveel uur zou dat zijn dan?

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:26

Ik heb net besloten om per 1 Dec. of 1 Jan. te stoppen met de studie. Ik heb al 2 banen in de horeca in het weekend, maar wil ik er graag een paar halve dagen door de weeks wat bij. Dus begin sinds vandaag ook maar met rondkijken :)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:28

Ik heb vandaag een LICHT admin medew. geplaatst voor 2 dagen in de week met een bruto uurloon van 15eur!! Echt asociaal maar de klant ging toch akkoord :) Je mag al blij zijn als je werk hebt hoor tegenwoordig! Ik verdien ook geen bakken met geld als junior maar ik ben wel aan het werk in mijn studie richting en dat is me nu echt meer waard!

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:41

PercyLeen schreef:
Ik heb vandaag een LICHT admin medew. geplaatst voor 2 dagen in de week met een bruto uurloon van 15eur!! Echt asociaal maar de klant ging toch akkoord :) Je mag al blij zijn als je werk hebt hoor tegenwoordig! Ik verdien ook geen bakken met geld als junior maar ik ben wel aan het werk in mijn studie richting en dat is me nu echt meer waard!

15euro bruto is toch veel?

ik snap jullie geld systeem niet meer
sommige 18 jarige jobstudenten werken in nederland voor amper 5 euro per uur, waar het hier in belgie minimum 8 euro is, en volwassenen werken dan in nederland aan 15 euro, waar wij amper aan de 12-13 euro raken? :D

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:44

Schat, dat bedoeld ze ook volgens mij ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:47

Duhelo schreef:
PercyLeen schreef:

15euro bruto is toch veel?

ik snap jullie geld systeem niet meer
sommige 18 jarige jobstudenten werken in nederland voor amper 5 euro per uur, waar het hier in belgie minimum 8 euro is, en volwassenen werken dan in nederland aan 15 euro, waar wij amper aan de 12-13 euro raken? :D

Haha dat is idd aso veel ja ;)

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:53

ow, nu snap ik hem :D
het is laat he ...
Vandaag trouwens goede sollicitatie gehad, hoor morgen of ik mag werken of niet
als administratief bediende in een pakjesdienst, sochtends de chauffeurs hun pakjeslijsten en adressen geven, en vanaf een uur of 10 wat administratieve taken in men uppie :D
werken van 7-15, heel mooi betaald, helaas wel tijdelijk, maar minimum 4 maand, en grote kans om daar toch te blijven maar op een andere afdeling!

morgen nog de labo sollicitatie, en volgende week nog een administratieve, dus ik hoop dat ik toch ergens aangenomen ben :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:58

je hebt je kansen in elk geval gespreid :D Heel verstandig!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:02

Wat ik zoek het liefste iets administratiefs...
Aangezien ik me medische klachten niet te zwaar werk mag doen, het zal nog niet mee gaan vallen om wat anders te vinden.

Maar ik neem aan dat ik naar 6 jr recht op WW heb en een eventuele aanvulling daarop want met alleen een WW kan ik mijn vaste lasten nog niet eens betalen..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:08

Pascal schreef:
Wat ik zoek het liefste iets administratiefs...
Aangezien ik me medische klachten niet te zwaar werk mag doen, het zal nog niet mee gaan vallen om wat anders te vinden.

Maar ik neem aan dat ik naar 6 jr recht op WW heb en een eventuele aanvulling daarop want met alleen een WW kan ik mijn vaste lasten nog niet eens betalen..

Aanvulling zou ik niet op rekenen.. :(:) Je krijgt bij mijn weten gewoon 70% van je laatst verdiende loon of evt loon vorige baan.

Of bedoel je qua kinderbijslag oid?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:48

Niet als je van die 70% ww niet kan rondkomen, ik ben allenstaande mama is ook in mijn voordeel he...

WW net online aangevraagd en daar stond dat ik waarschijnlijk recht heb op een aanvulling..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:54

Ik heb er inmiddels 2 dagen in de winkel opzitten en bevalt goed. Leuk team , lekker spontaan en geen stress dat alles super snel de winkel in moet. Heb al zin in volgende week dan gaan we open.

Helaas heb ik wel mijn intake sessie bij Trans voor volgende week moeten afzeggen ivm de opening. Nu sta ik weer onderaan de lijst dus kan het wel weer even duren voor ik op gesprek mag.

Morgen ga ik mijn ww opzeggen!!!

Wij hebben nog een verkoopster nodig in de winkel in Heerhugowaard. Als je intresse hebt moet je maar even PB sturen dan kan ik vragen hoe je het beste contact op kunt nemen hiervoor. Voor zover ik weet een full-time aanstelling.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:18

Ik had dinsdag ook een goed gesprek gehad dacht ik
maar nog niks gehoord van de meneer van het uitzendbureau ;(

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:19

mooi dat het bevalt cowgirl! Echt super!

Een uitkering is indd geen vetpot. je krijgt indd de eerste maanden 75 % van wat je de laatste 6(?) weken gemiddeld hebt verdient.
Maar bij mij is het zelfs minder, geen idee waarom dat is....... krijg nu 50 euro minder dan die 75 %, terwijl ik ook een aanvulling zou hebben....

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:00

Ik heb nog steeds geen bericht over kamermeisje... Wat ben ik ook weer ongeduldig.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:09

Soms hoef je daar ook niet op te rekenen. Ik heb op allerlei schoonmaakbaantjes gereageerd maar heb nooit een reactie terug ontvangen.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:43

Voor 1000 euro in de maand is het voor 38 uur in de week €6,07 per uur.
Callcenter en klantenservice verdienen nog beter.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:48

Het is ook maar net wat je opbouwt hé! Ik heb bijna 8 jaar bij mijn bijbaantje gewerkt in de supermarkt, ben nu net 26 en verdiende daar 11.75 bruto per uur! Zit nu op een HBO functie en verdien minder per uur hoor! Je kan in deze tijd op je strepen gaan maar voor jou 10 anderen en de ervaring op je cv lijkt me in dit geval belangrijker...zo lang ze je maar het wettelijk minimum betalen. Je moet ook willen investeren in je toekomst!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:49

:wow: echt waar, dan mag ik mijn handen dichtknijpen geloof ik...............

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:56

kaatje77 schreef:

Ik ben nog een broekkie hé, kom net kiekn :+ al is onze branche ook geen vetpot hoor, het is voor velen een opstapje :j

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:31

Wat zijn het toch een mensen in die mode/media wereld! Doen ze eerst nog een voorstel van 1100 euro, waarop ik wederom nee zeg. Bellen ze daarna terug dat ze me dan toch 1200 bieden als ik maandag al kan beginnen! En mijn eerste werk zal zijn merchandise verkopen bij een live show van een NL programma. Goh wat vervelend werk :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:43

PercyLeen schreef:
kaatje77 schreef:

Ik ben nog een broekkie hé, kom net kiekn :+ al is onze branche ook geen vetpot hoor, het is voor velen een opstapje :j

Maakt niet uit ;)

Maar ik bedoel, ik ben van de vrachtwagen naar een kantoorbaan gegaan en qua loon er niet op achetruit gegaan, het enigste wat is, is dat ik ipv 5 dagen, nu maar 3 dagen weerk.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:53

Heerlijk! Ik verdien helaas ook niet zo veel, maar het werk is wel leuk en erg goed te combineren met school.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:58

dide schreef:
Wat zijn het toch een mensen in die mode/media wereld! Doen ze eerst nog een voorstel van 1100 euro, waarop ik wederom nee zeg. Bellen ze daarna terug dat ze me dan toch 1200 bieden als ik maandag al kan beginnen! En mijn eerste werk zal zijn merchandise verkopen bij een live show van een NL programma. Goh wat vervelend werk :D

Wat een gaaf werk ! :oo

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:10

Ik hoop wel dat het is wat ze beloven, anders ben ik zo weer weg.. Ben al eens eerder met mooie praatjes naar binnen gehaald, waar dus niets van terecht kwam. Ik mag alleen niet op de foto met bekende mensen, wat ik dan weer wel jammer vind :+ .