Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:23

Gisteren ook weer 2 sollicitaties eruit gedaan waaronder eentje met minimaal 28 uur beschikbaar zijn en dat is precies wat ik wil.

En nog leuke andere vacature gezien, maar woon te ver buiten maximale aantal kilometers.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:45

En we gaan weer het weekend in... :')
Ik heb trouwens vernomen dat de plek waar ik gesolliciteerd heb altijd erg sloom is in het verwerken van sollicitaties en ik wel op enkele weken wachten kan rekenen, yay :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:50

Ja klopt, van dat solliciteren :(. Jammer voor je moeder!

Marcella schreef:
Gisteren ook weer 2 sollicitaties eruit gedaan waaronder eentje met minimaal 28 uur beschikbaar zijn en dat is precies wat ik wil.

En nog leuke andere vacature gezien, maar woon te ver buiten maximale aantal kilometers.

Verhuizen geen optie?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:55

Nee voorlopig financieel niet haalbaar, maar ben met part time baan langzaam aan het opkrabbelen. En zou dan in de stad (Rotterdam) moeten gaan wonen iets wat ik persoonlijk niet echt graag zou willen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:05

Mijn moeder kan redelijk leven van haar bijstand door heel zuinig te doen, alle kleren tweedehands te kopen en goed te sparen als ze cadeautjes wil kopen voor haar kleinkinderen, maar dat ze iemand van 61 met botontkalking en een slechte rug, nog willen laten solliciteren, daar snap ik niks van.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:17

Hier een positief berichtje. Mijn gesprek van vandaag ging super. Binnenkort mag ik een dag meedraaien !

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:23

Gefeliciteerd Eroslover!

Ik ga toch solliciteren op die ene vacature, kans dat ik het word is toch klein. Mijn vriend zei dat ik er maar onder moest zetten dat ze er snel bij moesten, want anders was ik misschien al weg.

Zal ik er onder zetten, wees er snel bij, want op = op. :+ Hahaha nee doe ik toch maar niet.

Dimple, je gaat die mensen van de supermarkt wel om je vingers winden he!

Fargo, tijd dat je een nieuwe baan gaat vinden met leuke uitdagingen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:53

Ik zie niet op tegen het bedrag van de bijstand, het is een bedrag waar je makkelijk van rond kan komen als je geen heel duur huis hebt. Ik heb nog een studentenkamer, dus ik kan me rijk rekenen met dat bijstandsbedrag... enige probleem is dat ik me op die kamer niet mag inschrijven bij de gemeente en dat ik dus nog officieel bij mijn ouders in woon en dat heeft wel weer invloed op de bijstand :( Stom gedoe. Doe maar gewoon een baan ^_^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:23

Even een ego post.

Ik had dus donderdag een afwijzing binnen van die leuke functie. BBL verpleegkundige. Ik was echt verdrietig.
Gisteren ben ik vertrokken naar Spanje. Weer niet of jullie het hebben gelezen op nu.nl van het vliegtuig uit alicante wat uit moest wijken naar Parijs? Dat was onze vlucht. Ipv vroeg aan te komen waren ee nu paa eins van de middag. Eenmaal geland zet ik mijn telefoon weer aan 2 gemiste oproepen. Een 040 nummer. Ik zeg goh dat is Eindhoven? Straks word ik gebeld dat ik de verkeerde mail heb ontvangen en toch aangenomen ben.

Ik word op dat moment weer gebeld door dat nummer en ja hoor. Toch aangenomen!! Ze hadden plek voor 16 man ik stond als nummer 17. Iemand heeft af laten weten en ze hebben direct mij gebeld. Ik ben dus toch aangenomen!!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:30

Gefeliciteerd Blingh! Dat maakte het vervelende begin van je vakantie dan toch nog een beetje goed ;)
@ Sheran, zou je dan wel bijstand krijgen als je nog bij je ouders ingeschreven staat? Dat hangt heel erg af van hoeveel zij verdienen denk ik... Maar ik heb er verder geen verstand van, dus hoop dat alles in orde komt voor je!

Mijn reistijd is trouwens normaal 40 min, maar nu door wegenwerken in de spits ook anderhalf uur! Ik vind het lang, maar nu wel te doen omdat ik weet dat het tijdelijk is, maar 'voor altijd' zou ik het persoonlijk wel erg lang vinden

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 08:58

Blingh wat super zeg!
Ik heb dat gedeelte van de vlucht gemist maar wat een rot begin van je vakantie zeg! Alles wel goed nu?
En toch aangenomen, wat een opluchting he!! Echt blij voor je, je kunt nu lekker aan de bak.
Wanneer begin je?

Fangio, 1,5 uur vind ik ook lang.......ik heb altijd kunnen fietsen naar mijn werk en als je dat niet meer kan valt dat tegen.
Ik vind 20 min met de auto meer dan zat :') maar daar ga ik helaas niet aan komen denk ik.

Er lopen voor mij dus nog 3 dingen:
* vliegtuigen (weliswaar even on hold maar gaat weer lopen, is minst aantrekkelijk omdat je niet daar in dienst komt maar bij het UZB)
* Supermarkt, di 19 mei een gesprek
* maandag word ik voorgesteld bij een bedrijf die bekend staat om het klusapparatuur (workmate etc)

Voor de rest lopen er nog genoeg dingen waar ik op heb gereageerd, maar nog niks van heb vernomen.
Je zou toch denken dat er wat uit moet komen toch??

Komende dagen wil ik module 1 van de studie afronden, even gas geven.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:52

Blingh gefeliciteerd!

Ik ben een beetje afwezig geweest in dit topic, heb ook nog niet alles bijgelezen. Wacht nog steeds op het telefoontje van het uzb of ik op gesprek mag bij het bedrijf waar ik al eens heb gesolliciteerd. Hebben wel van de week gebeld dat de procedure nog loopt, ze houden dus wel contact en dat vind ik wel fijn.
Verder deze week niet gesolliciteerd, wil dit weekend er minimaal 2 uitgooien

Succes met studeren Dimple!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:06

Fangio schreef:
Gefeliciteerd Blingh! Dat maakte het vervelende begin van je vakantie dan toch nog een beetje goed ;)
@ Sheran, zou je dan wel bijstand krijgen als je nog bij je ouders ingeschreven staat? Dat hangt heel erg af van hoeveel zij verdienen denk ik... Maar ik heb er verder geen verstand van, dus hoop dat alles in orde komt voor je!

Mijn reistijd is trouwens normaal 40 min, maar nu door wegenwerken in de spits ook anderhalf uur! Ik vind het lang, maar nu wel te doen omdat ik weet dat het tijdelijk is, maar 'voor altijd' zou ik het persoonlijk wel erg lang vinden

Ja, dat is dus ook mijn probleem :(. Ik woon al 10 jaar niet meer bij mijn ouders, maar ik heb geen geld om een eigen huis te kunnen huren/betalen. Dus kom ik in de illegale kamerhuur en daar kun je je dan weer niet inschrijven. Ik kan het qua treintijden en studie niet eens redden om echt bij mijn ouders te wonen. Op zulk soort momenten vind ik het toch wel raar dat het inkomensmaximum voor sociale huurwoningen zo hoog is, en dat je er ook niet direct uit hoeft als je teveel verdient. Er zijn zoveel mensen die nu in zo'n gat zitten... ze staan te lang op de wachtlijst voor een sociale huurwoning, maar mogen geen vrije sectorwoning huren.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:41

Ik ben gister gebeld door de marskramer en ik mag er komen werken in de vakantie, voor mij is dat na 22 mei. Super blij mee, vanmiddag ga ik er heen voor het contract.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:09

Gefeliciteerd Bambi, denk wel degene van de twee die je het liefste wilde ook :)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:12

Ja zeker! kan ik de thuiszorg afzeggen. Zouden ze wel niet zo blij mee zijn maar het zal mij een worst zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:15

Die regelen wel weer een andere kracht hoor.
Die hebben als het goed is ook wel wat mensen met 0 uren contracten die ze in kunnen zetten(was bij ons en een andere organisatie waar een vriendin werkte ook zo. )

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:43

Gefeliciteerd!

Ik ben gewoo afgewezen als koerier :') heb dat werk 2 jaar gedaan, maar m'n profiel sluit niet aan _O- wat een bullshit zeg.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:19

Mag ik me hier ook eens melden?
Ik ben Amanda, bijna 22 jaar en ik rond eind mei mijn studie SPH af. Ik ben druk aan het solliciteren, er is in de hulpverlening GEEN werk en al helemaal niet in een startersfunctie dus ik ben op alles aan het solliciteren wat ik zou kunnen. Helaas stroomt de ene afwijzing na de andere binnen en begint de moed me een beetje in de schoenen te zinken.. ik ga hier dus maar eens een beetje meelezen voor hoop en inspiratie. :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:43

Ik zie hier in de omgeving juist relatief veel vraag voor SPH'ers :j Maar misschien dat het regiogebonden is hoor!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:49

Ik heb mij iets meer dan een maandje geleden al gemeld in het topic. Als afgestudeerd SPH'er op zoek naar een baan. Maar ook hier stroomt de ene na de andere afwijzing binnen. Ben al 5 maanden aan het solliciteren, pas twee keer op gesprek geweest. Die helaas beiden op niets uitliepen -O-
Over het algemeen krijg ik de reactie dat anderen beter in het profiel passen! En dat is ook niet vreemd met zoveel concurrentie :7

Maar ik zie ook wel regiogebonden functies inderdaad! Meer richting Den Haag is er redelijk wat te vinden, helaas (nog) niet in het bezit van een rijbewijs (wel mee bezig!) en dan is werken in de zorg wel heel erg beperkt tot je eigen regio (vroege en late diensten, met OV kom je er niet als het dan te ver weg is) %)

Ben inmiddels voor mezelf aan het kijken naar werk als gastouder. Tenminste sinds enkele dagen kwam dat pas op mijn pad. Enkel vraag ik mij af of 'officieel' gastouder worden de moeite waard gaat zijn. SPH-diploma staat wel in de lijst met vereiste diploma's en dan moet je nog een certificaat voor kinder EHBO (al vaak gehad op mijn vorige werk, maar die zou weer up to date moeten zijn).
Volgens mij zitten er belastingtechnisch ook nog best veel nadelen aan gastouder zijn. Ben al aan het googlen, maar nog niet een fijne site gevonden waarop alles onpartijdig uitgelegd wordt. Overal proberen ze je te lokken als gastouder :=

Ik vertrek over een paar maanden tijdelijk naar het buitenland en als de drama met solliciteren zo aanhoudt, dan zit er ook nog over te verzinnen om voor langere tijd naar het buitenland te gaan. Ben nu nog jong en ongebonden dus het kan nog :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:53

Amandavd schreef:
Ook met bijstand heb je sollicitatie plicht, maar hoe dat precies zit weet ik niet.

*komt onder meeleesrots vandaan*. Ik heb ooit ook in de WAO en later bijstand gezeten.
Omdat ik 80 tot 100% was afgekeurd, was ik vrij van sollicitatieplicht.
Is dat dan nu veranderd? Ik heb iig in de bijstand nooit hoeven solliciteren.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:03

Ik denk inderdaad dat het regiogebonden is goldenarrow, hier zijn zo weinig vacatures. En overal vragen ze iemand met ervaring. Tsja, ik heb ervaring door stage maar verder nog niet..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:09

Cayenne schreef:
Amandavd schreef:
Ook met bijstand heb je sollicitatie plicht, maar hoe dat precies zit weet ik niet.

*komt onder meeleesrots vandaan*. Ik heb ooit ook in de WAO en later bijstand gezeten.
Omdat ik 80 tot 100% was afgekeurd, was ik vrij van sollicitatieplicht.
Is dat dan nu veranderd? Ik heb iig in de bijstand nooit hoeven solliciteren.

Dat komt omdat jij afgekeurd was, dus niet in staat tot werken toch? Mijn moeder is geweest om zich af te laten keuren i.v.m. haar rug en botontkalking maar kreeg dit niet, en daarom moet ze nu dus nog gewoon solliciteren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:00

Ah ok. Dat had ik niet begrepen. Ik was inderdaad afgekeurd.