Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:53

Zou ik mij mogen melden om wat kennis mee op te snuffen? :o

Ga over 1,5 jaar HBO doen op de Fotovakschool in Rotterdam ( hoop ik dan! )
Creative photodesign, een 3-jarige deeltijd opleiding.

Ben alvast wat aan het rondkijken voor kamers, aangezien ik van Limburg afkom.
Probleem is alleen dat ik een 2persoons kamer zoek :=

Wat rot annepannne! jeetje..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 06:49

annnepannne schreef:
Vandaag te horen gekregen dat het tentamen waar ik een 5,4 voor mijn her had nog 2 keer kan herkansen. Helaas was het het tentamen van de laatste periode dus ik mag eind van dit schooljaar pas weer herkansen, en daarna de eerste week na de zomervakantie. Nog een JAAR wachten dus! Als ik het niet haal 2 jaar verspilt... Baal echt. -O-

Pff dat is balen zeg! Maar kei hard voor gaan knokken, dan moet die een tiende wel lukken toch?! :)

Gister lekker dagje vrij gehad, vandaag en morgen nog. Vandaag vijf tussenuren aan een gesloten... besloten om maar taken te gaan maken, maar t is echt te lang. T is dat ik op krukken hobbel, anders was ik naar t centrum gegaan (primark!).

Natuurlijk mag je je melden Ylvy! Alleen beginnen de meeste hier nu alweer aan t tweede jaar. :)
Er loopt hier op STW wel een topic voor de eerste jaars die dit jaar beginnen of eigenlijk de meeste al begonnen zijn.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 07:29

Haha, ik dacht vooral wel goed te zitten ivm de topictitel.

Ik zou wel willen dat ik er nu al zat.
Verheug me al een jaar op die opleiding :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 07:31

Haha klopt, maar t topic is ook al meer dan een jaar oud. ;)

Fijn dat je er nu al zijn in hebt! En dat je goed weet wat je wilt (gaan) doen.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:34

Hoe bevalt het bij jullie? Mij weer erg zwaar, heb sinds school is begonnen echt nog 0,0 tijd voor mezelf gehad, huiswerk huiswerk en huiswerk. En ook voor het weekend vraag ik me af hoe ik het bij ga werken, een dag paard, twee dagen werken..

Valt dus even goed tegen nu

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:47

Mij valt het ook reuze zwaar, maar niet vanwege school (gezondheid).

School doet me juist weer even erg goed, afleiding hebben en wij hebben gelukkig niet zo veel huiswerk (en dat wat we hebben, heb ik (nog) geen moeite mee gelukkig!).

Wel balen dat het je zo zwaar valt zeg, maar zal het ook niet een kwestie zijn van weer even wennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:14

Hier ook veel huiswerk etc, maar dat is wel soort van over de gehele minor verdeeld. Weet nog niet zo goed waar ik moet beginnen, morgen even alles op een rijtje zetten en stage voorbereiden :)

Dat is balen van je gezondheid quir! Wel fijn dat school afleiding geeft :)

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:00

Ik zou na dit schooljaar graag 'Media and Entertainment Management' willen studeren in Leeuwarden. Iemand ervaring?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:35

En, hoe vergaat iedereen t tweede jaar?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:12

Valt bij mij vies tegen. Zomervakantie is niet goed geweest voor m'n ritme, of het is zoveel meer werk. Op het moment is het echt school, huiswerk, werk en slapen. Voor meer is er geen tijd..

Vakken zijn ook zwaar.. Vooral diegene met Engelse/Amerikaanse literatuur..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:22

Bij mij valt het nu wel mee.
Kan alleen geen hele dagen meer bij mijn verzorgpaard zijn maar wel nog bijna elke dag.
Werk nu verplicht met een planning zodat ik niet in de knoop raakt en gaat wel goed.
Verzorg paard, 2basketbal teams, scouting, leiding bij de scouting, werk en studie lukt door de planning alleen maal, heb zelf nog tijd over.

Quir, hoe gaat het met jou studie?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:47

Mij gaat t nog steeds erg makkelijk af, weinig contact uren en veel zelf studie. Kortom ook weinig huiswerk, ben er zo mee klaar.

Helaas erg ziek op t moment (trombose, ernstige bijwerking medicijnen, etc.), dus weinig op school.

Maar heb er wel vertrouwen in. Hopelijk februari starten met minor.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:15

Sterkte Quir!

Ik ben nu net begonnen aan mijn stage. Het is wel even flink wennen, maar gelukkig heb ik leuke opdrachten. Toch mis ik school en mijn klas wel behoorlijk...

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:17

Sterke Quir :(:)

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:46

Sterkte Quir! Mijn schooljaar valt tot nu toe best wel tegen, alle creatieve vakken zijn weg.. word op dit moment doodgegooid met marketing en bedrijfseconomie.. en mijn ambitie en motivatie zijn ver te zoeken aangezien er geen druk meer achter staat, heb in juli mijn propedeuse gehaald dus kan niet meer van school getrapt worden :') heb teveel mijn best gedaan denk ik :+

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:01

Hoe is het met jullie allemaal? Houden jullie het nog een beetje vol?

Ik zit in de week voor mijn tentamens, en eigenlijk zit ik er echt helemaal doorheen. Vandaag 5 uur gespendeerd op het leren van één hoofdstuk van één vak, wat in principe in 2 uur had gekund, zodat ik ook mijn andere geplande vak kon leren + laatste huiswerk af kon maken. Moet over een half uur richting werk nu, dus dat wordt nachtwerk..

Het lukt mij op t moment gewoon allemaal niet meer..

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:04

Aw Goldwynn, balen!
Maar je kunt het ook positief zien dat je nu in ieder geval dat hoofdstuk wel weet, als dat een beetje helpt. (:

Ik zit ook in de week voor mijn tentamens en ik moet zeggen dat de druk wel steeds meer word.
En ik maar volhouden dat ik goed onder druk kan presteren.. Haha niet dus.
Momenteel ben ik bezig met het leren van mijn Engels SO deze vrijdag.
Even serieus, welke asdfghjkl bedenkt nou om nog even een leuk SO'tje te geven voor een tentamenweek. .___.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:28

Ik doe m'n best. Dat hoofdstuk is idd wel waardevol, een van de twee belangrijkste hoofdstukken voor die toets. Maarja, dit is de makkelijkste toets van alle 4.

SO? Krijg je nog losse toetesn voor je tentamen dan? Ik heb echt enkel mijn tentamens, en dan nu toevallig dit blok een mondeling voor Financial English. Vandaar dat ik nu ook nachtwerk heb aan mijn portfolio afmaken (terwijl ik durf te zeggen dat ik diegene ben die er al het meeste aan gedaan heeft uit mijn klas).

Maar jij ook succes nog even dan.. Aan de andere kant. Als je die SO goed leert, dan beheers je die stof al voor je tentamen?

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:35

Dit SO staat helemaal los van het tentamen voor Engels. Daarom vind ik het ook echt bullshit. Maargoed.. ik zal het toch moeten leren. Ik krijg wel gewoon SO's voor Engels en Frans. Dat doen ze om onze kennis actief te houden. Zucht.. Ik snap het heus wel, maar laat ons concentreren op onze tentamens. Die tellen ontzettend zwaar mee..
Ik heb gewoon 3 tentamenweken dit jaar, terwijl ik gehoord heb van anderen dat zij maar 2 hebben?
En ik heb nog een aparte week voor mondelingen.
En ik moet nog mijn pws afmaken voor 22 december, terwijl wij die week daarvoor naar Berlijn gaan.
En ik moet nog een mondelinge betoog van Nederlands doen en een presentatie voor Duits en nog een presentatie..
Aargh. Stres!
Maar zoals de Duitsers zeggen: 'Alles nach und nach'.
En zij hebben wel gelijk daarin. Eerst het ene en dan het andere.

Je kunt niet meer doen dan je best!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:36

Ik heb 4 tentamenweken. :+

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:07

Hier per periode 2 tentamen weken, waarover de tentamens verdeeld wordt. Voor de rest heb ik vier reguliere perioden per jaar en dan nog een vijfde periode voor enkel herkansingen. Allemaal duren ze 2 weken. Een derde week voor m'n laatste tentamen zou helemaal niet erg zin hoor, haha.

Maar succes met die SO dan..

@Sem: vier weken per periode? Damn.. Dan zou ik zelf maar 6 lesweken (inclusief vakantie) overhouden, haha, dus maar 5 weken om de stof te behandelen. Dan ben ik blij met m'n twee weken

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:04

Hier is het druk druk druk haha.
Moet deze week nog een enorm financieel verslag inleveren, dus daar ben ik enorm druk mee bezig.
3 november begint mijn tentamenweek, dan heb ik 6 tentamens.
In totaal heb ik trouwens 4 tentamenweken ook, die duren gewoon 1 week telkens.

Vind het tweede jaar heel anders dan propedeuse-jaar, al vind ik de studie gelukkig nog steeds erg leuk!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:30

Goldwynn schreef:
Hier per periode 2 tentamen weken, waarover de tentamens verdeeld wordt. Voor de rest heb ik vier reguliere perioden per jaar en dan nog een vijfde periode voor enkel herkansingen. Allemaal duren ze 2 weken. Een derde week voor m'n laatste tentamen zou helemaal niet erg zin hoor, haha.

Maar succes met die SO dan..

@Sem: vier weken per periode? Damn.. Dan zou ik zelf maar 6 lesweken (inclusief vakantie) overhouden, haha, dus maar 5 weken om de stof te behandelen. Dan ben ik blij met m'n twee weken

Haha oh nee! 4 weken per jaar, dus 1 week per periode. Ik heb altijd 7 weken les, 1 tentamenweek,
gevolgd door 1 herkansingsweek en de laatste week van de periode (week 10) is de week waarin we
de cijfers terugkrijgen en verder meestal niet zo veel, geen lessen in ieder geval.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:46

Hier is 't eigenlijk heel ... heel erg rustig :Y)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:03

Nou hier niet :') Dikke stress en snert vakken. Wel veel meer vrijheid dan vorig jaar, ben een heel stuk meer thuis. Maar nog net zo veel te doen als vorig jaar.