Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:00

karin1985 schreef:
Sting schreef:
Open sollicitatie Vuurneon ;). Je kan er even achteraan bellen, maar meestal komen dat soort dingen op een stapel en wordt dat eens in de zoveel tijd eens ge-update. Tenminste, dat idee heb ik :).
Ik heb weer een afwijzing binnen voor een erg leuk baantje :(....

Ik denk dat vuurneon meer een vacature bedoeld die nog niet openbaar is gemaakt (correct me if I'm wrong natuurlijk).
Hoe ben je er dan achter gekomen vuurneon dat die functie wel beschikbaar was?

Klopt :j Het is geen open sollicitatie, meer een verborgen vacature (dat was het woord!).
Maar als ik morgen bel is het vast niet opdringerig?

Sting, wat jammer voor je!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:58

Vuurneon zou er morgen dan even achteraan bellen.
Sonja_vR zeker een ruim uur heen met openbaar vervoer dit gaat me op lange termijn wel opbreken ben ik bang. Zeker met mijn problemen, maar leek me een super leuke functie. :o Maar ook een sollicitatie via randstad gedaan en dan een dorp verderop dus dat is goed te doen op de scooter (van mijn vader). :j

Maar als ik een baan zou hebben en de eerste maand zonder problemen zou doorkomen kan ik altijd nog gaan rondkijken voor auto. Ben wel informatief aan het rondkijken voor andere auto, maar nog geen geld voor. ;)

Daarstraks goed gesprek gehad met adviseur van de vakbond, maar heb nu iemand die met me meegaat voor volgend gesprek met werkgever.

Zijn er trouwens mensen die merken dat ik lichtte dyslectisch ben. Zo ja gewoon attent op maken. Probeer mezelf al iedere keer te verbeteren betreffende typfouten (en autocorrect aan).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:01

Marcella: er zeker op reageren :) die auto kan altijd nog komen als je eenmaal binnen bent! :)
En fijn dat de vakbond je gaat ondersteunen! +:)+

Ik ga morgen maar bellen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:06

Brieven zijn al verstuurd voor het eten. :j *\o/* En die van randstad wil ik morgen nog achteraan bellen, want uzb moet je gewoon achter de vodden aan zitten is mijn ervaring anders gebeurt er weinig. Vroeger heel veel via uzb gewerkt. :D

Zit alleen dat ik nog eigenlijk in zw zit. En zeer waarschijnlijk morgen dan ook gelijk langs gevraagd word door uzb. Gelukkig is als het goed is morgen accu scooter weer opgeladen. Aangezien ik hem op het moment niet aangetrapt ga krijgen.

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:09

Oooo helemaal goed :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:17

Marcella, vakbond er bij betrekken is een goeie, die hebben de juiste info voor je en mocht je huidige baas vervelend worden, sta je met de vakbond achter heel erg sterk.

ik duim in ieder geval voor je dat er snel iets anders komt voor je waar je gewoon lekker mee aan de gang kan :j

Vuurneon, gewoon bellen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:37

Ik hoop het ook, want vind eigenlijk dat ik met mijn zere knieën en dikke onderbenen best kan werken op kantoor. Maar dat is dan ook totaal anders dan waar je de hele dag aan het lopen ben. Maar mankeer niks aan mijn handen en vingers en 10 vingers blind tikken gaat ook nog steeds super alleen af en toe roestig, maar dat is gewoon wel soepel worden. :+

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:31

Jippie! Vrijdag op gesprek! Súperspannend! Klinkt wel erg leuk namelijk :D... *trilt nog na :P *

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:42

Volgende punt: wat trek ik aan met zulk warm weer? :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:13

Ligt aan de functie; ga je werken op een nudisten camping zou ik het vooral heel luchtig houden }>

Licht gekleurde kleding, blouse met een korte mouw :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:20

Ja of hempje en heb je misschien een jasje met een 3 kwart mouw ofzo?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:21

Hempje in de auto en dan het jasje aan voor naar binnen. Binnen vaak wel airco en dan smelt je niet in de auto.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:47

Heb nog geen locatie voor het gesprek, maar ik denk dat het wel vrij casual kan... Eens even kijken! :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:27

Wat leuk Sting! Succes alvast. Ik vind het ook altijd lastig om te bedenken wat je aan moet doen, want uit mezelf ben ik bijvoorbeeld nooit heel netjes gekleed, maar moet dat dan op een sollicitatie wel, terwijl je zodra je daar gaat werken aan komt in je meer casual kleding? Vind het altijd lastig! Tot nu toe ben ik altijd maar als mezelf gegaan, gewoon lekker casual en dan even goed opletten hoe mijn haar en makeup zit :+

Ik ben helemaal blij :D Ik werd vandaag ineens gebeld door een bedrijf waar ik laatst wilde gaan solliciteren, maar nog niet aan toegekomen was omdat ik dacht dat mijn opleiding daar niet helemaal bij paste, wel een account aangemaakt met CV. Word ik vandaag ineens opgebeld dat ze mijn CV gezien hadden en een hele leuke functie voor mij hadden (degene waar ik dus eigenlijk ook voor wilde solliciteren :+ ) en of ik interesse had.

Enige wat even tegenwerkte was dat ik geen rijbewijs heb.... Hoor als het goed ik volgende week meer en anders moest ik weer even bellen :):)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:32

Wat goed zeg, Rebecca! Bijna alsof het zo bestemd is ;)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:00

Elan_GV schreef:

Alleen een hemdje zou ik echt nooit doen.
Uberhaupt niet iets mouw loos.
Dat doe ik nu zelfs nig niet na l jaren in hetzelfde team te zitten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:11

Nee, hempje zou ik ook niet gauw doen hoor! Of het moet al voor bollen pellen zijn ofzo ;). Sowieso iets met mouwtjes, maarja, dan kan ik nog kiezen uit de helft van mn kast :P.

@xrebecca: Super zeg!! Wel vet leuk dat ze je CV gezien hadden en gelijk enthousiast waren! Succes!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:25

x_Rebecca super hoor. +:)+

Vandaag toch nog maar niet met randstad gebeld over vacature en wil eventueel morgen even bellen. Blijk alleen dat het opladen van accu scooter wel een paar dagen duurt. Dus weet nog niet als ik uitgenodigd word om langs te komen of ik kan gaan. Maar eigenlijk wil ik dan ook gelijk bellen voor de andere vacature waar ik een dinsdag ook op heb gesolliciteerd. Of is dit te snel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:52

Rebecca, wat super voor je meid! :) hopelijk is dit de baan! :)

Heb gebeld en wordt terug gebeld. Was nog niets bekend :')
Spannend! Deze baan zou ik zo graag willen, past bij mij :) voordeel dat het een besloten vacature is, dit keer iig geen 200 man op 1 functie te solliciteren :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:32

Vacature randstad ga ik niet worden ieder geval. Ga gelijk maar even bellen voor de andere.

En toch weer een nieuwe sollicitatie erbij. De andere vacature moest ik maar om ongeveer 16.00 uur terugbellen persoon zat nu in bespreking.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:42

Kriel schreef:
Elan_GV schreef:

Alleen een hemdje zou ik echt nooit doen.
Uberhaupt niet iets mouw loos.
Dat doe ik nu zelfs nig niet na l jaren in hetzelfde team te zitten

Elan_GV schreef:
Hempje in de auto en dan het jasje aan voor naar binnen. Binnen vaak wel airco en dan smelt je niet in de auto.

En de volgende post van mij.. toen ik al dacht hé, dit kan verkeerd opgevat worden.. maar helaas alsnog. Ik bedoelde dus een hempje en dan een jasje er overheen.. Kun je in de auto wat koel zitten en netjes naar binnen..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:57

Laatst bijgewerkt door Sting op 18-07-13 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:12

Geloof niet dat je link het doet.. die laatste zou ik ook wel aandoen.. nouw.. afhankelijk van de functie.. zit dan met mijn tattoo, geen doodskoppen o.i.d. maar toch voor zo'n eerste gesprek. Ik ga altijd safe voor een jasje.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:41

Val me eigenlijk nog niet tegen, maar heb er vandaag nog 3 sollicitaties uit gedaan via monsterboard. Gaat hier eigenlijk best wel lekker zo. Nu hopen dat er ook echt iets tussen zit.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:42

Vanmorgen op gesprek geweest. Ging wel goed volgens mij, maar weet niet of ze het echt zien zitten met mij. Nogal veel verantwoordelijkheid, ik denk dat ik het wel aankan, maar hebben zij die indruk ook?? We zullen het zien, 2 weken geduld ;).
Morgen eerst maar op vakantie! :D