Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:54

lekker Karin :j
hoop dat het loon meevalt Winged, nu de uren wat tegenvallen.

Sting, is ook de juiste beslissing van mij denk ik , ik heb na nog een extra mail met verzoek tot ontvangstbevestiging opeens wel weer reactie dat ze hem doorgezet heeft naar P&O , maar inhoudelijk word er nergens op in gegaan, dus heb na ontvangstbevestiging van zorgmanager nogmaals aangegeven dat ik het erg jammer vind dat er inhoudelijk nergens op in gegaan word en dat ik hoop dat ze het als leerpuntje meenemen zodat ze voortaan communiceren ipv de klep houden en de boel laten escaleren.
maar ik weiger er nog voor te werken, hoe loyaal ik ook ben, ook ik heb grenzen.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:14

Mag ik mij hier ook melden? Momenteel heb ik nog werk, maar mijn jaarcontract zal (naar waarschijnlijkheid) eind augustus aflopen waarna ik geen nieuw contract aangeboden zal krijgen. Dit i.v.m. teveel uren en bezuinigingen. Eind juli zal ik dit waarschijnlijk in een officieel gesprek te horen krijgen.
Voor mij is dit nog erg nieuw allemaal, het zoeken naar een serieuze baan waar mijn vriend en ik niet zonder mee kunnen, i.v.m. de huur van ons appartement en alle andere vaste lasten.
Vorig jaar rond deze periode studeerde ik af in Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). Na mijn 3e jaars stage als woonbegeleider in een vrouwenopvang ben ik daar teruggevraagd als invalkracht en heb ik daarna mijn huidige jaarcontract voor 32 uur gekregen. In principe zou er sprake van zijn dat ik wel gewoon langer kon blijven, maar nu blijkt dus toch dat dit niet mogelijk is...
Over anderhalve maand zit ik dus thuis, als ik in de tussentijd nog niks heb gevonden. Ik heb alle vacaturesites al afgewerkt maar het probleem bij de vacatures die daarop staan is dat er vaak om werkervaring met de doelgroep wordt gevraagd. Ook staan er meerdere vacatures voor medewerkers in de kinderopvang of buitenschoolse opvang (vanuit een uitzendbureau), maar dat is op invalbasis, dus niet gegarandeerd dat ik bijv. 32 uur kan werken en daarbij is het salaris daarvan extreem laag.
Het probleem is een beetje dat ik nog erg jong ben, net een beetje kom kijken op de arbeidsmarkt en nu alleen nog maar 2 jaar werkervaring heb met de doelgroep waar ik momenteel nog mee werk.
Ik zou ook best zolang werk willen doen in een andere sector/branche, maar ook daarvoor geldt dat je wel ervaring moet hebben, of op z'n minst een passende diploma.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:35

welkom *** :)

loon is 2300 op 36 uur.. dus ik hoop dat ik er 1 dag bij kan praten... dus naar de 32 uur. heb ik nog 8 uur over om te freelancen. maar lastig. gevoelsmatig zeg ik absoluut ja tegen deze baan. maar mijn portemonnee :')

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:06

Dankje Winged :)
Ja, dat is hier dus ook het probleem. Ik wil best iets voor minder uur aannemen, als het dan maar wel een goed salaris is. Anders schiet het ook niet op.
Wel goed dat je er zo'n goed gevoel bij hebt, Winged. Hoewel dat het natuurlijk ook weer lastiger kan maken in je keuze.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:43

morgen mijn eerste werkdag bij Centerparcs, heb der echt al heel veel zin in

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 07:40

Heel veel succes vandaag, Cocktailtime! Klinkt leuk, werken bij Centerparcs!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:26

Aargh, waarom nou net bij die ene vacature waarbij ik na het eerste gesprek wegliep met "dit is niks voor mij" wordt ik op tweede gesprek gevraagd. Zucht. Wel lekker gevoel natuurlijk, maar ik denk dat ik dit niet moet doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:28

Shiloh, zit je nu werkloos thuis of niet? Als je thuis zit zou ik het gewoon gaan doen :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:35

Ik zou het in ieder geval met beide handen pakken, want alles is beter dan wat ik nu heb ook vanwege gezondheid van mij.

Zit eigenlijk nog maar sinds een donderdag weer volledig thuis in de ZW, maar ben het nu al helemaal zat. :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:36

Ik heb wel een baantje, alleen niet genoeg uur. Het punt is, dit gaat om een PhD project. Het onderwerp wat je voor je PhD "kiest" is basically het onderwerp waar je je rest van je academische carrière mee bezig gaat houden. Best een reden dus om kritisch te zijn. En er ligt per september fulltime werk voor me klaar als tijdelijke opvang, dus ik heb opzich de ruimte ook wel om kritisch te zijn.

Bovendien verwachten ze bij een PhD hard werken en veel uren maken voor relatief weinig salaris. Dan moet je wat je doet ook wel echt leuk vinden, anders krijg je wat een van mijn beste vriendinnen heeft, die halverwege haar tweede PhD jaar met een dikke burnout thuis zit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:42

Ah, dan snap ik je afweging Shiloh :)

Hier net zo hoor, ik heb werk, hoef niet weg... Wil wel weg en terug naar het noorden. Maar dan moet de baan mij wel passen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:51

Wat vervelend Shiloh!
Maar ik ben het helemaal met je eens, als het je niet ligt, ga je die PhD echt niet gemakkelijk af maken.
Ik heb wel om me heen gezien dat mensen na hun PhD aan 'iets anders' gingen werken, dus op zich kan het wel. Maar het is niet heel gebruikelijk lijkt me, de meeste mensen blijven wel een beetje in dezelfde hoek zitten qua onderzoek.

Ik hoor einde van de week meer over mijn sollicitatie. Na de eerste keer langs komen is me gemeld dat ik een goede indruk had gemaakt dus ik ben erg benieuwd (en wil deze ook heel graag).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:46

Dan is inderdaad de situatie anders en kan je afwegingen maken.

Weet even niet wat ik met werkgever moet. Vanmorgen netjes opgebeld om de stand van zaken door te geven. Krijg gelijk te horen dat ik nog terug gebeld word, maar nog niks gehoord en eigenlijk verwacht ik ook niks meer. :?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:21

ik kom me hier ook melden. net als bij *** weet ik al bijna zeker dat over anderhalve maand mijn contract afloopt en niet verlengd word... precies natuurlijk als ik het studeren weer op wil gaan pakken. ik had expres voor deeltijd gekozen, ik wil niet meer de hele dag in de schoolbanken zitten, en wil zelf mijn eigen boodschappen en stalling blijven betalen.

ik vind het zo moeilijk, het hoeft geen wereldbaan te zijn, ik heb ook alleen maar mijn havo. momenteel werk ik in een zwembad, en dat vind ik superleuk, ondanks dat zelfs de weekendkrachten er verveeld van raken en ik het 5 of 6 dagen in de week doe. :=

maar bij elke vacature voor bij de receptie, bediening of verkoopmedewerker denk ik zodra er een puntje staat waar ik niet aan voldoe, zie je wel, daar ben ik toch niet goed genoeg voor.... ik word er zo zenuwachtig van, tot buikpijn en hoofdpijn aan toe. ;(

ik denk dat ik van de week maar gewoon eens de stad in ga, eens kijken bij de xenos, marskramer, supermarkten etc. daar voel ik me wel bij op mijn gemak op de een of andere manier.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:07

Marcella, gewoon netjes jouw verplichtingen voldoen en verder alles via de arbo arts laten lopen,
eventueel daar ook actief achteraan gaan, dan doe jij tenminste hetgeen wat er verwacht word en meer ;)
zou van je werkgever idd gewoon niks verwachten behalve dan de vraag wanneer je weer aan de bak gaat

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:17

Ze heeft net terug gebeld met de vraag waarom ik nu belde. :+ Had het eigenlijk niet meer verwacht, want is niet de eerste keer namelijk. ;)

Moest een donderdag maar via de mail doen. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:03

Shiloh schreef:
Ik heb wel een baantje, alleen niet genoeg uur. Het punt is, dit gaat om een PhD project. Het onderwerp wat je voor je PhD "kiest" is basically het onderwerp waar je je rest van je academische carrière mee bezig gaat houden. Best een reden dus om kritisch te zijn. En er ligt per september fulltime werk voor me klaar als tijdelijke opvang, dus ik heb opzich de ruimte ook wel om kritisch te zijn.

Bovendien verwachten ze bij een PhD hard werken en veel uren maken voor relatief weinig salaris. Dan moet je wat je doet ook wel echt leuk vinden, anders krijg je wat een van mijn beste vriendinnen heeft, die halverwege haar tweede PhD jaar met een dikke burnout thuis zit.

En de verplichte artikelen die je moet schrijven. Druk is hoog, verwachtingen zijn nog hoger. Ik zou het niet doen. Dan moet je er nu al voor 100 procent achter staan en de twijfel niet eens hebben :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:19

hier weer niets te vinden wat betreft geschikte vacatures, ga maar wat open sollicitaties de deur uit doen

mijn toekomstige ex manager nog wel even een mail gestuurd of ik er van uit mag gaan dat mijn , herhaaldelijk gestelde! vragen onbeantwoord gaan blijven , of dat ze het fatsoen nog op kunnen brengen om die wel te beantwoorden.... zou wel zo netjes zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:42

Ben bang dat je die antwoorden op je buik kan schrijven.

Heb een hele leuke vacature gezien wat ook nog goed aansluit bij mijn vroegere ervaring. *\o/* Enigste nadeel is nu wel dat ik geen auto meer heb.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:25

Zo dat waren al even 2 sollicitaties voor vandaag. Morgen even nog wat andere informatie opvragen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:27

Ik heb gesolliciteerd op een functie waar geen open vacature van is (hoe noem je zoiets? :') ), nu een week geleden. Is het verstandig om even te bellen hoe het ervoor staat?
Heb letterlijk gesolliciteerd op basis en een beschrijving van een paar woorden (en vooruit een telefoontje die ik heb gepleegd) maar er was geen echte beschrijvende vacature

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:00

Open sollicitatie Vuurneon ;). Je kan er even achteraan bellen, maar meestal komen dat soort dingen op een stapel en wordt dat eens in de zoveel tijd eens ge-update. Tenminste, dat idee heb ik :).
Ik heb weer een afwijzing binnen voor een erg leuk baantje :(....

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:34

balen sting :(:)

Ik ben weer bezig met een sollicitatie te schrijven. Kan ik hierin zetten dat ik tijdens rustige momenten mezelf verdiep in bepaalde handelingen?
Dit is namelijk niet iets dat op dit moment bij mijn functieomschrijving hoort, maar ik heb hier zelf naar gevraagd. Mijn bevindingen worden ook gecontroleerd etc.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:55

Sting schreef:
Open sollicitatie Vuurneon ;). Je kan er even achteraan bellen, maar meestal komen dat soort dingen op een stapel en wordt dat eens in de zoveel tijd eens ge-update. Tenminste, dat idee heb ik :).
Ik heb weer een afwijzing binnen voor een erg leuk baantje :(....

Ik denk dat vuurneon meer een vacature bedoeld die nog niet openbaar is gemaakt (correct me if I'm wrong natuurlijk).
Hoe ben je er dan achter gekomen vuurneon dat die functie wel beschikbaar was?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:59

Marcella schreef:
Ben bang dat je die antwoorden op je buik kan schrijven.

Heb een hele leuke vacature gezien wat ook nog goed aansluit bij mijn vroegere ervaring. *\o/* Enigste nadeel is nu wel dat ik geen auto meer heb.

ga ik ook vanuit Marcella, maar ik wil best nog een paar keer porren ;)
functie ver weg?