Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem45673

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:01

Welkom Bonnie! Leuk idee heb je, ben benieuwd. Is je website al online? Met betrekking tot de KvK dit is inderdaad vanaf dit jaar gratis. Succes morgen!

Moeilijk Yukka, ik kan je ook niet helpen, ben qua dat betreft totaal niet creatief. Hopelijk komt de inspiratie snel.

Spannend Joyce met alle sollicitaties! Genoeg op de rol iig, en 2x 50/50 kans moet toch wel iets uit komen zou je zeggen.

Paan, met betrekking tot SEO ik heb een cursus gevolgd van Laura (zit of zat?) ook in dit topic, erg leuk en leerzaam. Voorafgaand wist ik al best veel van SEO, dus we hebben het met name gehad over de finishing touch en de belangrijkste verbeterpunten. En met resultaat, sinds begin tot nu zijn de organische bezoekers verdrievoudigd. Ik werk eerlijk gezegd echt iedere dag aan mijn SEO en zoekwoordenanalyses e.d. De volgende stap is om ook het Google Adwords (SEA) en backlinks beter te gaan leren beheersen. Het is echt een hobby geworden ondertussen, haha.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:15

Welkom bonnie!

Kvk kostte ons dit jaar 11 euro, voor de uitdraai van het nummer op papier.. Verder niets :n

Tuinen aanleggen.. Ik vind het knap dat je er met dit weer sowieso iets van maakt! En lastig, strak verenigen met de natuur..

Joyce: pff, klinkt erg vaag, die andere baan..hopelijk is assistente iets! Dat zou mooi zijn!

Morgen vrij van het werk, dus dagje extra aan site werken.. Producten toevoegen!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 15:19

Haha Yucca ook van mijn tuin ga je huilen hoor. Stoeptegels van voor tot helemaal naar achteren, een lap gras om te kunnen spelen, 3 grote potten met buxusbol en uhm..... verder niks :D Maar wel zelf ontworpen :P (wil nog een paviljoen met bankje en tafel)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:27

Onze tuin ligt nog braak. Elk weekend denkt de plaatselijke voetbaljeugd hem dan maar zelf te versieren met lege blikjes...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:39

Joyce, zelfde probleem als Lindy!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 15:46

Paan, wat heb je dan?

Bonnieaw, heel kort samen gevat, ik kon niet meer doen wat ik graag wilde, dus moest iets anders.

Joyce, het komt me een beetje over alsof ze je als nummertje zien. Ik zou het gewoon door laten lopen, maar als je iets anders tegen komt, daar voor gaan.

Hilda, spannend. Zijn geen makkelijke dingen.

Nu vergeet ik vast een hoop, maar weet niet meer wat ik allemaal gelezen heb.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:50

@Bonnieaw: Bedankt voor het compliment, is inderdaad mijn shop! Hosting gaat via mijn webbouwer: http://www.haageninternet.nl/Hosting-en-webruimte

@Hilda: Ooooh nu weet ik het weer ja! Ik had het wel gelezen, maar even de link niet gelegd ;)

Ik ben net gebeld door het andere bedrijf, dus ga ze even terugbellen en een paar van mijn vragen voorleggen. Eens kijken of ik daar wat verder wijs uit kan worden! Maar ik duim heel hard voor mezelf dat het wat wordt met de functie bij de tandarts :D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:00

Ik duim met je mee! Dat is een leuke baan. (Opgeleid doktersassistente)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:16

foxy80 schreef:
Onze tuin ligt nog braak. Elk weekend denkt de plaatselijke voetbaljeugd hem dan maar zelf te versieren met lege blikjes...

Creatief hoor :Y)

Ik leg de lat ook super hoog voor mezelf, zo erg dat ik helemaal niet geniet van ontwerpen maken.
Super stom om te zeggen eigenlijk, haha maar zo ervaar ik het vaak wel. Het uiteindelijke resultaat mag er altijd wel zijn, maar die weg ernaartoe -O-

Maargoed, ben weer een klein stapje verder!

Joyce, klinkt echt goed zeg bij die tandarts. Hopen dat die andere kandidaat zijn dag niet heeft ~~}>

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 16:32

Is hier trouwens ook nog iemand die mee wil doen aan flyer ruil?
Dan ruil je dus met iemand anders een stapeltje van 100 flyertjes ofzo en daardoor vormt zich een klein stapeltje flyertjes van verschillende winkels, die je dan bij je bestellingen doet, of rond brengt in brievenbussen etc.
Ik heb daar iig een eenvoudig klein flyertje voor liggen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:44

Haha, nou dat hoop ik ook! Ik gun het mezelf wel heel erg :D Stiekem had ik gehoopt dat ik vandaag al zou horen of ik aangenomen zou zijn, want dan had ik dat andere bedrijf gelijk af kunnen bellen... Maarja, aan de andere kant ook wel logisch dat ze zich niet op 1 persoon focussen, bedrijven hebben tegenwoordig zoveel keuze!

Wel zonde trouwens dat je helemaal niet meer van het ontwerpen geniet Yucca. Zou je dat niet op een of andere manier weer terug kunnen krijgen? Het niet genieten van het ontwerpen lijkt me namelijk ook killing voor je inspiratie!

@Hilda: Heb je lang als assistente gewerkt? Of ben je al vrij vlot overgegaan op fotografie?

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:03

Holly tegen de tijd dat ik zover ben zeker! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:06

Ik heb net leuk nieuws gekregen...

Ik mag een workshop fotografie gaan geven (30 minuten) tijdens Animal Event op 3, 4 en 5 mei.
*\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:12

Wat leuk zeg! Alvast heel veel plezier en misschien kom ik ook nog wel even langs (had laatst gratis kaarten toegestuurd gekregen).

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 17:37

Bonnieaw, er zijn altijd wel (kleine) webshops die flyer ruil willen doen, dus zeker onthouden voor op je to-do-lijstje!

Leuk Femke! Een hoop mensen die willen leren mooie foto's te maken, dus dat moet vast goed komen qua deelnemers.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:41

Leuk idee van die flyer ruil, ben ook zeker geïnteresseerd! Ga weer even verder bij lezen..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:06

Flyer ruil, ik houd hem even in gedachten :j Wij hebben ook mooi stapeltje liggen :j
Femke: Wat gaaf zeg! Misschien dat ik wel even kom kijken dan! Wij gaan zaterdag en zondag naar het event toe! Mensen kijken, markt bekijken :j

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:17

holly schreef:
Paan, wat heb je dan?

Een galblaas vol met stenen. Dus moet nu de keuze maken wat ik daar mee wil. Galblaas verwijderen of laten zitten met kans op aanvallen en regelmatig zeurende pijn. Heb in 2012 2x een aanval gehad en dat was geen pretje. Maar ik ben ook echt een mieperd als het gaat om operaties etc. Dus die keuze heb ik nog niet gemaakt. Verder een cronisch tekort aan vitamine D. Dus vandaar moe en regelmatig last van botten en stijfheid. Hopen dat de kuur snel gaat werken. Anders moet ik maar 4 weken op vakantie naar een zonnig oord. Ook heel fijn, maar dat gaat De Bruin niet trekken financieel. Dus dan maar een kuur die vergoed wordt door het ziekenfonds. En verder voor mijn leven aan de vitamine D pillen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:18

Mellis86 schreef:
Paan, met betrekking tot SEO ik heb een cursus gevolgd van Laura (zit of zat?) ook in dit topic, erg leuk en leerzaam. Voorafgaand wist ik al best veel van SEO, dus we hebben het met name gehad over de finishing touch en de belangrijkste verbeterpunten. En met resultaat, sinds begin tot nu zijn de organische bezoekers verdrievoudigd. Ik werk eerlijk gezegd echt iedere dag aan mijn SEO en zoekwoordenanalyses e.d. De volgende stap is om ook het Google Adwords (SEA) en backlinks beter te gaan leren beheersen. Het is echt een hobby geworden ondertussen, haha.

Heb je nog een naam of zo? Of naam van haar bedrijf? Ik kan in onze openingpost geen Laura vinden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:00

Paan schreef:
holly schreef:
Paan, wat heb je dan?

Een galblaas vol met stenen. Dus moet nu de keuze maken wat ik daar mee wil. Galblaas verwijderen of laten zitten met kans op aanvallen en regelmatig zeurende pijn. Heb in 2012 2x een aanval gehad en dat was geen pretje. Maar ik ben ook echt een mieperd als het gaat om operaties etc. Dus die keuze heb ik nog niet gemaakt. Verder een cronisch tekort aan vitamine D. Dus vandaar moe en regelmatig last van botten en stijfheid. Hopen dat de kuur snel gaat werken. Anders moet ik maar 4 weken op vakantie naar een zonnig oord. Ook heel fijn, maar dat gaat De Bruin niet trekken financieel. Dus dan maar een kuur die vergoed wordt door het ziekenfonds. En verder voor mijn leven aan de vitamine D pillen.

Dat is niet zo'n ramp hoor, aan die vitamine D pillen, daar zit ik namelijk ook al een hele tijd aan :j Ook bij mij is een chronisch tekort aan vitamine D geconstateerd. Mijn lichaam slaat het blijkbaar niet op, dus in de zon zitten werkt dan ook maar minimaal. Ik ben echt heel blij dat ze toen hebben gevonden wat het was, ik was gewoon de hele dag moe en alles voelde zo zwaar, blegh! Vlak nadat ik de pillen ben gaan slikken, zijn ook mijn migraine aanvallen ongelofelijk verminderd. Ik had gemiddeld 3 aanvallen per week en was hooguit 2 dagen per week hoofdpijnvrij. Ik stond net op het punt om een traject in te gaan om preventief dagelijks medicijnen te gaan slikken, maar sinds ik vitamine D slik ben ik dus praktisch pijnvrij en kon ik mijn normale medicijnen houden (die je alleen gebruikt wanneer je de aanval aan voelt komen). De hoeveelheid medicijnen die ik wekelijks voor mijn migraine gebruikte, gebruik ik nu ongeveer per jaar... Te bizar, maar zo fijn! Dus Paan, ik hoop dat het jou ook zoveel goed op gaat leveren. Mijn potje Vitamine D (in visolie, dus extra gezond :D ) gaat niet meer bij me weg hoor, haha.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:28

mijn vriend heeft ook galstenen gehad en sinds die galblaas eruit is voelt hij zich een stuk beter!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:39

Joyce, dan hebben we dus het zelfde. Ik hoop dat ik over een paar weken ook kan zeggen dat ik niet meer zo moe ben.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:31

Ik lees hier bijna nooit meer mee, maar deze link is hier denk ik nog niet aan de orde geweest? Gaat over betalingstermijnen. Er verandert nogal wat.
Citaat:
Geen of te late betaling

Betaalt uw tegenpartij de factuur niet of te laat? Dan mag u een standaardvergoeding voor incassokosten vragen. U hoeft hiervoor geen aanmaning te sturen. Hebt u niets afgesproken over de hoogte van de vergoeding? Dan is de vergoeding een percentage van de rekening. Het minimumbedrag van de vergoeding is € 40. Daarnaast mag u wettelijke rente in rekening brengen.

Handig bij wanbetalers, maar zelf ook goed opletten dat je op tijd betaalt!

oh ja het hele stuk staat hier:
http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/wet ... gn=twitter

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:53

Paan schreef:
Mellis86 schreef:

Heb je nog een naam of zo? Of naam van haar bedrijf? Ik kan in onze openingpost geen Laura vinden.

Laura meldt zich! Trainingen geef ik vanuit het bedrijf De Krijger Optimalisatie waar ik freelance aan verbonden ben. Training geef ik op maat, stukje theorie en meteen aan de slag met de website ernaast. PB staat open voor vragen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:51

Paan schreef:
holly schreef:
Paan, wat heb je dan?

En die aanvallen verergeren. Want die galstenen groeien. Heb mijn vader zo jaren weten aandokteren tot ze uiteindelijk, tot hij niet meer kon zitten of liggen van de pijn tijdens een aanval, een kijkoperatie gedaan waarbij zijn gal dus zwaar onstoken bleek. Ze zagen niks op scan of in urine maar hij had wel een galsteen ter grootte van een kwartelei!