Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLaus_

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:30

Hoop gemist ook even niet de energie om bij te lezen. Moet (helaas) weer druk gaan solliciteren waant raak steeds meer uren kwijt. Omdat degene die ik vervang weer aan het opbouwen is..

Lig nu super beroerd op de bank moet straks wel even werken. Heb hooikoorts en een luchtweg infectie dus aan de zware antibiotica waar ik blijkbaar niet zo goed tegen kan...

Ik ga vanavond proberen bij te lezen en op iedereen te reageren :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:50

Beterschap :(:)

Spannend dimple, even afwachten dus!

Ik zag net een ontzettend leuke vacature als contentmanager, hier om de hoek :D sluitingsdatum was helaas een maand geleden. Maar omdat de vacature nog online stond heb ik meteen gebeld: de vacature is nog niet vervuld, maar ze zijn al bezig met de 2e selectieronde.

Heb toch een reactie gestuurd, met een vrij brutale motivatiebrief erbij. Heb aangegeven dat ik weet dat het ongebruikelijk is om nu nog mensen uit te nodigen, maar dat ik ervan overtuigd ben dat ik de moeite waard ben O:) ben heel benieuwd...

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:08

goed bezig doubt!! wie niet waagt wie nie wint :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:19

Ik verwacht dat ze me niet uitnodigen, maar m'n brief was (naar eigen zeggen) wel heel scherp & leuk ingehaakt op hun tekst. Duimen maar!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 12:39

Sheran, heb jij toevallig ook een managementfunctie? Je zou een goeie zijn :') :')

Solleke, wat een reistijd joh! Dan ben je toch al aan de andere kant van Nederland? Dat zou voor mij geen optie zijn. Dan zie ik alleen mijn bed en meer niet.
Maar ja.....in deze tijd van krapte.........zou ik het ook snappen als je het wel deed.

Nou Percy, dat is dan even kat in het bakkie he! Dat is een kwestie van salaris overeenkomen en meer niet. Ik kan jou wel feliciteren! *\%/* *\%/*

Lifaya, ik had het gelezen (ben meer een lezer dan een poster op Bokt, ik irriteer me snel aan sommige mensen :o :)) ) Balen zeg, dat is echt geen grap!

Amoor, ik heb het aangegeven in het gesprek met het bureau, uiteraard heeft hij dat niet in het verslag gemeld naar het bedrijf, maar ik ga dat wel aangeven. Mijn ervaring is dat qua werk en betrokkenheid er weinig verschil zit tussen 32 of 40. Ga je minder dan 32/28 uur wordt het een ander verhaal.

Doubt, brutale brieven zijn aan jou besteedt als ik jou zo lees _O-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:42

Dimple: Mijn talent is discussiëren, daar ben ik jarenlang in getraind :D Als iemand me een reden geeft waarom niet schrijf ik véél beter dan wanneer het een open kans is. Nu maar hopen dat dit bedrijf daar wat in ziet :D

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:48

Ik zat er trouwens nog naar te kijken om te solliciteren bij de mediamarkt maar kwam erachter dat zij helemaal niet aan reiskostenvergoeding doen dus werd het voor mij niet echt meer rendabel om daar te solliciteren :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 12:48

Oh ja discussiëren dat was het! Je moet gewoon de politiek in meid! :D :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:46

Haha m'n minor was political science & international relations O:) politiek sluit dus wel aan (heb ook bij de gemeente gewerkt) :+

Jammer tytonidae!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 13:56

Die dame van StadRan die gister belde vond mijn CV 'geestig'. _O- _O-
Die had ik nog niet eerder gehoord zei ik.

Maar ik heb als laatste werkervaring 'mama' neergezet en daar een opsomming van mijn taken als verpleegkundige, chauffeur, sportinstructeur etc.
Ze vond hem erg grappig want ze herkende alles :))

Weer 2 brieven eruit, yeah, we gaan hard. :list:

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 13:57

En net heb ik mijn brief afgerond met de zin 'is sambal pittig genoeg?'.

Ik hoop dat ze hem snappen. Want ze vroegen een 'pittige' collega :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:00

Haha dat klinkt allebei goed!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:00

Haha wel lekker bijdehante opmerking Dimple, ik hou daar wel van :D

Ben benieuwd hoe ze gaan reageren op je reactie Doubtless, wel lef dat je nu nog solliciteert!

En Laus beterschap!

Zo, meer tijd voor bijlezen is er vandaag niet. Druk programma, ook nog sterfgeval in de familie, dus erg 'leuke' week :\
Wel goed nieuws, ik krijg nog een gesprek over de arbeidsvoorwaarden en dan heb ik een baan :):)

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:02

Hoi Dames,

hier heeft solliciteren éven op een lager pitje gestaan.
Lekker met m'n lief een weekje naar de zon geweest :)

Nu weer fanatiek gaan zoeken, want het is al bijna mei en ik wilde eigenlijk van 't zomer wel verhuizen..
Durf niet zo goed die kant op te gaan als ik nog geen baan heb.. niet zozeer financieel, maar vooral ook voor mijn mentale gezondheid :P

Al zal het solliciteren wel makkelijker gaan vanuit daar.

Maar nu dus weer wat actiever ook hier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:13

Firegirl schreef:
Kan juist ook een interessante combinatie zijn. Op de Universiteit Utrecht worden bijvoorbeeld wel eens analisten met affiniteit diergeneeskunde gevraagd voor onderzoeksprogramma's.
Verder zul je meer dan gemiddeld weten over werking van het lichaam/ziektes/medicijnen.

Fijne recruiter die dan aanwezig is, is Labresource.

Ik weet niet of je alleen op het lab wil staan, of een ondersteunende functie ook leuk vindt? In het laatste geval worden er vaak quality officers gevraagd.

Ondersteunend lijkt mij leuker. Ik ben natuurlijk ook niet voor niks nog verder gaan studeren. Labwerk vind ik absoluut niet erg. Maar zie het mij nog steeds niet doen tot aan m'n pensioen :+

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:18

Doubtless schreef:
Haha m'n minor was political science & international relations O:) politiek sluit dus wel aan (heb ook bij de gemeente gewerkt) :+

Jammer tytonidae!

Ja inderdaad, had mezelf er wel zien werken :) Wacht nog steeds op nieuws over mijn huidige sollicitatie :7

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:28

Haha Dimple, geen managementskwaliteiten hierzo :P. Herman Finkers zei wel mooi over dat 'probleem-is-uitdaging'-gedoe:
'En dan denk ik: hmm, wat een lastige uitdaging... En hoe kom ik van die uitdaging af?' :')

Ik duim voor je Tyt!

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:58

Hoi allemaal,

Sorry dat ik zo kom binnenvallen en niet gelijk alles terug lees :)

Ik zal me even voorstellen. Ik ben een jonge dame van 22 jaar, veel ervaring in de verkoop en op zoek naar een leuke uitdagende baan.
Vorig jaar april heb ik mijn voet verbrijzeld. (samen gevallen met een paard, paard erop.) En nu, een jaar later, ben ik weer voldoende gerevalideerd om weer aan de slag te gaan.
Wat ik erg moeilijk vind is het selecteren op vacatures, wat vind ik leuk, wat wil ik gaan doen.
Ik zit nu vooral te kijken naar werk dat aansluit op mijn ervaring, gezien ik denk dat de kans dan sneller is om aan een baan te komen.

Vanuit het UWV heb ik een werkcoach gekregen en die begeleid mij. Aangezien ik nogal snel van gedachte verander m.b.t. banen etc. is het voor hem ook wel even moeilijk er een rechte lijn in te krijgen. Op advies van hem heb ik mijn CV aangepast en meer 'eigen gemaakt'.

Mochten er mensen zijn die mijn CV willen 'beoordelen' hoor ik het graag! Stuur je e-mail adres maar even en dan stuur ik hem als PDF bestand.

Nu heb ik nog een vraagje, wat is jullie ervaring met het mailen of brieven vesturen.
Ik heb het idee dat als ik via de mail een sollicitatie stuur, ik een van de zovele ben. Sommige bedrijven hebben programma's die alle CV's screent en gelijk sorteert op opleiding, werkervaring e.d. Het kan dus zijn dat jouw sollicitatie gelijk in de prullenbak verdwijnt en je een standaard afwijzingsmail toegestuurd krijgt, zonder dat ze jouw CV gezien hebben.
Hoe denken jullie erover om je sollicitatiebrief + CV én te mailen én via de post te sturen?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 15:24

Welkom Marleen!
Welke opleiding heb je gedaan? En sluit dat aan bij je wensen voor een baan?

En over sturen van brieven.........ik denk serieus dat het niet in behandeling wordt genomen. Vaak is digitaal de enige manier waarop je kunt solliciteren. Je moet gewoon zorgen dat je CV er tiptop en uniek uit ziet. Ze selecteren eerst op CV en daarna op brief. Ze zijn streng dus het moet er goed uit zien.

Heb je behoefte aan hulp met je CV of vindt je het zelf wel prima zo?

Darah, goed zeg! Dan zijn we al snel weer van 2 mensen af in dit topic. |( (geintje, blij voor jullie!)

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:26

Dimple, ik heb paardenhouderij gestudeerd (+diploma behaald) maar dat is niet de branche waarin ik wil en kan werken.
Mijn vorige baan was 40 uur als Sportadviseur (Sales medewerker) bij een Sportschool. Daarvoor heb ik o.a. als bijbaan bij een callcenter gewerkt en heb ik face-to-face marketing gedaan.

Ik ben tevreden over mijn CV, maar mochten mensen hem willen zien kunnen ze mij misschien nog wat tips geven. Is nooit verkeerd denk ik :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 18:02

Jammer dat je niks met je studie doet. Nieuwe studie een optie of ben je dat al van plan?

Welke regio zit je?

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:15

Nieuwe studie is niet echt een optie. Ik heb de motivatie niet om weer naar school te gaan en daarnaast zou ik écht niet weten welke richting.

Ik wilde wel wat met mn studie doen, maar na mn ongeluk vorig jaar waarbij ik mn voet verbrijzeld heb zit dit er niet meer in.
De vraag is nog maar of ik recreatief weer zou kunnen paardrijden. En lichamelijk zwaar werk zoals tillen, trekken, duwen etc. (waaronder dus ook stallen mesten, vegen etc.) moet vermeden worden.

Eventueel wat anders in dezelfde sector is misschien mogelijk. Bij een ruitersportzaak, diervoeder o.i.d. Ik moet er alleen rekening mee houden dat ik zo veel mogelijk zittend werk moet doen..

Ik heb dus 'even' mn dromen bij moeten stellen..

regio: tilburg en breda trouwens

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:24

Darah gefeliciteerd!! Ik ben benieuwd, wat ga je precies doen en waar? :D Blij voor je! En gecondoleerd.. Slecht en goed nieuws dus..

Percy ook super nieuws!! *\o/* Goed bezig ladiess

MarleenvdB, lastig zeg :(:) Ik wil je CV best checken hoor.. Ik mail brieven altijd :j kost me anders ook veel teveel postzegels en denk niet dat het meerwaarde heeft om het via de post te doen..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 18:27

Hmmm balen inderdaad Marleen. Succes met zoeken in ieder geval.

Darah, helemaal vergeten, gecondoleerd meid.

Net weer 2 dingen er uit geknald, hopen dat het zsm wat oplevert.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:45

Yonne fijn dat je wel kijken. Wil je je mail adres sturen in een pb?

En bedankt dimple!