Examenjaar HAVO 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CuteApplePie

Re: Examenjaar HAVO 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:26

oh lol :')

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:37

Drogredenen heb ik ook voor de toetsweek gehad, had er een 7.2 op. Ik was zo blij!

Wat een fijne dingen om te horen, behalve dat een engels pw wat minder ging. Komt vast goed meid!

Morgen familiefoto en daarna langs bij een vriendin die ik heb leren kennen toen ik in het ziekenhuis lag. Zij lag even lang met een nierenbekontsteking op mijn kamer. Wat dat betreft had ik het wel fijn, dat ik iemand had van mijn leeftijd om mee te praten en waar ik nu nogsteeds mee praat.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:02

Veel plezier morgen Eline!
Inderdaad fijn dat je toen iemand van je eigen leeftijd in je kamer had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:13

Mijn kat is vandaag overreden... :'(

Ik stond op het punt om naar huis te gaan van school, waarna ik een whatsappje van m'n moeder kreeg met: "Er is iets heel ergs gebeurt." Ik heb meteen gevraagd: "Is er iemand overleden?" Waarop ze ja antwoordde. Ik haalde natuurlijk gelijk in mijn hoofd dat het m'n broer of zus ofzo was, dus ik was gelijk in shock. Gelukkig waren er nog een paar vrienden van me, en die zijn gelijk naar een leraar waar ik heel erg close mee (is een soort van vader voor me) ben gerend. In eerste instantie stuurde hij iemand anders, maar toen ze zeiden dat ik het was, kwam hij gelijk. Heb hem toen trillend de whatsappjes laten zien zonder verder iets te zeggen, waarna hij m'n moeder heeft gebeld. Allereerst heeft hij haar verteld dat het niet zo'n handige actie van haar was om het zo te sturen, aangezien ik dacht dat het over m'n broer of zus ofzo ging. Uiteindelijk kreeg ik haar aan de telefoon en heeft ze het verteld... Daarna nog even door die leraar geknuffeld.

Ik ben er kapot van. Hij was mijn lieve kater, m'n maatje, had nog nooit iemand kwaad gedaan. Mijn ouders hebben een pianolespraktijk aan huis, en hij was zo lief dat hij altijd naast de kleine kindertjes op de stoel lag. Ze waren allemaal helemaal gek op hem, en ik ook. Maar nu is hij er niet meer. :'(

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:26

Oooh wat rot zeg! Gecondoleerd :(:)

Ik zit er aan te denken om een eigen zadel te kopen vanwege mijn rug en knieën, en ik heb nu dus het zelfde zadel gevonden waar ik dinsdag mee gereden heb :D alleen even instructie vragen wat zij er van vind en nog een keer de boommaat checken, en dan heb ik hopelijk een eigen zadel :))

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:37

Oh jeetje wat erg Resistance! Gecondoleerd :(
Hopen dat je je eigen zadel krijgt Deidre!

Nou jongens.. Ik heb mij aangemeld voor mijn studie (in het engels)
Tis officieel. Spannend!

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:43

Gecondoleerd Resistance! Wat fijn dat j zo'n goede band hebt met die leraar en dat je vrienden hem gelijk hebben gehaald.

hopelijk krijg je je eigen zadel Deidre.
Goed gedaan Eline..knap hoor, in het Engels, ik zou het niet kunnen hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:44

zo zo das wel heel close met een docent :P wel enorm naar, gedondoleerd.

leuk deirdre! :D

Nice Eline, wt was het?

heb morgen open dag van HBO-V en pabo

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:56

Gecondoleerd résistance, dat was echt schrikken!
Ik zit in de trein naar den Bosch. Ik ga met een vriendin naar de opendag van de has.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:35

leuk, welke opleiding ga je bezoeken?

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:57

Angela, het is ook een grote stap voor mij.
Mijn Engels tijdens de Engelse lessen op school is totaal niet goed, maar als ik op een Engelse chat ga op het internet, zeggen Engelsen vaak dat mijn Engels heel goed is.
Ik doe de opleiding in het Engels omdat ik graag Engels vloeiend wil leren spreken. En zo goed Engels leren doe ik nooit meer.

Media and Entertainment Management:
'De bacheloropleiding Media en Entertainment Management leidt je op tot media manager: een professional die zakelijk leiding geeft aan een (creatief) team. Je leert over de structuren, het gebruik, de functie en de inzet van (massa)media als televisie, radio en internet. Je maakt kennis met het medialandschap en leert om mediagedrag te analyseren.'
Bron: http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ ... management

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:30

Harpoon schreef:
Angela, het is ook een grote stap voor mij.
Mijn Engels tijdens de Engelse lessen op school is totaal niet goed, maar als ik op een Engelse chat ga op het internet, zeggen Engelsen vaak dat mijn Engels heel goed is.
Ik doe de opleiding in het Engels omdat ik graag Engels vloeiend wil leren spreken. En zo goed Engels leren doe ik nooit meer.

Media and Entertainment Management:
'De bacheloropleiding Media en Entertainment Management leidt je op tot media manager: een professional die zakelijk leiding geeft aan een (creatief) team. Je leert over de structuren, het gebruik, de functie en de inzet van (massa)media als televisie, radio en internet. Je maakt kennis met het medialandschap en leert om mediagedrag te analyseren.'
Bron: http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ ... management

Oh oké! knap hoor!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:55

Gecondoleerd :(:)

Wat voor engelse chat? Ik wil ook graag mijn Engels gaan verbeteren namelijk. :)

Ik heb woensdag een gesprek met mijn mentor, vermoedelijk over mijn vervolgopleiding. Waar ik het dan direct over wil hebben is een tussenjaar. Wat zouden jullie in mijn geval doen? Ik denk zelf dat ik er niet verkeerd aan zal doen als ik een tussenjaar neem om even tot mezelf te komen. Wat denken jullie daarvan?

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:31

Ik zelf neem ook een tussenjaar, dus ik vind het zeker geen slecht plan :j
Ben van plan om een jaar in engeland/schotland te gaan werken op een stal als stalruiter (heb al een stal gevonden),
puur omdat ik echt niet weet wat ik wil en ik nu ook iets als stalruiter ben, ik wil kijken of ik het als beroep zou kunnen doen en volhouden..

Ik heb een vriend in engeland, en hij vind mijn engels uitermate goed, vergeleken met sommige vrienden van hem klopt mijn grammatica e.d. gewoon :j
Heb ook al 2x anglia gedaan (niveau pre-intermediate en advanced) en voor advanced 2x distinction (uitstekend) gehaald! *\o/* (speaking + writing)

Woeh heb zo springwedstrijd, zin in :))

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:32

Gecondoleerd Resistance... wat rot!

Ik vind een tussenjaar moeilijk, je komt moeilijk weer op gang want je hebt immers een jaar niks gedaan. Voor mij zou het helemaal niks zijn.

Net een springwedstrijd gehad, een balkje en een weigering in het eerste parcours en in het tweede parcours alleen een balkje. Nog een wedstrijd L en dan de M maar eens onveilig maken.

Gisteren tot laat aan m'n PWS en morgen ook weer, ook nog het huis schoonmaken, foto's maken bij de voetbal, paarden rijden en ook nog tot rust komen... Heb het maar druk.
Liefs, Saskia

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:19

Klinkt heel erg interessant Eline!

Ik ben bij voedingsmiddelentechnologie geweest. Het was heel erg leuk. Nu wil ik nog naar een oriëntatiedag, maar dit is wel echt een leuke opleiding voor mij. Ik twijfel nu tussen deze opleiding en verloskunde

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:21

Als ik jou was zou ik ook zeker kijken naar banen in de toekomst. Ik denk dat bij verloskunde al heel veel aanbod is en minder vraag. (I'm not sure, maar ik hoor er meer mensen over praten).

Ik ben bezig met samenvatten voor literatuurgeschiedenis. Als ik klaar ben zet ik het in de dropbox.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:21

Kan je na je examen altijd een tussenjaar nemen?
hoe gaat dat in z'n werk?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:23

angelastolk schreef:
Kan je na je examen altijd een tussenjaar nemen?
hoe gaat dat in z'n werk?

Na je middelbare ben je niet meer leerplichting toch? En sowieso ben ik dan 18 dus een tussenjaar zou mij op zich goed doen. Dat is een jaar waarin je werkervaring kan op doen, rust kan nemen, reis maken etc. In dat jaar doe je dus geen opleiding. :)

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:44

Ik had vorig jaar ook zoiets van ik wil een tussenjaar nemen, ik mocht van mn ouders en had ook al een plek gevonden in Schotland om te werken, maar helaas gezakt... Halverwege het schooljaar een terugkomavond op school gehad en er was iemand die een jaar naar Australië was gegaan. Die wou het liefst terug. Omdat het zo moeilijk is om van vrij leven weer naar school te gaan.

Daarom ga ik nu in de voorjaarsvakantie weer naar Schotland en hopelijk na de examens 3 maanden. En daarna naar het hbo, omdat ik het nu ook merkte na 3 maanden werken na mijn examens heel moeilijk was om het schoolritme terug te krijgen.

Naar welke stal ga je Deirdre? :)

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:35

Ik zit gewoon op chatroulette hahaha. Als je de verkeerde mensen skipt, kan het best leuk zijn.

Ik ga geen tussenjaar nemen. Maar misschien is het wel een goed idee voor jou Nayomie.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:37

Maar een heel jaar vind ik ook weer erg lang. Dus ik wil dat eens gaan overleggen met mijn mentor. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:10

je kunt ook in feb een studie starten toch, kan je een half jaar tussen jaar nemen :)

pabo was super leuk! 12dec meeloop dag :))

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:12

Is dat zo? Lijkt me wel erg onhandig, om halverwege het jaar in te stromen. :o

Oehh, fijn dat het zo leuk was. Ben je van plan op de basisschool les te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:15

weet ook niet precies hoe het zit := volgens mij kom je dan met alle instromers in één klas.

jaa :j lijkt me super.