Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:11

Geen tips Corien, maar wil je wel veel succes wensen :*

Ik ben ook nog steeds hard op weg naar mijn P. Heb eigenlijk alleen maar zevens en achten gehaald tot nog toe en 1 keer een vijfje. Die mag ik in periode 4 herkansen en ik weet zeker dat ik daar dan ook een 7 of 8 voor ga halen. :j Weet alleen nog niet zo goed wat ik van de vakken moet denken in deze periode. Heel nieuw en anders allemaal, dus ik moet het nog even doorkrijgen geloof ik haha.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:12

Wat een gedoe zeg hoop dat het goed komt!

CCCCC schreef:
Jeetje, wat slordig!! En nu?

Ik heb morgen eerste hospiteeravond in like ever. Iemand die daar ervaring mee heeft? Wat moet ik doen/wat vooral niet? Tips/trucs, moet ik iets meenemen enz..

Wees vooral jezelf! Veder heel veel succes!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:19

Voldoende voor een herkansing, dus alle studiepunten voor blok 1 zijn nu compleet *\o/*

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:57

Goed bezig!!

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:01

Balen, geen P meer dit jaar :( Op 1 puntje!
Kennis onderwijssystemen niet gehaald..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:36

Balen ivda, is het mogelijk op dat punt toch nog te halen door middel van summerschool? Dat word hier veel gedaan.

Zelf net het beslissende mailtje gestuurd dat ik de richting diagnostiek medische microbiologie op wil. Als ik een stage plaats vind voor september mag ik die richting op. Duimen dus, want vind research dus echt 3 keer niks. Dan had ik net zo goed op de uni kunnen blijven in Leiden.

ps. Leiden heeft een mail gestuurd dat ze de fout gaan herstellen. Nu nog kijken hoe lang dat gaat duren.

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:33

Nog niet nagevraagd..
Goed dat je het zegt, ga ik nog even nakijken.
Verder komt morgen mijn uitwisselingsstudent uit Gent aan, die blijft 3 daagjes, tot donderdagmiddag. Ben benieuwd hoe dat gaat!

Ook hebben we met de hele klas vanavond de generale repetitie gehad van ons kleutertoneelstuk, wat erg goed ging! Enthousiaste reacties, en veel gelach.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:34

En jawel, m'n eerste onvoldoende binnen! Een 2,9 voor Ontwikkeling van de Adolescent maar zag 'm al aankomen voordat ik de toets maakte (en score, had na de toets berekend dat ik ongeveer een 2,6 zou halen :+ ) Dus sta nu op 1 herkansing, maar ben nog steeds ontzettend gemotiveerd en nu al aan het voorbereiden voor na de vakantie 8-)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:14

Whoee, mijn laatste cijfers zijn binnen: alles voldoende, dus zit nu op de helft van mijn propedeuse *\o/*

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:29

Ik heb alles van het eerste blok terug en beide herkansingen gehaald, dus het eerste blok is binnen! Van afgelopen blok heb ik nog 2 herkansingen, maar dat zie ik rooskleurig in! Ik kan m'n P nog steeds halen woehoe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:34

Ik krijg net een cijfer terug, een 5,4 -O- Dat is echt zuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:37

Joolien schreef:
Ik krijg net een cijfer terug, een 5,4 -O- Dat is echt zuur.

Hier nog 1.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:48

Dat zijn zulke €"@&;/" cijfers.. Dan liever een 3..

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:31

Ik krijg net nog een 8.3 terug voor vakdidactiek, erg blij mee! Weer twee studiepunten in de pocket!!

Moet nog steeds wat portfolio's en verslagen inleveren waarbij ik eigenlijk wat te laat ben, maar als je dit soort punten terug krijgt is het stuk makkelijker om ervoor te gaan zitten! Ben inmiddels bijna bij :)
Scheelt dat er bij ons niet zo heel moeilijk wordt gedaan als je iets wat later inlevert en docenten goed weten hoe het zit ivm baan langs studie enz...

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:34

Hier nu lekker een weekje vakantie! :)
Maar aangezien ik bijna een week wegens ziekte gemist heb, ga ik het aankomende week allemaal bij werken! :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:12

Wiskunde een 6. Toch wel fijn want was beetje grieperig toen ik hem moest maken. Dus maar 1 her van periode 2.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:32

Voor mijn herkansing Ordening een 6,2 terug! Super blij mee! Ik kon het echt niet geloven toen ik mijn punt zag, zo erg dat ik er zelfs over gedroomd heb :')

Deze periode alles gehaald op twee vakken na, daar heb ik beide 1 puntje te weinig voor behaald. Met een beetje geluk kan ik die nog wel erbij sprokkelen aangezien beide toetsen zeer slecht in elkaar zaten. Dan heb ik alles gehaald..

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:16

Haha gefeliciteerd met sommige cijfers en balen van de onvoldoendes!

Ik ga na de vakantie het versneld traject in. Het gaat me allemaal veeeeel te traag :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:01

Liespower hoe werkt zo'n versneld traject? Ben zelf ook aan het bekijken of dat zou kunnen?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:07

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies zit met P naar de uni enz? Ik twijfel namelijk enorm of ik er voor moet gaan. Maar ik weet niet hoe het dan zit met je stufi? Kom je dan in het nieuwe stelsel of niet? En stel ik haal de uni toch niet, kan ik dan met mijn P weer terug naar huidige studie en dan leerjaar 2? En moet je je alvast inschrijven voor de uni terwijl je je P nog niet hebt? Zoveel vragen, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:09

Ik vraag me precies hetzelfde af Corien! Ik ga het er binnenkort even met m'n slb-er over hebben denk ik. Vind het HBO echt niet uitdagend genoeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:11

Joolien schreef:
Omg, heb ik net het debacel gehad met to1a, gezakt door een ander. Nu hebben met bijna hetzelfde groepje weer iemand die nu de boel giga afremt. Echt zulke mensen wil je echt slaan. En dan ook nog van die poedersuiker geven. Geef ik hem een deadline, zegt ie 'we zullen zien...' sommige mensen wil ik echt hard slaan. Dat je er zelf geen fiets voor doet moet jij weten, maar niet ten koste van je medestudenten. Nu heeft ie dus een heel stuk aangepast, wat blijkbaar al een tijd bekend was dat dat niet goed was, maar dat is ook nog echt niet voldoende. Mja morgen moeten we het inleveren, dus geen tijd meer om nog al te drastische maatregelen te treffen. Ik kan hier zooo kwaad om worden.

Ik quote mezelf even, de examencommissie gaat dit herzien, dus wellicht toch nog de kans om het te halen. Welkom terug P kansen.
En die jongen die ons zo heeft afgeremd is gestopt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:17

CCCCC schreef:
Kan iemand mij uitleggen hoe het precies zit met P naar de uni enz? Ik twijfel namelijk enorm of ik er voor moet gaan. Maar ik weet niet hoe het dan zit met je stufi? Kom je dan in het nieuwe stelsel of niet? En stel ik haal de uni toch niet, kan ik dan met mijn P weer terug naar huidige studie en dan leerjaar 2? En moet je je alvast inschrijven voor de uni terwijl je je P nog niet hebt? Zoveel vragen, haha.

Ja, je kan je voordat je je P hebt alvast voorbarig inschrijven op de uni
Nee, als het goed is kom je niet in het leenstelsel terecht
Ja, bij de meeste scholen kan je weer terugstromen als je de uni niet haalt. Dat is mits ze niet aan hun leerlingenquotum zitten maar dat is over het algemeen niet van toepassing in het tweede jaar :)

Voor de rest zou ik het vooral even met je SLB-er bespreken of met een decaan. Die weten er alles over en kunnen je adviseren!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:01

Thanks Emma! Ik ga het met haar overleggen inderdaad.

Rebecca, het is niet dat het niet uitdagend genoeg is. Maar een deel van de studie vind ik toch niet zo leuk, en op de uni is er een studie die echt heel goed aansluit op mijn wensen zeg maar. En is een stuk dichterbij (Wageningen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:09

Hou er daarbij rekening mee dat de uni niet per se moeilijker is dan het HBO. HBO is gewoon meer gericht op de praktijk en de uni meer op theorie. Op de uni ligt het tempo niet veel hoger, maar er wordt veel meer van je verwacht qua zelfstudie.