Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:12

Bedankt voor de tassenupdates :P
Vorig jaar ging ik op het laatst ook steeds met een rugzak. Ik denk voor dit jaar aan de Osprey Flare of aan de Osprey Questa. Daar blijven mijn mappen goed in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:22

Goof schreef:
Pff altijd leuk om na de laatste rapportvergadering ouders te bellen dat hun kind het net niet gehaald heeft en een niveautje terug moet.
Ik wordt altijd zo pischagerijnig van die gesprekken, die zijn zo vervelend.
Jullie ook? herkenbaar?

Ben geen mentor dus nog niet. Wel vandaag vergaderingen gehad weer en aantal krijgen wel ook advies af te stromen idd.
Verder bekeken wat de leerlingen als advies krijgen voor de herkansingen, voor mij valt het mee gelukkig.

Qua tas heb ik nu een schoudertas die ik al had maar graag wil ik een rugzak omdat vaak wel zwaar vind. Vakantie maar voor op pad eentje te vinden die groot zat is. Voordeel wel komend jaar minder boeken heb, ondanks m'n uren verdubbelen aangezien ik meer parallel klassen krijg.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:43

Hier beginnen de vergaderingen donderdag pas, dus nog voor niemand slecht nieuws ;) maar ben geen mentor dus heb daar sowieso weinig mee te maken ;)

Qua tas: ik heb zelf een rugzak omdat ik enorme pijn heb in mijn rug. Bij een schoudertas belast ik m'n rug heel eenzijdig en krijg ik alleen maar meer pijn. Helaas overleeft niet altijd alles het in m'n tas, zoek nog naar een oplossing (vind mezelf nog te jong voor zo'n trolley :o )

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:31

Vraagje uit pure interesse :)

De allereerste les dat jullie ooit voor de klas stonden, hoe hebben jullie die ingekleed? Weten jullie dat nog? Of uberhaupt als je een klas voor het eerst hebt. Hoe begin je, hoe pols je hoe ver een klas al is, hoe maak je kennis, etc? :)

Vind ik wel interessant, vooral aangezien voor mij over een aantal weken de eerste lessen op het programma staan :Y)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:57

Ik heb geen antwoord op je vraag Aleeneh. Maar wilde even melden dat ik dit schooljaar 57EC's heb gehaald, en dus over ga naar het tweede jaar van de lerarenopleiding Biologie!

Helaas die 3EC's niet gehaald, maar dat komt volgend jaar wel goed!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:59

Gefeliciteerd man!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:03

Gefeliciteerd tillie!

Aleeneh, ik heb in februari mijn vuurdoop gehad voor de klas, had al wel wat stage ervaring op het MBO maar dat niet echt vergelijkbaar. Werd meteen in het diepe gegooid, en de school begon die dag ook op een tijdelijke locatie, dus iedereen liep nog verloren. Heb mijzelf gewoon voorgesteld en ben begonnen waar ze gebleven waren volgens mijn voorganger. Toen alles op nieuwe locatie weer beetje rustiger was ook begonnen met gesprekken met teamleider ed, want ook voor mij waren de meeste regels en procedures nog niet bekend. Niet de fijnste start dus maar wel leerzaam.
Deze week draai ik mee op project bij de eerstejaars, die heb ik normaal niet dus allemaal nieuw. Heb mij daar gewoon heel kort voorgesteld wie ik was en toen begonnen met het project, heb 1 klas nu 3 dagen en andere maar 1 dag, dus leert elkaar toch niet echt kennen. Wel hierdoor veel zin gekregen volgend jaar om ook 1 klas mens&natuur te gaan geven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:45

Goh Aleenah, interessante vraag. Ik weet het niet meer precies om eerlijk te zijn, mijn allereerste les bedoel ik dan. Ik heb zojuist mijn 10e jaar voor de klas volgemaakt, man, wat vliegt de tijd, 10 jaar alweer *\o/*

Volgens mij ben ik gewoon begonnen met lessen uit het boek toen en heb ik afgesloten met wat raadseltjes in het Engels.

Met welke klassen en welk niveau ga je beginnen straks?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:47

Poeh, dat weet ik nog niet! Ik kom terecht op een school die sowieso alleen maar havo/vwo aanbiedt, en een minimaal percentage (ongeveer de helft) moet sowieso bovenbouw zijn. Maar hoeveel dat precies gaat worden weet ik nog niet :) Maar het geeft wel een indicatie.

Tien jaar, man, da's best een hoop :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:52

Heb je de lesboeken al?
Wat je kunt doen is vanaf klas 2 herhalingsstof geven van het jaar ervoor. Dan kunnen zij nogmaals herhalen wat zij aan stof hebben gehad en jij kunt kijken wat er wel en niet in zit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:53

Tillie20, gefeliciteerd trouwens, goed gedaan!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:58

Ik begreep dat ze op deze school geen standaard lesboeken hebben, dus ik heb eigenlijk nog geen flauw idee :') Heb nog niks ontvangen in elk geval. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:03

Welk vak ga je ook alweer geven?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:08

Het beste vak dat er is uiteraard, Engels :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:08

Ja tuurlijk!!!! Dat wist ik geloof ik al, we zijn collega's :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:13

Aleeneh schreef:
Vraagje uit pure interesse :)

De allereerste les dat jullie ooit voor de klas stonden, hoe hebben jullie die ingekleed? Weten jullie dat nog? Of uberhaupt als je een klas voor het eerst hebt. Hoe begin je, hoe pols je hoe ver een klas al is, hoe maak je kennis, etc? :)

Vind ik wel interessant, vooral aangezien voor mij over een aantal weken de eerste lessen op het programma staan :Y)

Ik heb vorig jaar tijdens mijn 1e stage de vuurdoop gehad. De leerlingen kenden mij al, omdat ik al een aantal keer een les had geobserveerd. Ik heb ze wel gevraagd om zichzelf nog even kort voor te stellen. Met de docent had ik van tevoren besproken welke stof ik kon doornemen, maar ik mocht wel zelf mijn les invulling geven. De les heb ik dus wel zelf verder voorbereid en na afloop ook meteen geëvalueerd. :+

Tillie, van harte gefeliciteerd!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:12

Dankjewel iedereen! Super blij :D

Zoekt iemand op een middelbare- of MBO school misschien nog een stagaire voor Biologie? (A)
Liefste Noord-Brabant! Heb al heel veel scholen gemaild, maar de meeste willen niet of hebben niet genoeg lessen voor me.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:34

Dag 'collega's' :D
Genieten jullie van de vakantie?
Ik kom jullie even lastig vallen met een vraag. Ik heb me vastgebeten in een leerling en zijn gezin. Zij hebben financiele problemen en kunnen waarschijnlijk het TTO stukje volgend jaar niet betalen. Moeder is ermee bezig, ik ben al weken de budgetcoach aan het stalken, maar we worden van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand steekt een hand uit, er gebeurt geen flikker om het even zo te zeggen.
Nou ben ik benieuwd of iemand van jullie iets weet van potjes, stichtingen, kwijtscheldingen etc? Ik wil dit kind perse volgend jaar op TTO hebben, ergens moet toch geld zijn voor mensen die geen geld hebben lijkt me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:27

Sorry goof, kan je daarbij echt niet helpen.

Tillie, lastig xo in de vakantie nog wat zoeken, succes!

Hier eerste week vakantie gehad, heerlijk naar Normandië geweest. Verder blijf lekker thuis, klusjes die normaal blijven liggen en instructrice helpen op stal

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:40

Ik weet er ook niks van... Wat vervelend. Is TTO duurder dan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:44

Ja klopt, je doet ieder jaar sowieso een buitenlandse reis/ uitwisseling en er zijn workshops etc, daarbij werken ze uit een andere methode en krijgen ze certificaten, dus naast het normale schoolgeld betaal je jaarlijks een extra bedrag.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:08

Ik heb overigens na de vakantie ook nog een hele periode hoor! Dus komt wel goed ;)

Vervelend Goof! Ik zou het ook niet weten :(

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:25

Hmm lastig Goof.. ik zou t ook niet weten.

Ik heb ondertussen m'n diploma op zak! Ben ook druk aan 't solliciteren. Helaas alleen maar afwijzingen tot nu toe omdat ik niet voldoende ervaring heb.. ik heb nu nog 2 sollicitaties lopen. Dus ik hoop dat dat iets wordt.
Verder ben ik wel aangenomen op de PABO. Dus als het met die sollicitaties niks wordt ga ik gewoon weer studeren :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:59

Mocht iemand nog oefenboekjes nodig hebben voor spelling, taal en rekenen dan heb ik ze te koop voor een leuk bedrag :-)

Helaas heb ik ook afwijzingen hoor....banen liggen in het onderwijs nu niet voor het oprapen helaas -O-

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:45

Wat voor boekjes zijn dat? En welke groep/niveau?