Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:03

Ben benieuwd wat voor aanvragen het zijn <<)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:01

Marcella schreef:
Vraagje wat denken jullie van dit soort mailtje.

¨Wij bieden u de mogelijkheid als een ver verwijderd assistent te werken.

Dit werk neemt 1-2 uur per week in beslag en u hoeft helemaal niets te investeren.
Het werk bestaat uit het verwerken van inkomende aanvragen van de klanten van uw stad.

Dit werk is niet moeilijker dan het betalen van gemeentelijke voorzieningen.
Voor elke aanvraag verkrijgt u de som van 90 tot 350 euro groot.
U krijgt de betaling elke vrijdag!

Indien gewenst kunt u het aantal aanvragen geleidelijk verhogen.

Wij garanderen het werk voor alle gegadigden. Maar het aantal werkplaatsen is beperkt!
Daarom moet u uw aanvraag nu meteen gaan sturen.
U begint dan vanaf de volgende week geld te verdienen.

Gelieve in uw aanvraag de volgende gegevens te vermelden:
Uw naam:
Uw e-mail:

Stuur uw aanvraag naar mijn e-mail: Crane@applejob-nl.com en ik zal u persoonlijk binnen 2 werkdagen antwoorden.
Met hoogachting,
Dokter Crane¨

Het klinkt interessant, maar voelt aan alsof er een addertje onder het gras zit.

Als meelezer wil ik je even melden dat dit oplichters zijn. Waarschijnlijk heb jij je CV / gegevens op een site als m.onsterboard of i.ndeed achtergelaten. Op mijn laptop thuis heb ik daar wat gegevens over, zij zitten in Rusland ofzo als ik mij goed herinner. Behalve Dr. Crane gebruiken zij ook een naam van een gezondheidskliniek en ben je een soort tussenpersoon (katvanger) om de inkomsten voor hen te ontvangen en door te sluizen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:28

Mooi om te weten dat het slechte voorgevoel klopt. Hoewel de inkomsten wel interessant leken.

Heb trouwens van werkgever het verzoek gekregen om ontslag te nemen. Maar geloof dat ik niet zo blond ben grapjassen. :+

Winged

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:38

Waar ik vrijdag over postte... ik heb een voicemail of ik daar op gesprek wil komen!!! Zou het dan toch eindelijk lukken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:07

Kriel schreef:
Mioux schreef:
laat er nou op bokt ook een vacature zijn ! helemaal top en op gereageerd. Wie weet, we blijven duimen! Ze zoeken een community manager, dus mensen misschien voor jullie ook een optie om op te reageren? Voor mij zou het een uitkomst zijn. Administratief werk TOP, thuiswerk mogelijkheden TOP en ik kan zo als alleenstaande mama werken en voor me zoontje zorgen ! TOP!!!!

Er wordt wel een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal gevraagd :+

Haha dat viel mij ook al op. Met alle respect maar in dit geval is t wel verstandig om op je taal te letten, ook in je profiel ;) Ik zou als ik Bart was meteen denken 'die komt op mijn niet over als HBO /WO waardig.'

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:23

Marcella schreef:
Mooi om te weten dat het slechte voorgevoel klopt. Hoewel de inkomsten wel interessant leken.

Heb trouwens van werkgever het verzoek gekregen om ontslag te nemen. Maar geloof dat ik niet zo blond ben grapjassen. :+

grapjurken :+
dat verzoek heb ik ook eens gekregen ....wat denk je zelf. >;) was mijn eerste gedachte :+

nou, ik ben er ook weer lekker klaar mee, heel weinig werk op het moment. Heb vrijdag een mail naar de planning gestuurd, krijg ik vandaag een mail dat ze me vrijwel niet kan inplannen ivm iets met mijn uiterlijk waar een aantal cliënten over vallen.
ik heb dus wel direct een mail terug naar de planning en de zorgmanager van onze regio gestuurd dat ik het erg jammer vind dat het op deze manier moet.
Nooit is er iets gezegd of aangegeven, dus ik heb nooit de kans gehad om iets te veranderen, want sja, als ik nergens van af weet :?
nu weet ik wel wat het is , een piercing in mijn lip, dat ding is er in 3 seconden uit te schroeven en na het werk ook met dezelfde gang weer in te schroeven, dus dit hoeft geen enkel probleem te zijn en had geen probleem hoeven zijn ALS IEMAND HET FATSOEN HAD KUNNEN OPBRENGEN OM IETS TE ZEGGEN
ipv van stug te zeggen dat er weinig werk is en verder niets aan het handje , ik weet nergens van

nu word ik zo ongeveer voor een voldongen feit gezet en krijg de hik maar, althans, zo voelt het wel...
heb ook aangegeven dat dit wat mij betreft toch wel een leerpuntje is op het gebied van communicatie voor de organisatie.

en had ik hier eerder lucht van gekregen, was ik al wel wat langer actief aan het zoeken geweest . of beter...dan was dit nooit ene probleem geworden, want dan was het gewoon opgelost voor het een probleem werd.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 15-07-13 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:24

En heel eerlijk: in mijn ogen is thuis werken ook echt werken en niet oppassen.
Verbaas me er in mijn team ook wel eens over: nee sorry, woensdag is mijn vaste thuiswerkdag want dan zijn de kinderen thuis.
Nee nee, lukt me helaas niet om naar die vergadering dan te komen want heb geen oppas.
Ehhhhh pardon??

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:29

Sonja_vR schreef:
nu word ik zo ongeveer voor een voldongen feit gezet en krijg de hik maar, althans, zo voelt het wel...
heb ook aangegeven dat dit wat mij betreft toch wel een leerpuntje is op het gebied van communicatie voor de organisatie.

Welke communicatie. :+ Moet zeggen dat het op moment heel slecht is in de huishoudelijk thuiszorg voor de mensen als het personeel. :\

En nu ook nog autoloos en zou alles op de fiets moeten doen, maar kan al amper lopen.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:54

Electra63 schreef:
Marcella schreef:
Vraagje wat denken jullie van dit soort mailtje.

¨Wij bieden u de mogelijkheid als een ver verwijderd assistent te werken.

Dit werk neemt 1-2 uur per week in beslag en u hoeft helemaal niets te investeren.
Het werk bestaat uit het verwerken van inkomende aanvragen van de klanten van uw stad.

Dit werk is niet moeilijker dan het betalen van gemeentelijke voorzieningen.
Voor elke aanvraag verkrijgt u de som van 90 tot 350 euro groot.
U krijgt de betaling elke vrijdag!

Indien gewenst kunt u het aantal aanvragen geleidelijk verhogen.

Wij garanderen het werk voor alle gegadigden. Maar het aantal werkplaatsen is beperkt!
Daarom moet u uw aanvraag nu meteen gaan sturen.
U begint dan vanaf de volgende week geld te verdienen.

Gelieve in uw aanvraag de volgende gegevens te vermelden:
Uw naam:
Uw e-mail:

Stuur uw aanvraag naar mijn e-mail: Crane@applejob-nl.com en ik zal u persoonlijk binnen 2 werkdagen antwoorden.
Met hoogachting,
Dokter Crane¨

Het klinkt interessant, maar voelt aan alsof er een addertje onder het gras zit.

Als meelezer wil ik je even melden dat dit oplichters zijn. Waarschijnlijk heb jij je CV / gegevens op een site als m.onsterboard of i.ndeed achtergelaten. Op mijn laptop thuis heb ik daar wat gegevens over, zij zitten in Rusland ofzo als ik mij goed herinner. Behalve Dr. Crane gebruiken zij ook een naam van een gezondheidskliniek en ben je een soort tussenpersoon (katvanger) om de inkomsten voor hen te ontvangen en door te sluizen.

Ik krijg die spam juist door werk.nl heb ik het idee. Ik heb vorig jaar in de WW gezeten en toen werd ik echt kriegel van al die spam. Ik had een baan en eigenlijk geen last meer van, tot drie weken geleden en ik me helaas weer bij het UWV moest melden. Mijn mailbox stroomt over met deze zooi.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:00

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:39

Marcella schreef:
Sonja_vR schreef:

Welke communicatie. :+ Moet zeggen dat het op moment heel slecht is in de huishoudelijk thuiszorg voor de mensen als het personeel. :\

En nu ook nog autoloos en zou alles op de fiets moeten doen, maar kan al amper lopen.

eensch ....
krijg net ook een mail terug waarvan ik denk : goh, je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen "bij deze gaat de opzegtermijn in" .

dat ze zich niet kan indenken dat het puur om die piercing gaat , nee wat dan?? , voor de rest ben ik altijd correct gekleed(lang broek, mouw tot halverwege de arm of geheel lang , haar in normale kleur in een staart...)
dat ze alleen de info van de planner heeft en dat ik niet inzetbaar ben momenteel maar dat ik halverwege augustus wel op gesprek kan komen
, dus zegt ze eigenlijk., deze zomer werk je niet meer , (ik heb begin september vakantie) en dat is toch wel volgepland tot die tijd.
"maar je hebt toch een oproepcontract" ... dus? een oproepcontract betekend dat we je gewoon als >censuur< mogen behandelen. :?
communicatie mensen...zucht...

heb dan ook een mail teruggestuurd dat ik best op gesprek wil komen , maar dat ik er gevoelsmatig geen heil in zie omdat ze met haar antwoord eigenlijk aangeeft dat ik deze zomer wat betreft werken sowieso wel op mijn buik kan schrijven en er ondanks mijn mails er geen enkele duidelijkheid word gegeven wat dan wel het probleem is .
dat het weinig/geen werk niet eens het grote probleem is waar ik tegen aan loop, maar vooral het gebrek aan welke vorm van communicatie dan ook.
op die manier wil je al niet eens meer voor een organisatie werken is het wel?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:42

Kriel schreef:
Verbaas me er in mijn team ook wel eens over: nee sorry, woensdag is mijn vaste thuiswerkdag want dan zijn de kinderen thuis.
Nee nee, lukt me helaas niet om naar die vergadering dan te komen want heb geen oppas.
Ehhhhh pardon??

Dat maak ik inderdaad ook zo vaak mee...... :')

Bankzitters zonder opdracht: 'Kan je dan en dan op intake?'
'Oe...... Ik overleg even met mijn vrouw, want de kinderen zijn thuis en mijn vrouw werkt die dag, dus ja het wordt wel wat lastig'

>;) Come again?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:00

Fiebie schreef:
Kriel schreef:
Ehhhhh pardon??

'Oe...... Ik overleg even met mijn vrouw, want de kinderen zijn thuis en mijn vrouw werkt die dag, dus ja het wordt wel wat lastig'

>;) Come again?

Oh ja! Die ken ik inderdaad ook.
Heb het zelfs al meegemaakt dat iemand zei: nee dan kan ik niet, heb al wat prive dingen in de planning.

Say whut???

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:07

zo...ik heb net ontslag genomen...beter zonder 0 uren contract thuis zitten dan het risico lopen dat ik alsnog eens aan het werk moet voor deze organisatie (0 uren contract met prestatieplicht) mijn inzet en loyaliteit op deze wijze beloond.
en dan nu maar een rondje vacature sites, want ondanks dat ik niet geheel afhankelijk ben van dit werk wat betreft inkomen, is het toch wel fijn om het inkomen er bij te hebben.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:12

Kriel schreef:
Fiebie schreef:

>;) Come again?

Oh ja! Die ken ik inderdaad ook.
Heb het zelfs al meegemaakt dat iemand zei: nee dan kan ik niet, heb al wat prive dingen in de planning.

Say whut???

Geniaal he.... :') Sommigen snappen het gewoon niet, vertikken het ook gewoon echt...
''Hey Ed, je opdracht begint dan en dan, succes!''
''Mooi, kan ik dan ook thuiswerken, want mijn vrouw is op vakantie naar Mexico en de kinderen zijn thuis''
''Vervelend, ik denk het niet, het is op locatie, maar waarom heb je geen verlof opgenomen dan?''
''Toch niet nodig? Zit toch thuis.....''

:roll:
(zo, nu ben ik mijn 'medewerkers-frustratie' ook weer even kwijt..... :D )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:14

ik snap dat ook nooit zo goed...een collega van me flikt het zelfs om haar kinderen mee naar cliënten te nemen , lekker makkelijk...ik stond echt even met mijn oren te klapperen toen een cliënt mij dit vertelde...

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:16

Goh, in het kader van - Je kan niet vroeg genoeg beginnen? -
Dat gaat wel heel ver hoor, leuk voor die kinderen ook :roll:

Maar waar ga je naar op zoek Sonja? Want dit was het overduidelijk niet?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:21

eventueel eenzelfde soort werk bij een andere organisatie, thuiszorg, huishoudelijke hulp, bedrijfs-interieur verzorging, maar eigenlijk wil ik een geheel andere kant op, hoofdwerk ipv lichamelijk werk, ben nu ook bezig met leren voor staatsexamens havo of vwo om uiteindelijk met een gedegen basis te kunnen gaan studeren...ik zoek dus in principe een "bij"baan van minimaal twee ochtenden tot max 20 uur.
alleen is die "bij"baan wel mijn enige baan.
detailhandel is ook welkom, heb ik ook ervaring in, maar ja, mijn leeftijd werkt wat dat betreft niet mee..
of een leer/werk plek met parttime contract....

ik heb trouwens ruim anderhalf jaar hier gewerkt, nooit klachten, verschillende cliënten , zelfs tot de laatste cliënten waar ik over vloer kwam, die zeer tevreden leken , tot en met vragen of ik niet de vaste hulp kon/wilde worden. heb continu er alles aan gedaan om kwalitatief goede zorg te bieden, problemen signaleren en doorgeven zodat de organisatie dmv teamoverleg en besprekingen eventuele problemen konden bespreken zodat ook de organisatie professionaliteit en kwaliteit konden waarborgen(dus ook doorgeven van "goh, collega neemt kinders mee naar werk" en zaken als huizen die niet schoon zijn terwijl er al een jaar wekelijks hulp komt en ergere zaken) en dan nu opeens dit...
ja sorry, maar als loyaliteit en inzet op deze manier beloond worden, dan ben ik er wel klaar mee inmiddels.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:00

Bij mij zouden er na 4 jaar ook ineens klachten zijn van mijn vaste cliënten. En dat terwijl ik zeker weet dat deze dus niet zouden klagen over mij en heel erg tevreden zijn zeker degene waar ik al langere tijd werk.

Ben dus ook opzoek naar ander werk, maar dit wil niet helemaal vlotten. En zit daarbij op het moment in de ziektewet met dikke onderbenen/knieën. Moet even kijken hoe dit allemaal gaat aflopen.

Heb dus ervaring als huishoudelijke hulp, maar zou dit werk eigenlijk ook niet meer mogen doen wegens te zwaar. En voor de rest ervaring als administratief medewerker, maar voor het laatst in 2008 erin gewerkt. En opleiding MBO 2 bedrijfsadministratie. Ben op zoek in omgeving Alblasserdam wegens geen auto meer hebben of er moet een goede openbaar vervoer verbinding zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:34

Marcella, ik heb ze nu in mijn ontslagmail (is laatste reactie van mijn kant op een wisseling tussen mij , planning en daarnaast hoofd zorg van mijn regio. ) ook gemeld dat ik regelmatig gevraagd ben door de cliënten waar ik kwam , of ik niet kon blijven als vaste hulp, tot op de laatste waar ik ben geweest.
ik heb in die anderhalf jaar ook best wat problemen naar boven toe doorgegeven , van onjuiste bejegening van de cliënten door collega's, tot zwarte kalkvlekken in wasbakken terwijl er al jaren ene vaste hulp wekelijks kwam. als ik ergens werk , ga ik er ook voor en zet ik me ook in om een goed product te leveren, ook door collega's.
en dan ben ik nog wel degene aan wie ze eigenlijk relatief weinig kosten kwijt zijn, 0 uren contract, wel prestatieplicht, dus uitbetaling op basis van de laatste drie maanden als er geen werk is , maar door de wijze waarop ze me ingepland hebben , is dat nu ook minimaal.
en dan ook nog via de mail, reacties waarin ze eigenlijk laten blijken dat ze me op intellectueel gebied zwaar onderschatten . had tot nu toe ook vrij snel reactie, die ontslag mail heeft nog geen gevolg van hun kant gehad :n .

word nu wel weer even met de neus op de feiten gedrukt dat het , zeker wat betreft parttime vacatures, armoe troef is hier in de (ruime) regio.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:57

Heb vorig jaar ook wat extra uren gewerkt tijdens vakantie, maar ben toen ook het nodige tegen gekomen. Maar het uiteindelijke resultaat dat na die paar weken dat je daar ingevallen ben schoner is dan de eerste dag dat je ging werken daar. Heb ook vaak zat het nodige gemeld op kantoor waar dus uiteindelijk helemaal niks aan werd gedaan. En dan ook mensen die niet durven te melden of zich laten commanderen door de hulp. Van sommige dingen gaan dan ook echt je oren tuiten en kan daar dan niet bij met mijn volle verstand.

Maar zou nu dus gewoon graag willen werken, maar dat gaat dus niet lukken. Ze hebben geen andere werk voor me en huidige werkzaamheden zou ik nu niet naar behoren kunnen verrichten. Ze willen me gewoon ook niet op kantoor hebben. Als ik ook op kantoor langs kwam werd ik zo snel mogelijk weer de deur uitgewerkt.

Communicatie is een vaak apart.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:11

Mijn zoektocht naar werk verloopt nog steeds niets beter. Ondertussen denk ik dat ik het toppunt wel gehad heb :') Ik ben namelijk zelfs afgewezen bij een uitzendbureau omdat ze teveel mensen hebben :')...

Pffff, ik vind het ook echt lastig om te zoeken naar een baan, want ik heb geen idee wat ik nu precies wil. Ja, voor de klas staan op het VMBO het liefst, maar dat is in de regio waar ik nu moet gaan zoeken zo ongeveer onmogelijk omdat er weinig scholen zijn en de enige school die ervaring met mij heeft, heeft een aanneemstop omdat het heel slecht loopt -O-

Het lastigste is nog dat ik ook geen idee heb wat er in deze buurt allemaal is, ik kom zelf uit Dronten en ga verhuizen richting Borculo/Eibergen/Neede.... Nu van de week nog maar bij een ander uitzendbureau langs, hopen dat ze me daar in elk geval willen inschrijven -O-

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:40

@Sonja: Klinkt als een goede keuze om weg te gaan als er zo weinig overleg is! Ik ben sinds een paar weken ook weer begonnen, doe ook liever iets anders maar hé, dit brengt ook geld in het laatje en het is nog prima te doen ook. Contact met collega's is er niet, dat is wel jammer. En inderdaad; heb ook vaak genoeg info doorgegeven van huizen die ik niet netjes vond en dergelijk, maar heb het idee dat daar over het algemeen weinig mee gedaan wordt....

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:41

Ik heb vanmorgen getekend en ga 1 augustus beginnen. Nu eerst nog even met een gerust hart lekker op vakantie ! (ze wouden nog iets gaan doen met een proeftraject bij UWV en dat zou dan een leuk centje opleveren, dat ging niet door want dat hadden ze niet helemaal juist begrepen en nu kreeg ik er opeens nog €100 per maand bij.... prima!)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:46

Ik had vanochtend gesprek, jammere is dat het aantal uur ipv 40 nu toch 24 is geworden. Maar misschien valt er nog het één en ander te freelancen bij mijn huidige baan... Eerst maar even het loon afwachten.