Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:52

foxy80 schreef:
Er is een webwinkel wiens nieuwsbrieven alleen bestaan uit 1 zinnetje nl: nu korting op... of opruimactie X% korting op....
Langs de ene kant heel erg to the point, wat ik wel kan waarderen, langs de andere kant: het trekt niet echt om te gaan kijken...

Heeft die nieuwsbrief toevallig ook geen layout, geen plaatjes, en een vaak niet-aanklikbare link? Dan krijg ik die ook :P

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:14

Femke schreef:
Nieuwsbrieven mogen tegenwoordig alleen toegezonden worden als mensen daar zelf voor gekozen hebben. Dus je hebt geen "last" van 't feit dat mensen "niet zitten te wachten" op zo'n nieuwsbrief. Ze kiezen er zelf voor en kunnen zich ook weer afmelden.

Daar trekken ze zich anders geen moer van aan. Ik krijg om de haverklap "nieuwsbrieven" waar ik mij nooit voor heb ingeschreven en waar ik ook totaal geen belang bij heb. Via een omslachtige weg kun je je dan afmelden maar hé dan komen er gewoon nog een hele serie voordat het echt stopt.

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:30

Klopt Hilda... Ik heb daar ook absoluut vaak last van.
Maar het "mag" niet.

Je kunt dergelijke bedrijven melden bij OPTA, of direct via https://www.spamklacht.nl/

Dat doe ik regelmatig, als ik een bedrijf tegen kom dat zich niet aan de regels houdt.
En ik hoor ook vaak dat ze er daadwerkelijk wat mee doen.

Zo heeft o.a. mijn klacht over de vriendenloterij (samen met honderden andere klachten) er toe geleid dat ze (en ook andere loterijen) een paar weken geleden een miljoenen boete hebben moeten betalen omdat ze zich niet aan de regels hielden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:36

Ik stuur mijn nieuwsbrief ongeveer 1x per maand en probeer er wat leuke dingen in te zetten. Overzicht van nieuwe producten, of er acties zijn en vorige keer stond er bijv een stukje in over de hondenbelasting (en hoe je daar bezwaar tegen kan maken).

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:51

Ik meld mezelf meestal af en als dat niet werkt stuur ik ze een niet mis te verstane mail.

Ik ben trots. Degene die mijn logo heeft ontworpen doet mee aan de ontwerpwedstrijd voor een nieuw logo voor DelfSail 2016. Uit alle inzenders is hij/zij geëindigd bij de beste 10 : http://www.dvhn.nl/delfsail/article9889 ... fSail-2016

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:55

welk logo is het?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:26

Mallootje schreef:
foxy80 schreef:
Er is een webwinkel wiens nieuwsbrieven alleen bestaan uit 1 zinnetje nl: nu korting op... of opruimactie X% korting op....
Langs de ene kant heel erg to the point, wat ik wel kan waarderen, langs de andere kant: het trekt niet echt om te gaan kijken...

Heeft die nieuwsbrief toevallig ook geen layout, geen plaatjes, en een vaak niet-aanklikbare link? Dan krijg ik die ook :P

Ja, ja en ja! :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:01

foxy80 schreef:
Mallootje schreef:

Ja, ja en ja! :')

Hmm... ik ook!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:47

Ik niet en ben nu erg nieuwsgierig!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:34

Haha ja ik ook!! :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:29

Haha, it's a small world :P

Hapffff ik zit er echt doorheen. Doodmoe, m'n lichaam schreeuwt echt dat het rustiger moet maarja, hoe.. -O-

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:49

Ik meld mij hier ook als het mag :)
Ga morgen de inschrijving bij de KvK afronden

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:39

Welkom Bonnieaw! Wat voor bedrijf ben je gestart? :)

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:30

Dankje Karen!

Ik ben bezig met het opstarten van een webshop/blog voor high end chocolade/thee en koffie producten. Daarnaast ga ik ook zelfgemaakte bonbons en andere cacao producten verkopen.
Ben me heel erg bewust van de kleine kans dat dit echt van de grond komt, maar om ervaring op te doen in het ondernemerschap en omdat ik het ontzettend leuk vind om te doen ga ik het gewoon proberen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:31

Welkom Bonnieaw! Gewoon lekker je ding doen en kijken waar het je brengt. Niet geschoten is altijd mis, toch? Ik ben er ook met die instelling ingegaan en ook al maak ik nog geen winst, ben nog steeds heel happy met mijn shop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:32

Wat leuk zeg!
Geef je een gil als je website online is?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:38

Welkom Bonniaw. Leuk chocolade, als eerste levensbehoefte voor veel vrouwen zal er vast wel een markt voor zijn ;-) Ik heb een keer een site gezien waar je repen kon bestellen met vulling/ingredienten die je zelf kon kiezen. Dus wit met hazelnoten en crispy rijst, of melkchocolade met amandelen en pistache/abrikoos. Vond ik wel erg goed bedacht!

Ik heb een inspiratie dip....en een deadline voor vandaag. Dus helemaal niet handig! Tuin met enorme hoogteverschillen en ik kom er maar niet uit, frustrerend!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:41

Even loeren naar tuinen in het buitenland? In Duitsland en Zwitserland bv is een "scheve" tuin doodnormaal en daar hebben ze dan wel leuke oplossingen voor.

Bonnie, ik krijg al trek...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 13:45

Met dit weer is een paviljoen met eventueel haardje wel fijn. Een BBQ plekje, maar misschien ook watervalletjes. Plekje voor de diertjes, hond, vogel...
Helpt het al?
Anders even op google afbeeldingen kijken. Plaatjes kijken helpt soms iets laten borrelen.

Hoi Bonnieaw. Dat klinkt leuk en lekker zeg. Waarom zou daar geen interesse voor zijn? Roep je als je site af is?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:56

Haha nee :P

Het concept-idee is er al wel: het is een super strak, hoekig wit huis. Het staat gebouwd tegen een heuvel (rivierduin) op. Rivierduinen zijn erg bijzonder in Nederland, komt eigenlijk alleen hier in de Achterhoek en op een paar plekken langs de Maas voor. Rond het huis is het vrij open, de rest van de tuin staat vol met eiken en beuken (en allemaal lelijke bontbladige struikjes zonder enig verband met elkaar).

Ik wil de natuurlijke vorm van de rivierduin juist in contrast stellen met de strakke woning. Er komen glooiende vormen van een soort buxus-achtige struik. Deze begeleiden de hoogtelijnen van de heuvel. Daaromheen wil ik het natuurlijke bos weer in ere herstellen. Alle gecultiveerde soorten eruit en natuurlijke soorten voor deze habitat terugbrengen. Liefst ook nog soorten van de rode lijst (beschermde en bijna uitgestorven/snel teruglopende planten).

Maargoed, dan moet ik nog steeds nadenken over detaillering: opvangen van de grond, groen tegenover bloei, natuurlijk tegen cultuurlijk, ect.

En googlen doe ik inderdaad veel! Gek om te zien hoe je soms van het meest lelijke plaatje inspiratie krijgt, haha!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:00

Trouwens Joyce, hoe is het met de baan(en) afgelopen? Zag net een vacature voorbijkomen voor secretaresse/office manager in Beuningen, vandaar!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:03

Yucca, daar kan ik je niet mee helpen. Jij zou gaan huilen als je onze tuin zou zien........

Hallo Bonnieaw, welkom. Dat klinkt lekker hoor. Ik ben benieuwd.

Mallootje, let je wel een beetje op jezelf? Als jij straks ziek bent heb je daar niks aan. Kijk toch even of je ergens je rust kunt pakken. Of iets eerder op bed? of even lekker ontspannen met een boek in bad.

Gisteren druk bezig geweest voor de shop. Had eigenlijk geen energie er voor maar toch maar gedaan. Morgen moet ik starten met een vitamine D kuur, dus hopelijk werkt dat snel en barst ik dan weer van de energie. Want ik heb nog genoeg te doen.

Weet iemand een goede en duidelijke cursus/workshop inzake SEO? Het liefst een die met een stappenplan werkt. En natuurlijk niet al te duur. Ben bezig om me daar meer in te verdiepen, maar je leest zo veel. Ik weet soms niet waar ik moet beginnen. Een goed boek mag ook, maar liever een cursus/workshop. Dan kan ik mij er namelijk veel beter toe zetten.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:22

Jammie Bonnie, proefkonijnen genoeg hier zoals je leest. Welkom.

Brrr ik heb net de bewuste mail gestuurd na nogmaals met kvk overlegd te hebben.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:25

@Hilda: Pff, hopelijk krijg je nog op tijd inspiratie! Lijkt me echt pittig, met van die deadlines werken. Je moet dan echt kunnen presteren onder druk. Zou ik denk ik niet kunnen ;)

Wat het solliciteren betreft, ik weet niet meer precies wat ik allemaal al verteld had? Als ik dingen nu dubbel vertel, dan sorry ;)

Afgelopen vrijdag ben ik op gesprek gevraagd bij een tandartsenpraktijk en daar heb ik vanochtend gelijk al een halve dag mee mogen draaien. Het is een functie die heel goed aansluit bij mijn werkervaring, alleen zal ik wel moeten leren over tandheelkunde (en dat lijkt me ook erg leuk). Het beviel me heel erg goed, ondanks dat ik nog niet echt wat heb kunnen doen, maar de eerste indruk was voor mij echt heel positief. Ik had gehoopt dat ik de enige kandidaat zou zijn, maar ze hebben ook nog iemand anders uitgenodigd om een halve dag mee te komen draaien. Het is straks dus erop of eronder!

De week ervoor was ik bij die andere baan op gesprek geweest, daar werd ik dinsdag over gebeld en toen had ik zoiets van "nah, dat zal hem wel niet worden". Maar ik werd vrijdag om 16:00u gebeld, of ik om 17:00u voor een 2e gesprek langs wou komen. Daar heb ik uiteraard alles weer voor laten vallen, ben die kant op gegaan en toen bleek ik kennis te moeten maken met een directeur die normaal in Amerika zit. Ook voor die functie is er nog 1 andere kandidaat in de race, dus ook weer 50/50 kans op de baan. Vandaag zou er contact met me op worden genomen om een Skype afspraak te maken met een ander persoon van het Amerikaanse team, om te kijken of ik de Engelse taal voldoende beheers. Ook moet ik nog 2 testen doen om te zien of ik goed bij het bedrijf pas. Alleen ik weet zelf nog niet zo goed wat ik van het bedrijf moet vinden, want het is allemaal een beetje vaag. Ze komen steeds heel last-minute met dingen en dan wordt er verwacht dat ik alles laat vallen en snel op kom draven. Ik weet nog steeds niet wat er precies van mij verwacht wordt en wat mijn functie precies in gaat houden, terwijl ik er al wel 2x naar gevraagd heb. Er is mij bijv. ook nooit verteld dat het bedrijf Amerikaanse roots heeft, tot dus die Amerikaanse directeur opeens voor mijn neus stond (er is mij over de telefoon ook niet verteld dat er nog iemand aanwezig zou zijn bij het 2e gesprek). Zo zijn er nog wel wat meer dingetjes, waardoor ik twijfel of dit wel een juiste baan voor mij zal zijn. Ik krijg namelijk heel sterk het gevoel dat ik niet ga ondersteunen in de marketing en sales, maar dat er van mij verwacht wordt dat ik zelfstandig hele marketingplannen in elkaar kan draaien om de verhuur van de leegstaande appartementen heel vlot omhoog te krijgen. Er kwam namelijk een heel verhaal over cijfers, targets en vervolgens de vraag "hoe denk je dat voor elkaar te gaan krijgen voor dit pand?". Dus voordat ik aan het Skype gesprek en de testen ga beginnen, wil ik toch eerst meer duidelijkheid hebben over wat er straks nou precies van mij verwacht wordt.

Maar goed, ik wacht het verder dus gewoon rustig af en hopelijk kan ik dan snel ergens aan de slag!

@Hilda: Ik geloof dat ik wat heb gemist, een mail aan de KVK over wat?

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:26

Dank iedereen voor de leuke reacties :) Het is fijn om hier in een positief forum mee te babbelen haha

Joyce is Fuzzylicious jouw shop? Ziet er supergoed uit! Bij welke hosting heb je m draaien als ik vragen mag? Ik heb geen huisdieren meer nu ik zoveel van huis ben helaas, maar van dit soort winkels wil ik altijd direct een kitten of pup ophalen!!
Yucca Grappig, ondanks dat ik niet van het bestaan van die site weet (ga direct zoeken!) had ik ook al zoiets bedacht. Meer de bonbon kant op, maar wel hetzelfde idee.
holly Markt is er zeker, maar er zijn best veel webshops in deze branche, ondanks dat ik het op een hele andere manier ga aanpakken is er toch wel veel 'concurentie'.

Hoe zijn jullie allemaal zo op het idee gekomen om voor jezelf te beginnen? Ik vind het altijd superleuk te horen van mensen wat de drive achter hun bedrijf(je) is.

Ah en misschien ook een goede vraag hier te stellen... Ik heb de voorinschrijving gedaan en ga vanmiddag of morgen naar de KvK om het af te ronden. Moet ik nou wél of niet betalen? Zag op de site van niet, maar iedereen zegt van wel. Iemand enig idee of dit veranderd is?