Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djeenie

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:08

Jeeeej, fijn Dimple! Ik heb je trouwens een mailtje gestuurd :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:09

lifaya schreef:
Doubtless schreef:
In het gesprek aangeven dat het niet gelukt is om t uittreksel op zo'n korte termijn aan te vragen, maar dat je m mailt zodra je m in huis hebt :)

Oh je kan het ook digitaal aanvragen? Heb je het dan meteen of moet je dan ook alsnog wachten?

Wat voor uittreksel? Bij ons op de gemeente is al vrij veel al digitaal aan te vragen. En ik had toentertijd hetzelfde met m'n verklaring van goed gedrag. Heb toen gewoon gemeld dat ik hem aangevraagd had, maar niet op zo'n korte tijd kon krijgen, maar dat ik er geen problemen mee verwachtte en hem zo snel mogelijk zou doorgeven en dat was toen geen probleem :)

@ Dimple, wat fijn!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:12

frangio, dit staat er in de mail: uitgebreid uittreksel uit het bevolkingsregister

(Inclusief adresgegevens van de afgelopen tien jaar en niet ouder dan drie maanden)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:39

Eroslover, wat spannend! Gewoon jezelf blijven en daarin kijken hoe jij zou reageren op situaties. Ik zou het ook vooral zien als een test of jij met deze cliënt kan/wil werken. :)

lifaya schreef:
Oke, een probleempje...

Ik heb morgen mijn tweede gesprek, hiervoor moet ik een uittreksel meenemen. Ik zie dat het vrijwel onmogelijk is om dat voor elkaar te krijgen om dan nog op tijd een uittreksel in huis te hebben... Ik was gisterenochtend gebeld dat ik dus uitgenodigd was voor een tweede gesprek, maar ik heb momenteel dus ook ontzettend veel dingen aan mijn hoofd door een heerlijke jaarafrekening waar je u tegen zegt en dat kon ik gisteren pas regelen omdat het net natuurlijk feestdagen waren. Daarna ben ik meteen naar werk gegaan tot 9 uur. Ik heb dus helemaal geen tijd gehad om dit te regelen.

Iemand met een tip? Of is er nog een andere mogelijkheid?

Aangeven dat je het aangevraagd hebt (als je daar nog een mogelijkheid voor hebt vandaag?) en het zal opsturen zodra je het hebt.

Dimple, wat goed dat je op gesprek mag! :D

Even een vraag, niet helemaal gericht op het werk zoeken maar omdat hier toch mensen zitten met wat werkervaring. Heeft iemand ervaring met het schrijven van een ontslagbrief? Ik wil in PB wel wat nadere toelichting geven op de situatie gezien er meer is voor gevallen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:42

Dimple, gefeliciteerd! Hopelijk kun je je goed laten zien op je gesprek en die baan binnen hengelen!!

Lifaya, en anders even met de gemeente bellen. Die weten en kunnen meer dan wij.

Milatje, ik heb ooit een ontslagbrief geschreven van 3 regels toen ik nog bij de Burger King werkte. Niet heel nuttig voor je, maar denk dat je gewoon moet vermelden dat je ontslag neemt etc.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:42

Wat goed, Percyleen en Dimple!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:47

milatje schreef:
Even een vraag, niet helemaal gericht op het werk zoeken maar omdat hier toch mensen zitten met wat werkervaring. Heeft iemand ervaring met het schrijven van een ontslagbrief? Ik wil in PB wel wat nadere toelichting geven op de situatie gezien er meer is voor gevallen.

Ik heb toen deze link gebruikt, ik denk dat je dan de meeste dingen wel mee hebt =)
http://www.carrieretijger.nl/functioner ... tslagbrief

@ Lifaya, daar heb ik geen ervaring mee, ik zou gewoon vermelden dat je hem niet op die korte tijd hebt kunnen regelen dan =)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:00

Fangio schreef:
milatje schreef:

Ik heb toen deze link gebruikt, ik denk dat je dan de meeste dingen wel mee hebt =)
http://www.carrieretijger.nl/functioner ... tslagbrief

@ Lifaya, daar heb ik geen ervaring mee, ik zou gewoon vermelden dat je hem niet op die korte tijd hebt kunnen regelen dan =)

Ah, dat is wel een goede link! Dankjewel. :)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:20

Welp kantooruren zijn voorbij dus weer wachten tot morgen :Y)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 20:12

Percy, wat goed zeg! Jij gaat snel meid! *\o/*

Yonne, 2 weken vrij nu?

Djeenie, grootse plannen brengen je vast ver! Je moet het durven en met een goede uitwerking en voorbereiding dan heb je een mooie toekomst voor je. Je kunt gaan zitten afwachten, maar ook zorgen dat het geluk jouw kant op komt. Succes!

Eros, hoe ging het??

Fire, ik ga zo naar de vacature kijken, lief dat je aan me denkt! _/-\o_

Ik ben ook wel eens benaderd via Monsterboard dat ze mijn CV hadden gevonden. Dus wel de moeite waard.

Lifaya, was jij degene met die hoge gas/electra rekening?

Doubt, hoe gaat het bij jou??

Milatje, PB maar als je wilt! ;)

Werd tijdens het eten nog gebeld door Stadran (je weet welk uitzendbureau ik bedoel :D ) over een brief die ik had geschreven voor een functie. Betreft een fulltime tijdelijke functie tot het einde van het jaar.
Ze wilde wat meer weten, maar wilde me ook direct voorstellen omdat de werkgever volgende week gesprekken wil voeren. Zij kan alleen morgen niet en daarna is ze ook weg. (waarom belt ze me dan vraag ik me af.............)
Ze twijfelt of ik 40 uur wel aan kan. Daar heb ik vreselijk om heen gekletst. Maar laten we heel eerlijk wezen, dat lijkt me ook geen feestje, maar ik heb weinig keuze en daarbij is het tijdelijk. Dat is heel wat beter vol te houden dan een baan accepteren waar je altijd 40 uur in moet werken. Bedrijf verhuisd van Haarlem naar Madrid (mag ik mee??? :P ) dus alles loopt af.

Supermarkt is ook fulltime, maar wel erg in de buurt. En als ze me eenmaal hebben gezien........bieden ze me vast een baan aan en accepteren ze 32 uur ook wel :D }>

'hoop ik' ............. :=

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:31

Dimple schreef:
Yonne, 2 weken vrij nu?

Jup.. Beetje ongewild eigenlijk := Wil lekker uren maken en geld verdienen. Maar zit nu bij een 'bedrijf' voor huiswerkbegeleiding wat van alles beloofd maar alleen maar op uren bezuinigd en personeel rondschuift (qua functies en vestigingen). Zou na de meivakantie ook de woensdagen gaan werken, maar dat kan/ mag nu ineens niet meer. Maargoed leerlingen hebben natuurlijk vrij, dus ik ook. Wel 4 dagen vrijwilligerswerk met kindjes met een verstandelijke beperking (doe ik normaal ook 2 middagen in de week). Heel erg leuk maar helaas verdien ik er niks mee terwijl ik inmiddels net zoveel kan als de begeleiders, beetje jammer.

Er is wel lekker veel actie bij jou zeg *\o/*

Eroslover, ben ook benieuwd hoe het ging?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:50

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:18

Ik krijg de kriebels van de taal van dat stukje :P. Beetje management-achtig (en dan gaan we AANpakken! En daarna DOORpakken! Want er ZIJN geen problemen! Alleen UITDAGINGEN!)

Maar als iemand er wat aan heeft is dat erg fijn :). Maar ik ken iemand die sollicitatiebrieven beoordeelt, en die vindt 'doe maar gewoon, dan doe je al overdreven genoeg' een goed uitgangspunt. Je moet niet negatief over jezelf zijn, maar extreem verkopen vindt hij ook niet fijn, want dan gelooft hij er al niks meer van. Enthousiasme en gerichtheid op het bedrijf, ism afwezigheid van spelfouten, vindt hij goed.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 30-04-15 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:19

_O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:29

:')

Snap je gevoel Sheran :P

Pfff, moet hier een paar werk beslissingen gaan nemen. Gisteren ochtend gevraagd of mijn ene halftijdse nog een maand verlengd mocht worden, want de collega die ik vervang is nog steeds ziek. Heb maar toegezegd ook al keek ik wel uit naar ff wat meer tijd voor de paarden. Dus nu voltijds tot begin juni en daarna weer halftijds.

Krijg ik 's avonds nog een mailtje of ik dan vanaf mei een ander halftijds project erbij wil nemen. Sensibilisatie rond bijen bij het grote publiek. Klinkt opzich wel leuk maar is ook tot september en niet bij de deur (1u45 minuten enkele reistijd). Ik ben geneigd van "ja" te zeggen maar hou dan al helemaal niet veel tijd over voor de paarden :\ Wel verzorging he maar rijden en trainen schiet er dan helemaal bij in.

Langs de andere kant voelt het niet goed in deze tijd een job te weigeren. Creëert ook weer nieuwe kansen.

Wat zouden jullie doen? Heb het al uitgebreid met m'n vriend gesproken maar ben er nog steeds niet uit (zit nu op m'n werk de persoon die me gevraagd heeft ook een beetje te ontlopen :') keuzestress, help! :P )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:31

Als je het geld nodig hebt zou ik het wel doen, anders niet.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:46

Even een ego bericht; bedrijf belde net of ik vandaag wou komen voor het tweede gesprek want dan kon ik 1 juni beginnen gezien mijn opzegtermijn. Yay! :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:53

Wat leuk :D

Ik heb net een hele leuke vacature gezien! Natuurlijk weer een pokke eind ver weg (anderhalf uur reizen, enkele reis), maar dat heb ik bij m'n vorige baan ook gedaan... Ben benieuwd O:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:53

Dimple dat ben ik inderdaad -O-

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:55

Dimple wat fijn dat je op gesprek mag bij de supermarkt en dat het uitzendbureau je Rhene wil,voorstellen.

Percyleen wat goed dat je al,voor een tweede gesprek mag komen. Succes.

Het gesprek van gister was dus echt een soort intervisie. Kregen filmpjes te zien en moesten toen na wat vragen , verduidelijking en door samen met de andere sollicitanten in gesprek te gaan een advies vormen.
Merkte dat deze vorm zorgde dat de zenuwen mee vielen. Ben heel erg benieuwd , maar verwacht er niet zo veel van.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:56

Wat een lange reistijden, ik zie al op tegen een uur..!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:59

Het went. Lijkt me heerlijk om dicht bij huis te werken, maar het lijkt me nog beter om uberhaupt te werken :D Dus reistijd heeft niet zoveel prioriteit. Anderhalf uur enkele reis is wel een beetje de max hoor. Dan heb je 's avonds nog net genoeg tijd om te eten en te sporten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:01

Ik heb nu ook reistijd 1,5 uur enkele reis.

Sheran: heb het geld niet per se nodig - al is extra geld altijd fijn - maar ben wel vrij ambitieus en zou graag groeien binnen mijn branche. Zo'n extra project geeft veel kans op netwerken en bijleren. Maar mijn paarden blijven ook wel belangrijk :\

PercyLeen: wat goed! Veel succes met je 2de gesprek! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:02

Dimple schreef:
Percy, wat goed zeg! Jij gaat snel meid! *\o/*

Yonne, 2 weken vrij nu?

Djeenie, grootse plannen brengen je vast ver! Je moet het durven en met een goede uitwerking en voorbereiding dan heb je een mooie toekomst voor je. Je kunt gaan zitten afwachten, maar ook zorgen dat het geluk jouw kant op komt. Succes!

Eros, hoe ging het??

Fire, ik ga zo naar de vacature kijken, lief dat je aan me denkt! _/-\o_

Ik ben ook wel eens benaderd via Monsterboard dat ze mijn CV hadden gevonden. Dus wel de moeite waard.

Lifaya, was jij degene met die hoge gas/electra rekening?

Doubt, hoe gaat het bij jou??

Milatje, PB maar als je wilt! ;)

Werd tijdens het eten nog gebeld door Stadran (je weet welk uitzendbureau ik bedoel :D ) over een brief die ik had geschreven voor een functie. Betreft een fulltime tijdelijke functie tot het einde van het jaar.
Ze wilde wat meer weten, maar wilde me ook direct voorstellen omdat de werkgever volgende week gesprekken wil voeren. Zij kan alleen morgen niet en daarna is ze ook weg. (waarom belt ze me dan vraag ik me af.............)
Ze twijfelt of ik 40 uur wel aan kan. Daar heb ik vreselijk om heen gekletst. Maar laten we heel eerlijk wezen, dat lijkt me ook geen feestje, maar ik heb weinig keuze en daarbij is het tijdelijk. Dat is heel wat beter vol te houden dan een baan accepteren waar je altijd 40 uur in moet werken. Bedrijf verhuisd van Haarlem naar Madrid (mag ik mee??? :P ) dus alles loopt af.

Supermarkt is ook fulltime, maar wel erg in de buurt. En als ze me eenmaal hebben gezien........bieden ze me vast een baan aan en accepteren ze 32 uur ook wel :D }>

'hoop ik' ............. :=

Gefeliciteerd! Wat voor functie in de supermarkt?
Ik zou wel wat voorzichtig zijn met je eis van 32 uur. Er staat zo weer een ander op de stoep die wel 40 uur wil werken. ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:04

Poeh, dat zou ik niet meer hebben... ik zou dan half 7 thuis zijn, en als je dan nog boodschappen moet doen/huishouden moet doen, en dan dus ook weer om kwart voor 7 de deur uit... ik zou niet weten waar ik dan mijn hobby's en sociale leven nog kwijt zou kunnen. Scheelt misschien dat ik in het onderwijs zit en dan vaak in de weekenden nog veel werk heb.

Solleke_Noah: het lijkt mij belangrijker dat je je werk GOED doet dan dat je veel doet. Als die extra baan erbij teveel voor jou is, gaat je werk in kwaliteit achteruit, en dat zullen ze ook merken. Kun je niet met nieuwe ideeen komen om je huidige werk beter te maken?