[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Briiet

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:52

Hoe gaat het met iedereen?
Moet zo 2 uurtjes achter elkaar les rijden. Hoop dat hij dan zegt dat hij het examen aan gaat vragen. Omdat hij vorige week nog zei nog 2 lesjes en dan kunnen we het examen wel aan vragen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:01

Nou m'n vorige les ging echt hopeloos slecht :+ echt de auto 3x keihard af laten slaan. Was zelf niet helemaal lekker en dan ben ik altijd een beetje traag haha. Was echt super boos op mezelf dat het niet zo ging. Ook met kijken enzo. Moest m'n hoofd sneller draaien maar m'n holtes zaten zooo vol en ik had echt gierende koppijn daardoor gekregen halverwege de les. Had achteraf beter af kunnen bellen maarja. Achteraf is alles zo makkelijk zeggen :+ Heb er nu 10,5 uur opzitten.
Morgen heb ik weer les! Ben weer helemaal opgeknapt dus moet goed komen :D M'n vriendje gaat mee haha! Die is enorm verlegen en "durft" niet zo goed een rijschool te bellen om te beginnen, dus m'n instructeur zei van joh, dan neem je 'm toch een keer mee :P Dus ben heel benieuwd vriendje ook zo enthousiast wordt en ook lekker gaat beginnen met rijden!

Succes met je les en hopelijk wordt het examen aangevraagd!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:05

Hij zou deze week het examen aanvragen +:)+

Balen dat je les zo slecht ging.
Wel heel leuk dat je vriendje de volgende x mee gaat.

Ik moet proberen verder weg te kijken. Vindt dat zo moeilijk.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:07

Ik heb vanavond mijn eerste echte rijles, zin in!! :D
Wel meteen in het donker / met wat sneeuw haha!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:10

Spannend! Is de wachttijd lang voor het examen? Of kan je al snel?

Ja nouja, kan gebeuren hoor. Zolang het bij die ene les blijft :=
Vind het ook leuk dat 'ie mee mag :D Meestal als hij dan even gezien heeft hoe het allemaal gaat is hij over een soort "drempel" heen, dus dan zal die het wel gaan regelen.

Ja moeilijk is dat he!
M'n paardrijinstructeur vroeg van de week waar ik nou moeier van wordt... Paardrijles of autorijles.
Heb voor autorijles gekozen :')

Succes Suus! Leuk! Mijn 2e les was in het donker, en die ging vet goed! Veel plezier :D

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:16

Hahaha autorijles vermoeiender :P . Ja mentaal wel!! Fysiek kies ik toch voor de paardrijles hoor :P

Denk dat ik in het donker rijden ook geen probleem vind :D

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:19

Spannend Hylkje! Hopen dat je een beetje snel aan de beurt bent!
Suus veel plezier!
Hopen dat de volgende les beter gaat Warboel!

Ik heb woensdag en donderdag weer rijlessen staan dus ben heel benieuwd. Theorie examen is aangevraagd, ze zei dat ik dat maar snel moest doen omdat we dan wanneer we willen een praktijkexamen aan kunnen vragen en we niet meer 'doelloos' rondjes gaan rijden omdat de theorie nog niet in de pocket zou zijn. :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:21

Ligt eraan Suus, soms kan mijn bijrijdpaard een enorme draak zijn en is het fysiek idd vermoeiender, soms gaat 'ie als een zonnetje en valt het wel mee haha. Mentaal wint de auto sowieso :D

Ik heb volgende week donderdag theorie examen! Spannenndddddd.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:28

@ Liesje, haha! Dankjewel!! Ik heb er veel zin in maar ook wat spanning (raak gespannen als er mensen mee kijken), noujaaaa we zullen zien :D
Ohh ja bij mij raadde ze ook aan om snel een theorie-examen te doen, ik ga hem na deze week ook plannen! Moet eerst even mijn schoolexamen goed doen morgen, vind ik net iets belangrijker haha :P

@ Warboel, Haha ja dat verschilt per keer :P
Lees net je berichtje over je les, heel herkenbaar, ik kan ook zo'n lekkere sufferd zijn :') _O-

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:32

Hij had het er over tussen de 1 en 3 weken. Ben erg benieuwd. Volgende week dinsdag weer 2 uurtjes achterelkaar.

Dat vindt ik ook suus. Dat autorijden vermoeiender is dan paardrijden.

Spannend warboel.
Liesjeloef dat klopt en dan kun je ook volledig concentreren op het auto rijden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:33

Ja, waar wij reden zit best een grote rotonde en daar liet ik 'm echt zo hard afslaan, dat de auto heel ver naar voren schokte := Kreeg 'm ook niet meer aan, dus de hele stad stond toeterend achter me haha. Kan er nu wel om lachen. Toen echt niet := Ik was bóos! Wij hebben op school elke keer doorlopende projecten, elk kwartaal 2. En als er dan 1 klaar is begint de week erop een nieuwe. Dus als ik wacht tot het belangrijke op school klaar is, heb ik over een jaar m'n theorie examen nog niet :)) Dus heb 'm er nu maar tussen gepropt. Eigenlijk zou ik 10 & 11 februari kwartaal presentaties hebben, en 12 februari theorie. Maar nu zijn de kwartaal presentaties morgen en overmorgen. Extra stress, maar wel fijner voor m'n theorie examen. Elk nadeel heeft z'n voordeel :))

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:38

Suus__ schreef:
@ Liesje, haha! Dankjewel!! Ik heb er veel zin in maar ook wat spanning (raak gespannen als er mensen mee kijken), noujaaaa we zullen zien :D

Ik had dat ook, maar vooral toen er niet meer gepraat werd door de instructrice.. Ga je toch aan jezelf twijfelen.. Belangrijk om je goed te voelen bij een instructeur/instructrice, dan wordt je vanzelf losser in je doen en laten. :j

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:56

Warboel schreef:
Ja, waar wij reden zit best een grote rotonde en daar liet ik 'm echt zo hard afslaan, dat de auto heel ver naar voren schokte := Kreeg 'm ook niet meer aan, dus de hele stad stond toeterend achter me haha. Kan er nu wel om lachen. Toen echt niet := Ik was bóos! Wij hebben op school elke keer doorlopende projecten, elk kwartaal 2. En als er dan 1 klaar is begint de week erop een nieuwe. Dus als ik wacht tot het belangrijke op school klaar is, heb ik over een jaar m'n theorie examen nog niet :)) Dus heb 'm er nu maar tussen gepropt. Eigenlijk zou ik 10 & 11 februari kwartaal presentaties hebben, en 12 februari theorie. Maar nu zijn de kwartaal presentaties morgen en overmorgen. Extra stress, maar wel fijner voor m'n theorie examen. Elk nadeel heeft z'n voordeel :))

Haha! Sorry nu schoot ik in de lach :') . Ach ze moeten niet zo opgefokt doen, er staat toch op de auto dat het een lesauto is?! Iedereen is zo begonnen...
Ach stress zorgt voor adrenaline waardoor je beter kan focussen :')

Liesjeloef schreef:
Suus__ schreef:

Ik had dat ook, maar vooral toen er niet meer gepraat werd door de instructrice.. Ga je toch aan jezelf twijfelen.. Belangrijk om je goed te voelen bij een instructeur/instructrice, dan wordt je vanzelf losser in je doen en laten. :j

Mijn instructeur is heel fijn, geduldig en ik kan met hem lachen. Alleen is het zo dat je altijd met degene die voor jou les had in de auto zit, die haalt je op en breng ik thuis zegmaar. Bij mij spookt dan altijd door me hoofd "zeg ik nu niks stoms? Wat zal ze van me denken" enzo :o . Maarja dat is ook een ding waar ik momenteel aan werk..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:06

Oh Suus ik heb dat ook zoo erg he met thuis brengen :o heb het een keer tegen m'n instructeur gezegd en nou is 'ie zo lief om me meestal zo in te plannen dat het niet hoeft := als ik zelf een tijd mag kiezen doe ik ook meestal als eerste, laatste óf ik gok wanneer hij pauze heeft zodat ik daarvoor of erna kan _O- best stom eigenlijk :=

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:17

Dat is bij mij niet zo. Hoef nooit iemand op te halen of weg te brengen.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:33

hier een blije zoon,die geslaagd is vanochtend in de sneeuw/gladde weg.
Spannend,maar ging super.helemaal blij!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:16

Warboel schreef:
Oh Suus ik heb dat ook zoo erg he met thuis brengen :o heb het een keer tegen m'n instructeur gezegd en nou is 'ie zo lief om me meestal zo in te plannen dat het niet hoeft := als ik zelf een tijd mag kiezen doe ik ook meestal als eerste, laatste óf ik gok wanneer hij pauze heeft zodat ik daarvoor of erna kan _O- best stom eigenlijk :=

Hahaha, misschien voor de volgende lessen iets om rekening mee te houden ja :P . Maar ach het is ook wel een goede 'les' voor mij..

@ aisa, gefeliciteerd!!! Wat goed van hem :D *\o/*

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:19

Hylkje schreef:
Dat is bij mij niet zo. Hoef nooit iemand op te halen of weg te brengen.

Ik ook niet, ideaal!

Gefeliciteerd Aisa!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:04

Rijden jullie allemaal in een diesel met lessen? Ik had dat wel en heb nu m'n rijbewijs en rijd nu in een benzine, maar t wil me nog niet echt voor een meter lukken.

Stond van de week stil voor een rotonde en super veel auto's achter mij, gelukkig toeterden ze niet maar voelde me wel heel ongemakkelijk. M'n moeder heeft het toen overgenomen en sindsdien heb ik een rotonde + benzine auto angst. Ben dus bang dat ik niet meer weg kom.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:11

Gefeliciteerd Aisa *\o/*

Ja hier ook een diesel lesauto. Kan je niet gaan oefenen op een parkeerterrein of industrieterrein? Om de auto te leren kennen.
mijn moeder heeft al bijna 40 jaar d'r rijbewijs. Vorige week hadden we het autootje van m'n tante geleend en die heeft ze echt wel 8x af laten slaan op een ritje van 8 km := en onze auto en die leenauto zijn beide benzine. Het ligt dus sowieso heel erg aan de auto hoe makkelijk of moeilijk de koppeling is :)
Zou zeker niet stoppen met rijden, dat zou zo zonde zijn! Lekker gaan oefenen en over een tijdje weet je niet beter joh. Succes!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:10

Oh dat had ik ook toen ik in onze benzineauto ging rijden! Ook altijd diesel gelest.
Ik had echt zoiets van, jullie hebben me iets geleerd maar niet autorijden >;)

Had in het begin ook echt het gevoel dat ik alleen bezig was die stomme auto vooruit & weg te krijgen, en dat alles wat ik geleerd had aan kijken er niet meer van kwam :')

Is allemaal goed gekomen trouwens :) Gewoon heel veel doen!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:36

Safiera schreef:
Oh dat had ik ook toen ik in onze benzineauto ging rijden! Ook altijd diesel gelest.
Ik had echt zoiets van, jullie hebben me iets geleerd maar niet autorijden >;)

Had in het begin ook echt het gevoel dat ik alleen bezig was die stomme auto vooruit & weg te krijgen, en dat alles wat ik geleerd had aan kijken er niet meer van kwam :')

Is allemaal goed gekomen trouwens :) Gewoon heel veel doen!

Dat idee heb ik ook ja haha.

Papa heeft mij nu rijles in de benzine auto voornamelijk dan voor het wegrijden en helling trekken met handrem, dat had ik nooit geleerd met de handrem.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:02

Eerste echte rijles gehad en het ging weer goed!! *\o/*

Stoppen en wegrijden geoefend, dus veel scannen. Man wat gaat dat snel, en wat moet je veel in je spiegels kijken bij een auto! Even wennen vergeleken met de scooter, want een auto is toch net ietsie groter.... :P
Ook nog de hellingproef gedaan, op een lekkere steile helling. Ging ook super, zonder afslaan! Alleen wel nog wat spierballen kweken voor die handrem pffff :') _O-

Donderdag de 2e les! :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:59

Die handrem ja... _O- Ik trok 'm erop, liet de rem los en we reden gewoon weer naar achter _O- Zat 'ie erop, kreeg ik 'm er niet meer vanaf.
Haha.
Gelukkig was je les leuk! Goed dat je 'm niet heb af laten slaan +:)+ Heb je al zelf geschakeld ook?
En snel al joh je 2e les! Ik wil ook 2x per week lessen! :P

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:44

Toch wel mazzel dat 'mijn' handrem elektrisch werkt :D. Een klikje en je bent klaar haha.

Mijn rijles ging ook wel lekker :j