Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaartJ

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:59

Hoi ! Ik heb hier wel eens gereageerd maar ik lees vooral mee maar ik heb even jullie hulp nodig.

Ik ga nu mijn 5e jaar in voor Docente Frans 2e graad, ik heb de achterstand opgelopen doordat ik 10 maanden in Toulouse heb gestudeerd.. 5 maanden voor m'n minor en 5 maanden omdat ik nog niet terug wilde. Ik hoop straks al m'n toetsen van de opleiding gehaald te hebben en dan rest dus nog mijn Lio stage + afstudeeronderzoek voor volgend jaar en ik hoop in februari afgestudeerd te zijn.
Nu kreeg ik van de week een mailtje van de school waar ik in mijn 3e jaar heb gewerkt, zij hebben een vacature staan en gevraagd of ik mee wil solliciteren. Nu wil ik mezelf echt even heel goed voorbereiden want dit wil ik eigenlijk wel heel erg graag. Wie heeft er tips ?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:32

Ja sowieso doen! Leuk!
Je kent de school al, dat is een voordeel en ze zullen het niet voor niets vragen lijkt me. Geef goed aan wat jij hen kan bieden en waarom je graag wil komen.

Aleeneh, leuk dat je er ook bent :D :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:13

Merci :) Ik ben trouwens aangenomen !

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:30

Ah super, gefeliciteerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:12

Dat weer je al snel maart, gefeliciteerd!

Ik even te druk geweest mee te lezen, sorry, ga vanaf proberen fanatieker te zijn. Ondertussen wel nieuws dat op huidige school mag blijven, was allemaal erg onzeker tot andere school mij een aanbod deed en tien kon het opeens heel snel geregeld worden. Ga dan ipv economie paar uur dier en mens en natuur geven, hoofdvak blijft biologie

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:52

Fijn dat je kan blijven Haike!

Ik heb afgelopen week trouwens al kennis gemaakt met mijn nieuwe mentorklas; een TTO brugklas. Ze leken erg tam, maar dat kan schijn zijn haha.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:13

Leuk Goof om je nieuwe klas al te leren kennen :)

Ook fijn dat jij mag blijven Haike !

Ik weet het idd snel maar dat komt ook omdat ze donderdag 2 sollicitanten hadden gehad en ik kwam vrijdag.. Dus ze hebben daar snel beslist, voor iedereen wel zo fijn..

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:32

Fijn dat je mag blijven Haike! Is je "eigen" vak nu ook biologie dan? omdat je eerst economie gaf?

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:08

Hai, lees al een tijdje mee en ook al me aangemeld maar druk druk ;). Heb ik alleen een klein vraagje, wat doen jullie in hemelsnaam aan met de temperaturen van de aankomende twee weken? 34 graden donderdag? Schiet mij maar lek haha, dan hou ik mijn spijkerbroek niet aan. Maar wat dan wel.. Een korte broek is wel weer erg kort lijkt mij.. Vind het een lastig dingetje, vooral omdat het in mijn klas altijd nog zo'n 5 graden warmer is als buiten :Y)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:23

Het wordt zeker warm.
Qua kleding een 3/4 broek of rokje?

Nu ben ik aan het bedenken wat ik met de kleuters ga doen. Veel met water denk ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:14

Bijna vakantie mensen :D

Ik had verdorie een leuk mazzeltje; afgelopen vrijdagochtend werd me gevraagd om vrijdagnacht mee te vliegen naar Valencia met een groep van 30 leerlingen, 1 van mijn collega's was ziek en ze hadden een vervanger nodig.
Dus ik heb snel alles geregeld en ben diezelfde nacht nog gaan vliegen haha.
Het was een reis waarvoor leerlingen konden 'solliciteren', we hadden dus enkel zeer enthousiaste en gemotiveerde leerlingen en het leuke was dat zij de reis ook georganiseerd hebben, dus de uitjes, de restaurantjes, de activiteiten hebben ze zelf verzonnen en geboekt. Wij hielden enkel het totaaloverzicht en de verantwoordelijkheid, wat maakte dat wij ook echt onwijs konden genieten. Ik heb echt nog nooit zo'n fantastisch gezellige, leuke en mooie reis gemaakt met leerlingen!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:39

Dat is een leuk mazzeltje :D altijd leuk! En dat zo last minute. Lekker genoten dus?

Ik weet inmiddels waar ik volgend jaar ga stage lopen. Het klinkt als een hele leuke school, en ik heb er nu al verschrikkelijk veel zin in :D ik begreep van een vriendin die er toevallig nu dit jaar zit dat het flink aanpoten en veel verantwoordelijkheid is, maar dat het wel erg gezellig is met een fijne sfeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:02

Heerlijk goof, dat klinkt erg goed!

Aleeneh, leuk en leerzaam dan waarschijnlijk!

Hier in 3/4broek naar werk gegaan, maar zag hoop collega's ook gewoon korter hadden nog.
Vanwege warmte hier ook aangepast rooster, onderbouw vervallen lessen en 3de jaars alle toetsen nu in de ochtend.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:11

Wij hebben ook een aangepast rooster voor de komende dagen zag ik.
Ik vind het allemaal best trouwens, ik ga morgen op slippers en als ze moeilijk doen ga ik de discussie wel aan. Ik ga met dit weer geen warme kleding en schoenen aan doen in een school waar de temperatuur nog niet goed geregeld is en het vorige maand al 24 graden in mijn lokaal was. Kan je nagaan hoe warm het nu is.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:23

Mooi reisje zo Goof, leuk!

Ik kan gewoon in korte broek en op slippers naar school, wij hebben vanaf komende week vakantie dus geen leerling meer te bekennen op school. Normaal gesproken hou ik het wel altijd op lange broek en dichte schoenen, maar dat is ook wel aan te raden als je technieklessen moet geven :D

Weet iemand van jullie toevallig nog een docent wiskunde (in opleiding mag)? Een van mijn collega's heeft vrij last minute nog een andere baan aangenomen, dus we zoeken nog iemand.. Gaat met name om onderbouw H/V (met evt VMBO-klassen erbij).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:31

Zag er vandaag ook een hoop op slippers. Morgenochtend nog surveilleren en dan verder thuis maar nakijken middag en weekend. Volgende week nog stage voor 3de jaars en onderbouw projecten dus ook veel op pad. Dan nog week alles afronden en vakantie.

Wat doen jullie in vakantie? Ik kom uit de paardenwereld en dus al blij als 3 dagen vrij kon krijgen, laat staan nu weken ;) paard ook geblesseerd dus nog beetje aan denken wat met tijd ga doen.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:43

Op vakantie gaan :Y) Maar ik heb het ook makkelijk met een paard dat niet van mij is, dus ik kan vrij makkelijk een tijdje weg, dan krijgt paard gewoon alle liefde van de eigenaresse en andere verzorgster. Nu is deze vakantie ook wel bijzonder, na 2 jaar voorbereiden zit ik volgende maand 3,5 week in Japan. Dan vliegt de vakantie wel voorbij, 3 dagen nadat ik terug ben mag ik alweer beginnen.

Normaal gesproken ben ik 2 weken weg, de andere weken is inderdaad veel bij de paarden hangen en eindelijk alle klusjes in en om huis oppakken die de rest van het jaar blijven liggen O:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:49

Ah Japan! Supertof, daar ben ik wel erg benieuwd naar. Lijkt me prachtig.

Idd, op vakantie gaan, socializen enzo. Ik heb altijd ineens weer tijd voor mensen die ik normaal gesproken weinig zie. Weer tijd ook om lekker series te kijken. Gewoon tijd voor mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:53

Gaaf miekelien! Dan zal de vakantie wel veel te snel gaan voor jou.

Wij weekje weg ook en daarna nog weekje samen vrij. Plan was eerst ook lekker bij paardje te zijn, wat extra te lessen en starten ed, maar nu blijft het bij veel stappen maar. Verder idd huis keer goed doorgaan en met vriendinnen afspreken,naar denk dan alsnog veel tijd overheb. Voor serie of boek vaak maar eventjes geduld.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:04

Hoi allemaal, ik kom me ook weer even melden. Ik ben met mijn lerarenopleiding bezig (Grieks en Latijn) en heb per volgend schooljaar ook weer een baan :).

Ben momenteel bezig met het uitzoeken van een nieuwe tas. Ik gebruikte altijd een leren aktetas, maar door het gewicht breekt het slotje steeds open en over de schouder vind ik hem wat onhandig en zwaar, hij is erg rechthoekig en stijf en ik ben dun. Een collega heeft een dokterstas, dat vind ik al fijner. Maar ook een rugzak zou kunnen. Wat gebruiken jullie?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:37

Ik heb gewoon een schoudertas voor mijn mappen en papieren en een aparte laptoptas. Best even sjouwen ja.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:59

Ik doe vaak alle toetsen en papierwerk in mappen en dan in een canvastas.
Daarnaast nog een losse gewone tas met geld etc.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:49

Pff altijd leuk om na de laatste rapportvergadering ouders te bellen dat hun kind het net niet gehaald heeft en een niveautje terug moet.
Ik wordt altijd zo pischagerijnig van die gesprekken, die zijn zo vervelend.
Jullie ook? herkenbaar?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:37

Hm, iedereen dus van die schoudertassen? Zie ik ook altijd veel docenten mee lopen, maar ik vind die dingen echt een crime. :+ Heb zelf een hele fijne rugzak, ga denk ik in eerste instantie proberen of ik die niet voor dit doeleinde kan recyclen. Of hebben anderen daar slechte ervaringen mee?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:11

Goof schreef:
Pff altijd leuk om na de laatste rapportvergadering ouders te bellen dat hun kind het net niet gehaald heeft en een niveautje terug moet.
Ik wordt altijd zo pischagerijnig van die gesprekken, die zijn zo vervelend.
Jullie ook? herkenbaar?

Dat zijn altijd rotgesprekken.

Op het basisonderwijs is dat niet echt zo van toepassing, maar ook hier lastige gesprekken moeten voeren.
Ik geniet lekker van de vakantie, laatste fase in het klushuis en dan eindelijk samen wonen. :)