Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:05

Klopt, ik zeg ook niet dat het op deze manier moet, maar dat je er dus uit moet springen.
Hetzij creatief, brutaal, enthousiast, extreem correct etc.

En juist de eerste en de laatste zin zijn van belang, het kan je net over de streep trekken om de kandidaat uit te nodigen voor een gesprek.

Soms moet je een risico durven nemen, ik zou vooral denken aan de manier waarop een werkgever een brief leest. ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:10

Je hebt ook zeker een punt hoor!

Maar ik denk dus eigenlijk dat 9 van de 10 werkgevers die laatste zin niet eens lezen. Die zin zegt toch 9 van de 10 keer hetzelfde. Maar ja, dat ligt wellicht ook maar weer net aan het type functie. Als het gaat om een hele creatieve functie waarbij orginaliteit een belangrijk punt is, ja, dan zou ik daar wellicht wel naar kijken.

Ik ben helemaal niet zo origineel in mijn brief, wel duidelijk, beleefd en to the point, en tot nog toe bij elke brief die ik verstuurd heb, uitgenodigd op gesprek. voor mijn gevoel word er echt veel te veel waarde gehecht aan de sluiting en eigenlijk ook aan de opening. Behalve voor, zoals ik zei, een bepaald type functies.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:15

Weet je, uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen voorkeuren en eigen gewoontes, zowel briefschrijvers als de werkgevers die ze lezen. Ik denk dat je uiteindelijk een brief moet schrijven die bij jou als persoon past. Als jij creatief en grappig bent, laat dat dan naar voren komen in je brief, ben je dat juist niet, ga het dan ook niet proberen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:16

Kan ook te maken hebben met de functie en de branche waar je in werkzaam bent of wilt zijn.

Ik heb een commerciële functie, daarin moet je jezelf dus echt verkopen. Geen timide, politiek correcte zinnen, maar gewoon BAM, hier ben ik.

Ik kan me voorstellen dat je dat bij een ambtenaarsfunctie bij de Gemeente niet hoeft te proberen :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:18

Shiloh schreef:
Weet je, uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen voorkeuren en eigen gewoontes, zowel briefschrijvers als de werkgevers die ze lezen. Ik denk dat je uiteindelijk een brief moet schrijven die bij jou als persoon past. Als jij creatief en grappig bent, laat dat dan naar voren komen in je brief, ben je dat juist niet, ga het dan ook niet proberen.

100 % eens.

Het is de kunst om je onderscheidend vermogen te vertalen in woorden en dat op correct op papier te krijgen.
Ieder mens heeft iets unieks!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:19

Hmm voor een functie is vorige week vrijdag de inschrijving verlopen, heb zelf gesolliciteerd via Indeed. Vanaf hen wel de bevestiging dat de vacature is doorgestuurd... Maar nog niks van het bedrijf gehoord. Zal ik wat van mij laten horen (zijn nog maar een week verder natuurlijk) of nog even afwachten? Is zo'n leuke functie...

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:31

Ik zou absoluut bellen!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:31

Ik zou dan waarschijnlijk even bellen. Dat je via Indeed had gesolliciteerd en dat omdat je nog niks had gehoord wilt checken of dat goed is doorgekomen. En als ze dan bevestigen kun je altijd vragen wanneer je iets verwacht te horen. Bellen kan eigenlijk nooit kwaad in mijn ogen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:11

Toch maar even gebeld... Schijnt dat er al een paar gesprekken geweest zijn.. Maar ze kon me niet vertellen of mijne goed was aangekomen of niet. -O-

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:16

sjonge Winged.. ik ben gisteren op introdag geweest. Zou dezelfde dag horen of ik aangenomen was.. nog steeds niks gehoord.. ik zou het wel niet zijn geworden maar dat kunnen ze dan toch ook laten weten?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:20

Ja maar ze hebben zoooo veel sollicitaties gehad...

Ja, ik heb ook al zooo veel brieven geschreven... -O-

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:23

ja inderdaad dat zien ze niet. Ik baal wel.. heb op de introdag volgens de mensen waar ik gesprek mee had een indruk achter gelaten dat ik heel lief, rustig en aardig ben. Gaat om een baan met veel klantcontact dus moet niet over je heen laten lopen.. pff ik ben zo helemaal niet maarja je doet daar toch gewoon normaal, je gaat toch op een sollicitatie niet gelijk vertellen hoe je over alles denkt..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:39

laat er nou op bokt ook een vacature zijn ! helemaal top en op gereageerd. Wie weet, we blijven duimen! Ze zoeken een community manager, dus mensen misschien voor jullie ook een optie om op te reageren? Voor mij zou het een uitkomst zijn. Administratief werk TOP, thuiswerk mogelijkheden TOP en ik kan zo als alleenstaande mama werken en voor me zoontje zorgen ! TOP!!!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:46

Heb hem gezien en ga er ook op solliciteren. Ik ben momenteel community én contentmanager, maar er zijn wel veel geschikte kandidaten - tenminste op basis van het profiel.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:31

Mioux schreef:
laat er nou op bokt ook een vacature zijn ! helemaal top en op gereageerd. Wie weet, we blijven duimen! Ze zoeken een community manager, dus mensen misschien voor jullie ook een optie om op te reageren? Voor mij zou het een uitkomst zijn. Administratief werk TOP, thuiswerk mogelijkheden TOP en ik kan zo als alleenstaande mama werken en voor me zoontje zorgen ! TOP!!!!

Er wordt wel een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal gevraagd :+

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:32

afgewezen, te weinig ervaring en geen klik.. schijnbaar moet je tijdens presentaties gewoon mensen uitlachen, op fouten wijzen en de betweter spelen om aan een baan te komen :(

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:33

Winged schreef:
Heb hem gezien en ga er ook op solliciteren. Ik ben momenteel community én contentmanager, maar er zijn wel veel geschikte kandidaten - tenminste op basis van het profiel.

Zie de link van de dierenbescherming die ik hier had neergezet.
Daar worden ook communicatie en marketing vacatures in vrij gegeven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:33

Kriel schreef:
Winged schreef:

Zie de link van de dierenbescherming die ik hier had neergezet.
Daar worden ook communicatie en marketing vacatures in vrij gegeven.

Klopt, maar niet in het noorden van het land geloof ik.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:38

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:41

Hhahaha dankje, maar ik ben geen marketeer ;) En zonder NIMA kom je daar niet binnen.
(Communicatie/Journalistiek/Contentmanagement/Communitymanager)

(Hoewel ik deze vacature wel al vaker heb gezien trouwens)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:20

Vraagje wat denken jullie van dit soort mailtje.

¨Wij bieden u de mogelijkheid als een ver verwijderd assistent te werken.

Dit werk neemt 1-2 uur per week in beslag en u hoeft helemaal niets te investeren.
Het werk bestaat uit het verwerken van inkomende aanvragen van de klanten van uw stad.

Dit werk is niet moeilijker dan het betalen van gemeentelijke voorzieningen.
Voor elke aanvraag verkrijgt u de som van 90 tot 350 euro groot.
U krijgt de betaling elke vrijdag!

Indien gewenst kunt u het aantal aanvragen geleidelijk verhogen.

Wij garanderen het werk voor alle gegadigden. Maar het aantal werkplaatsen is beperkt!
Daarom moet u uw aanvraag nu meteen gaan sturen.
U begint dan vanaf de volgende week geld te verdienen.

Gelieve in uw aanvraag de volgende gegevens te vermelden:
Uw naam:
Uw e-mail:

Stuur uw aanvraag naar mijn e-mail: Crane@applejob-nl.com en ik zal u persoonlijk binnen 2 werkdagen antwoorden.
Met hoogachting,
Dokter Crane¨

Het klinkt interessant, maar voelt aan alsof er een addertje onder het gras zit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:40

Ik vertrouw het niet. Kan er ook niets over vinden op het internet... Wie sluit nou af met dokter Crane? :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:43

Dit is namelijk al de 3de keer dat ik dit mailtje krijg na verwijderen. Vind het ook raar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:44

Zou haast zeggen spam...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:01

Dacht ik ook aan, maar financieel wel aantrekkelijk. :=