Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:05

Jeetje dat van Zalando ook nog.. wat klöte zeg :\

En Linflowers... :\ ook zo'n gedoe, hoop dat ze zich aanpassen!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:06

En over domeinnamen gesproken, .com is al bezet bij mij, maar staat geen site op. Heb wel de .it nog zodat je lovetoaccessorize.it krijgt, vond ik wel leuk klinken :)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:35

Hilda79 schreef:
Wie weet of er logica in kvk nummers zit?

Ik weet alleen dat iedere vestiging altijd een nummer had en dat zijn de eerste 2 cijfers van je inschrijvingsnummer.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:39

Ik heb vorig jaar expres ook de .com erbij genomen. Gewoon voor het geval dat....
Ik hoop dat je eruit gaat komen, want het is natuurlijk heel vervelend.

Wat betreft de "koopjes jagers". Er zit toch een verschil in producten.

Heb toevallig net online een Gentle Leader besteld. Ik heb al een maat XL en moet voor 1 van de andere honden een maat L hebben, want die XL is net te groot. Ik ken het product, weet wat ik nodig heb. Dus ga ik online speuren naar "een koopje".
Hetzelfde met Classis Adidas schoenen. Mijn vriend heeft altijd dezelfde. Die hij had waren echt op. Dus heb even stiekem naar de maat gekeken in het lipje van de schoen en online de goedkoopste opgezocht. Hij was blij met het cadeautje :D
Maar dat zijn dingen waarvan je zeker weet wat je moet hebben en welke maten je nodig hebt.

Maar producten zoals die wedstrijdjas enzo zijn toch dingen die ikzelf nooit online zou bestellen. Ik wil het voelen, zien en passen. Idem met bijvoorbeeld een deken voor 1 van mijn paarden. Ze schommelt altijd tussen 2 maten in. Ligt geheel aan de halsopening en hoe de deken valt. Zoiets zou ik nooit online bestellen. Ook deze wil ik eerst goed zien en passen én zeker weten dat ik ermee terug kan als hij niet goed is.

Tijdens het typen kom ik tot de conclusie dat de stenen winkel het vaak toch "wint" van de webwinkel.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:43

Hilda79 schreef:
Balen Lindy. Herinnert mij eraan dat er iemand ook onder de naam In Portret werkt en daar krijg ik dus ook mailtjes voor.
Iemand nog een idee hoe je er achter komt hoe oud een domeinnaam is?

Het gaat niet om de domeinnaam
Maar om de registratie van je naam als hun niet onder die naam geregistreerd zijn mogen zij niet onder die naam handelen .. Dat ze een weburl er van hebben kan je niks aan doen maar dit bedrijf staat onder mijn geregistreerde naam op beurzen etc en werkt ook onder mijn naam met als gevolg ik krijg facturen van zijn bedrijf

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:48

Precies hetzelfde verhaal.

Deze persoon staat ingeschreven onder andere naam maar opereerd onder In Portret.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:26

Ai lastig is dat met die namen. Ik heb nu ook een nieuwe domeinnaam voor mijn fotografie. Bijna alles is al bezet.
en ben nu gegaan voor een naam die afwijkt van mijn eigen. maar natuurlijk ook ongeveer door iemand wordt gebruikt...
Blijf wel duidelijk mijn eigen naam communiceren dus verwacht weinig problemen. urls daar zijn idd weinig rechten op.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:32

Zowel dat bedrijf waar Lindy "problemen" mee heeft als die waar ik nu mee zit communiceren naar hun klanten toe onder dezelfde bedrijfsnamen als wij hebben.

Domein vd van mij is van eind vorig jaar. Straks ook de kvk dus bellen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 10:52

Dingen als een domeinnaam is heel vervelend, maar mag gewoon.
Wat inderdaad niet mag is jezelf voordoen als een bedrijf en dezelfde naam gebruiken, een bedrijf starten onder de zelfde naam, of een bedrijf inschrijven onder een bepaalde naam omdat je gekozen naam al bezet is en dan toch met die bezette naam naar buiten treden.
Dus als je dit overkomt, dan kun je inderdaad actie ondernemen. Dat kan gaan van vriendelijk vragen jouw naam niet te gebruiken tot er een zaak van te maken.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:56

Gebeld, alleen bij hinder zal er bij niet reageren vd andere partij door een rechter naar kunnen worden gekeken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 11:38

Lindy, dat heb je hier niet verteld he, maar jij staat stiekem op knappen he? Nog geen teken dat hij/zij er uit wil?
Hoe doe je dat met je winkel? Gewoon geopend? Hoe ga je er mee om dat je dingen uit handen moet geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:49

Op zich mag "Domain name hijacking" ook niet...
Ik heb dat dus zelf meegemaakt met hypofocus.nl

Ik gebruik al jaren hypofocus.com en had 't .nl domein nooit gekocht, omdat die vrijwel dezelfde dag van mijn .com registratie nog is "weggekaapt" door een groot bedrijf in Taiwan.

Zij kopen URL's op van de "andere" namen, zodra ze zien dat er voor een .com domein maar 1 extensie wordt aangeschaft. In de hoop dat ze de andere extensies binnen korte tijd voor veel geld kunnen verkopen.

Die handel in domein namen mag op zich... Maar het mag niet als het een handelsnaam van een ander betreft, met als enige doel om geld te verdienen aan het verkopen van die naam aan het bedrijf in kwestie.

Bij mij probeerden ze 500,- dollar voor het .nl domein te krijgen.
Ik heb ze er mee geconfronteerd dat ik wist dat het niet legaal was wat ze deden, en dat ik alleen bereid was om te betalen voor de kosten van het jaarlijkse bedrag dat het domein hen had gekost. Een paar tientjes...
Daar zijn ze toen alsnog mee akkoord gegaan (gelukkig voor mij)....

Dezelfde dag nog heb ik van al m'n andere domeinen de .nl en .com extensies aangeschaft. :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:51

Heel vervelend, die handel in domeinnamen.
Wij hebben ons er eerlijk gezegd nog niet mee bezig gehouden, maar misschien moet ik dat toch eens gaan doen.

Vandaag is ook hier de factuur van het HBD op de mat gevallen. Ik ga er niet te diep op in, maar wij gaan bezwaar aantekenen tegen een deel van de heffing. Op dit soort momenten ben ik blij dat ik de shop niet in mijn eentje run, want ik heb 0 verstand van juridische zaken. Mijn vriend daarentegen :D

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:22

Er zijn hier veel ondernemers die moeite hebben met hun website en nu kwam ik dit toevallig tegen en dacht misschien is het wat voor sommige.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het zelf niet geprobeerd heb maar wilde het jullie niet onthouden.

http://www.artisteer.com/

kijk ook eens op youtube daar staat een leuke review hierover
WP theme generator

hoop dat jullie hier iets aan hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:02

Mijn huidige site voor kyno focus is door iemand ontworpen met artisteer.

Ik werk nu zelf met Serif webplus x6 om al mn nieuwe sites te ontwerpen.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:31

Ik zelf werk met dreamweaver omdat ik de code wil kunnen veranderen en niet vast wil zitten in cms. Maar dat vergt iets meer kennis. Dus nu aan het bij studeren en gelijk marketing bijspijkeren om SEO (search engine optimalisation) kunnen toepassen. Waarschijnlijk mijn tick 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:37

Je hoeft er geen cms aan te hangen natuurlijk.
Dat is bij zowel artisteer als webplus geen verplichting.

Heb niet eens een cms bij mn huidige site. Als ik wat aanpas doe ik dat inderdaad zelf in de html broncode.

Dreamweaver heb ik wel. Maar heb er nog niets mee gedaan.
Voor de gemiddelde persoon zonder scholing op dat gebied, is zo'n programma eigenlijk te ingewikkeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:45

Mijn vorige website deed ik met Dreamweaver.

Gewoon een weekendje voor gaan zitten, kijken wat er gebeurt als je wat probeert, beetje experimenteren en Googlen als je wat specialers wilt integreren dan kun je in dat weekend prima een (basic) website maken hoor :j

De nieuwe website draait op OXID e-shop. Erg leuk hoor, maar ik kan de echte basics nu niet meer aanpassen en dat vind ik wel jammer...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:52

Yep, hier ook ervaring met Dreamweaver. Zonder enige kennis aan begonnen. Beetje uitproberen en puzzelen en je komt er wel uit.

Hoe denken jullie over het versturen van nieuwsbrieven per e-mail.
Ik heb altijd geleerd dat het zeer hinderlijk is als je meerdere mails per maand verstuurd en mensen het dan gaan zien als spam. Maar ik zie veel grote (web)winkels die zeker 2 keer per week een nieuwsbrief versturen.

Hoe denken jullie erover?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:00

Ik lees ze meestal niet dan...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:00

Ik probeer 1 nieuwsbrief per maand aan te houden. Ben verder wel erg actief op FB dus als er echt nieuwtjes zijn doe ik die tussendoor die FB.
Heb 2 aparte mailinglists, eentje voor klanten die naar de winkel komen en eentje voor webshop-klanten, waar ik aparte nieuwsbrieven voor maak.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:30

Ik vind die mails heel erg hinderlijk.
Een keer per maand vind ik te doen, als het meer wordt zeg ik zelf al heel snel op.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:30

Ik hou het op max 1 x per maand. Vind meer ook hinderlijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:33

Er is een webwinkel wiens nieuwsbrieven alleen bestaan uit 1 zinnetje nl: nu korting op... of opruimactie X% korting op....
Langs de ene kant heel erg to the point, wat ik wel kan waarderen, langs de andere kant: het trekt niet echt om te gaan kijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:47

Ik vind zelf nieuwsbrieven leuk als er wat echt 'nieuws' in staat.
En niet alleen maar commerciële aanbiedingen.

Maar juist wat achtergrond info, nieuwtjes, updates, etc.

Nieuwsbrieven mogen tegenwoordig alleen toegezonden worden als mensen daar zelf voor gekozen hebben. Dus je hebt geen "last" van 't feit dat mensen "niet zitten te wachten" op zo'n nieuwsbrief. Ze kiezen er zelf voor en kunnen zich ook weer afmelden.

Maar 't is inderdaad wel oppassen dat ze niet te vaak verstuurd worden en dat de inhoud van hoge kwaliteit is.