NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:56

Goudvarken schreef:
xx_Irisje schreef:
omdat 9 van de 10 die binnekomen wel echte penny's zijn, daaorm vallen er het eerste jaar ook zoveel af Knipoog
al heeft jordy wel vrij snel een mening.

die intakes zou ik ook graag eens bij willen zijn Tong uitsteken
hou wel van een lolletje.

maar t is wel waar: bijna elke MBO Opleidign is slecht georganiseert,

dat bedoel ik er mee te zeggen ja, je zou eens voor de gein langs moeten komen op die intake's... serieus waar, je lacht je kapot.

ik heb al genoeg gezien toen ik zelf intak deed Knipoog
maar lijkt me wel leuk als je daarbij aanwezig mag zijn Tong uitsteken maar helaas we hebbe peg.
en ik geef toe nivo lag wel erg laag bij veel
wij gingen altijd tijdens de houderij rijles kijken daar hadde wij toen ons lolletje aan Tong uitsteken
ik zag er ook maar 1 die ik in september terug zag (van de intake)

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:59

Bij mijn intake zaten er wel mensen te kijken. Geen idee wie dat dan waren. Ik ken maar 1 meisje die ik NIET terugvond in de opleiding. Die was gevallen met paard en al op de intake, en die had nog al emmm opdringerige ouders. T leek alsof die liever wouden als zei zelf... Haar naam heb ik nooi weer gehoord.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:02

http://www.nu.nl/news/913898/10/Twee_op ... en_af.html

Zie hier: als je een MBO-opleiding wil gaan doen, dan is een instelling je ook verplicht om je aan te nemen. Betekent dus als je MBO bij Deurne wil doen dat iedereen er toegelaten moet worden (hoe beroerd de rijkunsten ook)? Of werkt het anders? Als het wel zo is, dan is die toelating dus een mooi toneelstukje.

Ik denk dat bij veel opleidingen/studies het eerste jaar enorm bepalend is - ben je daar doorheen, dan lukt de rest ook wel. Is maar beter ook, zo hou je de meest gemotiveerde mensen over (als je iets wil bereiken, en je zet door, dan kom je vaak een heel eind).

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:07

Jeps das waar wat je daar zegt. Ik snap wel dat ze een intake houden bij zon opleiding, maar vervolgens nemen ze nog iedereen aan!!! Ja, dat schiet een beetje zn doel voorbij!

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:52

Dat is dus sinds een paar jaar het probleem, sinds het bij helicon hoort en een reguliere MBO/HBO is...

Alles moet aangenomen worden, het enige wat ze mogen doen is een negatief advies geven... thats it, maar de meesten zullen stront eigenwijs zijn en toch komen omdat ze goed genoeg denken te zijn.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:06

hmmz dit is niet altijd zo geweest.. maar ze kunnen toch moeilijk iedereen aan nemen die zich aanmeld moeten ze de school gaan uitbreiden ofzo :S bij mijn school nu hadden ze ook selectie en dit is mijn 1e jaar dus pas geleden.. dr zijn er echt een hoop niet aangenomen.. mischien mag het wel als je niet genoeg plek hebt om iedereen aan te nemen ofzow?!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:17

Ze hebben de aanmeldingen hard nodig tegenwoordig anders houden ze de kop niet boven water! Negatief advies is idd het enige..

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:24

Hilli schreef:
http://www.nu.nl/news/913898/10/Twee_op ... en_af.html

Zie hier: als je een MBO-opleiding wil gaan doen, dan is een instelling je ook verplicht om je aan te nemen. Betekent dus als je MBO bij Deurne wil doen dat iedereen er toegelaten moet worden (hoe beroerd de rijkunsten ook)? Of werkt het anders? Als het wel zo is, dan is die toelating dus een mooi toneelstukje.

Het klopt zeker niet dat ze iedereen aan moeten nemen. In het stukje staat heel duidelijk hoe het werkt. Op het mbo is men verplicht de laagste niveaus aan te nemen. Dat is niveau 1 en in sommige gevallen 2. Hierbij is geen drempel opgelegd omdat iedere Nederlander minimaal een diploma op dit niveau zou moeten hebben. Je hoeft dus geen diploma van de middelbare school te laten zien je moet alleen 16 jaar zijn.

Voor de niveaus 3 en 4 zijn overal toelatingsvereisten (als eerste al het juiste diploma vd middelbare). Voor bijzondere scholen waar speciale kwaliteiten zijn vereist mogen scholen extra eisen stellen. Hierbij kan je denken aan dansopleidingen, kunst of muziekopleidingen. Of scholen voor sport (oa het cios heeft een strenge test).

Deurne mag dus zelf eisen stellen en die zo streng mogelijk maken. Dat doen ze niet meer omdat de school alleen kan bestaan door veel leerlingen te hebben. Voor iedere leerling krijgt een school namelijk geld. De school ontvangt 2x geld van de overheid. De eerste keer na de aanname en een bonus bij het behalen van een diploma. Scholen hebben dus groot voordeel bij zoveel mogelijk eerstejaars. Mensen die het niveau niet aankunnen kosten alleen maar geld (in de jaren 2 en 3 krijgt de school niets exta's). Een zittenblijver kost te veel en kan dus beter vertrekken.

Deurne neemt al die mensen aan omdat ze de bonus krijgen + het normale schoolgeld wat abnormaal hoog is. Mensen die afvallen halverwege de opleiding maakt de school niets uit. De bonus is immers al binnen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-12-06 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote-codes gerepareerd :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:31

ik heb dit vroeger ook altijd willen doen, is altijd me droom geweest.
Maar ik heb meerdere(niet alleen in dit topic) gehoord dat het niet bepaald wat is.
Maar nu heb ik ook gehoord dat je paard er onwijs door verkloot word, is dit ook gebeurt bij diegene die deurne hebben gedaan??

Ikzelf ga iniedergeval niet meer die opleiding doen.

groeten Anne

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:34

Verneukt is een groot woord. Maar er zijn er wel bij waarbij de trainingsmethode gewoon niet bij het paard past en je rijd m daarmee dus wel vast, dat is een feit. Verder is de dierenarts ook waardeloos... Ik ben er zelf met mijn hoestende paard geweest.. Oooo t kwam door t stof. Inmiddels heb ik die moeten verkopen met een blijvende longschade.. De dierenarts maakt grove fouten.. Jammer..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:28

Voor die dierenarts moeten ze idd eens wat anders halen... Tegen mij andere dingen zeggen dan tegen de leraren waardoor jij voor schut staat. Maar goed, verder vind ik het erg nog steeds erg leuk, tis net wat je er zelf van maakt

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:53

ik vind de hoefsmid daar ook rampzalig ik nam mijn paard mooie voor iedere hoefsmid beurt mee naar huis

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 06:59

volgens mij hadden ze "vroeger" minder plek voor studenten en konden ze daarom beter selecteren om het zo maar te zeggen, maar aangezien het nu een gewoon mbo is moeten ze wel zoveel mogelijk leerlingen huisvesten en als het aanbod van leerlingen zakt, en iedereen word gewoon aangenomen zakt het niveau ook...

maar over het verkloten van je paard in deurne... tsjah daar zijn de meningen ernstig over verdeelt... instructie is niet voor iedereen "goed" de ene combi zal met sprongen vooruit gaan en een ander zal achteruit gaan... alleen die DA daar moeten ze echt wat aan doen Boos! snap dat echt niet, want het paard van kit_for_ ever is niet het enigste paard wat daar (zoiets) heeft opgelopen en dat ze dan geen actie ondernemen Ach gut ook vind ik het persoonlijk minder dat de paarden daar geen weidegang hebben! snap best dat ze met zoveel leerlingen veel land nodig hebben, maar voor het paardenwelzijn is het toch beter? Pling

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 07:04

Op zich is mijn paard daar niet verknald, er is een begin gemaakt zeg maar. Het was een beginnende ontsteking aan de longen (achteraf gezien) en die is afgeschilderd met 'komt door het stof'. Later op mijn stage zijn de grove fouten bij mijn paard gemaakt. 'Is goed verkouden, rustig aan, niet in het zweet komt vanzelf weer goed'. Paard stond 24-7 te hoesten als een idioot en t snot kwam je tegemoed. Als t aan mij had gelegen was er allang een DA bijgeweest, maar helaas wouden mijn ouders uitgaan van de professionaliteit en ervaring van de stagebegeleider, wat ik me ook wel kan voorstellen. Helaas betekende dat het einde van ons als combinatie. De sterren van de hemel liep ze met mn nieuwe instructrice, allemaal over. Ze is verkocht als fokmerrie.... Toch zonde en pijnlijk hoor!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:53

Kit_for_ever schreef:
Op zich is mijn paard daar niet verknald, er is een begin gemaakt zeg maar. Het was een beginnende ontsteking aan de longen (achteraf gezien) en die is afgeschilderd met 'komt door het stof'

maar toen hadden ze eigenlijk al in moeten grijpen... paarden hoesten niet zomaar is mijn idee, en ik heb 1 keer een dampige pony gehad en dan let je de keren erna als ze hoesten echt wel op! ook voor een erge verkoudheid laat ik toch voor de zekerheid de DA komen... ze is laatst nog langsgeweest omdat mijn ouwe pony hoeste en verkouden was. niks aan de hand natuurlijk en 30 euro lichter in me portomonee, maar ik weet wel zeker dat het niks is...

vind het wel jammer van je paardje hoor!! zo op de foto's te zien ist een leuk beest Pling

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:55

mentjuh schreef:
ik vind de hoefsmid daar ook rampzalig ik nam mijn paard mooie voor iedere hoefsmid beurt mee naar huis

Ben ik het helemaal mee eens! Mijne is daar een keer verkeerd beslagen geweest (hoef aangepast aan het ijzer ipv ijzer aanpassen aan de hoef), als gevolg een paar maanden kreupel geweest. En die DA is al helemaal 10 x niks, heb er ervaring mee.

Verder ben ik het met Kit_for_ever eens.

Heb een hele leuke tijd gehad in Deurne, maar heb ook mindere ervaringen gehad met lessen, smid en dierenarts dan..dat was genoeg reden voor mij om er mee te stoppen. Maar ik mis de gezelligheid nu wel Tong uitsteken

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:52

Je kan ook geen goede smid verwachtren van een leerling smid..
Dierenarts vind ik wel echt heel erg maar ik zou ook al zou ze goed zijn altijd het weekend erna me eigen dierenarts om raad vragen
en over de weidegang, die van mij gaat ieder weekend mee op de wei Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:06

stalleke schreef:
Dierenarts vind ik wel echt heel erg maar ik zou ook al zou ze goed zijn altijd het weekend erna me eigen dierenarts om raad vragen

snap het wel dat je je eigen DA om raad vraagt, maar dat zou toch niet nodig hoeven te zijn? vind eigenlijk dat vooral zoon school zen zaakjes goed voor elkaar moet hebben...

vind het trouwens wel netjes dat jij je paard ieder weekend op de wei zet Pling
doen ze daar trouwens niet moeilijk meer over als je je paard mee naar huis wil nemen?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:13

Hebben ze nooit moeilijk over gedaan bij mij..

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:18

in het weekend mag je in principe altijd je beest mee nemen, moeten ze blij mee zijn zou ik zeggen want scheelt hun werk vant weekend.

Mijne neem ik komend jaar ook elk weekend mee naar huis, dan gaat die ook mooi 2 dagen in de wei.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:56

AJah je mag gewoon zelf weten of je ze mee naar huis sleep of niet..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:27

stalleke schreef:

Die van mij was door een leraar beslagen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:29

Die van mij ook altijd en dat gaat tot nu toe telkens goed Haha!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:26

Tja, sommige mensen hebben geluk, de andere meer ongeluk!!! Wist niet dat tink élk weekend meeging Chant... Die van mij kon alleen maar in de lange weekenden en vakanties mee. Je merkt dat het sommige paarden opbreekt. Die van mij zat toen op een gegeven moment in een dipje, en die heb ik in overleg met mij springinstructeur een vitamineshot gegeven. Dat heeft veel geholpen, maar tis natuurlijk beter dat t word opgelost door iets 'natuurlijks', de wei

xredfordx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:38

mijnes gaat ook best wel vaak mee naar huis, maar niet iedere week. dat vele reizen kon die niet goed tegen....meestal gaat hij om de 2/3 weken mee naar huis.