Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. En met een 4-delige hypotheek voor nieuwbouw inclusief depot plus een bestaande is dat niet leuk..
.
. Ik hou niet van sparen bij de Belastingdienst, dat heb ik liever op mijn eigen rekening
. 
veerledec schreef:Loon omlaag en loonheffing omhoog. Maar afronden op hele euro's hé, niet op honderdtallen.
Als je terugkrijgt heb je je voorlopige aanslag niet goed ingeschat. Ik hou niet van sparen bij de Belastingdienst, dat heb ik liever op mijn eigen rekening
.
verootjoo schreef:Hier ook eindelijk kunnen inloggen en invullen. Weer een paar duizend terug, kunnen we goed gebruiken voor het huis
Hoezo voorlopige aanslag niet goed ingeschat? Die krijg ik ook elke maand terug van hypotheekrenteaftrek, maar dit is vooral door de aftrekposten studiekosten, door nieuwe hypotheek en werkende moeder bonus (of hoe dat ook mag heten, zo heb ik het geïnterpreteerd)
IMANDRA schreef:veerledec schreef:Loon omlaag en loonheffing omhoog. Maar afronden op hele euro's hé, niet op honderdtallen.
Als je terugkrijgt heb je je voorlopige aanslag niet goed ingeschat. Ik hou niet van sparen bij de Belastingdienst, dat heb ik liever op mijn eigen rekening
.
Thanks! En arbeidskorting?
Bij ons komt het ook voornamelijk door de hypotheekdingen waardoor we normaliter geld terugkrijgen. Inkomen klopt meestal wel. Denk ik? Ik reken er niet bewust op om geld terug te krijgen haha
veerledec schreef:verootjoo schreef:Hier ook eindelijk kunnen inloggen en invullen. Weer een paar duizend terug, kunnen we goed gebruiken voor het huis
Hoezo voorlopige aanslag niet goed ingeschat? Die krijg ik ook elke maand terug van hypotheekrenteaftrek, maar dit is vooral door de aftrekposten studiekosten, door nieuwe hypotheek en werkende moeder bonus (of hoe dat ook mag heten, zo heb ik het geïnterpreteerd)
Je voorlopige aanslag ziet op hetzelfde als je aangifte, dus al die elementen kan je wel al meenemen in je voorlopige aanslag. Zorgkosten is inderdaad niet echt vooraf in te schatten.
veerledec schreef:Als je terugkrijgt heb je je voorlopige aanslag niet goed ingeschat. Ik hou niet van sparen bij de Belastingdienst, dat heb ik liever op mijn eigen rekening
.
veerledec schreef:IMANDRA schreef:
Bij ons komt het ook voornamelijk door de hypotheekdingen waardoor we normaliter geld terugkrijgen. Inkomen klopt meestal wel. Denk ik? Ik reken er niet bewust op om geld terug te krijgen haha
Arbeidskorting kan je niet invullen, dat berekent het programma?
verootjoo schreef:Maar voorlopig gaat vanzelf toch? Of kan je dat ook invullen? Ik heb dat nooit ingevuld maar de belastingdienst geeft ons elke maand die hypotheekrente aftrek.
En dan loop je risico dat je het fout invult en dan moet je terugbetalen![]()
Ik zie dat niet zitten. Krijg liever jaarlijks een paar duizend terug, dan weet ik zeker dat ik geen ongewenste betaalverrassingen krijg.
verootjoo schreef:Maar voorlopig gaat vanzelf toch? Of kan je dat ook invullen? Ik heb dat nooit ingevuld maar de belastingdienst geeft ons elke maand die hypotheekrente aftrek.
En dan loop je risico dat je het fout invult en dan moet je terugbetalen![]()
Ik zie dat niet zitten. Krijg liever jaarlijks een paar duizend terug, dan weet ik zeker dat ik geen ongewenste betaalverrassingen krijg.
IMANDRA schreef:veerledec schreef:[quote="IMANDRA"
[/quote
Arbeidskorting kan je niet invullen, dat berekent het programma?
Oh huh echt? Bij mij is dat vakje leeg en moet ik het wel invullen (staat wel op mijn jaaropgave)
Selina schreef:Hier krijg ik €1700.
Weet iemand in Jip en Janneke-taal wat 'Totaal aftrekbare uitgaven eigen woning' inhoudt? Daardoor krijgen we o.a. iets terug. (Als ik het goed zeg)