Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
idinn schreef:Kan ook zijn dat je werk te weinig heeft ingehouden, gezien je zegt nu meer te verdienen. Vanalles is mogelijk en zo zonder gedetailleerde info lastig te zeggen.
Mijn vorige baan heeft te weinig ingehouden, huidige baan wel genoeg, maar moet dus ook terugbetalen.

zou ik heel goed kunnen gebruiken haha MyWishMax schreef:Er zijn heel veel redenen mogelijk, aftrekposten kunnen verschillen, noem maar op. Je kan eigenlijk niks vergelijken... Heb je zelf aangifte gedaan of hulp gehad?
( ik ben stiekem blij dat ik altijd hulp heb, scheelt behoorlijk wat af en tie )
. Eef_Bam schreef:Janine, de vraag is,of er een reden is waardoor je geld terug verwacht? Als je 12 euro moet betalen betekent het dus dat je gewoon genoeg belasting (ok eigenlijk 12 te weinig)heb betaald, maar zeker niet teveel. Het is een teruggave als je teveel hebt betaald, niet een of andere bonus, ook al voelt het voor veel mensen wel zo.
manonutjuh schreef:Krijg je niet al maandelijks een voorlopige teruggave uitbetaald?
Het is van heel veel factoren afhankelijk inderdaad.
Joanne1987 schreef:Ik snap dat ook nooit... wij krijgen de hypotheekrente maandelijks terug en met de aangifte ook altijd een heel leuk bedrag
Janine1990 schreef:Joanne1987 schreef:Ik snap dat ook nooit... wij krijgen de hypotheekrente maandelijks terug en met de aangifte ook altijd een heel leuk bedrag
Wij klinkt als getrouwd?
Ik heb bewust geen maandelijkse hypotheekrente aftrek, want heb geen zin om aan het eind van het jaar terug te moeten betalen. Mede omdat ik ook telkens sprongen maak in inkomsten.
janouk schreef:Of Janine, als je boven de 68k verdient, dan val je in de volgende belastingschijf en ga je van 38,1% naar 51,75% belasting
MerelV schreef:Ik had hetzelfde als janine. Ook een koophuis, en geen voorlopige teruggave van de hypotheekrenteaftrek. Bij mij bleek mijn werkgever waar ik van januari tot september gewerkt had over een verkeerd salaris de belasting in te houden. Hierdoor had ik te weinig inkomensbelasting betaald. Dit werd verrekend met de teruggave hypotheekrenteaftrek en kwam op net geen 0 uit.
Je kunt in de samenvatting precies zien waar je te weinig hebt betaald.