Afstuderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:52

Wat een super lief aanbod!

Hier gaat het meeste online door. Ik kan redelijk doorwerken, alleen interviews en mijn testfase gaan helaas even niet lukken, maar de gesprekken met m'n coach kunnen gelukkig gewoon online gevoerd worden. :)

Eelmo

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:21

Wat een lief aanbod!

Hier ook gewoon afspraken nu via Skype. Morgen nieuws over wat ze met de aankomende tentamenperiode gaan doen.. Het zou fijn zijn als ik gewoon een essay mag schrijven oid, maar het zal wel verplaatst worden naar een latere periode.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:48

Ola! Hoe gaat het hier?
Komen er mensen nog in de problemen met afstuderen nu?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:54

Es_ther schreef:
Ola! Hoe gaat het hier?
Komen er mensen nog in de problemen met afstuderen nu?

Als dit zo doorgaat kan ik geen data verzamelen :(

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:11

Het wordt wel erg spannend ja. Ik betwijfel het, er wordt veel van ons gevraagd in het ziekenhuis en daar doe ik dan ook mijn scriptie. Ongelukkiger kan het haast niet uitkomen...

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:15

Paardlief is gediagnosticeerd met straalkanker, dus hier ligt het afstuderen sowieso even stil -O- Tussen het behandelen door heb ik echt even geen energie en motivatie over om aan mijn proposal te werken.

Interviewen en data verzamelen wordt op deze manier wel lastig idd.. Hopelijk lopen jullie niet al te veel vertraging op :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:08

Ik richt mijn afstudeeronderzoek nu meer op de literatuur. Meelopen met mensen en het organiseren van bijeenkomsten ligt stil. Interviews ga ik anders invullen.

Tja, iedereen zit in hetzelfde schuitje, dus moeten we maar het beste ervan maken!

Harriehoef, dat is ook pittig! Succes in het ziekenhuis de komende weken (maanden?).

Eelma, noooh -O- Hoe oud is je paard?

Oshaa
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:48

Ik heb gelukkig al mijn data kunnen verzamelen voordat alles dichtging. Het gaat bij één vak wel spannend worden want een praktijk dossier aanleggen wordr lastig nu. De uni denkt gelukkig wel goed mee!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:55

Ik heb een week voor de sluiting van de scholen mijn enquete verstuurd, en had binnen 1 week van ruim 30 antwoorden terug (van in totaal 150 verzonden enquetes). Dus heb mijn data ook binnen en kan dus verder.

Moet alleen nog 5 studiepunten halen met een keuzevak, maar het vak is gecanceld, maar weet nog niet hoe het opgelost gaat worden.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:34

Bubblewrap schreef:
Eelmo, noooh -O- Hoe oud is je paard?

Ze wordt komende week 17. Het schijnt mee te vallen (zeker geen horror voetje zoals sommige foto's op google) en de behandeling lijkt aan te slaan. Maar man, wat een circus en wat een stress :(

Fijn dat je door kan, Roquen. Geen exotische programma's nodig voor dataverwerking? Daar lopen nu veel mensen in mijn omgeving op vast. Die hebben wel data, maar kunnen niet analyseren omdat ze de programma's niet hebben..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:22

harriehoef schreef:
Het wordt wel erg spannend ja. Ik betwijfel het, er wordt veel van ons gevraagd in het ziekenhuis en daar doe ik dan ook mijn scriptie. Ongelukkiger kan het haast niet uitkomen...

Zelfde schuitje, sterkte en succes de komende tijd +:)+

mavantos
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:51

Ik vind het schrijven van m'n scriptie nu ook erg lastig. Motivatie is op kantoor hoger dan nu ik thuis zit. Ook is het afnemen van interviews echt een stuk lastiger, ondanks dat dit telefonisch prima kan. Heb nu twee keer een nee gekregen in één week tijd, terwijl voor corona ik eigenlijk alleen enthousiaste antwoorden kreeg.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:32

Mijn dataverzameling gaat anders worden, waardoor onderzoek minder sterk wordt -O-

Lijkt er nog wel op dat ik bijtijds kan afstuderen. Ik heb gelukkig geen vakken of herkansingen.

@Eelmo: aaaah nee! Heel veel sterkte!

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:50

Ik vraag mij dus ook af, zouden ze daar rekening mee houden in de beoordeling? Niemand kan er tenslotte wat aan doen dat er op een andere manier data verzameld moet worden. Wij kiezen niet voor die wijze als eerste optie... Zou dat ook meegenomen worden in de beoordeling of komt er dan alsnog een bak commentaar op? Ik heb dit nog niet gehoord vanuit school....
Het is wel een pittige periode om dit te doen. Vooral omdat je ook afhankelijk bent van anderen. Gelukkig verder geen herkansingen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:57

harriehoef schreef:
Ik vraag mij dus ook af, zouden ze daar rekening mee houden in de beoordeling? Niemand kan er tenslotte wat aan doen dat er op een andere manier data verzameld moet worden. Wij kiezen niet voor die wijze als eerste optie... Zou dat ook meegenomen worden in de beoordeling of komt er dan alsnog een bak commentaar op? Ik heb dit nog niet gehoord vanuit school....
Het is wel een pittige periode om dit te doen. Vooral omdat je ook afhankelijk bent van anderen. Gelukkig verder geen herkansingen oid.

In ieder geval je eigen onderzoek goed afkraken in de discussie. Dan zien de 1e en 2e lezer dat je begrijpt hoe het uitvoeren van onderzoek werkt ;) Dat je weet welke consequenties het niet kunnen uitvoeren van methode x, heeft voor je onderzoek. En welke positieve effecten je nieuwe methode heeft. Ook belangrijk ;)

Althans, dat heb ik de afgelopen 3 jaar steeds bij mijn opleiding gehoord. Ik weet niet hoe ze er bij andere opleidingen over denken. Vooral omdat dit een uitzonderlijk geval is.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:05

Bubblewrap schreef:
harriehoef schreef:

In ieder geval je eigen onderzoek goed afkraken in de discussie. Dan zien de 1e en 2e lezer dat je begrijpt hoe het uitvoeren van onderzoek werkt ;) Dat je weet welke consequenties het niet kunnen uitvoeren van methode x, heeft voor je onderzoek. En welke positieve effecten je nieuwe methode heeft. Ook belangrijk ;)

Althans, dat heb ik de afgelopen 3 jaar steeds bij mijn opleiding gehoord. Ik weet niet hoe ze er bij andere opleidingen over denken. Vooral omdat dit een uitzonderlijk geval is.

Zou jij daar ook noemen dat het door deze corona periode komt? En ik denk dat het ook vast in je methode moet... twijfel daar dus ook nog aan hoe te herschrijven. Enerzijds ben ik in het ziekenhuis, anderzijds is het moeilijker omdat mijn afdeling nu voor de Corona patiënten is aangesteld. Quarantaine afdeling dus... daarom niet zeker hoe ik de data kan verzamelen. Moeilijk om dit allemaal goed in elkaar over te laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:38

Ik zou het in ieder geval overleggen met school. Ik ben dit van plan, hoe kijken jullie ertegen aan?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:26

Ik schrijf mijn projectplan alsof er niets aan de hand is en hoe ik het onderzoek uit ga voeren (alsof er niets aan de hand is).Dan in de eindrapportage ga ik erop in. Want anders weet ik wel weer wat er gaat gebeuren; dan word alles in twijfel getrokken en kan je heel je projectplan omgooien.

mavantos
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:33

Bij ons wordt geadviseerd om logisch na te denken en andere oplossingen te zoeken, bijvoorbeeld als je geen enquêtes kan afnemen. Als je dan aan het einde je keuzes toelicht dan kan je aangeven dat enquête X niet door gegaan is, maar om zoveel mogelijk betrouwbaarheid en validiteit te behouden er gekozen is om dit en dit te doen.

Sassenach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:41

Ik heb nog geen nieuws vanuit mijn opleiding hoe ze alles gaan opvangen. Ben ondertussen wel druk bezig met mijn enquête verspreiden via social media, dus dat gaat wel gewoon door. Dat scheelt weer.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 11:16

Hello!

Wat vervelend dat bij een aantal de scriptie er echt van op achteruit gaat of de snelheid er van..... Lijkt me dat daar rekening mee wordt gehouden.

Vanuit hier ook even een update. Voor het virus werd de combinatie werk en school me wel erg veel. Daarom gaat mijn afstuderen sowieso uitgesteld worden. Samen met de docent een plan gemaakt om het in november af te hebben ipv in juni. Had het uiteraard liever in juni af gehad maar soms moet je ook even een stapje terug doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:04

Placebo schreef:
Ik heb nog geen nieuws vanuit mijn opleiding hoe ze alles gaan opvangen. Ben ondertussen wel druk bezig met mijn enquête verspreiden via social media, dus dat gaat wel gewoon door. Dat scheelt weer.

Lekker bezig!
Heb je nu ook problemen met je opdracht door de corona-maatregelen?

Felien_Kyra schreef:
Hello!

Wat vervelend dat bij een aantal de scriptie er echt van op achteruit gaat of de snelheid er van..... Lijkt me dat daar rekening mee wordt gehouden.

Vanuit hier ook even een update. Voor het virus werd de combinatie werk en school me wel erg veel. Daarom gaat mijn afstuderen sowieso uitgesteld worden. Samen met de docent een plan gemaakt om het in november af te hebben ipv in juni. Had het uiteraard liever in juni af gehad maar soms moet je ook even een stapje terug doen :)

Whoop! Kun je tussendoor ook lekker vitamine zon halen!

Hier mijn 1e kans van het PVA terug! Slechts een paar kleine aanpassingen :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:07

Ik ben inmiddels, ondanks dat mijn motivatie echt onder de 0 grens gezakt is := begonnen met het aanpassen van mijn methode.
De inleiding vereiste een paar kleine aanpassingen, waar ik super blij mee was want ik dacht echt dat ik alles opnieuw kon gaan schrijven (iets met zelfvertrouwen :') ) En nu nog even goed de theorie in duiken van kwantitatief onderzoek doen, want ik heb helaas wat dingetjes door elkaar heen gehaald. Wij hebben eigenlijk 31 maart onze eerste deadline, maar er is nog steeds niets bekend of ze deze opschuiven of wat dan ook. |o

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:50

Ik heb nu net te horen gekregen dat er op de hanze hogeschool geen fysieke lessen worden gegeven tot 1 juni. Ik hoop echt dat ik dit schooljaar nog wel kan afstuderen :(

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:19

Valerie_V schreef:
Ik heb nu net te horen gekregen dat er op de hanze hogeschool geen fysieke lessen worden gegeven tot 1 juni. Ik hoop echt dat ik dit schooljaar nog wel kan afstuderen :(

Same oliebol hier.