dromertje2 schreef:Op de hoogste bedragen verschil van 350 euro, wat zou dat verschil netto zijn, wetende dat het hoogste bedrag meer belast wordt en met aftrek van de maandelijkse lening bij het hoogste bedrag.Ik vind dat verschil wel meevallen, toch niet in verhouding wat je er voor moet lenen.
€ 350,- bruto zal iets van € 250,- netto zijn. En dit zijn de starterssalarissen he. Ik heb ook even gegoogled voor gemiddelde salarissen:
Het gemiddeld salaris voor het MBO is ongeveer € 24.000 euro bruto per jaar. In Nederland is het gemiddelde salaris ongeveer € 33.000 euro per jaar. MBO er dus € 9.000,- minder per jaar
Netto zal dat ongeveer € 5.900,- zijn, per maand € 500- Dat is toch wel een smak geld, waar je best een studieschuld mee af kan betalen. Ik vind het dan ook een nuttige investering in je toekomst.
voel me nu best oud. Blijf er wel bij dat ik het zonde vind om zoveel te lenen wat je later echt dwars kan gaan zitten. Zelf werkte ik mezelf het schompes, zat twee a drie avonden in de kroeg en woonde niet meer thuis. Toch (in oude stelsel) met maar 3,5k schuld van school gekomen. Startsalaris wat ik toen der tijd had was iets van 1850 bruto (hbo traineeship bij bank gedaan) en moet zeggen dat was echt geen vetpot. Als ik toen gelijk had moeten aflossen dan was het niet heel leuk geweest.
)