Horror baan voor vele.. Ik ben Thanatopraxeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:05

lieveli schreef:
Onali schreef:
Puur natuur als in naakt?

Tja waarom niet, zo word je tenslotte ook geboren. Mooi idee eigenlijk wel :j

Nee zonder make up.

Aah, dan loop ik dus al mn hele leven puur natuur rond :')

Cinnepin

Re: Horror baan voor vele.. Ik ben Thanatopraxeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:45

@ polly, dat is waar, iedereen die ervaring mee heeft kan het beantwoorden denk ik

Zij vertelde mij dus dat in 2005 haar zusje en diens vriendin verongelukt zijn met de auto onder de trein. Beide meisjes zijn omgekomen. 1 was van boven niet meer toonbaar ( haar zusje ) en de ander de benen. Bij haar zusje hebben ze de bovenkant van de kist dus dichtgehouden en kon je alleen de benen zien. Ok dat kan ik nog wel logisch vinden. Maar ze had het over spijkers in het hoofd omdat het zo kapot was? ( weet niet of dit dus bij haar zusje was of diens vriendin ). Maar gaan ze echt net spijkers repareren? Vond dat zo'n raar idee, en dat je het dan ook mag zien?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:46

Polly's reactie weg?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:51

ja sorry ik had gereageerd maar gezien de reacties in het topic hier dat er mensen het topic willen overnemen en TS wil "wegjagen" had ik die meteen weer verwijderd, maar ik wil de vraag wel beantwoorden hoor. Als dat tenminste ook mag van de rest van de gebruikers.
Ik ga je vraag even doorlezen, reageer ik er zo op.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:55

Sorry polly maar ik vind dit bericht opnieuw een vervelend ondertoontje hebben en snap dat TS dan ook wegblijft.
Ook ik zal hem hierbij ontstippen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:57

Polly schreef:
ja sorry ik had gereageerd maar gezien de reacties in het topic hier dat er mensen het topic willen overnemen en TS wil "wegjagen" had ik die meteen weer verwijderd, maar ik wil de vraag wel beantwoorden hoor. Als dat tenminste ook mag van de rest van de gebruikers.

is goed...Zag net dat dit ongeluk al eens eerder besproken is en dat dar gezegd is dat de lichamen niet meer gezien mochten worden, ze hebben ze dus wel mogen zien,,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:57

Polly schreef:

Polly, sorry maar ik vind jouw houding allerminst mod-waardig.
In dit topic zit je als gebruiker, maar dan nog zeg.
En net als ik op elke andere gebruiker zou doen, heb ik getemd.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:01

Anoniem schreef:
Polly schreef:

Dit dus inderdaad, enorm jammer dat ze dit zelf, blijkbaar, niet in de gaten heeft :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:09

Ja, zoveelste keer... Heel jammer, vond het zo'n interessant topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:22

Anoniem schreef:
Polly schreef:

Amen. Ik zit me al het halve topic te verbazen over iemand die hier zelf moderator is elke keer zo bijzonder en betweterig reageert.. niet best :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:25

Bij deze een slotje voor overleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:48

Moderatoropmerking:
Een topic over thanatopraxie heeft vele facetten, wat vele mensen raakt; van mensen die hier nog nooit eerder persoonlijk mee te maken hebben gehad tot nabestaanden en mensen die in de branche werkzaam zijn.

Het delen van informatie en ervaringen op een constructieve manier, en het stellen van kritische vragen om er wijzer van te worden is goed. Houd er rekening mee dat iedereen zijn eigen ervaring heeft, en dat dit kan afwijken van jouw ervaring of werkwijze.

We openen het topic weer. We vragen jullie vriendelijk maar dringend de reacties respectvol te houden, om zo iedereen de kans te bieden meer te leren over dit onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:59

Dan hoop ik dat de TS zelf het topic ook weer wil oppakken!
Ik wil nog veel meer weten!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:03

Het topic wordt zeker ook veel gelezen, zelfs op mijn bekapronde vandaag kwam het ter sprake. Super interessant TS dat je het wilde delen. Je staat er als 'leek' niet zo bij stil dat dit werk ook moet gebeuren en ik ben blij dat er mensen zijn die het wel kunnen. Ik zou het niet redden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:08

Het is aan TS zelf om te bepalen of ze terug komt in dit topic of niet. Naast TS zijn er wellicht ook anderen die vragen kunnen beantwoorden, en dat staat anderen natuurlijk ook vrij om te doen!

Ik wil jullie dan ook verzoeken om de reacties en discussie die enkel gaan over het al dan niet vertrekken van TS uit dit topic te staken, zodat we gewoon ontopic verder kunnen gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:10

Ik heb het hier ook besproken, het heeft best veel indruk gemaakt op me. Je gaat meer nadenken over deze dingen en het is best confronterend. Ik hoop dat TS terug wil komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:15

Shanna schreef:
Het is aan TS zelf om te bepalen of ze terug komt in dit topic of niet. Naast TS zijn er wellicht ook anderen die vragen kunnen beantwoorden, en dat staat anderen natuurlijk ook vrij om te doen!

Ik wil jullie dan ook verzoeken om de reacties en discussie die enkel gaan over het al dan niet vertrekken van TS uit dit topic te staken, zodat we gewoon ontopic verder kunnen gaan.

Pardon? Wat is dat voor rare reactie op mijn bericht én bijzondere uitleg van de normaal gesproken geldende regels?
Ik vind het werk van TS interessant, daarom volgde ik dit topic, om van TS dingen te horen over haar werk.

Als anderen zich geroepen voelen om over een soortgelijk onderwerp ook vragen te beantwoorden staat het hen vrij zelf een topic te openen in plaats van storend aanwezig te zijn in andermans topic.
Die regels zijn vrij simpel en algemeen geldend toch, dacht ik?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:19

Tica, misschien kan je dit per pb doen?

Wat ik me bedacht. Eigenlijk is het gek dat we iemand die dood is er mooi uit willen laten zien. Dus met dichte mond, met dichte ogen, zonder nare luchtjes. Waar komt dat vandaan?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:19

Heeft iemand van jullie al eens gehad dat een slachtoffer echt niet meer toinbaar was, maar familie het slachtoffer toch wilden zien? Wat doen jullie dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:20

benangelique schreef:

Wat ik me bedacht. Eigenlijk is het gek dat we iemand die dood is er mooi uit willen laten zien. Dus met dichte mond, met dichte ogen, zonder nare luchtjes. Waar komt dat vandaan?

Nee.
Ik wil graag vragen stellen aan de TS, over haar werk.
Waar het topic over gaat.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:22

Meelezer vanaf start.

Eens met Tica.

Persoonlijkvind ik de keus om specifiek deze moderator in dít geval als mod te laten reageren een zéér bijzondere.

Ik had een andere keus op prijs gesteld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:30

Shanna schreef:

Ik denk dat dit wat wrevel oproept. Maak dan een ander, algemeen topic waar andere input wél wordt gewaardeerd.

Heb je met TS overlegd voor je dit topic opende?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:30

Anoniem schreef:
benangelique schreef:

Nee.
Ik wil graag vragen stellen aan de TS, over haar werk.
Waar het topic over gaat.

Ik denk dat je mijn bericht verkeerd opvat. Mijn bericht was bedoeld om niet 10 pagina’s met “fijn dat het topic weer open is, ik hoop dat TS terug komt” te krijgen. Dan gaan we eigenlijk verder waar we gebleven waren, enkel is de eerste zin “Jammer van het slotje” dan anders geworden. Dat lijkt me niet echt de bedoeling.
Mocht het gebeuren dat TS besluit niet meer terug te komen, dat is dan de keuze van TS zelf, dan is het natuurlijk fijn als anderen de gestelde vragen kunnen beantwoorden lijkt mij?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:32

Maar heb je dan niet eerst even met TS overlegd?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:33

Shanna heeft hier alleen gemod :) volgens mij was het Polly die meepraatte, maar die heeft denk ik niet gemod in het topic? Of mis ik iets?