Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
taartjee schreef:Heb even een stukje uit jouw bericht dikgedrukt. Ik had ook altijd moeite met dingen geordend op papier te krijgen en dan niet alleen wat betreft verslagen. Ik had echt 10 boekjes waar ik dingen in kon schrijven, to do lijstjes, gedachtenkronkels, planning.
Heb sinds een maandje een uitwisbaar, zelf samen te stellen "notebook". Heb nu letterlijk alles bij elkaar zitten: weekplanner, tijdplanner, maandplanner en jaarplanner; lijntjes, ruitjes en blanco blaadje; grote to do lijstjes, kleine to do lijstjes, projectplanner en gecategoriseerde to do lijstjes.
Ik kan zeg maar heel goed plannen, alleen aan de planning houden is zeg maar een groot dingetje. Merk nu, sinds ik dit boekje gebruik dat ik veel meer overzicht heb. Kan opschrijven wat ik moet doen, dat weer onderverdelen in dingen en zo mijn planning er op aan passen. Vaak krijg ik mijn planning nog niet af en ga ik wat anders doen dan ik had bedacht, maar uiteindelijk aan het einde van de week is vrijwel al het belangrijke gedaan.
Gebruik dit boekje ook voor aantekeningen op school, sla het vervolgens op in een app op m'n telefoon en zo kan ik altijd bij mijn notities

Siamsmeesje schreef:Zo'n uitwisbaar iets lijkt me ook wel wat, al is het natuurlijk ook een uitdaging om je planning niet halverwege alsnog aan te passen![]()
Is dat een soort app op de tablet of wat? Ik heb pakweg 25 jaar niet meer gestudeerd, dus er zijn nogal wat dingen veranderd in de loop der jaren. En ja, er gaat soms een wereld voor me open die in mijn tijd nog helemaal niet bestond. Dus ik leer graag van iedereen nu, want ik wil toch maar verdomd graag deze studie afmaken
Plannen ben ik nooit een ster in geweest, ik maak nu een plan voor wat ik die week wil doen, en als het me allemaal lukt ben ik blij. Soms lukt het me zelfs in een dag en nog wat extra, dan ben ik helemaal

Nu vlieg ik redelijk snel door de stof. Merk wel dat ik nu al wat zenuwachtig wordt voor m’n tentamens...kijk er een beetje tegenop omdat het zoveel is en best lastig en ik niet 3 tentamens wil herkansen.... JewEmm schreef:Klinkt misschien stom, maar wil je niet terug kunnen lezen wat je gedaan hebt?
Hier ging het vandaag vrij waardeloos...
Vanochtend onverwachte omstandigheden. Daarna tot half 5 enkel besprekingen. Nu eten en even een uur pauze. En daarna maar weer hard aan de slag... (Met nog een skype meeting om 9 uur)

Uiteindelijk lig ik lekker op schema.
Zo heb ik goed overzicht wat ik meot doen. Ik zet er soms wel bij in welke week ik dat af wil hebben.
Fellow schreef:Pff ik heb straks een mondeling en ik weet gewoon oprecht niet wat ik nog meer kan leren dan dat ik nu gedaan heb.. In mn hoofd ben ik wel vrij rustig maar mn hele lichaam voelt gewoon gestressed en benauwd aan. Zo'n zwaar gevoel op je borst zegmaar.
Wat doen jullie tegen stress? Ik word heeeelemaal gek
Fellow schreef:Pff ik heb straks een mondeling en ik weet gewoon oprecht niet wat ik nog meer kan leren dan dat ik nu gedaan heb.. In mn hoofd ben ik wel vrij rustig maar mn hele lichaam voelt gewoon gestressed en benauwd aan. Zo'n zwaar gevoel op je borst zegmaar.
. Daar kwam ik op 30 pagina`s uit, dus vond het helemaal prima haha.
dat is meestal zo ontzettend veel en kost erg veel tijd. Het 1e blok van het 1e jaar deed ik dat en toen hield ik letterlijk geen tijd meer over voor andere dingen behalve school. Fellow schreef:Pff ik heb straks een mondeling en ik weet gewoon oprecht niet wat ik nog meer kan leren dan dat ik nu gedaan heb.. In mn hoofd ben ik wel vrij rustig maar mn hele lichaam voelt gewoon gestressed en benauwd aan. Zo'n zwaar gevoel op je borst zegmaar.