Afstuderen in 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:51

Gefeliciteerd Dewi en Selina!!

Onderwijscommissies :roll: . Ik ken ze hahaha

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:13

Aaah fijn dat het opgelost is!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:25

Oh iedereen heeft zo te zien wel wat struggles, communicatie blijft soms een heikel punt..

Ik heb mijn verdediging voor mijn thesis ook eindelijk gepland, 11 maart om 16.30 uur. Dan nog even een paar weken vakantie en dan 9/10 april vliegen naar Melbourne voor mijn stage. Hopelijk in september klaar *\o/*

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:05

Wat ga je doen in Melbourne? Als het goed is is de hittegolf dan net over aan het gaan. :j

(Broertje heeft vriendin in Melbourne, ze stikken daar op het moment.)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:11

Ik ga onderzoek doen naar allergenen in voedsel, en dan mij vooral richten op erwten eiwitten. Daar zijn mensen niet allergisch voor, dus dat kan een interessante bron zijn om te gebruiken voor de productie van levensmiddelen. De periode dat ik daar heen ga is het er winter, dus ik mag lekker overwinteren daar :+
Het is er op dit moment qua weer echt verschrikkelijk en onvoorspelbaar, langs de oostkust allemaal overstromingen, wegen afgesloten etc, en in Melbourne + omgeving verschrikkelijke hitte ja. Blij dat ik nu nog even hier zit :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:21

Nou... ik kan niet goed tegen erwten hoor. _O-
Maar dat valt onder de verzamelnaam prikkelbare darm syndroom (het is tenslotte een syndroom) en doperwtjes willen dan weer wél.

Maar ja er zijn altijd uitzonderingen. :')

Inderdaad beter dat je er in de winter heen gaat, al schijnt er dan veel regen en mist te zijn, maar ja, wanneer niet in Melbourne...

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:07

Nou het is inderdaad geen component dat allergische reacties veroorzaakt in mensen, althans dat is niet aangetoond bij mensen voor zover ik weet :) Prikkelbare darm syndroom is toch ook geen allergische reactie op voedsel, maar meer een aandoening? Alsnog heel vervelend.

Ik wacht het wel af hoe het er is, zou er iig niet zo koud zijn als hier :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:04

Ja aandoening ehm... het "bestaat eigenlijk niet", het is bij iedereen anders, maar peulvruchten zijn wel berucht. _O-

En als je dat onderzoek gedaan hebt ben je klaar?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:18

Ja dan ben ik klaar! Ga eerst nog 1.5 maand reizen met mijn vriend door Australië en Bali, daarna op zoek naar een baan :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:06

Nou ik heb denk ik mijn moeilijkste case report ook af! Dus vandaag ingeleverd. Nu moet ik er nog 2, en dan nog een klein verslagje van 2 A4-tjes dat ik expres bewaar om "lekker makkelijk mee af te sluiten". _O-

En gisteren een beoordeling van een eerder case report binnengehad: boven verwachting.
Dus qua wetenschappelijke beoordelingen zit ik nu al ruim boven wat nodig is. :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:24

Ik heb mijn onderzoeksplan ingeleverd, spannend :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:54

Gaaf Elitedeux! Veel succes en plezier daar :j

Goed bezig Nummus, super fijn!

Wauw Fireheart dat is al snel! Hopelijk krijg je positieve feedback :j

Ik heb afgelopen week alle algemene informatie gehad en mijn begeleidster ontmoet, ben er echt heel blij mee, ontzettend vriendelijke docent en ook de studiegenoten met wie ik zit is een hele fijne groep. Ik kende hen allemaal niet want wij zitten in gecombineerde groepen van verschillende opleidingen. Volgende week ga ik beginnen aan het onderzoeksplan en mij verder inlezen in de literatuur :)
So far so good, fijne start in ieder geval!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:55

Fijn Nummus!
Ik zit nog steeds zenuwachtig te wachten op mijn beoordelijk. Duurt lang :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:46

Ja bij sommige docenten moet ik er ook echt honderd keer achteraan... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:36

Hier zit ik even in zak en as. Ik heb een projectje net niet gehaald, 5.3, en dat betekent dat ik pas in oktober weer verder kan als mijn stage is afgerond omdat ik die dit jaar niet meer kan herkansen. Heb de docent maar gemaild of hij over zn hart kan strijken maar ik heb er een hard hoofd in. Wil ook niet bedelen voor punten en uiteindelijk heb ik het gewoon niet goed genoeg gedaan, normaal zou ik me daar ook echt bij neerleggen, maar het gaat nu om iets wat subjectief beoordeeld wordt en ik loop er gewoon minimaal een half jaar vertraging mee op. Ik zit echt even in de stress ervan, zo stom.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:58

Emma: dat is echt balen! Wat ik wel eens gedaan heb, is een afspraak maken met de docent om het hem/haar uit te laten leggen waarom het dan geen 5,5 is, maar het op een paar tiende werd afgekeurd. Dan kan je zelf ook tekst en uitleg geven dat je het net anders bedoelde dan dat hij/zij het heeft geïnterpreteerd. Dat heeft mij ooit 0,5 punt opgeleverd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:01

In dit geval was het vanuit de docent ook een beetje een punt. Hij wou duidelijk aangeven dat het niet goed genoeg was om het vak mee te kunnen halen, maar het was ook niet zo slecht dat hij me een dikke onvoldoende wou geven. Helaas kan ik daar niet zo veel mee :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:11

Aaaah ik snap dat je motivatie dan onder het vriespunt daalt zeg... Bah wat naar!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:32

Hmm, ergens snap ik het wel, maar de docent had het dan ook anders kunnen aanpakken.
Maar goed, daar schiet je helaas nu niets meer mee op! Even flink balen en dan toch maar weer proberen het vol goede moed op te pakken.

Vandaag komt er tot nu toe ook nog niet echt iets nuttigs op papier bij mij.. dus nu eerst even wat anders en dan vanmiddag nog maar een poging wagen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:58

Jemig dat is echt balen zeg Emma :(:)
Vooral omdat het ook nét geen 5.5 is :roll: kan me voorstellen dat je motivatie dan toch even richting het vriespunt zakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 12:02

Emmaa_ schreef:
Hier zit ik even in zak en as. Ik heb een projectje net niet gehaald, 5.3, en dat betekent dat ik pas in oktober weer verder kan als mijn stage is afgerond omdat ik die dit jaar niet meer kan herkansen. Heb de docent maar gemaild of hij over zn hart kan strijken maar ik heb er een hard hoofd in. Wil ook niet bedelen voor punten en uiteindelijk heb ik het gewoon niet goed genoeg gedaan, normaal zou ik me daar ook echt bij neerleggen, maar het gaat nu om iets wat subjectief beoordeeld wordt en ik loop er gewoon minimaal een half jaar vertraging mee op. Ik zit echt even in de stress ervan, zo stom.

Kun je niet vragen om een alternatieve opdracht? Specifiek gericht op de punten wat nog niet goed genoeg was? Ik weet natuurlijk niet precies hoe het vak in elkaar zit, maar zou het betekenen dat je na je stage alleen nog dat ene vak zit te doen? Dan zou je docent toch ook moeten begrijpen dat dat een beetje onzin is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:37

Wat balen zeg...

Ok.. nog een weekje en dan ben ik helemaal klaar. Als ze me een voldoende geven haha. Uiteraard vind ik nu mn verslag opeens waardeloos. Maar zal er wel bij horen :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:47

idinn schreef:
Wat balen zeg...

Ok.. nog een weekje en dan ben ik helemaal klaar. Als ze me een voldoende geven haha. Uiteraard vind ik nu mn verslag opeens waardeloos. Maar zal er wel bij horen :+

Ja. Dat hoort erbij. _O-
Ik vond mezelf donderdag eerst geniaal toen ik een verslag af had, toen ik 't vrijdag inleverde had ik ineens twijfels, natuurlijk zodra ik op "verzenden" geklikt had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:00

Magrathea schreef:
Kun je niet vragen om een alternatieve opdracht? Specifiek gericht op de punten wat nog niet goed genoeg was? Ik weet natuurlijk niet precies hoe het vak in elkaar zit, maar zou het betekenen dat je na je stage alleen nog dat ene vak zit te doen? Dan zou je docent toch ook moeten begrijpen dat dat een beetje onzin is.

Nee dat gelukkig niet. Ik moet nu stage -> afstuderen in de zomer -> tweede stage tot eind november. Als ik dit vak volgend jaar moet herkansen kan dat pas aan het einde van het eerste blok (begin november dus) waardoor ik afstuderen en mijn tweede stage moet uitstellen.

Hij heeft nog niet gereageerd. Hij dacht eerder erg met me mee en was echt onwijs blij dat ik zijn feedback goed oppakte dus ik hoop eigenlijk dat ik idd een kleine extra opdracht kan doen of dat hij toch over zn hart wil strijken, want het zou echt onwijs vervelend zijn als ik op 0.2 mijn afstuderen zo lang uit moet stellen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:21

Ik heb een voldoende voor mijn onderzoeksplan *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* en dus een GO om door te gaan naar het veldwerk!