Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Plukje schreef:Bij Achmea is fulltime tegenwoordig 34 uur, maar er is nog sprake van een overgangsperiode waardoor medewerkers tijdelijk nog 36 uur kunnen werken.
Ik ben zo’n typische manager in de zorg die uit het bedrijfsleven komt en veel te veel verdient volgens de publieke opinie.
Relaxed schreef:Ik was een financial in de zorg en verdiende ook veel te veel, niet volgens de publieke opinie, maar volgens mezelf
Plukje schreef:Relaxed schreef:Ik was een financial in de zorg en verdiende ook veel te veel, niet volgens de publieke opinie, maar volgens mezelf
Ik ben pas 01 januari in deze functie gestart, dus ik mag er nog even van genieten van mezelf
Ik praat het voor mezelf goed doordat ik hier puur ben gekomen door hard te werken. Geen veilige jeugd gehad, niet gestudeerd, geen kruiwagens gekend, geen bijzondere talenten, op jonge leeftijd al deels afgekeurd vanwege medische beperkingen (nooit aanspraak op mijn WIA-uitkering gedaan). Gewoon overal onderaan beginnen, hard werken en gezond boeren verstand gebruiken. En dat maakt dat ik weinig empatisch ben naar mensen die vinden dat ik te veel verdien, want in mijn ogen had iedereen kunnen staan waar ik sta.
SharonIndezz schreef:Ik doe er niet geheimzinnig over, ik verdien 3600,- bruto voor 40 u werk als operator, dit is Incl 2 ploegentoeslag, ik heb 13 ATV, 27 vakantie dagen, en krijg nog een 13e maand + vakantiegeld
Zonnetje81 schreef:Plus op een vrije dag ben je vaak minder efficiënt met je tijd bezig. Uitslapen en niksen. Dus neh.
Zonnetje81 schreef:Eulogy schreef:73k in het onderwijs vind ik ook wel verrassend hoog, ligt denk ik ook aan wat voor soort onderwijs? Dierenarts vind ik dan ook best netjes als startsalaris.
Gewoon middelbare school en ik geef natuurkunde aan vmbo klas 1,2,3,4.
Ik heb dit jaar wel promotie gemaakt naar een hogere schaalgroep maar anders verdien je nog 63K per jaar als reguliere docent in de laatste trede. Ook basisschool leraren in de laatste trede verdienen nu 63K per jaar, dus ze moeten niet zeuren.
Docenten zijn klaagzakken als het over het salaris gaat. Ik kom uit het bedrijfsleven en klaag nergens over. Toen had ik geen 12 weken vakantie per jaar en was ik niet voor 18.00 uur thuis. Naast dat er ook in het bedrijfsleven gewoon werkdruk is, targets, hijgende leidinggevenden in je nek etc.
edit
https://ambtenarensalaris.nl/onderwijs/
Marije_jiplover schreef:Zonnetje81 schreef:Plus op een vrije dag ben je vaak minder efficiënt met je tijd bezig. Uitslapen en niksen. Dus neh.
Hier ben ik het dus echt niet mee eens.
Los van het feit dat ik uitslapen geen inefficiënt gebruik van tijd vind (dan ben ik nl aan het opladen, ik sta op werkdagen doorgaans voor 6 uur naast mijn bed, op mijn vrije dagen blijf ik echt graag wat langer liggen), doe ik vaak enorm veel op die vrije dag buiten het weekend.
Ik ga dan bijna altijd s morgens naar de yoga, plan mijn privé les paardrijden op die dag, of neem paard mee naar het bos.
Doe boodschappen, werk een berg was weg, etc.
Wanneer ik die vrije dag niet zou hebben, zouden veel van die klussen er op een avond na een werkdag bijkomen, terwijl ik nu dus tijd heb om lekker een boek te lezen of wat leuks met het paard te doen of te sporten.
Gelukkig is ieder mens anders en ik heb met mijn 32 uur (verdeeld over 3,5 dag) een prima salaris waar we met z'n tweeën van rond komen.
Phonix schreef:Als jullie een promotie kreeg op werk met veel meer verantwoordelijkheid en stress, zou je dan akkoord gaan met een salaris verhoging van 2% van je oorspronkelijke salaris?
Phonix schreef:Ja, ik ben dus behoorlijk genaaid door mijn werk.
Ik kreeg promotie in december, wat viel tegelijk met cao verhoging. In mijn contract staat een bruto bedrag, maar nu blijkt het dat ze het verkeerd heb geschreven en dat ik dat bedrag - vakantie geld (8%) had moeten doen. Wat betekend dat onderin de streep dat ik maar 2% omhoog ben gegaan. Omdat mijn pensioen premie dan omhoog gaat kom je uit op maar 1% verhoging. Ik heb dit natuurlijk aangekaart, maar ze zeggen dat ik blij moet zijn met de cao verhoging en dat ze door dit jaar kan zien hoe ik het doe en dan misschien een verhoging geeft. Ze willen niet toegeven dat ze fout heb communiceerde wat betreft het bedrag.
Het is niet zo dat ik een super slechte salaris hebt, maar het ligt nu wel onderin het gemiddelde en ik vindt het niet fijn hoe ze er me om zijn gegaan.
Phonix schreef:Ja vindt ik dus ook. Ik heb uitgelegd dat er wel veel meer verschil zou zitten tussen manager en coördinator maar hun vinden van niet. Ze blijven teruggaan op dat ik een cao verhoging heb gehad.
Eigenlijk wil ik dus naar een neuiwe baan zoeken, maar weet niet of ik dramatisch ben aan het doen. Maar tegelijk wil ik wel voor mijzelf opkomen.