Vrouwen in de ict

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:42

Gefeliciteerd!

Ik heb vandaag trouwens een ontzettend leuke dag gehad tijdens de eerste meetup dag van Uncle Bob bij de Rabobank in Utrecht. Voor degene die niet weten wie dat is. Uncle Bob is de goeroe op het gebied van clean code.

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:49

Bonna schreef:
Gaat helemaal goedkomen! Veel succes :)

Shiloh, kun jij iets meer vertellen over OCA, OCP? Zijn ze goed te doen? Ik ben er nu naar aan het kijken om die te gaan doen.


OCP moet ik eerlijk bekennen dat ik die nog steeds moet halen. Ik heb er cursus van gevolgd, maar heb me er nog niet toe kunnen zetten om er voor te blokken dat ik dat certificaat binnen haal. Het is op zich goed te doen. Maar het heeft niks met de praktijk van Java te maken. Beide examens hebben de meest idiote stukken voorbeeld code waarmee ze je er met de kleinste dingen in laten stinken. Maar het dwingt je wel om echt te leren waarom iets zo is. Je kunt de regeltjes van waarom de dingen zo zijn uit je kop stampen, maar als je het kunt beredeneren snap je de basis pas echt denk ik.

Zeker OCA is op zich een goede start, maar het zegt uiteindelijk niks over je kwaliteit als programmeur. Bij het omscholen is het wel vaak de standaard om met OCA te beginnen. Ik weet niet of ik het zou doen uit mezelf. Ik denk alleen als ik moeite zou hebben die eerste werkgever te overtuigen mij om te scholen.

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:51

Leuk Shiloh, was je op de Croeselaan?

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:11

Yep.

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:13

Mooi gebouw he, dat was mijn werkplek de afgelopen 6 maanden :D

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:15

Oh echt! Super toevallig.

Mews

Berichten: 5507
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:35

Ik denk er aan om OCA te gaan halen. Ik ben tester, dan is het denk ik wel handig voor de initiële CV-check om een Java-certificaat te hebben omdat het minder voor de hand liggend is dat je ook programmeert.

Mijn ervaring met certificaten is sowieso dat klanten het nog wel eens willen of als selectiecriterium gebruiken, maar je van cursussen en vooral praktijkervaring meer leert dan blokken voor een certificaat. :)

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:36


Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:52

Ah jij werkt bij Bol, Hanafubuki? Lijkt me een leuke werkomgeving!

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:54

Jup! :j met heel veel plezier ook, is een heel leuk bedrijf om te werken :D

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:54

Is het net zo leuk om te werken als dat de comments op Facebook zijn van Bol? Ga altijd helemaal stuk :')

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:55

Ik vind van wel :j sfeer is echt heel prettig :D

Joltsje

Berichten: 9058
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:56

wij zoeken een software engineer in Drachten, mocht iemand daar belangstelling voor hebben!

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:58

Hanafubuki schreef:
Ik vind van wel :j sfeer is echt heel prettig :D


Goed om te weten, ga ik onthouden voor in de toekomst :)) Utrecht is ook een prima locatie voor mij qua reistijd.

KirstenHorse

Berichten: 1295
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:22

Hanafubuki schreef:


Nog nooit over Bol nagedacht als evt. toekomstige werkgever, leuk! Al moet ik nog wel 3 of 4 jaar studeren voor het behalen van mijn bachelor & master :+
Weet je toevallig of ze ook afstudeerstages aanbieden in de richting van data / business intelligence? Dan schrijf ik Bol alvast op om te contacteren wanneer ik ga afstuderen :)

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:25

Ik zag wel een Business Intelligence vacature voorbij komen, dus wie weet KirstenHorse!

Mijn ideale job zou trouwens BI in de gezondheidszorg zijn, dus als dat over een jaartje of 1.5 voorbij komt dan overweeg ik wel een overstap :j

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:29

Bij het bedrijf waar ik werk zijn ze ook altijd op zoek naar YPers, ik denk dat ieder bedrijf dat veel met IT doet om jonge mensen zitten te springen

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:41

Zeker. Daar had Uncle Bob gisteren nog een hele dialoog over. Iets van dat de IT een jonge mensen wereld was. Waar zijn alle oude mensen. “We are still here!” Alleen het aantal programmeurs verdubbeld elke 5 jaar. Dus zelfs als over 5 jaar de huidige starters meer dan 5 jaar ervaring hebben, heeft nog steeds de helft minder dan 5 jaar ervaring.

Wel iets om bij stil te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:37

KirstenHorse schreef:
Hanafubuki schreef:


Nog nooit over Bol nagedacht als evt. toekomstige werkgever, leuk! Al moet ik nog wel 3 of 4 jaar studeren voor het behalen van mijn bachelor & master :+
Weet je toevallig of ze ook afstudeerstages aanbieden in de richting van data / business intelligence? Dan schrijf ik Bol alvast op om te contacteren wanneer ik ga afstuderen :)


Ik zou ongeveer een half jaar voor je zo ver bent eens contact opnemen via banen.bol.com dan is er vast wat te regelen! :D

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 11:08

vandaag de eerste stage dag :D

Matheno

Berichten: 7975
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:19

Pandameisje schreef:
vandaag de eerste stage dag :D


Succes!

JudithGigi

Berichten: 4340
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:21

Pandameisje schreef:
vandaag de eerste stage dag :D


Succes! Ik ben vorige week begonnen met gelijk een pittige opdracht, 12 websites in 12 weken :D
Wel met een groep stagiaires :)

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:25

Succes Pandameisje!

Hier bezig met uitzoeken welke opdrachten er open staan en motivaties schrijven voor leuke opdrachten. Zo enorm moeilijk, het is eigenlijk alsof je opnieuw solliciteert :+

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 11:38

even een hele andere vraag maar meer vrouwen die met ICT en fotografie bezig zijn. want valt mij op dat meer mensen die ik ken van ICT ook bezig zijn met fotografie ken er zo stuk of 9 nu of dat toeval is of niet ik weet het niet XD

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:45

Hé ik kom mij hier ook maar eens melden.

Ik heb een bachelor technische scheikunde afgerond vorig jaar en ben sinds dit jaar bezig met overschakelen naar technische informatica!

Ik wil graag over een jaar met mijn informatica master beginnen en ga hoogstwaarschijnlijk de track data science doen :). Zit nog beetje te twijfelen om ook nog een chemical engineering master te halen, ben nog jong haha nu kan het allemaal nog.

Vind de vakken wel erg pittig en heb helaas afgelopen halfjaar wat pech gehad waardoor ik nu ook wat uitloop heb. Maar ben erg blij dat ik deze keuze heb gemaakt, kijk echt heel erg uit naar mijn master vakken.