Afstudeerders 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:33

Ik meld mij ook even. Ik volg de opleiding Facility Management aan Zuyd Hogeschool in Heerlen.
Het is de Associate degree variant, dus hij duurt 2 jaar. Momenteel ben ik net over de helft van mijn afstudeerstage heen die 20 weken duurt.

Ik hoop mijn onderzoeksverslag over 2 weken als concept in te kunnen leveren. Het definitieve moet 22 juni ingeleverd zijn.

Ik kan veel vertellen over het onderzoek, maar vind het altijd moeilijk om dingen op papier te zetten. En dan vooral de dingen zoals de manier waarop ik de informatie verzameld heb o.i.d. In mijn hoofd zijn het geen 'echte' dingen en dan vergeet ik ze dus op papier te zetten, terwijl ik die stappen allemaal uiteraard wel gedaan heb.

Ik vind mijn stage ook nog altijd niet leuk, dus het is echt aftellen. Na vandaag nog 32 dagen te gaan ;)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:49

Vorige week gesprek gehad met supervisor. Wilde het onderzoek wat veranderen, maar is gelukkig goedgekeurd!

Nu nog even goed nadenken over een concrete onderzoeksvraag. Ga onderzoeken naar de redenen om iso 44001 wel of niet te complementeren en de verwachte voor en nadelen om de iso 44001 te implementeren. (Een standaard voor collaborative business relationships). Heb besloten deze dagen even van het mooie weer te genieten en daarna aan de slag te gaan. Hopelijk vind ik een beetje motivatie. Zie er ergens wel beetje tegenop dat ik echt op mezelf ben aangewezen. Als je stage hebt valt er toch minder uit te stellen.

Het is denk ik wel een leuk onderwerp en onderzoek!
Ben wel jaloers dat jullie allemaal al bezig zijn met conceptversie inleveren enzo! Heerlijke momenten waren dat!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:20

Hallo allemaal, ik kom hier even binnenvallen!
Momenteel bezig met mijn afstudeerstage en begin augustus ben ik als het goed is klaar :D

Nu heb ik mijn scriptie recentelijk -zo goed als- afgerond, deze moet ik alleen nog verdedigen en laten drukken. Nu vroeg ik me af waar jullie je scripties hebben laten afdrukken en op wat voor manier laten inbinden? Het gaat om 90 pagina's inclusief voorkant/referenties/appendix

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:54

Ik ben vandaag afgestudeerd met een 9 voor m'n thesis! Nu nog omschrijven tot een wetenschappelijk artikel en het publiceren :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:38

Ik kom hier even binnenvallen. Ik ben momenteel bezig met mijn masterscriptie. Heeft hier iemand ervaring met het bemachtigen van een PhD-plek aan de universiteit? Ik overweeg om ervoor te solliciteren. Volgende week ga ik naar een bijeenkomst, maar ik zou ook graag wat persoonlijke ervaringen horen.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:25

s1993 schreef:
Hallo allemaal, ik kom hier even binnenvallen!
Momenteel bezig met mijn afstudeerstage en begin augustus ben ik als het goed is klaar :D

Nu heb ik mijn scriptie recentelijk -zo goed als- afgerond, deze moet ik alleen nog verdedigen en laten drukken. Nu vroeg ik me af waar jullie je scripties hebben laten afdrukken en op wat voor manier laten inbinden? Het gaat om 90 pagina's inclusief voorkant/referenties/appendix

Gewoon in een printshop in de stad. Alles in kleur. De inhoud op iets dikker papier laten drukken dan regulier A4 papier. De voorkant op nog iets dikker papier, en aan achterkant dezelfde dikte maar dan gewoon wit papier zonder bedrukking. Transparant plastic eromheen (ze hebben gewoon losse plastic A4 vellen). Metalen ringband. Een printshop kan dit gewoon voor je inbinden. Hoe meer poes pas je wil, hoe duurder het zal zijn. Dit grapje van 60 pagina's was rond de € 27 euro.

Zelf vind ik het trouwens mooi een nieuw hoofdstuk op een oneven pagina te beginnen, zodat het aan de rechterkant staat als je door je scriptie leest. Vergeet niet je pagina nummers dan op de linker pagina's links te zetten, en op je rechter pagina's rechts, of in het midden dat kan natuurlijk ook.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:29

Voor mijn bachelor scriptie heb ik het bij de printshop van mijn bedrijf laten afdrukken. Ongeveer hoe Natasja het ook had. Voorkant en achterkant wat dikker papier dan de rest (ook op A3 en dan netjes uitgesneden op A4 formaat, zodat er geen witte randjes omheen zouden zitten), de hoofdstukken op dikker papier als normaal a4 papier, en een metalen ringband inderdaad. Bij mij daarentegen was het dan wel gratis :+

masterscriptie is gelukkig alleen digitaal inleveren :+

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:40

Gracezellaa schreef:
Ik ben vandaag afgestudeerd met een 9 voor m'n thesis! Nu nog omschrijven tot een wetenschappelijk artikel en het publiceren :D

Van harte gefeliciteerd, wat een geweldig cijfer!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:00

Gracezellaa schreef:

Gefeliciteerd!! Wat een super cijfer :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:38

Wat goed zeg Gracezellaa! Gefeliciteerd.

Gisteravond de finale versie van mijn thesis ingeleverd. Blij dat het af is. Wel heel slecht geslapen, alleen maar gedroomd over wat ik allemaal vergeten zou kunnen zijn :Y) .

Einde van de maand nog een poster presenteren en verdedigen, en dan ben ik echt klaar :) .

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:00

Dankjulliewel! Echt heel blij mee! Nu nog kijken wat ik moet doen om daadwerkelijk af te studeren.

@eef: die dromen heb ik ook gehad haha

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:33

Nog 2 hoofdstukken schrijven, dan is mijn verslag af *\o/*
Ik loop alleen een beetje vast op de discussie. Moet het proces nog beschrijven, maar weet echt niet wat ik er moet neerzetten... Iemand suggesties toevallig?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:06

Hangt van je proces af. :+ Er zit nogal een verschil in een enantiopuur molecuul synthetiseren, een nieuwe relativeitswet proberen te bewijzen, de woningcrisis op te lossen of een aap een salto te leren. :))

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:00

Heb me hier al even niet meer gemeld, maar ik ben klaar!! :D *\o/*
Ik ben nu aan het solliciteren voor een baan om dan in september 2019 (iets minder blut :+ ) aan mijn Masters of Engineering te beginnen.

Ons afstudeerproject was een volledige watertreatment facility voor een first-nations eiland in Noord-Canada :) Maar het was vooral unique omdat er meer meiden dan jongens in onze groep zaten :D

Afbeelding

De engineering faculteit studeert niet rustig af, dus we plaatsten verschillende pranks per afdeling (civiele techniek, bouwtuigkunde, chemical etc)

Civil Engineering
Afbeelding
Afbeelding

Engineering & Society (sustainability)
Afbeelding

Iedereen die aan de froshweek (intro) heeft meegewerkt wordt "begraven" :')
Afbeelding

In Canada krijgt iedere engineer een iron ring. Deze ring gaat om je dominante pink, zodat je het hoort klinken als je iets ondertekent en daardoor wordt herinnert aan je ethische en veiligheids verplichtingen.

Afbeelding
Afbeelding

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:39

Wat gaaf _snow_white! Gefeliciteerd! En wat een leuk idee die ring, een mooie blijvende herinnering.
Ik moet maandag mijn scriptie inleveren, daarna heb ik alleen mijn eindgesprek nog (indien scriptie goedgekeurd wordt!)
Nu zit ik alleen met 1 dingetje, mijn titel moet ook in het engels, maar ik zou niet weten welke engelse titel ik moet gebruiken :')
Mijn nederlandse titel is: Van leesaversie naar leesaffectie
Wat kan ik daar nou van maken, iemand een idee :D ?

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:47

@_snow_white! . Gefeliciteerd! Die ring is inderdaad wel een mooie herinnering aan je studietijd/scriptie/onderzoek.

@ivda Spanneeeend, heb je nog een titel kunnen verzinnen?

Ik zit op het moment vol spanning te wachten op de uitslag van mijn onderzoeksrapport. Aankomende vrijdagochtend weet ik of het voldoende is en ik op 6 juni mijn beroepsproduct mag inleveren, ben heel benieuwd. Elk mailtje dat ik binnen krijg is spanning, omdat het misschien wel de mail kan zijn met de beoordeling :')

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:29

@_snow_white van harte! Wat leuk dat jullie met zo'n knal afsluiten en zo'n ring is wel echt een hele leuke herinnering zeg! Mooie gedachte zit er ook achter :j

@ivda Spannend! Komt vast helemaal goed. Heb je nog een titel kunnen bedenken?

@mememe Wat is de uitslag van je onderzoeksrapport geworden?

Hier vrijdag mijn onderzoek gepresenteerd. Ging echt fijn en kreeg maar enkele vragen die ik allen goed kon beantwoorden. Dus verwacht wel dat ik het gehaald heb. Ga vandaag mijn scriptie proberen af te schrijven en dan mailen of mijn tweede beoordelaar er nog een blik op wil werpen voor ik het inlever zegmaar. Hoop het vrijdag te kunnen inleveren :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:52

Spannende tijden allemaal!

Ik lever vandaag alles in. Kreeg gisteren nog heel leuk een mail van mijn opdrachtgever met allerlei aanpassingen maarja had alles al uitgeprint dus kan dat niet meer toevoegen. Hij wist overigens ook dat ik het donderdag ging uitprinten...

En dan wordt het stressen of het goed genoeg gaat zijn :=

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:03

Spannend zeg Marjoow. Echt k*t altijd als ze met zoiets komen op het laatste moment.
Wanneer weet je iets?

Ik heb nog 4 weken voordat ik alles moet inleveren, maar ben een beetje op qua ideeën wat ik nog in m'n verslag moet bijvoegen.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:22

succes met inleveren en wachten!

Ik heb nog een week om het af te maken en in te leveren, helaas afgelopen week onhandig gedaan en mn duim gekneusd/gebroken.. Dus heb nu een hoop pijn, huisartsen hier doen moeilijk omdat ze vol zitten en ik niet ingeschreven ben. Dus het frootste deel ben ik nu met een hand aan het typen, niet fijn, moet nog een hoop doen :/

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:26

@marjoow, stom dat zoiets op het laatste moment komt. Maar had je niet alsnog de belangrijkste opmerkingen kunnen aanpakken en dan opnieuw printen? Dan zou ik me toch zekerder voelen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:09

Succes met laatste loodjes nog allemaal!
En beterschap voor loveslimpie.

Ik heb vorige week mijn thesis verdedigd. Ging best goed, uiteindelijk gehaald met een 7.5 :D .
Nu alleen nog woensdag een posterpresentatie als allerallerlaatste onderdeel, telt 20% mee voor een 7.5 ects vak }:0 .
Vind het wel goed zo, heb wat figuren en tekst uit mijn thesis op een poster geknipt en geplakt :Y) .
Al geven ze me een 1 dan haal ik dat vak nog :') .

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:42

Goed bezig allemaal!

Ik heb net mijn afstudeeronderzoek gepresenteerd en mijn begeleider was best positief. Vanmiddag krijg ik het cijfer.
Heb alleen nog geen reactie gehad op mijn scriptie en betreffende professor was niet bij de group meeting dus ik zal er maar weer eens achteraan mailen..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:25

Gracezellaa schreef:
@marjoow, stom dat zoiets op het laatste moment komt. Maar had je niet alsnog de belangrijkste opmerkingen kunnen aanpakken en dan opnieuw printen? Dan zou ik me toch zekerder voelen.

Als ik van mijn coach van school dezelfde opmerkingen zou krijgen, dan misschien.
Maar ik heb alles donderdag laten drukken en inbinden dus even opnieuw printen kost me gewoon teveel geld, plus dat daar geen tijd voor is aangezien het vandaag voor 1 uur ingeleverd moet worden :D .

Dus ja, ik ging even van "yay ik heb een goed verslag" naar "o help als het maar goed genoeg is". Maargoed, we gaan er gewoon voor.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:32

Gefeliciteerd snow white! Wat gaaf ook dat er daar zoveel tradities rondom afstuderen zijn :D

Ik meld me ook, inmiddels bezig aan de laatste loodjes van mijn MSc Thesis. Op 3 juli lever ik mijn report in, op 6 juli is de presentation & defense. Daarna enkel nog stage lopen :)