examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:07

WildDreams schreef:
Wat naar zeg! Heel veel sterkte en ik hoop dat er een oplossing komt :(:)

Ik ben nu net met natuurkunde begonnen, lekker uitgesteld. Gelukkig gaat t wel goed :')

Hoe bereiden jullie die leestoetsen van Duits, Frans of Spaans voor? Wij hebben het hele jaar in examenbundel gewerkt met Duits en dat ging wel goed. Maar nu was ik begonnen aan een examen en ik kon er in ene niks meer van... Beetje demotiverend en weet nu niet echt wat ik nog kan doen. Heb zelf ook geen examenbundel, omdat we die op school al hebben uitgewerkt en dat gewoon prima ging -O-

Ik oefen gewoon nog steeds examens. Zo wordt je gewoon wat handiger in het (snel) beantwoorden van vragen. Ook nog een tip voor het zoeken van het juiste antwoord.

Kirstens stappenplan voor een voldoende:
1. Lees de vraag en de antwoorden.
2. Woorden opzoeken, zodat je de vraag en de antwoorden begrijpt.
3. Lees het in de vraag aangegeven stukje tekst (eventueel het stukje ervoor en erna ook!)
4. Lees de vraag en antwoorden opnieuw.
5. Er is altijd 1 en vaak zelfs 2 antwoord(en) die totaal niet passen. Je houdt er nog 2 over.
6. Lees het stukje opnieuw, met het ene antwoord in je hoofd.
7. Lees het stukje opnieuw, met het andere antwoord in je hoofd.
8. Dan weet je nu welke optie je antwoord is.
9. Zo niet: openlaten en dóór met de rest van je toets!

Nou *D

Merelll

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:19

Ik oefen voor duits idd ook gwn oud examens, nu 3 geoefend en allemaal 7.5 of hoger dus dat zit wel goed.

Vandaag ook wiskunde geoefend omdat we duits en wisk op een dag hebben (althans ik) en dat ging gelukkig ook goed! Nu zelfs maar één uur pauze gehad ipv de twee uur die ik die dag zelf heb, dus heb er wel iets meer vertrouwen in dat dat gaat lukken <<)

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:21

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:28

GabyShyy schreef:
Pfff.. Gisteren tijdens paardrijden hard gevallen. Heb een zware hersenschudding en een nacht in het ziekenhuis gelegen. Wist ook niet meer dat ik examens had. Maar herinneringen komen weer terug. Na mijn val is nog steeds een gedeelte gewoon helemaal kwijt. En dat in de examens..

Jeetje, wat vervelend.. Heel veel beterschap :(:)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:38

NadineBlabla schreef:
weet je waar ik pas echt stress van krijg :')
http://www2.cito.nl/vo/ex2017/VW-1024-a-17-1-s.pdf
hoe is de laatste vraag van wisA 18 punten waard?! %)

Afbeelding

Zie hier uw antwoord

Snap t niet helemaaal wat ze bedoelen maar we hoeven dus niet 18 punten bij elkaar te sprokkelen in een opgaven

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:41

ohh oke, gelukkig maar! ik had dat stukje zelf ook al 2 keer gelezen maar werd er niet veel wijzer op :+ thanks!!

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:43

NadineBlabla schreef:
ohh oke, gelukkig maar! ik had dat stukje zelf ook al 2 keer gelezen maar werd er niet veel wijzer op :+ thanks!!

Haha nee er is dat er een sterretje onder het formulier stond (nog op de eerste bladzijde) met iets van uitleg over het laatste scorepunt ding, ik snap dus ook nog steeds niet precies wat het inhoud, maar heeft vlgns mij te maken met dus afrond fouten? :')

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:45

KirstenHorse schreef:
WildDreams schreef:
Wat naar zeg! Heel veel sterkte en ik hoop dat er een oplossing komt :(:)

Ik ben nu net met natuurkunde begonnen, lekker uitgesteld. Gelukkig gaat t wel goed :')

Hoe bereiden jullie die leestoetsen van Duits, Frans of Spaans voor? Wij hebben het hele jaar in examenbundel gewerkt met Duits en dat ging wel goed. Maar nu was ik begonnen aan een examen en ik kon er in ene niks meer van... Beetje demotiverend en weet nu niet echt wat ik nog kan doen. Heb zelf ook geen examenbundel, omdat we die op school al hebben uitgewerkt en dat gewoon prima ging -O-

Ik oefen gewoon nog steeds examens. Zo wordt je gewoon wat handiger in het (snel) beantwoorden van vragen. Ook nog een tip voor het zoeken van het juiste antwoord.

Kirstens stappenplan voor een voldoende:
1. Lees de vraag en de antwoorden.
2. Woorden opzoeken, zodat je de vraag en de antwoorden begrijpt.
3. Lees het in de vraag aangegeven stukje tekst (eventueel het stukje ervoor en erna ook!)
4. Lees de vraag en antwoorden opnieuw.
5. Er is altijd 1 en vaak zelfs 2 antwoord(en) die totaal niet passen. Je houdt er nog 2 over.
6. Lees het stukje opnieuw, met het ene antwoord in je hoofd.
7. Lees het stukje opnieuw, met het andere antwoord in je hoofd.
8. Dan weet je nu welke optie je antwoord is.
9. Zo niet: openlaten en dóór met de rest van je toets!

Nou *D

Super dankje, heel handig! :D
Ik ga morgen nog maar een oefenexamen maken denk ik en kijken wat ik er van bak :)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:49

Merelll schreef:
NadineBlabla schreef:

Haha nee er is dat er een sterretje onder het formulier stond (nog op de eerste bladzijde) met iets van uitleg over het laatste scorepunt ding, ik snap dus ook nog steeds niet precies wat het inhoud, maar heeft vlgns mij te maken met dus afrond fouten? :')

Volgensmij is die laatste 'vraag' ter waarde van 18 punten dus geen echte vraag. Meer een of andere optelling ofzo. Dus er zijn denk ik gewoon maar 20 vragen te maken.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:21

Die laatste vraag bestaat uit 1 vraag. Ik heb het nagevraagd bij mijn docent. Je moet zeg maar 1 ding oplossen maar om bij het antwoord te komen moet je heel veel stappen maken en daar krijg je de punten voor :)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:22

_mjwb schreef:
Die laatste vraag bestaat uit 1 vraag. Ik heb het nagevraagd bij mijn docent. Je moet zeg maar 1 ding oplossen maar om bij het antwoord te komen moet je heel veel stappen maken en daar krijg je de punten voor :)

Maar dat zijn niet de 18 punten... op de eindexamen fb pagina heeft scholieren.com (vlgns mij?) het nog uitgelegd dat zijn compensatie punten oid en er zijn dus 20 vragen niet 21

Maar goed we zien t maandag wel, maar je kan onmogelijk één vraag hebben van 18 punten als er 21 vragen in het examen zitten haha

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:02

Die vraag is 7 punten waard.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:02

Ohh ik realiseer me nu pas dat jullie vwo zijn. Ik doe havo :') Maar zo is het ons uitgelegd omdat we iets van 27 vragen hebben en de laatste vraag 20 punten heeft.

Ik weet ook niet hoe het verder zit, maar dit examen wordt sowieso een ramp :')

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:03

hey, doet iemand anders in dit topic ook het latijn examen?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:20

BlauweSteen schreef:

Jup :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:40

Ik doe dan wel geen eindexamen voor de middelbare. Dat was in 2011 vmbo en 2013 havo.
Maar ik heb maandag wel het examen van een cursus en daar zo veel stress voor. Is ook mijn laaste examen voor mijn opleiding.

Stralingsdeskundigheid.... of te wel allemaal formulles, de binas, nuclide boek en nog veel wetten...

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:20

@_mjwb aah oke, naja we zullen t maandag allemaal wel zien, met cito weet je het maar nooit :')

@kosseh ook jij dan heel veel succes gewenst! +:)+

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:24

BlauweSteen schreef:

Ja ik doe latijn, en moet er nog heel veel voor doen :=

kosseh schreef:
Ik doe dan wel geen eindexamen voor de middelbare. Dat was in 2011 vmbo en 2013 havo.
Maar ik heb maandag wel het examen van een cursus en daar zo veel stress voor. Is ook mijn laaste examen voor mijn opleiding.

Stralingsdeskundigheid.... of te wel allemaal formulles, de binas, nuclide boek en nog veel wetten...

Oh, dat klinkt ingewikkeld, heel veel succes!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:29

BlauweSteen schreef:

Ik ook! Toevallig ook mensen voor Grieks? :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:07

Wanneer word de N term bekend gemaakt ? Heb voor Nederlands tussen de 7.1 en 9 dus ben benieuwd maar duurt nog wel even denk ik.

Wie heeft goede tips voor Engels lees examen vmbo? Ik maak steeds oefen examens maar Hoe kan ik de tekst beter leren te begrijpen?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:15

roosjenat schreef:
Wanneer word de N term bekend gemaakt ? Heb voor Nederlands tussen de 7.1 en 9 dus ben benieuwd maar duurt nog wel even denk ik.

Wie heeft goede tips voor Engels lees examen vmbo? Ik maak steeds oefen examens maar Hoe kan ik de tekst beter leren te begrijpen?

Pas als je weet of je geslaagd bent haha dus dat is zeker nog even wachten weet niet precies of je het die dag al zelf kan zien of dat scholen t eerder hebben, maar igg op de dag of nadat je hoort of je geslaagd bent

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:16

Merelll schreef:
roosjenat schreef:

Pas als je weet of je geslaagd bent haha dus dat is zeker nog even wachten weet niet precies of je het die dag al zelf kan zien of dat scholen t eerder hebben, maar igg op de dag of nadat je hoort of je geslaagd bent

Haha stom :+.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:21

Zeker stom! Maaar je weet iig al dat je een ruime voldoende hebt, dat is al beter dan niets of dat je hangt tussen een onvoldoende en voldoende afhankelijk van de nterm

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:29

roosjenat schreef:

Ik heb gisteren engels (vwo) gehad, en veel examens oefenen is sowieso slim! Veel tips heb ik niet, maar het is sowieso slim om eerst de titel te lezen en te kijken naar eventuele plaatjes. Dan kun je al een beetje bedenken wat je weet over het onderwerp.
Daarnaast vind ik het fijn (maar dat is misschien persoonlijk) om eerst de vragen van een tekst door te lezen, dan weet je al een beetje waar je op moet letten en dan kun je als je iets tegenkomt dat markeren.

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:14

8 juni komen de voorlopige n-termen. De definitieve n-termen zijn nooit lager dan de voorlopige, dus dan kan je alvast weten of je ongeveer een voldoende of hoger hebt!