Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wordt nog leuk
Heb ook totaal geen inspiratie voor iets anders, dus vrees echt
Steef schreef:Mijn bachelorwerkstuk voorstel is afgekeurd, net als bij de rest van de mensen in mijn groepWordt nog leuk

Een hoofdvraag heb ik nog niet, alleen een heel globaal onderwerp waar ik 0,0 van af weet en ik heb wel een béétje een idee wat ik zou willen, maar ik weet niet of dat kan.
Dinsdag heb ik weer een gesprek met mijn supervisor, dus ik verwacht dan wat inleidende literatuur op te krijgen zodat ik me kan gaan inlezen._Summerly_ schreef:leeneliefje: Ik schrijf mijn scriptie gewoon op de uni, dus mijn afstudeerplek bestaat vooral uit de UB.Een hoofdvraag heb ik nog niet, alleen een heel globaal onderwerp waar ik 0,0 van af weet en ik heb wel een béétje een idee wat ik zou willen, maar ik weet niet of dat kan.
Dinsdag heb ik weer een gesprek met mijn supervisor, dus ik verwacht dan wat inleidende literatuur op te krijgen zodat ik me kan gaan inlezen.
leeneliefje schreef:Steef schreef:Mijn bachelorwerkstuk voorstel is afgekeurd, net als bij de rest van de mensen in mijn groepWordt nog leuk
oh dat is ook echt mijn angst! Wij hebben 3 kansen en de eerste heb ik (met 90% van de andere studenten) al gemist. Wat is je onderwerp?
. Daarnaast werk ik zelf altijd heel iteratief, dus pas later nog heel veel aan.. Ga dan ook vaak pas afbakenen als ik al bezig ben met m'n onderzoek
Nu ineens moet alles vooraf en dat is echt heel moeilijk. Ik moet uiteindelijk een juridisch onderwerp dat betrekking heeft op non-discriminatie en het vrije verkeer binnen de Europese Unie, dus ideeën zijn welkom 
Echt super handig en goed geregeld.. _Summerly_ schreef:Ik schrijf mijn scriptie gewoon op de uni, dus mijn afstudeerplek bestaat vooral uit de UB.
Ik ben nu bezig met mijn scriptie, met wat geluk is het in januari klaar.
(werkt dan wel vaak weer tot laat op de avond/'s nachts door), maar ik zit gewoon bij een bedrijf. Heb voor mn afstuderen een contract van kantoor van wie die klant is waar ik de opdracht ga doen, waarvoor ik dus ook gewoon uren ga moeten verantwoorden voor die 32 uur die in mn contract staan
Gewoon half 9-5

15 ECTS tikken flink aan op je GPA als je faalt. 
Imaginaerum schreef:Hier op de uni blijven de alfa's ook veilig op de faculteit voor hun scriptie. Misschien dat sommigen naar het buitenland gaan voor expertise of bronnen, maar we studeren iig niet af bij een bedrijf.Misschien verschil tussen HBO en universiteit?
Bij de bètaopleidingen hier op de universiteit is het afstuderen niet bij een bedrijf.. Maar misschien bij de alfa's wel? Geen idee eigenlijk.
Heeft beide voor- en nadelen denk ik.
Ik zou ook niet weten wat ik als historica zou moeten bij EY of ABN qua onderzoek.

_Summerly_ schreef:Steef: Pffff, frustrerend.
DideH: Voor mij wordt het geen lang leve de lol gelukkig, daarvoor hangt er net iets teveel vanaf.15 ECTS tikken flink aan op je GPA als je faalt.
over ietsjes meer dan een maandje ga ik beginnen
.
Maar ik wil dan ook niet de consultancy kant op, daar is het een stuk belangrijker denk ik. In mijn sector valt dat wel mee..

contract is al ondertekent
Cchanny schreef:Mijn verzoek voor afstuderen is afgewezen.![]()
Nu hopen dat met meer informatie over mijn opdracht school het wel goed keurt.
en dat terwijl ik net het andere bedrijf had afgemeld, dat ik daar niet meer kom stage lopen