afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:20

Nog meer mensen die in de luxepositie staan om een afstudeerplek te kiezen? Ik heb momenteel keuze uit twee plaatsen, ben er voor mezelf al wel aardig uit maar blijf toch nog met beide in gesprek totdat school één heeft goedgekeurd.

Iemand al bezig met het formuleren van hoofdvragen etc?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:23

Mijn bachelorwerkstuk voorstel is afgekeurd, net als bij de rest van de mensen in mijn groep :') Wordt nog leuk _O- Heb ook totaal geen inspiratie voor iets anders, dus vrees echt :+

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:38

Steef schreef:
Mijn bachelorwerkstuk voorstel is afgekeurd, net als bij de rest van de mensen in mijn groep :') Wordt nog leuk _O- Heb ook totaal geen inspiratie voor iets anders, dus vrees echt :+

oh dat is ook echt mijn angst! Wij hebben 3 kansen en de eerste heb ik (met 90% van de andere studenten) al gemist. Wat is je onderwerp?

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:41

Unseen: Vervelend van je dip. Hoe was je gesprek?

Cchanny: Spannend! Ik ga voor je duimen. :D

leeneliefje: Ik schrijf mijn scriptie gewoon op de uni, dus mijn afstudeerplek bestaat vooral uit de UB. :)) Een hoofdvraag heb ik nog niet, alleen een heel globaal onderwerp waar ik 0,0 van af weet en ik heb wel een béétje een idee wat ik zou willen, maar ik weet niet of dat kan. :+ Dinsdag heb ik weer een gesprek met mijn supervisor, dus ik verwacht dan wat inleidende literatuur op te krijgen zodat ik me kan gaan inlezen.

Steef: Balen! Kun je geen docent benaderen voor wat ideeën? Mijn onderwerp werd ook afgeschoten door de sectie omdat ze de expertise niet hebben, maar de coördinator kwam wel met een ander voorstel.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:43

_Summerly_ schreef:
leeneliefje: Ik schrijf mijn scriptie gewoon op de uni, dus mijn afstudeerplek bestaat vooral uit de UB. :)) Een hoofdvraag heb ik nog niet, alleen een heel globaal onderwerp waar ik 0,0 van af weet en ik heb wel een béétje een idee wat ik zou willen, maar ik weet niet of dat kan. :+ Dinsdag heb ik weer een gesprek met mijn supervisor, dus ik verwacht dan wat inleidende literatuur op te krijgen zodat ik me kan gaan inlezen.

Oh ja ik zit ook met dat probleem, bedrijven en ik hebben ZO veel leuke ideen en plannen maar zo'n grote massa moet toch worden toegespitst tot één specifieke hoofdvraag. Dus van een olifant een mug maken :))

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:04

leeneliefje schreef:
Steef schreef:

oh dat is ook echt mijn angst! Wij hebben 3 kansen en de eerste heb ik (met 90% van de andere studenten) al gemist. Wat is je onderwerp?

Mijn onderwerp was oneerlijke arbeidsconcurrentie binnen de Europese Unie. Als onderzoeksvraag had ik specifiek "Waarom is er sprake van oneerlijke arbeidsconcurrentie van Europese arbeidsmigranten binnen de Europese Unie?". Ik moet zelf een juridisch werkstuk schrijven, maar doe zelf veel onderzoek bij m'n andere studie. Wat daar juist moet (bijvoorbeeld bij beschrijvende onderzoeken een 'waarom'-vraag), is hier allemaal fout :'). Daarnaast werk ik zelf altijd heel iteratief, dus pas later nog heel veel aan.. Ga dan ook vaak pas afbakenen als ik al bezig ben met m'n onderzoek :') Nu ineens moet alles vooraf en dat is echt heel moeilijk. Ik moet uiteindelijk een juridisch onderwerp dat betrekking heeft op non-discriminatie en het vrije verkeer binnen de Europese Unie, dus ideeën zijn welkom :))

Summerly: Nee helaas, ik volg dit jaar voor het eerst deeltijd (omdat ik daar door de uni praktisch door gedwongen ben), dus we mogen alleen docenten mailen, maar de vakdocenten niet :') Echt super handig en goed geregeld..

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:35

_Summerly_ schreef:
Ik schrijf mijn scriptie gewoon op de uni, dus mijn afstudeerplek bestaat vooral uit de UB. :))

Same. :) Ik ben nu bezig met mijn scriptie, met wat geluk is het in januari klaar.

Bachelorproject doe ik tegelijk en dat is bijna afgerond.
Heb eigenlijk geen concrete onderzoeksvraag, mijn doel was om onbekende genen van een bepaalde Streptococcus Pneumoniae-strain te classificeren/identificeren en da's gelukt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:31

tjoooo nog een halfjaartje en ik ben ook afgestudeerd. Nog 3 dagen stage lopen. dan 6 weken vakantie (tentamenweken, kerstmis etc) en dan mijn eindscriptie..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:11

Wel apart dat dat zo verschilt qua studie of dat je gewoon in de UB zit of thuis of dat je echt bij een bedrijf zit :oo
Vriendin van mij is inderdaad gewoon lang leven de lol thuis aan het afstuderen en slaapt iedere dag uit :+ (werkt dan wel vaak weer tot laat op de avond/'s nachts door), maar ik zit gewoon bij een bedrijf. Heb voor mn afstuderen een contract van kantoor van wie die klant is waar ik de opdracht ga doen, waarvoor ik dus ook gewoon uren ga moeten verantwoorden voor die 32 uur die in mn contract staan :j Gewoon half 9-5 :Y)

Planning tijdens afstudeerperiode bestaat bij ons op school uit eerste 2 weken plan van aanpak schrijven en vanuit daar door. Maar kantoor wil graag dat ik daar al aan begin met schrijven voordat ik begin bij die klant, dus hoop dat ik vanuit school al eerder een begeleider toegewezen kan krijgen.. Begin sowieso al 2 weken eerder dan normaal, omdat ik geen herkansingen meer open heb staan en dan toch geen college's meer heb B-)
Moet even het overzicht zien te houden dat dat allemaal goed gaat komen met die planning

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:14

Misschien verschil tussen HBO en universiteit?
Bij de bètaopleidingen hier op de universiteit is het afstuderen niet bij een bedrijf.. Maar misschien bij de alfa's wel? Geen idee eigenlijk.
Heeft beide voor- en nadelen denk ik. :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:18

Nouja, ik ken ook een aantal vrienden die HBO opleidingen hebben gedaan die weer niet bij bedrijven zaten, maar ook echt van die algemene onderzoeken waren.
Kan er niet echt een lijn op trekken :n

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:22

Mag ik me nog melden?? Ik heb ook de intentie om dit jaar af te studeren! Of t me gaat lukken is de vraag haha! Ik doe een master Rechtsgeleerdheid en wil heel graag nog een andere master doen na deze!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:33

Steef: Pffff, frustrerend. :=

DideH: Voor mij wordt het geen lang leve de lol gelukkig, daarvoor hangt er net iets teveel vanaf. :)) 15 ECTS tikken flink aan op je GPA als je faalt. :=

Imaginaerum schreef:
Misschien verschil tussen HBO en universiteit?
Bij de bètaopleidingen hier op de universiteit is het afstuderen niet bij een bedrijf.. Maar misschien bij de alfa's wel? Geen idee eigenlijk.
Heeft beide voor- en nadelen denk ik. :)
Hier op de uni blijven de alfa's ook veilig op de faculteit voor hun scriptie. Misschien dat sommigen naar het buitenland gaan voor expertise of bronnen, maar we studeren iig niet af bij een bedrijf. :P Ik zou ook niet weten wat ik als historica zou moeten bij EY of ABN qua onderzoek. :+

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:21

Yayy, mijn onderzoeksopdracht is goedgekeurd.
Ik heb niet een heel complex vraagstuk vind ik zelf, maar daar ben ik ook wel blij mee. Afstuderen is al moeilijk zat haha.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:27

Ik kom ook weer binnenwaaien O:)
Hier bezig met mijn laatste stageverslag (1,5 dagje werk dus mooi voor in de kerstvakantie), mijn 'scriptie' (bij ons heet dat anders) en het afronden van mijn minor. Alles afgesloten in februari en dan heel hard mijn portfolio schrijven en assessment doen (leraren opleiding biologie).
Echt onwerkelijk hoe snel deze tijd nu gaat :o

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:28

_Summerly_ schreef:
Steef: Pffff, frustrerend. :=

DideH: Voor mij wordt het geen lang leve de lol gelukkig, daarvoor hangt er net iets teveel vanaf. :)) 15 ECTS tikken flink aan op je GPA als je faalt. :=

Aaah joh het is maar je toekomst :') :))

Zat gister te bedenken; gaat nu wel allemaal heel erg snel :oo over ietsjes meer dan een maandje ga ik beginnen :wow:

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:33

Hier ook gewoon mijn scriptie schrijven op de uni. Of nouja, thuis voornamelijk.
Wil volgende week ofzo wel weer eens naar de UB om te werken, ga bijna beginnen aan mijn analyses.
Over 2 maanden ben ik als het goed is afgestudeerd :D .
Dat houd ik maar in mijn hoofd als ik er geen zin in heb haha.
Zit nu in een rustige periode dus de motivatie vinden om wat te doen is wel moeilijk.

Succes allemaal met de onderzoeksvoorstellen!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:07

Mijn GPA maakt me allang niet meer uit. Als ik het maar haal :Y) Maar ik wil dan ook niet de consultancy kant op, daar is het een stuk belangrijker denk ik. In mijn sector valt dat wel mee..

Nou, na alle keren dat de sciptiecoordinator me afgelopen tijd naar beneden trok, was ie nu eens positief! Dus ik heb een onderwerp waar ik waarschijnlijk mee kan gaan starten, 1 begeleider waarschijnlijk al binnen en moet voor de andere begeleider even bij twee mensen gaan lobbyen. Nu eindelijk schot in de zaak!! *\o/*

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:35

Pfoee maandag is mijn deadline (de eerste van de 2 gelukkig) om een afstudeervoorstel in te dienen. Heeft de organisatie zich ineens teruggetrokken waar ik m'n onderzoek kan doen! God zij dank had ik meerdere organisaties waar ik mocht starten dus er is nog niet veel aan de hand. Zou er niet aan moeten denken om nu nog allemaal bedrijven te gaan bellen enzo. Bluh.

Maandagochtend krijg ik bericht over welk onderwerp het precies gaat worden bij 't bedrijf waar ik wel zeker weten terecht kan. Zal blij zijn als ik 't eenmaal kan indienen en 't is goed gekeurd.
Zal waarschijnlijk gaan over employability, motivatie en verzuim. Vind ik erg interessant. De vraag is nog op welke van die 3 onderwerpen ik voornamelijk in zal gaan :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:58

jaja ik meld mij ook maar weer eens.
Ik heb al lange tijd een plek, maar de laatste weken pas echt bezig met het schrijven van t voorstel. (iets met uitstellen)
5 januari is bij ons de deadline. Ga het wel redden, maar ben bang dat die niet in een keer wordt goedgekeurd.. Sommige hebben helemaal nog geen plek, dus ik kan gelukkig nog wel een beetje sparren met mijn coach..

Ga woensdag weer op gesprek en ik hoop dat ik de aanleiding dan een stuk duidelijker krijg. Verder loop ik ook beetje vast met mn deelvragen.. Maargoed eerst woensdag even afwachten en kijken of ik meer duidelijk krijg over mn aanleiding, dat is nu het belangrijkste.

Vind t wel spannend hoor!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:33

Mijn verzoek voor afstuderen is afgewezen. -O-
Nu hopen dat met meer informatie over mijn opdracht school het wel goed keurt.

en dat terwijl ik net het andere bedrijf had afgemeld, dat ik daar niet meer kom stage lopen

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:39

Ah super balen channy! Wat hebben ze als redenen opgegeven dan?

@Laura_ Succes met je gesprek woensdag!

Ik hoop in de kerstvakantie alvast met mn plan van aanpak te kunnen beginnen, heb deze week voor 2 vakken nog presentaties en dan zijn die hopelijk afgerond. Dan heb ik tot 12 januari voor ik de OAT (landelijk bekwaamheidstoets) heb en verder niets meer, dus hopelijk wat ruimte om met PVA te beginnen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:58

Ik kom ook weer even binnenvallen :wave:

Donderdag gesprek met een leraar over m'n onderwerp. En dan wil ik eigenlijk ook wel vrijdag m'n plan van aanpak inleveren, is dat gedaan en heb ik nog wat ruimte mocht t niet in een x goed verwoord zijn. Per 1febr dan beginnen :)) contract is al ondertekent *\o/*

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:59

Cchanny schreef:
Mijn verzoek voor afstuderen is afgewezen. -O-
Nu hopen dat met meer informatie over mijn opdracht school het wel goed keurt.

en dat terwijl ik net het andere bedrijf had afgemeld, dat ik daar niet meer kom stage lopen

Ligt het aan het onderwerp of het bedrijf? Als 't alleen t onderwerp is zou ik niet naar een ander bedrijf gaan toch?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:01

Ik ben heel blij want ik mag zeker weten komen afstuderen bij mijn oude middelbare school! Lijkt me mega interessant om te zien hoe het er 'vanaf de andere kant' uitziet. Ze hebben een groot probleem met verzuim dus er is een boel te onderzoeken en te bedenken. :D
Nu nog een GO krijgen vanuit school en dan heb ik een fijne kerst :)