Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_xManadisx_

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:28

Duo hier, ik moet ze sws nog even bellen. Hang je altijd een half uur in de wacht, heb ik dus echt geen zin in.
Duo zegt namelijk steeds dat ik geen stufie meer krijg volgend jaar, wat echt dikke bullshit is. Ik ben namelijk al begonnen met mijn master dus ik kom helemaal niet in de knoei met het nieuwe leenstelsel.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:01

_xManadisx_ schreef:
Duo hier, ik moet ze sws nog even bellen. Hang je altijd een half uur in de wacht, heb ik dus echt geen zin in.
Duo zegt namelijk steeds dat ik geen stufie meer krijg volgend jaar, wat echt dikke bullshit is. Ik ben namelijk al begonnen met mijn master dus ik kom helemaal niet in de knoei met het nieuwe leenstelsel.

Maar heb je je stufi niet al opgebruikt? Zou dat het kunnen zijn?

Ik had ze laatst gemaild om te vragen op hoe lang stufi ik nog recht had. Ik had de dag erna een mail met een uitgebreid antwoord.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:16

nee in principe heb ik 6 jaar recht en ik heb er nu bijna 4 jaar van gebruikt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:39

Dan is het wel ergerlijk inderdaad....

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:20

_xManadisx_ schreef:

Hoezo heb je 6 jaar? Stufi is 48 maanden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:22

future_vet schreef:
_xManadisx_ schreef:

Hoezo heb je 6 jaar? Stufi is 48 maanden.

Niet als je een studie doet als diergeneeskunde die minimaal 6 jaar duurt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:59

spannend! over 2 dagen wordt er geloot :D jullie hebben nog geen lot nummer of wel? of is dat heel de loting? haha

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 06:26

Dat is heel de loting haha :p

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:58

owkee maar dan weet je toch morgen nog steeds neit of je bent ingeloot? of wordt dan ook al gezegd hoeveel plaatsen er beschikbaar zijn? anders zegt weet ik veel c050 je nog niets

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:18

Je krijgt een mailtje met de mededeling of je ingeloot bent of niet.
Mensen die uitgeloot zijn ontvangen een brief thuis met het volgnummer. Ook staat erbij tot hoeveel er is ingeloot.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:23

unihorses schreef:
owkee maar dan weet je toch morgen nog steeds neit of je bent ingeloot? of wordt dan ook al gezegd hoeveel plaatsen er beschikbaar zijn? anders zegt weet ik veel c050 je nog niets

Het werkt ongeveer zo: Er zijn ongeveer 250 plaatsen te vergeven. Alle mensen die loten en uiteindelijk de nummers 1-250 krijgen zijn dan ingeloot. Mocht er iemand toch niet willen beginnen, dan mag volgnummer 251 die plek hebben en is dan toch nog ingeloot. Zo gaat het volgens mij. Dus als je nog een volgnummer hebt dichtbij de maximaal aantal vergeven plekken, heb je nog kans. Maar als je volgnummer 600 bijv. Hebt dan kan je ervanuit gaan dat je echt uitgeloot bent. :p

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:29

Systeem is kennelijk heel erg veranderd.
Vroeger vond de eigenlijke loting veel eerder plaats, eenieder kreeg in juni al ergens een nummer middels die loting.
Nadat de eindexamens helemaal waren afgerond werd bekend wie in welle lotingsklasse terechtkwam en er was een of ander systeem dat bepaalde hoeveel mensen er per lotingsklasse werden toegelaten.
Als dat bv 25 mensen uit klasse D waren, kregen de 25 meeloters met de laagste nummers een plek. Technisch gezien kon je dus met lotnummer 200 ook ingeloot worden, als er in jouw categorie minder lagere nummers zaten dan er plaatsen waren.
Maar met bv nummer 50 kon je er wel net buiten vallen, als er bv 30 lagere nummers in jouw categorie zaten en er maar 25 plaatsen voor die categorie waren.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:43

ow... nou ja sws vind ik t maar een beetje krom t gaat op geluk ( en schijnbaar als je contacten hebt bij duo wordt t iets minder geluk? ) ipv op talenten decentraal vind ik veel beter wat dat betreft.
wacht wel geduldig af

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:11

unihorses schreef:
ow... nou ja sws vind ik t maar een beetje krom t gaat op geluk ( en schijnbaar als je contacten hebt bij duo wordt t iets minder geluk? ) ipv op talenten decentraal vind ik veel beter wat dat betreft.
wacht wel geduldig af

Contacten bij duo? Dat gaat tegenwoordig echt allemaal via de computer en volledig onpartijdig.
Decentraal kan je natuurlijk ook altijd nog meedoen, dan heb je t ind in je eigen handen.

Als t goed is kan je ook al meteen op de website van duo je volgnummer vinden geloof ik!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:34

haha nou ik ga mijn computer ernstig vermijden morgen en euh overmorgen en haha durf dat niet te kijken je hoeft toch niet direct actie te ondernemen? dan open ik volgende week pas

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:59

unihorses schreef:
haha nou ik ga mijn computer ernstig vermijden morgen en euh overmorgen en haha durf dat niet te kijken je hoeft toch niet direct actie te ondernemen? dan open ik volgende week pas

Niet meteen, maar volgens mij moet je voor een bepaald tijdstip wel je plek bevestigen. Als je dat te laat doet, dan krijgt iemand anders de plek. :)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:08

Yipee schreef:
unihorses schreef:

Het werkt ongeveer zo: Er zijn ongeveer 250 plaatsen te vergeven. Alle mensen die loten en uiteindelijk de nummers 1-250 krijgen zijn dan ingeloot. Mocht er iemand toch niet willen beginnen, dan mag volgnummer 251 die plek hebben en is dan toch nog ingeloot. Zo gaat het volgens mij. Dus als je nog een volgnummer hebt dichtbij de maximaal aantal vergeven plekken, heb je nog kans. Maar als je volgnummer 600 bijv. Hebt dan kan je ervanuit gaan dat je echt uitgeloot bent. :p

Even aanvulling: per lotingsklasse wordt er opnieuw geteld:)
Dus als je nummer 35 in klasse C bent, en er is tot 31 ingeloot. Moeten er dus 4 mensen uit klasse C uitschrijven om erin te komen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:17

Yipee schreef:
unihorses schreef:

Niet meteen, maar volgens mij moet je voor een bepaald tijdstip wel je plek bevestigen. Als je dat te laat doet, dan krijgt iemand anders de plek. :)

oke, willen jullie dat termein hier neer zetten? :D heb namelijk volgende week woensdag nog natuurkunde examen en dik uitgeloot zou mijn motivatie echt killen vrees

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:27

Ben je nog niet geslaagd unihorses? Dan hoor je het pas nadat je uitslag van dat examen heb gehad dacht ik.

Als het goed is krijg je bewijs van inloting thuis en moet je dan binnen 2 weken je inschrijving bevestigen via studielink, dus studielink moet je dan ook even vermijden.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:01

xShanty schreef:
Ben je nog niet geslaagd unihorses? Dan hoor je het pas nadat je uitslag van dat examen heb gehad dacht ik.

Als het goed is krijg je bewijs van inloting thuis en moet je dan binnen 2 weken je inschrijving bevestigen via studielink, dus studielink moet je dan ook even vermijden.

ik ben vorig jaar al geslaagd . moet mijn deelcertificaat natuurkunde erbij halen ..

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:01

unihorses schreef:
xShanty schreef:

ik ben vorig jaar al geslaagd . moet mijn deelcertificaat natuurkunde erbij halen ..

Dus heb je nog niet de benodigde diploma voor deze loting toch? Volgens mij hoor je het dan pas nadat je dat deelcertificaat hebt gehaald/opgestuurd maar dat weet ik niet zeker.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:02

Spannende dag morgen voor jullie! Ik ga duimen!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:03

xShanty schreef:
unihorses schreef:

Dus heb je nog niet de benodigde diploma voor deze loting toch? Volgens mij hoor je het dan pas nadat je dat deelcertificaat hebt gehaald/opgestuurd maar dat weet ik niet zeker.

nou ik heb wel gewoon vwo dan zou ik t veel later horen dat zou gek zijn,. als ik het niet haal zou ik dan toch 1 van die afvallers zijn waarvan de plek vrij komt toch?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 06:20

Haar vwo diploma geeft het gemiddelde. Met de certificaat is ze toelaatbaar :) dus ze hoort het vandaag.

Laten jullie het hier weten? Ben benieuwd. Misschien dat we een meeting met de ingelote/toegelate kunnen organiseren, als daar animo voor is :)

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:21

Ook ik hoor het vandaag en ik ben echt zenuwachtig. :=
Krijgt iedereen nou een brief of krijgen de mensen die ingeloot zijn een mail en degene die niet zijn ingeloot een brief?