Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lienepien95

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:01

Wow echt een leuke tas Warboel!!
De rest heel veel succes vandaag!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:13

Hier een stressvolle ochtend! Vandaag voor 10 uur deadline inleveren rapport. Geen probleem, rapport vorige week donderdag al ingeleverd. Bedacht ik me vanmorgen dat hij ook nog door Ephorus (plagiaatscanner) heen moest! En dat had ik sowieso nog nooit gedaan. Maaar het is gelukkig gelukt en alles is nu op tijd binnen als het goed is.

Planning is dus even gewijzigd.
Vanochtend: Engels Grammatica doornemen en wat opdrachten maken, tussendoor paardjes naar buiten doen
Vanmiddag: Sporten 1-1,5 uur en Engels teksten doorlezen en wat opdrachten maken
Vanavond: Blog in elkaar zetten en versturen, marketing samenvatting overtypen (heb hem handgeschreven).

Gelukkig de hele week vrij op donderdag na, dus kan flink aan de bak!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:18

Ik zit in de trein onderweg naar mijn kamer. Geen idee wat ik de hele week ga doen aangezien ik vakantie heb :') Donderdag heb ik mijn eerste werkdag dus dat is best spannend. Overigens heb ik die deskplanner van de Hema ook gekocht :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:22

De deskplanner wil ik ook nog gaan kopen inderdaad! Misschien morgen of zo maar even doen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:36

Nog even spannend dus Corien! := Gelukkig is het allemaal gelukt.

Deskplanner zag ik gisteren liggen bij de Hema! Maar ik heb er niet echt in/naar gekeken. Als iemand hem heeft zou je dan een foto willen maken van de binnenkant? Ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet. :)

Ook hier even flink aan de bak, vandaag eenzame opsluiting in de Koninklijke Bibliotheek.

Planning:

9:30-10:30 bellen met begeleider stage organisatie om feedback van school te verwerken
10:30-13:00 Rechtsfilosofie H3 samenvatten
13:00-14:00 lunchen met een vriendin
14:00-18:00 Rechtsfilosofie H4 samenvatten
18:00-19:00 koken + avondeten
19:00-00:00 Feedback verwerken onderzoeksvoorstel + mailen naar docent

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:43

Frummels schreef:
Nog even spannend dus Corien! := Gelukkig is het allemaal gelukt.

Deskplanner zag ik gisteren liggen bij de Hema! Maar ik heb er niet echt in/naar gekeken. Als iemand hem heeft zou je dan een foto willen maken van de binnenkant? Ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet. :)

Ook hier even flink aan de bak, vandaag eenzame opsluiting in de Koninklijke Bibliotheek.

Planning:

9:30-10:30 bellen met begeleider stage organisatie om feedback van school te verwerken
10:30-13:00 Rechtsfilosofie H3 samenvatten
13:00-14:00 lunchen met een vriendin
14:00-18:00 Rechtsfilosofie H4 samenvatten
18:00-19:00 koken + avondeten
19:00-00:00 Feedback verwerken onderzoeksvoorstel + mailen naar docent

Op google staan honderden foto's :D Klikje

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:02

Oh oeps haha. :')
Ziet er wel super fijn uit zeg!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:03

Goedemorgen iedereen!
Ik lag zo lekker te slapen en had zulke gave dromen (ik stond ineens vooraan bij mijn lievelingsband, daarna op een feest wat ik ontzettend leuk vind blabla) dat ik pas om 10 uur mijn bed uit ben gekomen :+

Nu even rustig ontbijten en House kijken, niet zo slim om een serie te beginnen in tentamenweken. Ik koop ook altijd nieuwe games als er tentamens zijn :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:05

Uno: haha heerlijk is dat he als je zo gaaf hebt gedroomd! Ik heb tegenwoordig veel nachtmerries dat ik mijn scriptie niet op tijd inlever of een tentamen niet haal waardoor ik niet kan afstuderen. >;) Dus hier wel weer tijd voor een leuke droom.
Ik ga altijd winkelen als ik tentamens heb of moet leren, echt zo slecht. :+ Heb nu een leuke tas op het oog en de Mango is hier om de hoek...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:32

Iolanthe schreef:
Warboel, mooie tas <3 Wat voor opleiding doe je?

Ik zit op de kunstacademie :D
Normaal op illustratie, maar in het 3e kwartaal (dat in februari begonnen is) moeten we allemaal verplicht naar een andere richting! Dus zit nu op Product Design. Doen mee met de Hema ontwerpwedstrijd.

Lekker van je wekker haha. Gelukkig gebruik ik m'n telefoon als wekker en die verzet zichzelf :Y)

Die deskplanner ziet er superhandig uit :) Misschien maar eens één bestellen.

Leuk zulke dromen Uno! Ach House is altijd welkom toch? :') Wel heel herkenbaar.. Wij hebben altijd de week voor een deadline vrij, en dan voelt het echt alsof je zeeën van tijd hebt om andere dingen te doen. Waar je toch eigenlijk geen tijd voor hebt, want ja, die deadline :+

Succes vandaag meiden!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:35

Ik heb vannacht gedroomd dat ik met m'n Tindermatch sportkleren ging kopen _O- . Verder heel slecht geslapen en om half 9 dus ineens die stress voor de deadline. Tel daar een griepje bij op -O- . Leren gaat wel goed. Sporten laat ik even voor wat het is, wil de kans niet lopen dat ik volgende week ziek ben.

Engels grammatica is gedaan en ben ook al gedoucht. Vanmiddag teksten Engels, jeej!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:53

Goed bezig Corien. En leuke droom haha :')
Ik weet niet meer precies wat ik gedroomd heb, alleen dat het niet leuk was en dat ik echt een enorm suikerspin hoofd heb vandaag. Alsof het vol met watten zit en mijn ogen zijn helemaal puffy. :(
Ben bijna klaar met H3 samenvatten, dan ren ik even naar de Mango voor die tas (krijg het maar niet uit mijn hoofd :+ ) en dan ga ik even lunchen met een vriendin. Lekker even kletsen.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:54

Ik heb gewoon al +100 pagina's biologie samengevat!
Nu even ontspannen en dan een proeftentamen maken..

Iedereen succes vandaag!
Cccc beterschap!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:14

Ik heb inmiddels op mn werk een mindmapje gemaakt, zo nog even poster maken dan is dat ook klaar...
Voordeel van een baan hebben wat je niet leuk vind, is dat t motiveert om iets aan school te doen... :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:19

Beterschap CCCCC!

Ik heb zojuist de deskplanner gekocht en ga hem zo even inplannen. :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:58

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:03

LauraSaskia schreef:
https://chrome.google.com/webstore/deta ... ejjkokdgca

Een Google Chrome extensie voor wanneer je een nieuw tabblad opent, dan word je even herinnerd aan je doel van die dag en je to do list :j

Wat fijn! Deze heb ik gelijk geïnstalleerd. Net 2 uur lang achter elkaar aan mijn ethiek verslag gewerkt. Nu even 'lunch' gegeten en een aflevering House gekeken als pauze. En nu weer verder!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 16:06

Hier ook hele vage dromen gehad, je bent trouwens ook niet de enige die tijdens de examens nieuwe games gaat kopen Unoo, hier nog zo iemand :'). Heb mij een PS4 aangeschaft vlak voor de blok met de kerstexamens _O-

Ik ben net terug van de Hema! Heb me zo'n deskplanner gekocht, en een to do lijstje. Staat nu al aardig vol, dus ga nu lekker aan de slag :)

Veel succes iedereen!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:09

Hema doet goede zaken door dit topic!

Ik moet nog 4 hoofdstukken market8ng samenvatting overtypen en dan heb ik alles gedaan wat ik wilde doen.

Eerst de paardjes maar naar binnen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:10

Ik ga ook eens kijken naar die Google Chrome extensie :j klinkt namelijk fijn!

Ik heb ook even twee uur lang non stop aan rechtsfilosofie gezeten en ben echt enorm opgeschoten! Ruim 40 pagina's gelezen en samengevat (blijf me maar afvragen hoe sommigen van jullie uberhaupt 100 bladzijden kunnen lezen in een uur, ik dacht dat ik snel las! en dan ook nog samenvatten.. geef mij wat van dat toverpoeder :+ )
Ik blijf hier sowieso tot half zes, zes uur zitten. Als ik voor die tijd klaar ben met mijn doel (H3 en 4 samenvatten) begin ik vast aan H5, scheelt weer voor morgen. :)
Vanavond nog verder aan mijn onderzoeksvoorstel, maar eerst boodschappen doen, koken en eten als ik hier in de bieb klaar ben.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:52

Frummels schreef:
Ik ga ook eens kijken naar die Google Chrome extensie :j klinkt namelijk fijn!

Ik heb ook even twee uur lang non stop aan rechtsfilosofie gezeten en ben echt enorm opgeschoten! Ruim 40 pagina's gelezen en samengevat (blijf me maar afvragen hoe sommigen van jullie uberhaupt 100 bladzijden kunnen lezen in een uur, ik dacht dat ik snel las! en dan ook nog samenvatten.. geef mij wat van dat toverpoeder :+ )
Ik blijf hier sowieso tot half zes, zes uur zitten. Als ik voor die tijd klaar ben met mijn doel (H3 en 4 samenvatten) begin ik vast aan H5, scheelt weer voor morgen. :)
Vanavond nog verder aan mijn onderzoeksvoorstel, maar eerst boodschappen doen, koken en eten als ik hier in de bieb klaar ben.

Ik lees eerst alles alle belangrijke stukken markeer ik dan vat ik die samen! Dan duurt het samenvatten niet zo lang :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:04

Wat leuk dat jullie de desk planner ook hebben/gaan kopen! :D

Laura, wow +100 pagina's... Gewoon wow. :')

CCCC, hema doet zeker goede zaken. :+

Pfff, ik moet nog zoveel doen. God, ik stress hem al helemaal. Zelfs mijn docente latijn zag dat vandaag. Lekker dan. :+
Maar goed, even een planning maken en dan snel aan de slag. Ik vrees dat ik mijn mondeling Frans morgen echt ga verpesten...

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:17

Deetjeeuh schreef:
Pfff, ik moet nog zoveel doen. God, ik stress hem al helemaal. Zelfs mijn docente latijn zag dat vandaag. Lekker dan. :+
Maar goed, even een planning maken en dan snel aan de slag. Ik vrees dat ik mijn mondeling Frans morgen echt ga verpesten...

Besef dat je niet meer dan je best kunt doen! Als jij van jezelf weet dat je op dit moment alles eraan doet om je doelen te halen, kan je gewoon niet meer doen. Voor mij helpt het dan om alles op een rijtje te zetten en gewoon te beginnen met 1 van de dingen. Adem in, adem uit, de wereld zal ondertussen niet vergaan.
En succes met je mondeling Frans morgen! Toi toi toi *\o/*

Ik heb eindelijk mijn ethiek verslag af, geen idee of deze goed genoeg is (komt de eeuwige perfectionist om de hoek kijken). Had eigenlijk nog medicijnen op moeten halen bij de apotheek, maar dat wordt hem niet meer.. Nu maar eens kijken wat ik wil gaan eten deze week en een boodschappenlijstje maken!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:22

Laura: haha nee zo doe ik het ook hoor, alleen als je let op de gemiddelde leessnelheid (240 wpm) dan zou ik dus meer dan 5 a 6 keer zo snel moeten lezen wil ik in een uur 100 bladzijden lezen en samenvatten. (en dan moet ik nog HEUL snel schrijven/typen :')
Maar goed, hier gaat het dus iets langzamer, maar dat is niet anders. :D

Ben wel super productief geweest vandaag dus daar ben ik echt blij om en stiekem een beetje trots op mezelf :o Ben het laatste jaar namelijk zo productief geweest als een druif, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:34

Unoo, dat is helemaal waar. Maar toch blijft het lastig. Ik had natuurlijk allemaal andere dingen kunnen doen zodat ik nu minder stress had... Maar oke, ik hoef maar 4 proefwerken en dan 5 dagen vrij. Dan ga ik alles doen voor volgende week. :D Gelukkig heb ik mijn moeder die mijn Nederlands brief wil corrigeren, ook voor een cijfer dus dat scheelt al wel weer xD
En dankjewel!

Wat fijn dat je je verslag af hebt, het komt vast wel goed. Wanneer moet je het inleveren? Als het lukt zeker nog even 1 á 2 dagen laten liggen, en dan nog een keer doorlezen. Dan zie je fouten die je nu niet ziet, altijd beter. :j Maar hij is vast wel heel goed! (Heb het nu over spelfouten etc.)

Super fijn Frummels dat je zo productief bent! Trots zijn op jezelf is héél belangrijk! Mag je ook zeker zijn! zegt diegene die dat vrijwel nooit is... xD