Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MairiMacBran schreef:Kan best zijn dat ze dat zo bedoelt. Maar de manier van verwoorden komt eerder over als wat jij schrijft; een superioriteitsgevoel. Alleen dan betreffende haar eigen situatie. Werkelijk onmisbaar op het werk en zelfs geen kinderen willen omdat dat ten koste zou gaan van haar werk(en dan met name de invloed die het zou hebben op andere mensen nota bene, niet eens haar eigen leven) en het werk van haar man. Alsof de hele wereldeconomie zal instorten als zij en man een kind zouden krijgen en god verhoede, het kind eens ziek zal worden en opgevangen zal moeten worden.
Prima als je er zo in staat, leven en laten leven.
Maar ga niet lopen sputteren als mensen andere keuzes maken dan de jouwe. Die zullen er altijd zijn en wat een fijn leven heb je als je je voortdurend loopt te ergeren aan andermans keuzes.
Anoniem schreef:Tja.. Magrathea... Je kunt dat dus ook omdraaien; omdat zij dr tentamens opnieuw moet doen, mag een ander niet bij z'n kind zijn...
Het zal vast dat er meerdere factoren meespelen maar met zo'n 'ikke houding' kom je niet echt veel verder..
Bij je kind zijn kan ook op andere momenten, die tentamens worden maar 2x aangeboden. Sizzle schreef:Dat is nog altijd een beleidsprobleem en gewoon slecht management. Zoiets is normaal gesproken gewoon op te lossen aangezien echt niet iedereen met kinderen 3 weken in het buitenland gaat zitten.
Gezien de stapel klachten die ik hier over dat werk gelezen heb zou ze beter eens een goed gesprek met het afdelingshoofd kunnen hebben.
Anoniem schreef:Sizzle schreef:Dat is nog altijd een beleidsprobleem en gewoon slecht management. Zoiets is normaal gesproken gewoon op te lossen aangezien echt niet iedereen met kinderen 3 weken in het buitenland gaat zitten.
Gezien de stapel klachten die ik hier over dat werk gelezen heb zou ze beter eens een goed gesprek met het afdelingshoofd kunnen hebben.
Nouja dit dus. Overigens ging het volgens mij nog altijd over thuis blijven voor zieke kinderen, niet over vakantie met je kind, hertentamens en als dat inderdaad zo'n giga probleem is, misschien noet wijzen naar die rotmoeders met kinderen maar wijzen naar je rotmanagement of je tentamen volgende keer beter voorbereiden..
Ik vind echter dat je het heel negatief bekijkt voor Varekaj, wat onterecht is, ik heb haar nog nooit ervaren als iemand die zichzelf zo wijs en intelligent voelt omdat ze niet aan kinderen begint
Vanessa24 schreef:Ik heb echt met verbazing de reacties gelezen. Werk moet blijkbaar voor alles gaan. Ik ben een moeder en ik werk vier dagen in de week. Mijn gezin staat op nummer 1, de rest komt erachteraan. Wanneer ik telefoontje krijg van het kdv dat mijn dochtertje ziek is en opgehaald MOET worden, dan bel ik mijn man en bespreken we samen wie van ons het makkelijkst weg kan. 1 ding kan ik je op een presenteerblaadje meegeven: 1 van ons gaat naar huis en zorgt dan voor ons kind. Jij, als ouder zijnde, bent ten allen tijden verantwoordelijk voor je kind en die verantwoordelijkheid hoor je ook te nemen.
Is ze 's morgens ziek geworden, dan neem ik die dag altijd vrij. Dat kost mij gewoon een verlofdag, net zoals een collega een dag vrij zou nemen om te winkelen. Daar heb ik geen enkele voordeel van. Mijn man neemt dan vrij voor de volgende dag en zo wisselen we elkaar af. En iedere collega die daar problemen mee heeft, heeft gewoon pech gehad. Dan laten ze mijn werk gewoon lekker liggen. Mijn collega's hebben hier nooit moeite mee gehad en wij zijn heel direct tegen elkaar als er iets is wat ons niet bevalt.