Paraveterinairen van bokt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:42

Ruby1995 schreef:
Ik ga volgend jaar bij de opendag prinsentuin Breda kijken voor de opleiding. Nou is dit en voltijd opleiding (die krijg ik nog vergoed, is een heel verhaal).

Maar weten jullie in de buurt van Gorinchem nog een goeie school waar je deze opleiding voltijd of deeltijd kan doen (of bbl)??

Wellantcollege houten :)

Ruby1995

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:03

Houten is voor mij een lastigere verbinding met Ov dan bijvoorbeeld breda

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:33

Hoi! Mag ik me hier ook melden?
Ik zit in het derde jaar van paraveterinair :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 18:34

Toch even van me afschrijven. Vandaag hebben we een milttumor verwijderd van 2,6 kilo. Een hele klus. Mijn hond was mee om eventueel als bloeddonor te dienen, maar gelukkig niet nodig gehad. Wát een ding zeg :(

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:47

So heee wat een gewicht!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:56

Heb ik tijdens mijn stage ook een keer gedaan leffroi, echt bizar hoe groot die krengen kunnen worden! Hond heeft t uiteindelijk daarna wel weer prima opgepakt en is helemaal genezen :-)

Mijn eigen kat zit een beetje in de lappenmand :-(

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 18:58

Deze hond doet het ook vrij goed moet ik zeggen. Kwam snel weer bij, durfde buiten nog niet echtte plassen dus maar een katheter geplaatst. Maar dapper ding hoor! Heb er ook een foto van gemaakt. Kon het niet laten, wat een joekel!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:30

Jeetje wat een ding Leffroi! Heel brutaal misschien maar zou ik de foto mogen zien? :o

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:45

Was ik eigenlijk ook wel nieuwschierig naar :D
Heb zelf ook een keer een 'tumor' verwijdering gezien, super interessant en daar heb ik ook foto's van gemaakt.

Morgen mn eerste dag school sinds 2 of 3 jaar. Ben best wel zenuwachtig na de laatste slechte ervaringen op school.. K heb goede hoop, maar ook wel een beetje een hard hoofd..
En ik begin een week later dan de rest, dus vind het ook wel spannend of ik wel geaccepteerd wordt in de groep :/

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:18

Spannend Fleurtjeuh! Succes!
Ik heb maandag mijn eerste schooldag en ik heb er heel veel zin in maar ik ben er ook wel nerveus voor! Na 6 jaar niet op school ineens weer naar school gaan is wel een hele verandering.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:49

Ik had echt een €#@dag vandaag.. Onverwachte keizersnee met 9 pups die allemaal het niet hebben gered :n helaas was het zo en konden we er niks aan doen.. Waren ook wel rare eigenaren.. Hond die pas 9 maanden oud is.. Maar nu gelukkig wel gesteriliseerd dus het overkomt ze geen 2e keer.

@Leffroi: jeetje wat heftig.. Dat is wel een echte flinke zeg!
@Fleurtjeuh: Snap je helemaal.. Gewoon lekker jezelf zijn en gezellig langs iemand gaan zitten :j .Welke school zit je?
@D_Desteny: Veel succes maandag!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:57

He wat naar marsyl! Sneu voor de hond in kwestie, eigenaren heb ik t maar niet over..
Wij hebben momenteel een hond van een jaar of 10 in de praktijk die drachtig is. Waarschijnlijk behoorlijk last van artrose (gevoelig ras) maar mag nu dus geen pijnstilling hebben en eigenaren willen niet aborteren.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 04:11

Ik ga naar het helicon in Nijmegen :)

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:36

@WillemYntJee: jeetje das ook n bak.. Snappen mensen niet dat zo'n hond daar echt last van heeft en met zich mee moet dragen.. :\

@Fleurtjeuh: ik ook Helicon gedaan.. Op Deurne gezeten (NHB) wat een prut organisatie.. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:23

Hier de opleiding via de Groene Campus gedaan, organisatie was ook ruk maar toch wel heel goed inhoudelijk op een enkel vak na.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 18:08

De foto moet ik dan nog een keer uploaden, maar verstuur ik wel in pb. Het is nogal euh... Gevoelig voor degene die meelezen en niet zo goed tegen bloed kunnen :+ De hond zelf kwam vandaag weer op controle en ja, hij liep wat met een bolle rug maar was super vrolijk en onwijs lief! Echt heel blij dat hij het gered heeft.

Marsyl, dat is idd een rottige poedersuiker! Hoe is het met de moederhond afgelopen dan?

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:07

Die heeft het wel gered gelukkig!!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 22:17

Gelukkig maar. Zo jong nog :n

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:03

Ohgod helicon :')
Ik zat ook op deurne maar van de verhalen die ik nog hoor verschilt het echt niet van locatie :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 08:30

Leffroi, is de milt nog opgestuurd voor pathologie?
Kan namelijk hyperplasie zijn of tumor, in laatste geval zal de hond waarschijnlijk binnen 6 weken alsnog overlijden, omdat dat meestal al uitgezaaid is.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 08:38

Ja snap je niet he.. 9 maanden.. Was per ongeluk gebeurt.. Maarja zoals ik al zei, aparte mensen :roll:

Volgens mij is met helicon idd overal hetzelfde gepruts XD wat een baggerschool..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 16:40

Fannetje

De eigenaar wilde dit niet. Maar de DA was er van overtuigd dat het een tumor was, kan gewoon niet anders. Heeft nog gekeken naar de lever e.d. maar die zagen er prachtig uit. Of het kwaadaardig was of niet weten we helaas dus niet.

En tja, 'per ongeluk gebeurd'... dan nog vind ik het erg. Als je hond loops is houd je hem toch gewoon extra driedubbel in de gaten? Ik geloof tegenwoordig niet meer zo in dat per ongeluk gebeuren. Je moet zo'n beetje overal je hond aangelijnd hebben.. En dan nog hadden ze voor abortus kunnen kiezen. Maargoed, wie ben ik..

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:35

Vind ik ook.. Ben het helemaal met je eens!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 06:39

Dat per ongeluk, kan gebeuren, maar onderneem dan actie daarna.
Moet zeggen dat bij ons in de praktijk toentertijd ook mensen kwamen die niet erg snugger waren, zo is er ooit een nestje ontstaan uit broer en zus, hondje werd dikker, maar kon toch niet drachtig zijn, nee vast niet. Want ze hadden overdag heel goed opgelet en de hondjes uit elkaar gehouden en 's nachts tja dan slapen ze, dus dan kan er niets gebeuren O:) Mensen toen uitgelegd, dat hondjes dus niet alleen geslapen hadden 's nachts. Gelukkig verder gezond nestje en de mensen hebben ze zelf gehouden, maar wel alles gecastreerd op advies DA om herhaling te voorkomen :P Waren lieven mensen hoor, maar alleen niet zo snugger ;)

En wb de milttumor, over 2 maanden weet je het, doet ie het nog, dan was het goedaardig, zo niet dan niet :Y)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:10

Mijn zus studeert binnenkort af als orthomanueel dierenarts en opent per 1 oktober haar praktijk. Nu mag ik dus haar website naar het Engels vertalen maar wat een hel is dat. Al die medische termen etc. Pff.