Hallo Jumbo!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Re: Hallo Jumbo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:43

Nee, totaal niet!
Ik heb ooit een blauwe maandag in een ijssalon gewerkt, waar ik dus ook moest afrekenen enzo. Maar dat is natuurlijk een hele andere kassa en veel simpeler...

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 19:49

Wat grappig dan. En ook gelijk achter service? Wauw haha. Ik vind de kassa bij service al niet goed voor mijn stress haha. 2 keer 5 minuten op moeten staan. Tja en als niet roker, weet je niet wat wat wat is :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:51

Ik heb er afgelopen zaterdag ook een half uurtje op gestaan, maar vond het op zich wel meevallen. Alleen soms was het vinden van het juiste pakje sigaretten nog wel lastig haha

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:53

Ja, de eerste werkdag zat ik 2,5 uur bij de service, en gisteren de hele werkdag, 4 uur lang. Ik weet ook amper wat van sigaretten, maar het viel me op dat je echt heel snel doorkrijgt wat welke sigaretten zijn, haha.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:53

Ik vraag dan altijd aan de klant of ze me even willen helpen hahah. Ik sta ook nooit bij de servicebalie namelijk

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:59

sterreke98 schreef:
Wat grappig dan. En ook gelijk achter service? Wauw haha. Ik vind de kassa bij service al niet goed voor mijn stress haha. 2 keer 5 minuten op moeten staan. Tja en als niet roker, weet je niet wat wat wat is :')

Ik rook ook niet, en toen ik voor het eerst bij de service moest staan, wist ik echt vaak niet wat de klant bedoelde _O- Want ik kende de meeste sigaretten/shag merken niet :+
Maar dat went wel, klanten helpen vaak wel om aan te wijzen waar het ligt.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 20:09

Ik vond het zo awkward haha

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:11

Ik ook _O-
Ik stond echt zo van 'Eeehhhh? Welke zocht u?'

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 20:15

En daar sta je dan :')
Help hahaha. Gelukkig ging het goed haha. Maar geef mij kassa maar c:

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:44

Ik had het nu ook, we zijn natuurlijk nu verhuisd, dus alles staat op een andere plek (maar ook bij de vorige vestiging werd het weleens van plek veranderd waardoor je weer opnieuw moest gaan oriënteren). Moest vorige week voor het eerst weer servicebalie staan, maar ik zat me vaak suf te zoeken waar alles stond. Dus de klanten: Ehh daar waar nu je vinger in de buurt is, dan iets naar rechts, nee iets naar boven, naar het midden toe, daar naast de riverside! :')

En soms dan spreken de klanten het sigaretten merk op de verkeerde (of andere) manier uit, waardoor ik er geen bal van begrijp :+ Zeker als er ruis is doordat het druk is in de winkel of de blower bij de ingang hard aanstaat. Dan moet ik de klant soms 3 keer vragen wat hij nou zei O:)

Ohja toen toen ik bij de service stond, kwam dr een man die zijn geld terug wilde omdat hij een kipsatébroodje gekocht had ipv een saucijzenbroodje, en daar kwam hij pas achter toen ie em in de oven had zitten, maar hij is allergisch voor iets in het kipsatébroodje :+
Ehh dan moet je toch gewoon kijken wat je koopt?! Of ben ik nou zo stom?
Leidinggevende heeft het geld wel teruggegeven. Maar zou het zelf denk ik niet gedaan hebben :') dan kan je bij alles wel geld terug gaan vragen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 10:15

Ik ben zo blij dat ik niet achter service sta haha. Ik zou daar heel erg slecht tegen kunnen haha.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:42

1234 schreef:
Leidinggevende heeft het geld wel teruggegeven. Maar zou het zelf denk ik niet gedaan hebben :') dan kan je bij alles wel geld terug gaan vragen.

Je moet geld terug geven he, ongeacht of hij het bonnetje heeft of niet... Dit is ook een Jumbo regel ding :P (alleen volgens mij niet in de 7 zekerheden) Ja of het is alleen bij onze Jumbo's zo maar ik heb geleerd bij mijn cursussen: De klant is het vertrouwen waard. Dus ze mogen alles ruilen enzo.. Zitten natuurlijk wel een paar voorwaarden aan en als een klant te vaak terug komt mag het niet meer omdat hij er dan waarschijnlijk misbruik van maakt. En nog een paar kleine dingetjes... Ik zelf ben er heel makkelijk in, laatst mocht ik ook weer achter de servicebalie staan, eigenlijk elke vrijdag wel, en toen wou er ook iemand wat ruilen, dus dat heb ik gewoon gedaan. Ik zou wel in zo'n geval als met dat broodje mijn leiding er even bij halen ja, omdat het altijd nog haar verantwoordelijkheid is.

Maarre, ik wil juist de servicebalie :') Dan hoef ik niet 4 uur lang stom te zitten en mag ik o.a. ballonnen opblazen :D

Ohja, sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik werk dus ook bij de Jumbo :P Collega van SophieFT en werk er nu meer dan een half jaar :) Straks in de zomervakantie 1 jaar :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:39

Als de klant zelf niet goed heeft gekeken, thuis komt, het in de oven stopt en dan pas kijkt of hij wel het goede heeft gekocht? Naar mijn mening ben je dan toch echt te laat ;) Verder als ze komen met dat iets bedorven was toen ze het thuis open maakte, dan geloof ik ze ook zonder bon en geef ik het geld terug. En met nog meer van dat soort dingen. Maar gewoon niet kijken wat je koopt en het al open maakt en gebruikt, dan is dat toch iets anders vind ik.

Maargoed, in dit geval ging mijn leidinggevende hierover, dus ik had daar toch niet mee te maken op dat moment.
Als hij het optijd had gezien, had ie het gewoon terwijl het in de verpakking zat kunnen retouren.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:49

Ik had laatst met kassa dat iemand, een buitenlandse vrouw, meerdere keren babyvoeding kwam halen. En dat mag niet bij ons.
we hebben zelfs op de camera beelden gekeken maar die vrouw was niet meer herkenbaar.
Maar dat gebeurd vaker bij haar dus ik wist waar ik op moest letten en wist het 100% zeker.. maar ze kreeg het toch mee.
En 5 minuten later kwam er een vrouw met duidelijk dezelfde nationaliteit dezelfde babyvoeding halen. Maar daar konden we ook niks 'tegen' doen.

Zo vervelend als je het zeker weet maar dat je het niet kan bewijzen.. volgende keer meer getuigen regelen :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:10

Vorige week direct al 9,5 uur gewerkt, lekker begin! :D
Moest vandaag eigenlijk van 18 tot 21, maar kreeg een appje of ik niet 's middags kon, dus van 13.30 tot 18 gewerkt vandaag.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:17

Iedereen werkt veel zo te horen helaas werk ik nog maar 1 in De week vanwege school lange dagen

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:31

Ik mag morgen van 10 tot 2 bij de kassa, zaterdag van half 8 tot half 6 en zondag van 11 tot 3 bij vleeswaren :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 23:41

Ik vind het heerlijk om uren te maken :)

Kijk het moet niet te gek worden natuurlijk, maar ik wil het liefst minimaal 7 uur pw hebben. Kom ik vaak wel aan hoor haha

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:14

MaTuMi schreef:
Ik had laatst met kassa dat iemand, een buitenlandse vrouw, meerdere keren babyvoeding kwam halen. En dat mag niet bij ons.
we hebben zelfs op de camera beelden gekeken maar die vrouw was niet meer herkenbaar.
Maar dat gebeurd vaker bij haar dus ik wist waar ik op moest letten en wist het 100% zeker.. maar ze kreeg het toch mee.
En 5 minuten later kwam er een vrouw met duidelijk dezelfde nationaliteit dezelfde babyvoeding halen. Maar daar konden we ook niks 'tegen' doen.

Zo vervelend als je het zeker weet maar dat je het niet kan bewijzen.. volgende keer meer getuigen regelen :+

Ik kreeg laatst een tip van een collega van mij: je kan ook op een pak(ken) babyvoeding de barcode met een permanentmarker doorkrassen, en de datum van die dag op de verpakking zetten met die stift. Dan is het niet meer door te verkopen en worden ze ontmoedigd om babyvoeding in te slaan.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 07:43

1234 schreef:
Als de klant zelf niet goed heeft gekeken, thuis komt, het in de oven stopt en dan pas kijkt of hij wel het goede heeft gekocht? Naar mijn mening ben je dan toch echt te laat ;) Verder als ze komen met dat iets bedorven was toen ze het thuis open maakte, dan geloof ik ze ook zonder bon en geef ik het geld terug. En met nog meer van dat soort dingen. Maar gewoon niet kijken wat je koopt en het al open maakt en gebruikt, dan is dat toch iets anders vind ik.

Ja klopt, het is raar maar zo heb ik het geleerd.. Dit valt gewoon onder 'Niet tevreden? Geld terug!'

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 09:57

Fijn, dat de jumbo tijdens schooltijden beslist te bellen :')

Nouja, half uurtje eerder beginnen vandaag haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:44

Babyvoeding.... De best lopende soap in supermarktwereld

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:08

Ik las net in onze facebookgroep dat de babyvoeding voortaan bij de servicebalie verkrijgbaar is ivm stelen enzo

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:15

Onze babyvoeding is eerst uit de winkel gehaald vanwege te grote diefstal, toen bij de servicebalie maar ook mensen die echt verschrikkelijk veel opkochten, en nu worden ze alleen nog maar vanuit het kantoor verkocht aan de vaste klanten. Wel jammer dat het zo moet...

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:31

Destination schreef:
Ik las net in onze facebookgroep dat de babyvoeding voortaan bij de servicebalie verkrijgbaar is ivm stelen enzo

toch knap. Die dozen zijn best wel groot. Stop je niet zomaar even onder je shirt of in je broek zak.