Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:29

Aah super bedankt allebei!

*hoe serieuzer mijn sollicitaties hoe onzekerder ik word* :')

ais

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:36

Herkenbaar! Als ik enthousiast ben over een vacature vind ik het ook extra spannend én vervelend als ik een afwijzing krijg.
Ondanks de positieve feedback over mijn motivatiebrief en C.V. ben ik nog niet voorbij de eerste ronde geraakt.
Op dit moment heb ik nog een, leuke, sollicitatie lopen, dus draai daar nu duimen voor. En ik heb drie vacatures gevonden, waarvan twee ook wel erg leuk zijn! Vervelende is dat ik iedere keer minimaal 400 concurrenten heb :(

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:40

Ik ben erg blij dat ik het nu allemaal gehad heb. En bij een bedrijf kom wat zeer positief staat aangeschreven als het gaat om daar te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:52

Niet geschoten is altijd mis... en SEND! *\o/*

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:53

Net ook weer een gestuurd is maar voor 6 maanden maar wel full time en niet geschoten is altijd mis. :)

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:22

Ik zit een beetje in dubio; ik moet een brief richten aan het college van een (kleine) gemeente, hoe kan ik mijn aanhef het beste doen dan?
Geachte meneer/mevrouw? Degene die er over gaat maakt voor zover ik kan vinden namelijk weer géén deel uit van het college...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:23

Ik zie net dat het Kruidvat mij zoekt.. übergave functie met mijn naam er onder :') bij wijze van ;)
Maar goed, ruim een uur reistijd. Als het verkeer mee zit. :\

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:54

Voor de veiligheid ben ik voor meneer/mevrouw gegaan.
Ik heb uiteindelijk toch nog twee brieven gemaakt, waarvan één verstuurd. De andere termijn loopt tot de 22ste, dus die wil ik donderdag nog even rustig nalezen en dan versturen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:25

ais schreef:
Voor de veiligheid ben ik voor meneer/mevrouw gegaan.
Ik heb uiteindelijk toch nog twee brieven gemaakt, waarvan één verstuurd. De andere termijn loopt tot de 22ste, dus die wil ik donderdag nog even rustig nalezen en dan versturen.

Ik zou dan eerder zeggen Geachte heer/mevrouw (dus geen meneer).. Maar goed denk niet dat ze erover zullen vallen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:27

Ik zet altijd neer geachte heer/mevrouw... of ik moet een voor + achternaam hebben om te weten of het om een heer of mevrouw gaat en dan laat ik 1 van beide opties weg.

Echt o.m.g. ik kom op sites met vacatures met einddatum 2013. Haal die dan van je site af? -O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:56

Wauw 2013, eigenlijk zou je moeten bellen en zeggen "Ik zie dat jullie wel héél lang op zoek zijn naar de ideale kandidaat, wel hier ben ik dan eindelijk :D "

Ik schrijf ook altijd geachte heer/mevrouw als ik geen naam heb.

Een uur reistijd vind ik wel meevallen. Maar hangt er natuurlijk vanaf hoe je situatie is. Als je een moeder bent van jonge kinderen en een man hebt die reeds veel van huis weg is, dan is het verder dan een alleenstaande zonder enige verplichting. Is het slechts voor 18 uur per week gaat het ook veel minder de moeite zijn dan 40 per week. Als je te weinig ervàààring hebt en dit een kans is om ze op te doen zou ik er wel zeker op solliciteren.

En ik schrijf mijn CV en motivatie altijd in aparte PDF. Vind ik veel netter dan rechtstreeks in de mail. Dan in de mail zelf gewoon kort woordje dat ik solliciteer voor functie x en dat mijn brief en cv in bijlage terug te vinden zijn.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:04

Ik heb nu al haast een maand een solliciteerdip en schijn er niet uit te komen. Iemand de gouden tip? _-:(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:08

Er weer eens echt voor gaan zitten? Muziekje op de achtergrond en goed gaan zoeken naar nieuwe vacatures :)
Misschien eens kijken in zo'n huis aan huis blad. Dat kan wel eens iets opleveren aan vacatures.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:50

Huisblad had ik nog niet, thanks!
Ik vind vacatures bekijken en reageren leuk, alleen het verdere proces werkt demotiverend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:56

Oproepje op facebook als je dat hebt? Even al je vrienden en kennissen er weer op wijzen dat je wat zoekt? Soms kan het helpen als die net via via wat horen, maar je alweer wat vergeten zijn!

Maar mensen we hebben een winnaar:

"Don, 21/06/2012
Momenteel zijn er geen vacatures beschikbaar"

Dan is de vraag: is dat nog steeds zo... of zouden er weer vacatures zijn maar staan ze gewoon niet op de site? :')

Ik vind zoeken ook vrij demotiverend werken. Alhoewel ik nu in de tactiek zit: klik alle standhouders aan van dat evenement en kijk of ze vacatures hebben en zo ja of het wat is.
En het zijn er best wel veel. Maar na een hele avond klikken ben ik ondertussen bij de N aanbeland. En tot nu toe 1 sollicitatie de deur uit bij de A. Tja kans is misschien zo klein dat je wat vindt.
Maar in het begin een standhouder had een leuke vacature, dus wie weet wat je tegenkomt. Ben tenslotte helemaal niet thuis in al die bedrijven. Zie zo wel boeiende dingen langskomen, alleen dan geen vacatures op de site helaas.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:19

Idinn je kunt altijd en overal een open sollicitatie op afsturen. Heb ik ook regelmatig gedaan :)
Houd trouwens wel goed bij in een lijst met data naar wie je wat hebt gestuurd.

Als je iets hebt gestuurd met een vacature dan ook de vacature bewaren.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:33

Kwanyin schreef:
En ik schrijf mijn CV en motivatie altijd in aparte PDF. Vind ik veel netter dan rechtstreeks in de mail. Dan in de mail zelf gewoon kort woordje dat ik solliciteer voor functie x en dat mijn brief en cv in bijlage terug te vinden zijn.

Dit heb ik nu ook maar gedaan, eerder deed ik de brief en motivatie eigenlijk als mailbericht, maar heb het idee dat dat toch minder goed overkomt, je kunt een mailbericht toch niet goed opmaken e.d.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:35

Wieldop schreef:
Ik heb nu al haast een maand een solliciteerdip en schijn er niet uit te komen. Iemand de gouden tip? _-:(

Zoek je al via Indeed en laat je dagelijks mailtjes binnenkomen op verschillende termen en titels e.d.? Dan heb je elke dat je inbox vol met relevante vacatures van een heleboel sites die je zelf dan niet af hoeft te gaan. En ook op monsterboard en nationale vacaturebank een zoekfunctie instellen die je mailtjes stuurt. Scheelt een boel handwerk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:37

Dit was dan toevallig ook een bedrijf wat 3x niks was. Maar je zou bijna solliciteren om wat aan de site te doen :+ Ik wacht nu voorlopig even de vacatures af. Open sollicitaties zijn voor een latere (wanhopigere) fase. Ik heb gelukkig nog even een backup waar ik op kan teren! En mocht ik niks vinden, heb ik iig tijd om mijn rijbewijs te halen. Wat ook weer een voordeel is met zoeken. Toch ook wel functies dat ik denk: hmm leuk... ow rijbewijs nodig -O- Plus ik dan ook net wat verder weg kan zoeken vanaf waar ik woon. Nu kan dat wel iets verder weg, mits de treinverbinding beetje goed is om te combineren met de fiets (wel voordeel dat ik ook een vouwfiets heb staan).

@Fargo, ik had de vorige keer dus ook gewoon als mailbericht gestuurd. Maar toen was ik dus ook niet zo tevreden over de opmaak. Stond er opzich netjes hoor, maar niet zo mooi als in Word.
Dus vanaf nu gewoon lekker in de bijlage en in de mail een verwijzing er naartoe. Heel fijn dit topic voor tips!

Heb ook gelijk even een mapje gemaakt voor sollicitaties en de vacature nog even opgezocht en opgeslagen.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:18

Open sollicitaties... werk dat echt? Ik krijg vaak niet eens reactie....

Wow, die vacatures zijn wel heeeel oud idinn -O- Is je solli van gister nog gelukt?

Gistermiddag heb ik een sollicitatie verstuurd, die vacature stond echt hooguit een uurtje op de site!! Krijg ik vanochtend deze mail:

Goedemorgen,

We hebben je sollicitatie ontvangen op de vacature van Medewerker Onderwijsbalie, dank daarvoor. Vanwege de spoed van de vacature hebben we gisterochtend reeds kandidaten uitgenodigd op gesprek en deze zijn in de middag allemaal bevestigd. Dit houdt in dat we momenteel voldoende kandidaten hebben geselecteerd. Mocht onverhoopt blijken dat we hieruit niet de juiste persoon kunnen selecteren dan zullen we de sollicitaties opnieuw in behandeling nemen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens je veel succes met je verdere sollicitaties.

Oftewel: tijdens het versturen van mijn sollicitatie waren de kandidaten allang bekend...!! -O- -:(-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:24

Dat heb ik ook al een aantal keer gehad, blingpiggy. Iets minder extreem, maar binnen een dag na plaatsing gereageerd en vlak daarna een berichtje dat de kandidaten al uitgenodigd waren.

Ik kreeg vanochtend een afwijzing op sollicitatie die ik gisteren verstuurd heb. Ze vinden de afstand te ver... Ongeveer 25 kilometer, als zij dat al te ver vinden, hoef ik de afstand niet te vergroten. Hopelijk vindt de rest dat niet, want ik zit al snel op 20 + km...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:44

blingpiggy schreef:
Open sollicitaties... werk dat echt? Ik krijg vaak niet eens reactie....

Eh ja, ik heb mijn baan dankzij een open sollicitatie :D
En ben in het verleden ook al eens uitgenodigd op gesprek na een open sollicitatie. Die had ik toen wel weer afgezegd, omdat ik net ergens aangenomen was.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:09

Het ligt ook wel een beetje aan de soort functie die je hebt of een open sollicitatie zinnig is of niet. Ik bedoel als mensen geen office manager zoeken of nodig hebben kun je je wel aanbieden maar dat slaat dan een beetje nergens op..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:13

Nee klopt... ik bood mij natuurlijk niet aan als manager... dat wil ik niet eens maar dat terzijde :P
Ik bood mij aan als medewerker... vandaar uit kun je altijd nog kijken wat eruit voort komt.

In mijn geval specifiek in de scheepvaart... Administratief medewerker, Logistiek medewerker, Expediteur, Documentatie medewerker, Customer service medewerker etc... you name it...

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:14

Blingpiggy: jeeeetje dat is echt enorm snel! :(:)

Ik heb eens 5 open sollicitaties verstuurd en bij 2 uitgenodigd. Uiteindelijk ook de baan gekregen. Wel echt geluk gehad!
Helaas dus nu terug gezet naar 0 uren ivm te weinig werk.