Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Maar gelukkig weet ik nu wel hoe het zit
Hoe ik dit oplos? Ik leer sowieso geen zelfde taalgroepen (Spaans & Frans = romaans) meer door elkaar, en als ik toetsen voor Spaans had, zette ik het Russisch ook even stop. Nu heb ik m'n Spaans zo goed als afgerond, dus heb ik het Russisch weer opgepakt.
Ben echt dool op talen en talen leren
) krijg ik lessen Frans, Duits, Engels, Latijn, Grieks en Cambridge English (en Nederlands, maar oké). Momenteel ben ik voor mezelf bezig met het leren van Japans en het verbeteren van mijn Russisch/Oekraïns. Ik zou ook nog graag het Spaans en Koreaans willen leren, maar ik wil eerst het Japans en Russisch goed beheersen. Of nouja, "beheersen" is een groot woord
Mij kennende begin ik er ergens halverwege toch aan omdat ik het gewoon interessant vind 
Moederlief is Oekraïns en sprak altijd Oekraïns tegen mijn halfbroer. Daarbij heb ik nog een Russischs stiefmoeder (gehad voor heel wat jaren) die ook altijd Russisch met mijn stiefbroers sprak. Ondertussen heb ik het dus beide wel geleerd te verstaan, maar kan ik ze niet meer uit elkaar halen omdat het in mijn opinie gewoon teveel op mekaar lijkt
Dusja, ik ben maar gewoon begonnen met voor mezelf het Russisch ook echt te leren, als in de grammatica leren ed. Als ik dan een fatsoenlijk gesprek in het Russisch kan houden begin ik wel aan het Oekraïns en hopelijk word het me dan ooit een keer duidelijk
En sowieso lijken beiden talen geloof ik nog meer op elkaar dan Nederlands/Duits of Spaans/Frans. Maar wat tof zeg, zo jong en al zo veel talen spreken!
Ik heb in het verleden Spaans geleerd in Barcelona, echt een fantastische taal
. Ik kan alleen de basis, maar hey, je moet ergens beginnen toch! Het lijkt me ook heel leuk om Deens te leren, ik kan het wel al redelijk lezen, maar nog niet spreken.
Je kan er zo veel mee en zoveel nieuwe mensen mee leren kennen! Ik ben nog niet naar heel erg veel landen geweest (Duitsland, Frankrijk en Rusland), maar ik zou later wel veel willen reizen. Het liefst verhuis ik ook naar Japan, geweldig lijkt me dat om daar te wonen! Alleen ga ik een probleem hebben met mijn lengte, maar ach dat zien we dan wel weer 
Zo jammer dat mijn moeder het me nooit geleerd heeft! Nouja, dan maar op eigen houtje. Als ik dan toch ooit familie terugzie.. 

), Engels en Duits. Maar niet alle talen beheerst ze nu nog even goed, ze heeft een paar jaar terug een ongeluk gehad. 
. Het zijn in ieder geval niet de standaard woorden die je leert als je ergens op vakantie bent. (Zoals hoi, appel, ijs, wijn, bier oid
). Het is alleen wel heel lastig om ook het schrift te leren, denk ik.
Inderdaad een idee om eerst je Engels te verbeteren Julia?