Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:35

Gefeliciteerd Christeltjuh!! *\o/* *\o/* *\o/*

Anna

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:38

Wat goed zeg, gefeliciteerd!

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:09

Gefeliciteerd!! Lekker gevoel dat het einde nuin zicht is!

Jij ook gefeliciteerd Lis_Ol! Dat zijn weer minder dingen op t to-do lijstje!

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:25

Helaas de vreugde was van korte duur. Ze waren mijn visiedocument/essay even vergeten voordat ze me groenlicht gaven voor mijn assesment. Die hebben ze nog maar even afgekeurd -:(- .
Heb maar meteen gemaild dat ik volgende week hoe dan ook een afspraak wil met iemand op de opleiding. Daar gaat alle feestvreugde.

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:35

Noooo zoiets kunnen ze echt niet maken! :(:)

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:34

Nee dat was ook mijn idee. Ik ben nu maar aan het wachten op een mail met een datum en een tijd. Ben benieuwd waarom ze dan alsnog mijn werk hebben afgekeurd, aangezien ik niet snap waarom het niet goed is.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 18:17

Zo, dat is echt enorm slordig. Hopelijk krijg je volgende week antwoord.

Lis, super van je voldoendes! *\o/*

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:02

Zo dat is echt slecht zeg Christeltjuh!
Heel rot :(:)

Ik heb vandaag heel veel duidelijkheid gekregen dus kan nu eindelijk aan de slag met mn onderzoeksvoorstel!
Het moet over twee weken af waarvan ik een op vakantie ben... :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:07

Wauw, dat is slecht christeltjuh! Bah wat is het soms slecht geregeld op die scholen. .

Bedankt voor de felicitaties hihi, morgen laatste toets.. ben benieuwd hoe ik die ervan af breng!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:37

Christeltjuh schreef:
Helaas de vreugde was van korte duur. Ze waren mijn visiedocument/essay even vergeten voordat ze me groenlicht gaven voor mijn assesment. Die hebben ze nog maar even afgekeurd -:(- .
Heb maar meteen gemaild dat ik volgende week hoe dan ook een afspraak wil met iemand op de opleiding. Daar gaat alle feestvreugde.

Och jeetje wat balen! Ik wou je al feliciteren en toen las ik dit :(

---
Ik ben eigenlijk nog steeds in afwachting van school.. Aangezien ik vroegtijdig m'n afstudeeronderzoek binnen heb, kan ik dit nog helemaal niet inleveren of iets dergelijks. Er heeft een docent naar gekeken die gelukkig wel erg enthousiast was! :j Maar ze zijn zelfs nog bezig met de studiehandleiding.... lekker op tijd er bij weer.... -O-

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:26

Christeltjuh wat ontzettend balen zeg..

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:01

Oh nee, zo erg -O-
Hoe kan dat nu gebeuren
Hopelijk krijg je snel een opheldering

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:50

Bedankt voor de steun allemaal. Hoe het allemaal kan gebeuren weet ik niet. Ik kan ook donderdag pas terecht op de opleiding om meer duidelijkheid te krijgen over de situatie en over het document. Ik ben heel benieuwd. Ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Maar goed.... Nog eventjes volhouden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:33

Oh wat balen Christeltjuh!! Zo stom als ze zoiets doen :( !
Ik heb voor het slagen van mijn bachelor ook nog allerlei cijfers moeten achterhalen die ineens verdwenen waren.

Met de start van mijn master gelukkig goed begonnen :) . Tot nu toe alleen maar voldoendes terug.
Volgende week tentamens, ben heel benieuwd.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:08

MevrouwtJ schreef:
Ladyson schreef:
Ohhh sorry, dan snap ik het nu! De eindstage en het onderzoek zitten bij mij in 1 dus vandaar de verwarring.

Haha.. nou waar ben ik wel tevreden over, ongeveer niets.. het is echt verschrikkelijk rampzalig!! Ik doe Media & Entertainment Management. Ongeveer niks is geregeld, er worden altijd fouten gemaakt en niemand weet wie de verantwoordelijke is. Klachten worden afgewimpeld en je wordt zeker niet behandeld alsof je een mens bent. En de roosters wijzigen ook standaard een dag van tevoren.

Het is bijvoorbeeld niet meer mogelijk om zelf te kiezen welke minors je doet en deze eventueel op een andere school te volgen. Je moest een pakket kiezen van 7 minors en er daar dan 4 uit doen waarvan 1 verplichte. Dat je die minors helemaal niet zou willen doen, is dan jammer. Ik had mij ingeschreven voor een minor, hier schriftelijke bevestiging van ontvangen per post. En in de zomervakantie is die hele minor opgeheven en ben ik dus bij een andere minor ingedeeld. Voor een andere minor waren teveel inschrijvingen dus die minor kon ik niet doen en ik moest verplicht een andere minor doen. Bij een andere school een minor volgen is verboden.

Het afstudeerprogramma is zodanig in elkaar gezet dat het zonder vertraging afstuderen vrijwel onmogelijk is.

Alle goede docenten worden ontslagen. Alle slechte docenten lopen nog rond. Er worden studiereizen (vanuit school, door docenten dus!!) gepland tijdens tentamenweken. Als je meegaat en je tentamen is dan toevallig ingepland (weet je pas op het laatste moment) dan heb je pech en krijg je geen herkansing o.i.d. terwijl er van tevoren wordt gezegd dat dit allemaal goed geregeld is..

Zeker voor een MANAGEMENT opleiding snap ik niet hoe dit mogelijk is.. Vakken worden gegeven zonder dat bekend is wat er ingeleverd moet worden en wat er beoordeeld gaat worden. Verslagen worden tijdens presentaties nagekeken (binnen 10 minuten dus) en dan krijg je een cijfer.

EDIT: Vraag me ook erg af hoe het kan dat mijn vriendinnen van de VU en UVA altijd een half jaar van tevoren hun rooster weten. En ik amper 2 weken voor een tentamen pas weet wanneer het is, en roosterwijzigingen een dag van tevoren zelfs nog heb -O-

Ahh bah wat vervelend! Een vriendin van mij die studeert communicatie op Inholland. Ik hoor van haar niet heel veel klachten, alleen dat zij ineens geen minor meer moet volgen?

Maar moeten jullie zoveel minoren volgen? Ik heb er eentje gevolgd en zijn gewoon twee blokken voltijd opleiding.

Aangezien je bijna af gaat studeren ben je er bijna vanaf :)). Al plannen voor hierna? Ga je doorstuderen?

Het verschilt ook heel erg per locatie en per opleiding. Mijn opleiding is in Haarlem bijvoorbeeld veel moeilijker (de docenten kijken ook echt neer op ons als studenten uit Den Haag..) en in Rotterdam veel makkelijker. Dat zou toch niet mogelijk moeten zijn!

Een minor bij mij is 15 EC waard en je moet er in het derde jaar 2 en in het vierde jaar 2 volgen, in totaal 4 dus. Alleen er is dus niet echt keuze.. Maar goed, ik doe momenteel een minor radio productie & management en dat stelt echt niks voor :+

Ik heb wel gekeken om door te studeren, maar het levert in deze branche eigenlijk niks op. Er is veel meer interesse voor daadwerkelijke ervaring in plaats van diploma's. Ervaring en netwerk zijn eigenlijk het belangrijkste.

Bij mijn afstudeerstage hebben ze aangegeven dat het de bedoeling is als het bij beide partijen bevalt ik daar vanaf juni daar ga werken *\o/*

Ik heb afgelopen week mijn onderzoeksvoorstel ingeleverd en krijg 30 oktober te horen of dit voldoende of onvoldoende is..

Hoe gaat het bij de rest?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:02

Ik ga in de vakantie beginnen met het schrijven van mijn onderzoeksplan. :)

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:59

Hier nog een die diehard mag werken! Geen vakantie weliswaar, gewoon fulltime stage. Máár ik hoef me geen zorgen te maken dat ik s avonds alleen thuis kom, herkansing tentamen leren, reflectie verslagen, eindverslagen, mini onderzoek en onderzoeksvoorstel liggen gezellig op mij te wachten om mij gezelschap te houden! Jeej! -O-

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 23:08

Hier ook geen vakantie. Ik moet heel veel deadlines halen. -O- Eind onderzoek begint nu ook voor mij.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:53

Ik heb geen school maar ga inderdaad ook keihard aan het werk. Ook binnenkort weer tentamens en moet echt veel leren. Verder nog een supergroot project en beginnen met plan van aanpak van afstuderen, echt druk dus.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 10:22

Christeltjuh, wat rot dat ze zo slordig zijn geweest en jij daar dan de dupe van bent, weet je inmiddels al wat meer?

Ik zie dat ik niet de enige ben die in de herfstvakantie lekker door mag werken :') Volgende week vrijdag heb ik een tentamen waar ik voor moet leren en ondertussen moet ik ook werken aan mijn stageplan, die deadline staat op dezelfde vrijdag. Mijn definitieve onderzoeksplan voor de thesis heb ik gelukkig gisteren al in kunnen leveren, hopelijk wordt 'ie goedgekeurd en dan loop ik alvast een paar weken vooruit op het schema :) Ondertussen ben ik ook aan het herstellen van een vervelende val van een nogal groot paard (lichte hersenschuddig en het één en ander gekneusd, oeps O:) ) dus mijn herfst'vakantie' komt erg goed uit zo, alleen ik moet wel even een balans vinden tussen uitrusten en flink doorwerken.

Iedereen heel veel succes met alle opdrachten en tentamens!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 10:42

Girassol beterschap. Een hersenschudding is echt vervelend..

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:19

Iedereen is hier nog flink hard aan het werk dus! Goed bezig allemaal!
Ik heb volgende week tentamens, de verslagen zijn gelukkig af en ingeleverd, dinsdag alleen een heel pittig leertentamen dus ik moet er ook even aan trekken...

Daarna vakantie en op naar de volgende periode.

Wij hebben hier nog helemaal niets gehoord over het afstuderen.. vind ik zo vaag, zelfs docenten weten niet hoe het precies gaat zijn omdat het verandert is sinds dit jaar.. Ik heb 2 plekken waar ik eventueel kan afstuderen, dus hopelijk wordt dat vanuit school goedgekeurd.

Succes allemaal!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:48

Mag ik mij hier ook melden? :)
Ik ben Saskia, 21 jaar en in zit momenteel in het laatste jaar van de opleiding HBO Pedagogiek. Ben nu bezig met mijn keuzeminor en dan vanaf februari echt afstuderen!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:27

Welkom Saskiaa_

Balen dames dat jullie deze week zo hard aan de bak moeten..! Ik ben in afwachting van goedkeuring dus tot de 30ste nog even niks doen.. Nou ja.. Moet wel nog het e.e.a. doen om mijn minor af te ronden, verslag en tentamen, maar dat is wel te overzien. Binnen 2 weken heb ik mijn housewarming voor 80 personen met Halloween thema (we klussen al sinds februari) dus ik heb wel iets anders te doen qua activiteiten momenteel haha.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:07

Mijn visiedocument moet ik inderdaad nog bijstellen. Het was niet duidelijk omdat mijn begeleidend docent met zwangerschapsverlof was en ze mij niet in het oog hadden :s. Vond het een beetje een vreemd verhaal maar er zit helaas niks anders op.

Het cijfer wat niet was ingevoerd was inderdaad wel voldoende en staat nu ook voldoende in het systeem. waarom het niet goed gegaan was, konden ze mij niet vertellen. Maar dit is nu in ieder geval geregeld.