VWO 6 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_com

Re: VWO 6 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:50

Leuk! Iemand die ik ken gaat ook Nederlands doen :D

Ik wil zo snel mogelijk op kamer :+ Dus ik ga zeker op kamers!

Femberry97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:37

Nou wie weet komen wij dan bij elkaar in de 'klas':)
Waar ga je studeren? Ik wil ook op kamers maar ik vind het te duur ivm leenstelsel en zo...

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:46

nog geen idee :+

snowlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:17

Ik ga naar Utrecht in november, wil diergeneeskunde doen, als ik uitgeloot wordt neem ik gewoon lekker een tussenjaartje :D nog iemand die DGK wil gaan doen?

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:19

Het lijkt me een hele leuke baan als dierenarts maar ik ben niet zo'n betapersoon haha

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:28

snowlove schreef:
Ik ga naar Utrecht in november, wil diergeneeskunde doen, als ik uitgeloot wordt neem ik gewoon lekker een tussenjaartje :D nog iemand die DGK wil gaan doen?

Daar heb ik over nagedacht, maar dan als tweede keuze na tandheelkunde (omdat diergeneeskunde in België geen lotingstudie is). Heb je al eens een dagje meegelopen met een dierenarts? Is wel aan te raden, ook voor de decentrale selectie, dan weet je ook wat een dierenarts nou eigenlijk doet op een normale werkdag, want dat is wat je (als het goed is) veel langer gaat doen dan hoelang de studie duurt. Zelf viel het mij nogal tegen, niet dat het niet leuk was ofzo, maar gewoon niet mijn ding, dus nu ben ik weer op zoek naar een nieuwe tweede keuze :+

Misschien is het ook wel wat voor jou om je te verdiepen in de mogelijkheden in België? Als je in Nederland uitgeloot wordt zou je altijd je in kunnen schrijven bij een universiteit in België.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:29

snowlove schreef:

hier nog een "DGK-gek" zoals ik het zelf noem. ik zit wel nog te twijfelen want als 20% van de geslaagden een baan krijgt die daadwerkelijk iets te maken heeft met DGK vind ik het wel erg weinig. Dit is mij in Gent vertelt, ik vond dat ze in Utrecht een beetje erg roze kleurig deden over DGK.

Ik ben nog aan het kijken naar wat studies met veel natuurkunde en een beetje de medische kant op. heb dus eigenlijk nog geen echte keus.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:27

Ik heb precies hetzelfde als Nienke15! M'n hele leven lang, al vanaf dat ik fatsoenlijk kon praten, heb ik geroepen 'ik word dierenarts!!' Ik heb ook een dag meegelopen met mijn neef, hij is dierenarts. Heel interessant om te zien en het was echt wel leuk en ook gezellig en ik ben een enorme dierengek,, maar DGK studeren en dierenarts worden? Dat zie ik mezelf niet doen... (Ben ook naar open dag etc geweest) Dus helaas :(

Dus nu op zoek naar iets anders. Maarja, wat dan?! En dan nog slagen want ik heb allemaal beta vakken waar ik in de onderbouw wel aardig goed in was maar nu... Het is een ramp, echt :oo |o

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:13

kirsten4 schreef:
Ik heb precies hetzelfde als Nienke15! M'n hele leven lang, al vanaf dat ik fatsoenlijk kon praten, heb ik geroepen 'ik word dierenarts!!' Ik heb ook een dag meegelopen met mijn neef, hij is dierenarts. Heel interessant om te zien en het was echt wel leuk en ook gezellig en ik ben een enorme dierengek,, maar DGK studeren en dierenarts worden? Dat zie ik mezelf niet doen... (Ben ook naar open dag etc geweest) Dus helaas :(

Dus nu op zoek naar iets anders. Maarja, wat dan?! En dan nog slagen want ik heb allemaal beta vakken waar ik in de onderbouw wel aardig goed in was maar nu... Het is een ramp, echt :oo |o

Zijn er geen "dieren" studies waar je geen DA mee wordt?

Vandaag de open dag van de Radboud Universiteit geweest, Rechten, European Law School en Psychologie geweest. Rechten was heeel erg leuk, ben er heel enthousiast over. European Law School was verschrikkelijk saai en Psychologie was echt honderd keer minder leuk dan bij Erasmus.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:15

Ja je hebt wel dierwetenschappen enzo, maar of ik dat nou zo zie zitten...

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:45

kirsten4 schreef:
Ja je hebt wel dierwetenschappen enzo, maar of ik dat nou zo zie zitten...

Die heb ik op mijn lijstje staan om op de open dag van de universiteit Wageningen bij te gaan kijken! Lijkt me eigenlijk niet heel bijzonder leuk ofzo, maar misschien lijkt het als je met iemand praat die het studeert enzo wel heel leuk :=

Eerste keuze was makkelijk, tandheelkunde, dat zeg ik al bijna mijn hele leven :') maar een tweede keuze is moeilijk...

Is er iemand bij de presentatie over tandheelkunde geweest bij de open dag van de universiteit nijmegen? Ik kon daar jammergenoeg niet heen door de toetsweek volgende week. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe het was, wat ze gezegd hebben en wat de verschillen zijn met amsterdam en groningen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:40

dierwetenschappen zelf viel mij wat tegen en ook is hier de omgeving daar erg negatief over. veel vinden het een studie voor als je niet in diergeneeskunde komt maar meer zin heeft hij niet. ik weet het niet maar hij trok mij persoonlijk niet zo dus dat zal hem niet worden.

ik ga nog kijken naar technische geneeskunde, voeding en gezondheid, en bewegingswetenschappen. vooral bewegingswetenschappen klinkt heel interessant als ik zo op internet lees en ook zeker omdat ik met mijn wisA in pakket daar binnen kom. ze raden wisB aan en hebben dan ook een soort toets dat je nu al kan kijken of je het eventueel aan zou kunnen en die kan ik maken omdat ik dus wel wisB lessen volg.

gewoon geneeskunde is voor mij ook nog een optie maar op een of andere manier trekt een gerichtere studie me meer :S

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:51

Ik kom even binnenvallen! *D vorig jaar zelf examen gedaan dus weet wat jullie doormaken, lastig jaar 6v met nog veel leerwerk te gaan! Maar zeker te doen, je bent niet voor niets tot hier gekomen :)

Mochten er nog mensen opzoek zijn naar examenbundelds en samengevat.. Heb het gehele E&M pakket met maw, Duits en wi A dubbel liggen! (Zusje ook in 6v) Allemaal van 12-13 en eco 13-14. Sluit nog geheel aan op de stof van nu muv geschiedenis. En daarbij heb ik ook een aantal uitgeprinte versies van 2013 en de examens van 2014. En ik heb alle woordenboeken zowat, haha. PB voor meer info!

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:39

Snowlove, hier nog iemand die hoopt dit jaar ingeloot te worden voor diergeneeskunde. Heb al meerdere keren meegelopen met een dierenarts en weet zeker dat ik deze studie wil doen :D

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:40

noukie175 schreef:
Ik kom even binnenvallen! *D vorig jaar zelf examen gedaan dus weet wat jullie doormaken, lastig jaar 6v met nog veel leerwerk te gaan! Maar zeker te doen, je bent niet voor niets tot hier gekomen :)

Mochten er nog mensen opzoek zijn naar examenbundelds en samengevat.. Heb het gehele E&M pakket met maw, Duits en wi A dubbel liggen! (Zusje ook in 6v) Allemaal van 12-13 en eco 13-14. Sluit nog geheel aan op de stof van nu muv geschiedenis. En daarbij heb ik ook een aantal uitgeprinte versies van 2013 en de examens van 2014. En ik heb alle woordenboeken zowat, haha. PB voor meer info!

Mag ik er wel even bij zeggen dat geschiedenis en ik dacht economie ook een ander examen zijn en dat de oude samengevat/examenbundel er niet meer bij horen!

Hier is de toetsweek begonnen *\o/* *\o/*

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:00

Succes iedereen die toetsweek heeft!

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:51

xChiva schreef:
noukie175 schreef:

Mag ik er wel even bij zeggen dat geschiedenis en ik dacht economie ook een ander examen zijn en dat de oude samengevat/examenbundel er niet meer bij horen!

Hier is de toetsweek begonnen *\o/* *\o/*

GS had ik er al bijgezet! ;)
Economie is wel hetzelfde, in mijn jaar is dat gehele programma veranderd, heb de nieuwste boeken toen aangeschaft.

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:39

noukie175 schreef:
GS had ik er al bijgezet! ;)
Economie is wel hetzelfde, in mijn jaar is dat gehele programma veranderd, heb de nieuwste boeken toen aangeschaft.

ah okey! Foutje ;)

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:49

Ik ben met een paar vriendinnen al aan het nadenken over de examenreis, maar we weten nog niet goed waar we heen willen eigenlijk. We zoeken iets wat redelijk goedkoop is, meer te doen is als alleen maar uitgaan en feesten. We zitten te denken aan Albufeira. Zijn jullie al met de examenreis bezig?

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:51

Open dag Groningen geweest en weet nu mijn studie 98% zeker ^^ Archeologie! :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:51

Ik zou zeggen, ga naar Tsjechië. Goedkoop land en hartstikke mooi! <3.
Ik ga zelf niet op examenreis.

Hoe zijn jullie toetsperiodes gegaan? Beetje doorgekomen? :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:57

Wij gaan naar Barcelona :D

Ging we goed eerste cijfer 7,2 voor wiskunde A (niet heel tevreden over, normaal haal ik hoger) voor de rest nog niets terug helaas.

hoe ging het bij jullie?

Gaat er nog iemand naar Twente dit weekend? Of de AUC? of volgende week naar Utrecht of KMA?
(ik ga echt naar te veel open dagen :+)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:05

Hier vielen resultaten van de toetsweek tegen maar dat was zo bij de meeste uit ons jaar, best frustrerend om zo het jaar te beginnen. Ik heb nu 2 onvoldoendes en de rest voldoende. Maar eentje boven de 8 (niet dat ik die veel vaker haal maar wilde reserve opbouwen en had daar ook echt naar geleerd) namelijk 8,1 voor wisA en daarmee was ik de hoogste van onze laag. Vind ik redelijk laag als ik weet dat er ook mensen zijn die echt cumlaude willen slagen.

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:21

welshfan97 schreef:
Hier vielen resultaten van de toetsweek tegen maar dat was zo bij de meeste uit ons jaar, best frustrerend om zo het jaar te beginnen. Ik heb nu 2 onvoldoendes en de rest voldoende. Maar eentje boven de 8 (niet dat ik die veel vaker haal maar wilde reserve opbouwen en had daar ook echt naar geleerd) namelijk 8,1 voor wisA en daarmee was ik de hoogste van onze laag. Vind ik redelijk laag als ik weet dat er ook mensen zijn die echt cumlaude willen slagen.

Ach... Je hebt nog twee toetsweken (toch?) en de toetsen tellen steeds zwaarder mee dus je hebt nog kans om het op te halen :)

Ik hb nog maar een cijfer binnen: 7,6 voor economie! :D

Ik ga niet op examenreis, ik ga daarna een tijd naar het buitenland dus spaar m'n geld daar voor. Albufeira ed zou ik nog niet dood gevonden willen worden maar dat ligt meer aan mij dan aan Albufeira :')

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:26

Wij hebben deze week toetsweek dus dat wordt nog even knallen! Al ben ik bang dat mn resultaten tegen gaan vallen.. Niet omdat ik te weing geleerd heb, maar omdat ze in de toetsen hele andere dingen hebben gevraagd dan wat wij in de les en in het boek geoefend hebben... Dus dat is wel een beetje jammer..

Verder heb ik afgelopen zondag weer sinds lange tijd een onderlinge wedstrijd gehad. Was goed voor mijn ervaring en voor die van haar. Want Dushi sluit zichzelf (door alle indrukken en spanning) compleet af. En dan kan ik wel willen draven, maar dab komt er zo'n staptempo draf uit, laat staan een galop :') Maar het ging boven verwachtig goed! Aangezien ik nu wist dat ze zo ging reageren heb ik er daar fatsoenlijk doorheen kunnen rijden, wat resulteerde in een tweede en een eerste plaats :D Dat had ik echt nooit verwacht, ik had 186 & 192.