Bokkers in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:38

Aurelia schreef:
In Eindhoven doe ik de opleiding. Ik ben nu klaar met de stages, helaas.
Laatste jaar is aangebroken!

Oh ik las verkeerd, ik las volgend halfjaar :')
Heb je al een onderwerp voor het afstuderen? Dat was echt zo'n relaxed jaar dat 4e jaar :))

amandananana

Re: Bokkers in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:06

Ik ben nu bezig met mijn derdejaars stage in de GGZ met jongeren met een bedreigde persoonlijkheidsontwikkeling :D heeeel interessant.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:08

Een bedreigde persoonlijkheidsontwikkeling, wat houdt dat precies in? Kan me er wel iets bij voorstellen, maar ben benieuwd naar het verschil met een persoonlijkheidsstoornis, in praktijk :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:13

Die kinderen hebben allemaal iets meegemaakt in de richting van loverboyproblematiek, misbruik, verwaarlozing, stoornissen bij ouders, etc. waardoor ze niet de sociale en emotionele ontwikkeling hebben doorgemaakt die wij hebben doorgemaakt. Hierdoor hebben ze veel last van angsten, een laag en negatief zelfbeeld, emotieregulatieproblemen en sommigen zijn gediagnosticeerd met borderline. Sommigen hebben dus wel een persoonlijkheidsstoornis. :) maar een bedreigde persoonlijkheidsontwikkeling houdt dus letterlijk in dat iets ze heeft tegengehouden in hun normale sociaal-emotionele ontwikkeling.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:35

amandananana schreef:
Die kinderen hebben allemaal iets meegemaakt in de richting van loverboyproblematiek, misbruik, verwaarlozing, stoornissen bij ouders, etc. waardoor ze niet de sociale en emotionele ontwikkeling hebben doorgemaakt die wij hebben doorgemaakt. Hierdoor hebben ze veel last van angsten, een laag en negatief zelfbeeld, emotieregulatieproblemen en sommigen zijn gediagnosticeerd met borderline. Sommigen hebben dus wel een persoonlijkheidsstoornis. :) maar een bedreigde persoonlijkheidsontwikkeling houdt dus letterlijk in dat iets ze heeft tegengehouden in hun normale sociaal-emotionele ontwikkeling.

Okee, interessant :j Dat herken ik eigenlijk bij heel veel van "mijn" cliënten, alleen heeft het daar niet dat "stickertje" (en dat bedoel ik niet negatief)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:49

Haha nee ik snap het. Ze hebben hier ook niet allemaal een stickertje. :) maar dat is in ieder geval de doelgroep. Het is ook echt heel interessant. Waar werk jij?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:55

Ik werk in de verslavingszorg als groepswerker (daar had ik het net over qua clienten) en in een verpleeghuis achter de bar :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:22

Goldie schreef:
Aurelia schreef:
In Eindhoven doe ik de opleiding. Ik ben nu klaar met de stages, helaas.
Laatste jaar is aangebroken!

Oh ik las verkeerd, ik las volgend halfjaar :')
Heb je al een onderwerp voor het afstuderen? Dat was echt zo'n relaxed jaar dat 4e jaar :))

Nee nog niet. Heb jij voltijd gedaan?
Ik ben hem nu al aan het stressen voor het afstuderen :') Presenteren en verdediging haha.
Maar het eerste half jaar nog minor volgen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:26

Ja ik heb voltijd gedaan in Haarlem.
Alleen het proposal vond ik echt vervelend, hoop gezeur daarover. Wij waren vast begonnen met het project tijdens de minoren, zodat we aan het einde geen stress hadden. Uiteindelijk zijn we met een 9 afgestudeerd :Y) Wij hadden een radiotherapie onderwerp. Wel lastig om een goed onderwerp te vinden he :=
Minoren had ik IMRT en MRI en toen nog een verbredende minor, iets met economie. Hilarisch was dat :')

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:21

Ik ben net afgestudeerd in m'n bacheloropleiding Verpleegkunde. Ik heb ervoor gekozen nog niet te gaan werken, maar een vervolgopleiding te doen, nl. een masteropleiding in de Gezondheidsvoorlichting op de universiteit. Het wordt hard werken, maar ik heb er oh zo veel zin in :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:25

Dat klinkt leuk! Verder studeren is ook een goede keuze denk ik gezien de huidige banenmarkt :=

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:50

Hier nog iemand in de zorg! Zit nu in het 2e jaar van de verpleegkunde opleiding en doe de BBL variant. Ik werk dan in een algemeen ziekenhuis. Vorig jaar begonnen op de afdeling oncologie/palliatieve zorg. Best pittig!! Maar ik hoop (als ik later groot en gediplomeerd ben) daar terug te mogen komen. Nu op de afdeling orthopedie/gynaecologie en straks in februari naar de longgeneeskunde. Ik vind de opleiding echt geweldig en zo afwisselend!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 15:52

Asselruiter schreef:
Ik ben net afgestudeerd in m'n bacheloropleiding Verpleegkunde. Ik heb ervoor gekozen nog niet te gaan werken, maar een vervolgopleiding te doen, nl. een masteropleiding in de Gezondheidsvoorlichting op de universiteit. Het wordt hard werken, maar ik heb er oh zo veel zin in :)

Leuk! ik ben echt een supporter van het doorleren. *\o/*

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:23

Ik ben net afgestudeerd aan de HBO-V en begonnen met een baan binnen de ouderenzorg. In november ga ik weer voor 8 maanden deels de schoolbanken in om verder te leren voor Generalistisch Verpleegkundige. Dit heeft mijn huidige werkgever mij aangeboden. Heel blij mee!

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:23

Voor mijn scriptie ben ik op zoek naar zorgverleners die werkzaam zijn in de Randstad en die regelmatig te maken hebben met patiënten die een taalbarrière hebben.

Herken je jezelf hierin? Dan wil je ik je vragen om mij te helpen door onderstaande enquête in te vullen. Alvast bedankt!
http://www.thesistools.com/web/?id=378397

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:49

Pivione schreef:
Voor mijn scriptie ben ik op zoek naar zorgverleners die werkzaam zijn in de Randstad en die regelmatig te maken hebben met patiënten die een taalbarrière hebben.

Herken je jezelf hierin? Dan wil je ik je vragen om mij te helpen door onderstaande enquête in te vullen. Alvast bedankt!

Gemaakt ik ben student tandheelkunde in Amsterdam en heb hier vaak mee te maken.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:38

Ik heb hem ook ingevuld!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:44

Echt specifiek de randstad? Hier in het noorden namelijk ook genoeg mensen die niet goed Nederlands of Engels kunnen :P

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:50

Jorinda als je er echt regelmatig mee te maken hebt mag je hem invullen hoor :)

Iedereen alvast bedankt voor de reacties !

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:33

Hoi hoi! Mag ik mij hier melden?
Ik doe de BBL opleiding doktersassistente en wil hierna graag ook de deeltijd opleiding in anesthesie assisente gaan doen! En als ik daarna nog zin heb, eigenlijk ook heel graag de master Physician assistent. Vind de zorg heel interessant en heb graag verantwoordelijkheid voor de mensen hebben.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:43

Hier nog een bokker in de zorg, ik ben leerling Vig en doe de verkorte opleiding. Ik werk in een woonzorgcentrum voor ouderen en heb het erg naar mijn zin.

Ik ben vorig jaar afgestudeerd van een hbo opleiding die niks met de zorg te maken heeft, en hier een beetje "ingerold".. misschien dat ik na de Vig-opleiding nog wel verder wil leren, maar dat zie ik dan wel weer :)

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:16

Pivione schreef:

Nog steeds opzoek :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:23

Sorry ik woon in Noors holland

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:30

Goedemorgen, wat een leuk topic!

Ik heb zelf 10 jaar in de ouderezorg(geriatrie)(evean) gewerkt, dit heb ik tijdens mijn studie gedaan.
Daarna ben ik als treatmentassistent in de verslavingszorg gaan werken.
En nu werk ik al anderhalf jaar in de LG met mensen met NAH (Nieuw Amstelrade, Amsterdam) als casemanager en begeleid met namen de clienten met een psychiatische achtergrond. Echt leuk!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:42

Hoi allemaal,

Even een vraagje van mij aan alle verpleegkundigen hier:

Ik hoor vaak over verpleegkunde 'poep, plas, wassen, braaksel opruimen' en that's it. :+ Snap natuurlijk dat dat niet zo is, maar in hoeverre zijn jullie daar mee bezig en hebben jullie er veel moeite mee gehad?
Word dit op de opleiding (HBO) rustig aangeleerd of gaan ze er van uit dat je het allemaal maar zo aan kan?