Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Marleen

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:53

Ik liep gewoon de eerste week met verschillende afdelingen mee,zo verzamel je al een beetje wat achtergrond informatie en weet je bij wie je moet wezen voor welke vragen. Verder heb ik verschillende scripties gelezen en zo een algemeen beginnetje gemaakt. Ook verdiepen in het onderwerp, wat is allemaal al onderzocht, contact opnemen met mensen die met je opdracht bekend zouden zijn (in mijn geval een continuiteitisplan voor de zorg opstellen, veiligheidsregio's gemaild of daar al zo'n onderzoek heeft plaatsgevonden) Waar ik ook meerdere over hoor is gezamelijk een dropbox aanmaken en elke dag uploaden wat je gedaan hebt tot nu toe. Zo krijg je ook een idee hoe iemand anders begint.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:11

Als ik echt niet weet hoe ik beginnen moet, begin ik met het maken van een opzet voor mn verslag. Ik begin heel stom met de voorpagina :-) Daarna ga ik door met de inhoudsopgave. Op deze manier ga ik het verslag voor mezelf structureren. Soms is het ook zo dat ik er per hoofdstuk bij zet wat er in ieder geval in moet. Zo orden ik alles vast, voordat ik daadwerkelijk ga beginnen.. Maargoed, voor iedereen werkt dat natuurlijk weer anders!

Fijn Janine1990 dat je een stageplaats hebt!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:25

Dat doe ik ook wel eens Ivie, zodat je in ieder geval tijd steekt in hetgene waar je mee bezig moet zijn en het voordeel is dat ik dan inderdaad meestal steeds meer structuur ga krijgen, waardoor je makkelijker kan gaan werken en wordt het overzichtelijk. Het werkt alleen niet altijd :)

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:58

Toch fijn altijd dat je niet de enige bent! ik vind het een mooie steun om hier af en toe te posten en ervaringen van andere te lezen

@_Astrid: echt vervelend zeg, zulke dingen ben ik ook altijd bang voor.
@Ievie; ik heb ook mijn structuur al een heel eind af, dit moet ook voor mijn pva. Het geeft mij ook veel duidelijkheid

Verder vind ik het heel moeilijk maar ja als mijn stagebegeleider en docent het uiteindelijk goed vinden dan zal het toch wel goed komen? Het pva is het belangrijkste wordt altijd gezegd!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:00

Fijn dat het hier allemaal redelijk gaat :j
Ik herken me heel erg in jullie dingen dus het is wel fijn om dit te lezen.

Ik begin zelf toch wel te stressen :') maar dat is misschien ook omdat ik hier in totaal 9 maanden stage loop (eerst stage, die is nu afgesloten. En nu afstuderen) en er dus al 6 op heb zitten en nog 'maar' 3 maanden moet. Moet 25 maart een poster presentatie houden over mijn onderzoek, ware het niet dat mijn onderzoek vertrouwelijk is :)) dus daar moet ik heel omslachtig een ander onderwerp voor verzinnen, en mijn stage begeleider wil altijd moeilijk,moeilijker,moeilijkst zeg maar.
Eigenlijk moet die poster volgende week vrijdag wel af zijn want dan heb ik een week om deze te laten afdrukken (kost ook weer geld := ).
Maar weet dus gewoon niet hoe ik moet beginnen, welk onderwerp ik moet nemen etc.

Ben ik trouwens de enige die al wel eens aan het echte afstuderen zelf denkt? Dan denk ik aan m'n presentatie en verdediging en ben ik zo bang dat ze allemaal oliebol vragen gaan stellen en ik het niet meer weet en dan gewoon zak :Y)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:05

oeh nee hoor micha! Daar denk ik vaak aan! Helemaal omdat ik zo lekker nerveus kan zijn en dan niet helder kan nadenken..... maar ik probeer die zorgen nog even voor me uit te duwen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:10

Hihi Micha, daar zit ik niet over in.
Ik ga er vanuit dat ik in de komende maanden zo veel leer en mezelf zo ver verdiep in de materie dat ik moeiteloos alle vragen kan beantwoorden.

Ik ga zo naar school voor de goedkeuring. Joepieeee *\o/*

Maandag begin ik, heb er ontzettend veel zin in!!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:35

Dat gevoel heb ik dus totaal niet Janine :Y) maar ik heb altijd nogal de neiging om overal spoken te zien. En ik heb ook niet echt het idee dat ik iets leer (ik weet dat het wel zo is maar zo voelt het niet). En wat ook mee speelt is denk ik dat ik straks een totaal andere opleiding wil gaan doen dan dat ik nu doe, dus dit is gewoon de laatste lootjes afhandelen.
Fijn dat je er zoveel zin in hebt! :D

Haha fijn dat ik niet de enige ben Zephyr ik probeer het ook steeds weg te duwen maar als er dan een dealine aan komt (zoals die poster) dan denk ik er ontzettend veel aan.

Ja al met al valt het me best zwaar 40 uur stage, 5 uur reistijd per dag en dan ook nog afstuderen :')

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:39

ja, en daarnaast werk ik gewoon, dus ik moet in mijn avonduren afstuderen...soms als ik dan op bed lig gaan er van werk, studie en nog andere dingen 1000 en 1 gedachten door mijn hoofd.... best veel allemaal!

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:18

Ik heb even een ernstige dip. Een docent van mij op de hogeschool is mijn opdrachtgever, en ik had vanmiddag een afspraak met haar. Blijkt ze van kamer te zijn veranderd, wat ik niet wist. Nu is ze boos op me en wil ze geen andere afspraak meer maken, terwijl ik vrijdag mijn plan van aanpak moet inleveren...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:19

eslixapie schreef:
Ik heb even een ernstige dip. Een docent van mij op de hogeschool is mijn opdrachtgever, en ik had vanmiddag een afspraak met haar. Blijkt ze van kamer te zijn veranderd, wat ik niet wist. Nu is ze boos op me en wil ze geen andere afspraak meer maken, terwijl ik vrijdag mijn plan van aanpak moet inleveren...

Is zij ook je stagebegeleider? Want dan lijkt me dat er intern nog een hoop te regelen is...
Geen stagepraktijkbureau op je opleiding?

Een beetje raar dat ze boos is zeg, kan me voorstellen dat je nu heel erg baalt :(:)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:20

Janine1990 schreef:
eslixapie schreef:

Is zij ook je stagebegeleider? Want dan lijkt me dat er intern nog een hoop te regelen is...
Geen stagepraktijkbureau op je opleiding?

Een beetje raar dat ze boos is zeg, kan me voorstellen dat je nu heel erg baalt :(:)

Ik loop geen stage, heb echt een opdracht gekregen waar ik zelf aan werk. Ze is niet mijn afstudeerbegeleidster, alleen opdrachtgever.
Ik weet het even niet meer nu...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:26

oef eslixapie.. :(:)

Wat je nu moet/kunt doen... Kun je je ontzettend nederig opstellen en fout bekennen etc? Zou dat je helpen? Of je je daarin dan kunt vinden buiten beschouwing gelaten. Maar als het werkt.. :(:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:27

eslixapie schreef:
Ik loop geen stage, heb echt een opdracht gekregen waar ik zelf aan werk. Ze is niet mijn afstudeerbegeleidster, alleen opdrachtgever.
Ik weet het even niet meer nu...

Zo ingewikkeld ook, bij mij is het zo dat je 20 weken lang stage loopt, een afstudeerstage en in die 20 weken ook een scriptie schrijft. Ik begrijp hier dat het nog wel eens anders gaat.

Heb je je afstudeerbegeleidster al gemaild met het verhaal? Wat zegt zij er van?
Al schrijf je het alleen maar even van je af naar iemand die er min of meer mee te maken heeft, die bekent is met het traject, lucht vast op! En wie weet wat voor handvaten je aangereikt krijgt!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:39

Bij mij is het ook zo Janine, eindelijk iemand die hetzelfde heeft.
Ofja ongeveer want ik zit weg te rotten in een lab en dat is helemaal vak apart :Y)

Wat rot zeg eslixapie, als ik jou was zou ik inderdaad je afstudeerbegeleidster mailen of misschien zelfs bellen. Ik denk dat ik zou bellen omdat je toch eigenlijk al je PVA ingeleverd had moeten hebben en vertraging kun je natuurlijk niet gebruiken. En verder zou ik je opdrachtgeefster ook nog mailen, of eigenlijk nog beter een gesprek met haar aangaan waarin je zegt dat je het echt echt echt niet wist en dat het je heel erg spijt dat je 'onoplettend' bent geweest. En dat je heel graag een afspraak met haar wil maken om je PVA in te leveren omdat je toch 'door' moet.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:44

Ik heb haar al een email teruggestuurd met daarin dat ik het vervelend vind dat ik het zo gelopen is en dat ik niet wist dat ze van kamer was veranderd. De collega die op haar oude kamer zit (kunnen 2 mensen in die kamer), zei dat ze vandaag niet aanwezig was. Hier ben ik vanuit gegaan. Toen ik haar vanmiddag mailde, mailde ze dus terug dat ze van kamer is veranderd.

Ik heb mijn hart al even gelucht bij 2 vriendinnen. Ik wacht morgen even haar email af, en als ik niets hoor ga ik er naartoe. Ik ben er nu al bang voor... Bedankt allemaal voor de berichten, het lucht wel op om er even over te schrijven :) By the way, mijn plan van aanpak moet aanstaande vrijdag worden ingeleverd, dus ik heb nog een paar dagen. Mijn PVA is af, behalve de info die ik van de opdrachtgever nog nodig heb.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:22

ik open elke keer vol spanning mijn mail....maar tot nu toe nog geen mail terug van mn docent....

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:20

Hoera, ik ben zo opgelucht! Gisteren had ik een ontzettende dip, maar ik heb een email van die docent gehad en ze wil een afspraak maken. Yes!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:32

fijn! :)

Hier vandaag deadline pva inleveren bij begeleidster.. Ik moet nog heel veel doen. Heb het allemaal wel in m'n hoofd zitten, wat, waarom, hoe, wanneer. Maar krijg 't er niet zo goed uit..

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:37

Dat herken ik Akshay. Ik heb steeds alles door elkaar geschreven, omdat ik ineens voor een bepaald onderdeel heel veel inspiratie kreeg. Gaat het wel lukken om de deadline te halen?

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:26

gelukkig dat het goed gekomen is eslixapie! Die opdrachtgever komt wel heel kinderachtig op mij over nu.

Mijn afstudeerstage ziet er ook hetzelfde uit als jullie micha en jannine.
Hoeveel uur moeten jullie meewerken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:33

eslixapie schreef:
Hoera, ik ben zo opgelucht! Gisteren had ik een ontzettende dip, maar ik heb een email van die docent gehad en ze wil een afspraak maken. Yes!

Kijk, komt alles weer op z'n pootjes terecht!! *\o/*

atilla schreef:
gelukkig dat het goed gekomen is eslixapie! Die opdrachtgever komt wel heel kinderachtig op mij over nu.

Mijn afstudeerstage ziet er ook hetzelfde uit als jullie micha en jannine.
Hoeveel uur moeten jullie meewerken?

Bij mij wordt het flexibel en in overleg. Omdat het maar een klein kantoor is, zal ik regelmatig een dagje thuiswerken aan mijn scriptie. Wat denk ik ook wel heel goed is. Maar verder doe ik van alles zeg maar en mijn scriptie is ook gewoon een opdracht die in het werk zit.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:28

Ik werk 40 uur per week (oke in totaal iets minder want dat komt handiger uit met mijn reistijd die 5 uur is).
Maar ik doe dus wel alleen mijn eigen project.
Is een eis van school dat ik 40 uur per week stageloop dus dan doen we dat maar braaf, zou wel heel graag een dagje thuis werken maargoed :Y)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:09

Dat kun je vanuit je stageplekken toch regelen? Als zij het ermee eens zijn kun je toch een paar uurtjes thuis werken? Je bent nog steeds bezig met afstuderen dan...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:19

Bij mij op school is dat echt niet de bedoeling :n
Ze vinden vanuit school ook dat wanneer je een week ziek bent je deze langer stage moet lopen, en rond de kerst een week vrij zou ook een week langer doorgaan betekenen.
En dan kan ik het wel met mijn bedrijf regelen maar als school contact op zou nemen of ik er 40 uur ben gaan ze daar ook niet over liegen.

Ennnn ik kan maar weinig dingen thuis doen omdat ik een vertrouwelijk onderzoek doe.